راهنمای کامل فرودگاه بین المللی کرابی

جاذبه‌های گردشگری کرابی
راهنمای کامل فرودگاه بین المللی کرابی

کرابی یکی از مناطق جزیره‌ای بسیار جذاب و پرطرفدار تور تایلند است که هر کسی را مجذوب خود می‌کند. توریست‌ها برای ماه عسل گرفته، به عشق تفریحات آبی تا سفرهای دوستانه یا خانوادگی اصلا فرقی ندارد بلاخره سر از اینجا در می‌آورند. سواحل ماسه سفید بی‌انتها، آب‌های زلال آبی، مناطق صخره‌ای سرسبز و ردیف درختان نخلی که ساحل را حصارکشی کرده‌اند مناظری دیدنی و بی‌بدیل خلق کرده‌اند. برای رسیدن به کرابی دو راه وجود دارد اول با تور تایلند به داخل کشور رفته‌اید که باید با پروازهای داخلی به کرابی برسید و یا مستقیما با تور کرابی و با پرواز بین‌المللی به این جزیره بروید. در ادامه به بررسی فرودگاه بین المللی کرابی می‌پردازیم.

 

فرودگاه بین المللی کرابی

این فرودگاه در سال ۱۹۹۹ در کرابی افتتاح شد که در برنامه ریزی اولیه آن تنها ظرفیت جابه جایی ۳ میلیون نفر را داشت، اما از آنجایی که پروژه در حال گسترش بوده و هنوز هم ادامه دار این ظرفیت بیشتر شد و انتظار می‌رود این رقم در آینده به ۵ میلیون نفر برسد. کرابی یکی از استان‌های جنوبی تایلند است که از چند جزیره تشکیل شده و فرودگاه بین المللی آن شاهراه اصلی حمل نقل به استان‌ها است. شما از این فرودگاه می‌توانید به مقاصد دیگر بروید.

این فرودگاه دارای یک باند آسفالت به طول ۳۰۰۲ متر است که تمامی پروازهای اعم از داخلی و خارجی از طریق آن صورت می‌پذیرد. ایر آسیا، فایرفلای و تایگر ایرویز پروازهای بین‌المللی منظمی را مستقیما به کرابی انجام می‌دهند، در حالی که تای ایرویز، بانکوک ایرویز، ایر آسیا، تای لاین ایر و نوک ایر همگی پروازهای داخلی روزانه متعددی را از بانکوک به کرابی و همچنین چیانگ مای به کرابی انجام می‌دهند. همچنین فرودگاه کرابی در مقایسه با سایر فرودگاه‌های بین‌المللی بسیار کوچک است که این برای گذر سریع از چک‌این و راه رفتن به سمت دروازه خروج عالی است. با این حال، فرودگاه کرابی تنها چند امکانات اولیه‌ای مانند سایر فرودگاه‌های بین‌المللی را دارد.

دو ترمینال در فرودگاه کرابی وجود دارد:

  • ورود و خروج‌های بین‌المللی از ترمینال ۱ انجام می‌شود
  • ورود و خروج‌های داخلی از ترمینال‌های ۱ و ۲ انجام می‌شود

ترمینال ۱ فرودگاه کرابی

ترمینال ۱ تنها ترمینالی است که دارای امکانات مهاجرتی بوده و تمامی ورود و خروج‌های بین‌المللی از این ترمینال انجام می‌شود. این ترمینال در دو طبقه اصلی واقع شده، که طبقه بالا به خروجی‌ها اختصاص داده شده که شامل چک این، رزرو و تهیه بلیط و دسترسی به سالن خروج می‌شود. همچنین یک مسیر پیاده روی دیگر در طبقه فوقانی با رستوران و نمازخانه وجود دارد. طبقه پایین به مسافران پرواز آریوال اختصاص دارد و شامل کافی‌شاپ، کرایه ماشین، میز اطلاعات و بانک برای تعویض پول هنگام خروج از دروازه‌ها می‌شود. سپس خروجی آن مستقیما به محوطه پارکینگ منتهی می‌شود.

