پارک‌های بازی واقعیت مجازی در کوالالامپور

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
پارک‌های بازی واقعیت مجازی در کوالالامپور

تا چند سال قبل شاید اصلا کسی بازی‌های کامپیوتری را کنار تم‌پارک‌ها تصور نمی‌کرد اما به مرور عینک‌های واقعیت مجازی، سواری‌هایی که از تکنولوژی‌های سه بعدی استفاده می‌کردند و خیلی چیزهای دیگر به این بازار وارد شدند که حالا خیلی از تم‌پارک‌های بزرگ دنیا از آن‌ها بهره می‌برند. اما پارک‌های واقعیت مجازی، تم پارک‌هایی استثنایی و منحصر به فردند که به طور کلی بر مبنای این تکنولوژی ساخته شده و تمام بازی‌هایشان بر این پایه است. چند تم پارک واقعیت مجازی عالی در دنیا وجود دارد اما امروز ما می‌خواهیم به صورت اختصاصی درباره پارک‌هایی که در تور کوالالامپور می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید، صحبت می‌کنیم.

 

پارک‌های واقعیت مجازی در کوالالامپور

اول از هر چیز باید بگوییم که نباید انتظار پارک واقعیت مجازی دبی یا یکی دو موردی که در چین وجود دارد و در حال ساخت است را در این شهر داشته باشید. آن پارک‌ها استثنا هستند و شاید تا سال‌ها، شهرهای دیگر نمونه‌هایی مشابه را نداشته باشند. با این حال پارک‌هایی مثل Rift در کوالالامپور، با تکنولوژی به روز، امکانات عالی و دکور خیره کننده خود، ساعاتی بی‌نظیر را برایتان می‌سازند. همچنین هزینه شرکت در این پارک‌ها نیز به اندازه بازی در پارک‌های دبی و یا جاهای مشابه، به هیچ وجه بالا نیست. پس با خیال راحت به صورت دسته جمعی به این گونه پارک‌ها بروید. در زیر ۵ نمونه از بهترین پارک‌های واقعیت مجازی در کوالالامپور را به شما معرفی خواهیم کرد:

The Rift

Rift جذاب‌ترین تم پارک واقعیت مجازی و بازی‌های واقعیت افزوده در کوالالامپور به حساب آمده و بزرگ‌ترین پارک در نوع خودش در تمام مالزی به حساب می‌آید که از تکنولوژی‌ها بسیار پیشرفته برای این منظور استفاده کرده و بازی‌هیا متنوعی دارد. Rift به هیچ وجه یک سالن بازی ساده نیست و به واقع یک تم پارک بزرگ و عالی است که بازی‌های در ژانرهای مختلف و برای سنین متفاوت را پیش پای شما می‌گذارد.

این پارک بزرگ در مرکز خرید مید ولی مگامال (Mid Valley Megamall) واقع شده که از جمله محبوب‌ترین مراکز خرید کوالالامپور است و با ۲۰ بازی هیجان انگیز در محیط سر پوشیده، هر زمان از سال و در هر شرایط آب و هوایی، می‌توان از وجودش لذت برد. برند Rift البته تنها مختص به کوالالامپور نبوده و از سال ۲۰۱۸ که کار خود را آغاز کرده است، در چند جای دیگر از جنوب شرق آسیا نیز پارک‌های مشابه را ساخته است. با این حال شعبه مرکز خرید مید ولی مگامال از بزرگ‌ترین‌هاست که بازی‌های متنوعی نیز داشته و چند باری میزبانی مسابقات eSport را نیز به آن‌جا سپرده‌اند.

 

محبوب‌ترین پارک‌ها و باغ‌ها در کوالالامپور

محبوب‌ترین بازی‌ها در Rift سه بازی تفنگی این مجموعه هستند که بزرگ‌ترین دکورها را در آن‌جا دارند. Zero Latency، Terminator X و EXA که هر سه برای سنین نوجوان به بالا بوده و بازی‌های هیجان انگیز هستند که از دو نفر بیشتر می‌توان در آن‌ها بازی کرده. همچنین بازی HADO که عنوانی مبارزه‌ای در قالب یک به یک تا سه به سه است نیز طرفداران زیادی دارد. همچنین با توجه به تجهیزات مختلفی که در Rift تهیه دیده شده، شما این امکان را دارید تا در بازی‌های شبیه سازی و واقعیت افزوده نیز شرکت کنید.

Raceroom یکی از جذاب‌ترین این عناوین است که کاملا یک مسابقه رانندگی را با تمام تحرکات ماشین و صداهای واقعی برایتان شبیه سازی خواهد کرد. بازی‌های تک نفره و شاد هم در محل پارک تعبیه شده تا تنهاییی به بازی با آن‌ها بپردازید اما از بخش‌های بسیار پرطرفدار در پارک Rift، سواری‌های گروهی مثل Hurricane VR است. نمی‌توان یک به یک از تمام این بازی‌ها اسم برد اما بازی‌های گروهی، بازی‌های مختص به بچه‌ها و خیلی چیزهای دیگر هستند که می‌توانید در Rift تجربه کنید.

آدرس: Lot T102 & 102A, 3rd Floor, North Court, Mid Valley Megamall, Jalan Syed Putra, Mid Valley City

 

Future Land Fun Zone

یکی از ضعف‌های همیشگی پارک‌های واقعیت مجازی این است که بازی‌های کودکانه کمی در خود دارند اما Future Land Fun Zone تا حد زیادی این مشکل را در خود برطرف کرده و بازی‌های گروه یو تک نفره زیادی برای سنین کودک و نوجوان نیز در آن‌جا ترتیب داده شده است. این مجموعه جذاب و بزرگ نیز مثل Rift، تنها مکانی برای بازی‌های ساده‌ی واقعیت مجازی و استفاده صرف از عینک‌های مخصوص نیست و بازی‌های متنوع با دکورهای جذاب و دستگاه‌های مخصوص را برای مشتریان خود ترتیب داده است.

 

بهترین آپارتمان‌های اجاره‌ای در کوالالامپور

البته این مجموعه سه شعبه در مراکز خرید Sunway Pyramid، Sunway Velocity  و Paradigm Mall داشته و بعضی بازی‌ها در هر دو مکان مشترک نیستند. مثل بازی محبوب و جذاب تفنگی  VR Engage تنها در Sunway Pyramid قرار داشته و دارای زمینی بزرگ است که در محیط VR به پناهگاه‌های مختلف تقسیم بندی می‌شود و دو گروه با تفنگ‌های مخصوص که به صورت فیزیکی در دست می‌گیرند، باید در این محیط به مبارزه بپردازند.

بهترین گزینه در میان پارک‌های این برند، همانی است که در مرکز خرید Sunway Pyramid واقع شده و در آن‌جا می‌توانید، چندین بازی شبیه ساز همچون شبیه ساز جت و مسابقات اتوموبیل رانی را نیز ببینید که همگی با تجهیزات عالی، یک تجربه تا جای ممکن واقعی را برایتان به همراه دارند. نکات جالب توجه زیادی درباره Future Land Fun Zone وجود دارد، گفتیم که بازی‌های کودکانه در آن‌جا زیاد هستند، بازی‌های تک نفره خیلی متنوعی نیز در این پارک‌ها وجود دارد و همچنین زمان جشن‌های بزرگ، برنامه‌های مختص به آن‌ جشن‌ها نیز در محیط پارک و حتی در بعضی موارد، درون بازی‌ها نیز برپا می‌شود.

آدرس یکی از شعبات: F1, 20, Sunway Pyramid Mall, Jalan PJS 11/15, Bandar Sunway, 46150 Petaling Jaya,

 

VR Lab

VR Lab از جمله اولین جاهایی در کوالالامپور بود که بازی‌های واقعیت مجازی را در قالب یک پارک ارائه کرد و از آن به بعد، تجهیزات و همچنین بازی‌های جدیدتری را ارائه کرد اما در نهایت حالا از دو رقیب خود که در بالا معرفی کردیم، کمی عقب مانده است. این مجموعه اتاق‌های مجزا برای تجربه‌‌ی بازی‌های مختلف داشته و خبری از دکورهای سنگین و سالن‌های بزرگ برای بازی‌های گروهی نیست و بیشتر تمرکز VR Lab بر روی خود بازی‌هاست.

همچنین این مجموعه در زمینه فعالیت‌های علمی و فروش تجهیزات واقعیت مجازی نیز فعالیت می‌کند و تنها محدود به پارک بازی نمی‌شود. با این VR Lab را به آن‌هایی که اهل بازی‌های تک نفره با کیفیت و جذاب هستند و می‌خواهند چند بازی جدی و هیجان انگیز را تجربه کنند، به شدت پیشنهاد می‌کنیم. اما اگر قصد بازی‌های گروهی و مفرح را دارید، بهتر است به سراغ بازی‌های دیگر بروید. در VR Lab جدیدترین بازی‌ها با استفاده از تکنولوژی روز و بهترین عینک‌های واقعیت مجازی برند HTC Vive  در اختیار شما قرار می‌گیرد.

 

رمانتیک‌ترین رستوران‌های کوالالامپور

آدرس: Jalan 3/62a 23 52200

 

The Void

VOID هم جای جذابی برای تجربه بازی‌های واقعیت مجازی به شمار می‌رود، مخصوصا این که در مجموعه تفریحی گنتینگ هایلند قرار گرفته و در همان حوالی می‌توانید به سراغ پارک‌ بازی، سواری‌های مختلف، رستوران‌های متفاوت و حتی سالن سینما و بولینگ بروید. اما اگر بخواهیم در مورد خود VOID بگوییم، این برند قبلا پارک‌هایی را در دیگر جاهای آسیا ساخته بود و این مکان، جدیدترین پارک از برند مورد نظر است.

این مجموعه دارای بازی‌های مختلفی است که بعضی از سالن‌های بزرگ و دکورهای جذاب به همراه تفنگ‌های مخصوص استفاده می‌کنند و بعضی نیز ساده‌تر بوده و تقریبا می‌توان گفت، سنین مختلف در این عناوین لحاظ شده‌اند تا همه بتوانند از بودن در VOID لذت کافی را ببرند. از نظر تجهیزات این پارک واقعا عالی است و مهم‌رین این که چند مورد از بازی‌های مهم همچون Star Wars: Secrets of the Empire و Ralph Breaks VR در آن گنجانده شده‌اند که به شدت هیجان انگیز بوده و واقعا انجام آن‌ها لذت بخش است. جالب این که در کنار چند بازی گروهی، یک سواری خاص هم در ‌آن‌جا وجود دارد که در واقع تله کابینی بر فراز بلندی‌های گنتینگ (همین جایی که پارک واقع شده) است و شما می‌توانید به صورت واقعیت افزوده، بودن بر فراز این منطقه زیبا را تجربه کنید. VOID هنوز برای تبدیل شدن به یک تم پارک تمام و کمال راه زیادی دارد اما واقعا جایی لذت بخش برای تجربه چنین بازی‌هایی است.

آدرس: 06 MY, 69000 Genting Highlands

 

VAR Live

در نهایت اشاره‌ای به VAR Live هم داشته باشیم که اگر به بازی‌های ترسناک یا هیجان انگیز که آدرنالین را در بدن شما به حداکثر می‌رسانند، علاقه دارید، باید سری به آن‌جا بزنید. این مجموعه خیلی بزرگ نیست اما بازی‌های ترسناک متعددی دارد و در همین فضای نسبتا کوچک نیز، دکورهای جالبی برای بعضی از این بازی‌ها در  خود پدید آورده و برای تمامی بازی‌های تفنگی، اسلحه‌های مخصوص را در اختیار شما قرار می‌دهد که کاملا با محیط بازی هماهنگ هستند.

این پارک واقعیت مجازی در مرکز خرید MyTOWN قرار گرفته و از جمله جاهای خاص برای تجربه‌ی بازی‌هایی در این ژانر به حساب می‌آید که اغلب برای بزرگسالان هستند. مجموعا در VAR Live 13 بازی در نظر گرفته شده که همگی کیفیت عالی دارند و اکثرشان را می‌توانید به صورت دو نفره یا حتی گروهی نیز بازی کنید که به لذت آن می‌افزاید. فراموش نکنید که برای خرید بلیط، پکیج‌های چند بازی به صورت یک جا را تهیه کنید تا قیمت بلیط تمام شده برایتان خیلی ارزان‌تر بیفتد.

 

معرفی ۱۰ کتابخانه معروف در کوالالامپور

آدرس: L2-015, MyTOWN Shopping Centre, No.6, Jalan Cochrane

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظرات کاربران