 

سفری ۴ روزه به کرابی ؛ جزیره زیبایی‌های پنهان

ورود به ترمینال ۱ برای چک این

اگر با تاکسی وارد ترمینال می‌شوید، شما را در طبقه بالایی ترمینال ۱ در ابتدای خروجی پیاده می‌کند. اگر با ماشین یا اتوبوس وارد می‌شوید، پارکینگ بزرگی در طبقه پایین وجود دارد که می‌توانید در همان طبقه پایین وارد ساختمان شوید و با پله برقی یا آسانسور به طبقه بالا بروید. اینها در سمت راست پشت میز اطلاعات قرار دارند. سپس در انتهای ساختمان چک این، جلوی شما ظاهر خواهد شد. با ورود به ترمینال، باید چمدان‌های خود رابگذارید تا قبل از ورود به چک این از طریق دستگاه اشعه ایکس، از امنیت عبور کند. سپس کیف‌های شما دارای برچسب‌های امنیتی می‌شوند تا نشان دهند که اسکن شده‌اند. سپس از چک این شما می‌توانید گیت خروج را در وسط سرسرا، همان سمتی که پیشخوان چک این قرار داشت پیدا کنید. پس از گذراندن مراحل امنیتی با چمدان دستی و سفری، می‌توانید در سالن خروج منتظر پرواز خود باشید.

غذا و نوشیدنی ترمینال ۱ فرودگاه کرابی

رستوران Yellow Orchid که توسط تای ایرویز اداره می‌شود، رستورانی با فضای نشستن است که در مسیر پیاده روی بالای دروازه خروج واقع شده است. همچنین قهوه و اغذیه فروشی ایلی در نزدیکی پیشخوان چک این قرار دارد که فروشگاهی کوچک با فضای محدود برای نشستن است. به علاوه سابوی و بلک کانیون کافی نیز در طبقه پایین قرار دارند. از این‌ها گذشته فروشگاه‌های کوچکی که تنقلات و نوشیدنی ارائه می‌دهند در هر دو طبقه پیدا می‌شوند.

 

جزایر زیبا اما پنهان اطراف کرابی

امکانات سالن پروازهای ورودی خارجی

اگر نیاز به سرویس بهداشتی داشتید می‌توانید سرویس بهداشتی را  در همان قسمت درب ورودی و خروجی و در هر گوشه ساختمان پیدا کنید. سرویس‌های بهداشتی فرودگاه همچنین دارای امکانات دوش هستند. به علاوه یک نمازخانه در راهروی بالای گیت خروج بین‌المللی قرار دارد. شما می‌توانید از دو راه، یا با استفاده از پله برقی که روبروی باجه‌های رزرو ایر آسیا و نوک ایر قرار دارد یا با استفاده از پله‌های واقع در نزدیکی پیاده‌رو به ترمینال ۲ خودتان را به نمازخانه برسانید. تنها یک آسانسور و یک مجموعه پله برقی طبقات بالا و پایین را در ساختمان ترمینال ۱ به هم متصل می‌کند. پله برقی‌ها را می‌توان در مقابل درهای کشویی ترمینال ۲ پیدا کرد. همچنین اگر در طبقه پایین هستید و می‌خواهید بالا بروید آسانسور و پله برقی در سمت راست پشت میز اطلاعات قرار دارند. این ترمینال دارای فروشگاه‌های سوغاتی هم هست که می‌توانید در آن‌ها خریدی عجله‌ای داشته باشید.

ترمینال ۱ ورودی‌های بین المللی

همین که وارد سالن می‌شوید و از گیت ورود رد می‌شوید، به سمت ریل تحویل بار بروید. فرودگاه کرابی تنها دارای دو ریل تحویل چمدان است. بعد از اینکه چمدان خود را تحویل گرفتید، می‌توانید از دروازه خروج عبور کنید. هنگام خروج از این منطقه با چمدان خود از درهای کشویی خارج شده و به ساختمان ترمینال اصلی بروید. اگر ترانسفر تاکسی فرودگاه کرابی را رزرو کرده اید، لطفا به دنبال راننده خود باشید که نام شما را روی یک پلاکارد نگه داشته است. معمولا حدود ۳۰ راننده  منتظر مهمانان خود هستند.

امکانات

یکی از مهم‌ترین نیازهای توریست‌های خارجی که مسقتیما به کرابی آمده‌اند بحث نقدینگی و همچنین تبدیل ارز است. این سالن نه تنها خوپرداز برای برداشت پول است دو صرافی نیز کارهای تبدیل پول را انجام می‌دهد. همچنین اگر احساس گرسنگی کردید چند گزینه خوب در دسترس قرار دارند. در سابوی، قهوه‌خانه بلک کانیون، غذاخوری‌های  کوچکی در طبقه پایین نزدیک دروازه ورود قرار دارند که می‌توانید در آن‌ها چیزی بخورید و سیر شوید.

کرایه ماشین

در طبقه پایین در کنار دروازه‌های ورودی، آژانس‌های کرایه اتومبیل با میزهایی در وسط سرسرا وجود دارند. Hertz، Budget، National Car Rental، Thai Rent A Car و Sixt همگی میزهایی با نمایندگانی دارند که مایل به کمک هستند. شما می‌توانید از قبل به صورت آنلاین یک ماشین کرایه کنید تا وسیله نقلیه شما در هنگام ورود منتظر شما باشد.

 

فعالیت‌های متفاوت و جذاب در کرابی

ترمینال ۲ فرودگاه کرابی

پروازهای ورودی داخلی

ترمینال ۲ که در طبقه همکف در مساحت کوچکی به اندازه ۱۰۰ در ۵۰ واقع شده ترمینال پروازهای داخلی است. در سمت چپ ترمینال باجه‌های رزرو پرواز و باجه‌های چک‌این قرار دارند. در قسمت میانی گیت‌های خروج پرواز داخلی قرار دارند و در سمت راست گیت ورودی پروازهای داخلی قرار دارد، همه در یک ساختمان و سرسرا! ترمینال ۲ همچنین از پارکینگ بسیار کوچک خود برخوردار است که همیشه شلوغ است. در این ترمینال منطقه چک‌این با دیوارهای شیشه‌ای از سرسرا جدا شده و دستگاه امنیتی و اشعه ایکس برای چمدان‌ها مشخص و قابل رویت هستند. پس از اینکه کیف‌های شما از دستگاه اشعه ایکس عبور کرد، کارکنان امنیتی برچسبی می‌چسبانند سپس می‌توانید وارد مراحل چک‌این شوید.

پروازهای خروجی داخلی

چک این خروجی داخلی در وسط ساختمان واقع شده و وقتی از دستگاه اشعه ایکس عبور می‌کنید و بلیط‌ها بررسی می‌شوند، وارد سالن استراحت می‌شوید که شامل یک فروشگاه کوچک هدیه و یک فروشگاه نوشیدنی است. همچنیم سرویس بهداشتی نیز در این منطقه قرار دارد. اگر برای بیرون رفتن از ترمینال ترانسفر رزرو کرده‌اید، حتما به دنبال راننده خود باشید که نام شما را روی یک پلاک نگه می‌دارد، همانطور که در بالا اشاره کردیم اینجا همیشه شلوغ است و ممکن است تا ۳۰ راننده منتظر مهمانان باشند.

 

معرفی تور یک روزه صخره نوردی در کرابی

امکانات ترمینال ۲

در این ترمینال خبر خاصی از لحاظ امکانات وجود ندارد با این همه حداقل‌ترین‌ها را فراهم می‌کند. این ترمینال دارای یک میز اطلاعات است که نقشه رایگان به مسافران ارائه می‌دهند. بنابراین اگر به نقشه نیاز دارید می‌توانید از میز اطلاعات بگیرید. اگر احساس گرسنگی کردید به ایلی بروید که جای کمی برای نشستن دارد اما دست کم گرسنه نمی‌مانید. همچنین Yummy Square غذاهای ساده مرغ، نول و نوشیدنی ارائه می‌دهد در حالی که برای قهوه باید به Doi Chang coffee بروید. اشاره کنیم که مغازه‌های کوچکی برای خرید تنقلات وجود دارد که در کنار درهای ورودی و خروجی قرار گرفته‌اند. همچنین دستگاه خودپرداز، بانک و صرافی و همچنین فروشگاه‌های سوغاتی از دیگر امکانات محدود این فرودگاه است.

رسیدن به شهر کرابی

مثل همیشه کرایه ماشین، اتوبوس، تاکسی و تاکسی آنلاین و ... همگی از راه‌های رسیدن به مرکز شهر کرابی هستند. اگر از قبل ماشین و یا تاکسی رزرو کردید که چه بهتر اگر نه می‌توانید با تاکسی به هزینه ۵۰۰  بات و با اتوبوس به هزینه ۸۰ بات به شهر کرابی برسید. اگرچه اتوبوس ارزان‌ترین راه است اما معطلی هم زیاد دارد. بنابراین بسنجید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

 

۸ حقیقت درباره جزیره زیبای کرابی

اطلاعات فرودگاه بین المللی کرابی تایلند

نام فرودگاه بین المللی کرابی: Karbi International Airport

کد یاتا: KBV

کد ایکائو: VTSG

نوع فرودگاه: همگانی

ارتفاع از سطح دریا: ۲۵ متر

ترمینال‌ها: ۲ ترمینال مجزا 

۰۱ خرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران