راهنمای کامل برای گردش در پارک ملی Phenom Bencha در کرابی

جاذبه‌های گردشگری کرابی
راهنمای کامل برای گردش در پارک ملی Phenom Bencha در کرابی

این پارک ملی در نزدیکی جزیره‌ی معروف و محبوب گردشگران تایلند، کرابی قرار گرفته است. یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های ملی این کشور است که هم بلندی‌های جذاب و قشنگی دارد و هم مناطق سرسبز و در میان این مناطق دیدنی، شما آبشارها، غارها، مسیرهای پیاده‌روی و بسیاری چیزهای دیگر خواهید داشت که می‌توانید از آن‌ها دیدن نمایید. با توجه به محبوبیت پارک ملی Phenom Bencha در نزد گردشگران، بد نیست راهنمای کامل ما به این مرکز را بخوانید تا شاید شما نیز در سفر با تور کرابی به آنجا مراجعه کنید.

 


کوتاه در مورد پارک ملی Phenom Bencha


پارک ملی Phenom Bencha در مجموع حدود ۵۰ کیلومتر مربع وسعت دارد و یکی از مهم‌ترین پارک‌های ملی از نظر تنوع زیستی در تایلند محسوب می‌شود. همانطور که گفتیم این پارک ملی در نزدیکی کرابی قرار گرفته و شما می‌توانید به راحتی با طی ۲۷ کیلومتر به این مکان برسید. البته خیلی این مکان را نمی‌توان به خاطر تنوع جانوری‌اش پیشنهاد کرد، اما برای طرفداران طبیعت جایی معرکه است. جایی مملو از زیبایی‌های طبیعی که همه از آن لذت می‌برند. با این حال جدا از تنوع گیاهی، هستند جانوران مختلفی که آن‌ها را نیز در سفر خود خواهید دید.

 

 ۷ تور ماجراجویانه و جذاب گردشگری در سفر به کرابی

 

 

 Phenom Bencha

 


بهترین زمان برای بازدید از پارک ملی Phenom Bencha


بهترین زمان در طول سال، برای بازدید از این پارک ملی، بین ماه‌های اکتبر تا مارس است. اگر چه این بخش از تایلند تقریبا در تمام طول سال باران به خود می‌بیند، اما این زمان باران بسیار کم‌تری در پارک ملی می‌بارد و رطوبت هوا نیز به مراتب کم‌تر از دیگر مواقع سال خواهد بود. پارک نیز هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۴ بعد از ظهر باز خواهد بود و برای بازدید از بخش‌های مختلف که البته نشانه گذاری شده و شما از منطقه‌ای خاص بازدید می‌کنید، به حدود ۳ ساعت زمان احتیاج دارید.

 

 

Phenom Bencha

 


چطور به این پارک ملی برویم


در هر شهری از تایلند که باشید، مسیر رفتنتان به پارک ملی از کرابی می‌گذرد. مثلا اگر در سفر با تور بانکوک به سر می‌برید، باید از طریق هوایی به فرودگاه کرابی رفته و از آن‌جا عاظم پارک شوید. اگر در جزایر یا شهرهای اطراف هستید، بهتر است از طریق آب ابتدا خود را بهکرابی رسانده و سپس به آن‌جا بروید. در مجموع وارد کرابی که شوید به راحتی با قایق به این محل می‌رسید و با ورود به پارک ملی راهنمایی مفصلی برای گردش در پارک پیش پای شما گذاشته و می‌توانید از راهنما بهره ببرید.

 

 پوکت یا کرابی، کدام یک برای سفر بعدی شما مناسبند؟

 

 

 Phenom Bencha

 


محل‌هایی برای اقامت


اگر دوست داشته باشید، حتی می‌توانید یک روز را در کنار این پارک ملی سر کنید. با این کار امکان اقامتی اختصاصی در محیط پارک و بودن در شب‌های زیبای این منطقه که به صورت کامل محافظت شده و امن است استفاده کنید. چند اقامتگاه در این محل وجود دارد که Khao Phenom Bencha Mountain Resort همانطور که از اسمش پیداست در مناطق کوهستانی بوده و بهترین در این محل محسوب می‌شود، Passook Resort و Krabi Pitta House نیز انتخاب‌های دیگر شما خواهند بود.

 

 

Phenom Bencha

 


فعالیت‌هایی که می‌توانید در پارک ملی Phenom Bencha تجربه کنید


پیاده روی در طبیعت: همانطور که گفتیم در هر بازدید شما به دیدن بخشی از پارک ملی می‌روید. برای مثال، دو مسیر پیاده روی مهم در پارک است که هر دو از یک جا آغاز شده اما در جایی از هم جدا می‌شود. مهم‌ترین مسئله در تفاوت این دو مسیر سختی و آسانی آن‌هاست. مسیر Doghouse که مسیر سخت محسوب می‌شود تنها برای آن‌هایی که تجهیزات به اندازه کافی دارند پیشنهاد می‌شوند و گردشگران معمولی و خانواده‌ها می‌توانند از مسیر معمولی رفته و تفریح وار از زیبایی‌های پارک بهره ببرند.
تور غار Khau Pheung: غارهای زیادی هستند که شما در پیاده‌روی معمولی در این پارک ملی نیز می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. اما تورهای پارک Phenom Bencha برای این غار متفاوت است. غاری بزرگ و زیبا که اگر چه زیبا و با ستون‌های خاص و بزرگ است، اما به هیچ وجه خطرناک نیست و شما آزادانه می‌توانید در آن به گردش مشغول شده و به عکاسی بپردازید.
آبشارهای پارک ملی: در مسیرهای مختلف پیاده روی شما آبشارهای زیبایی خواهید دید که هر کدامشان می‌توانند دلیل خوبی برای رفتن به این پارک ملی بوده و از جذاب‌ترین بخش‌های گردش شما محسوب خواهند شد.

 

 سواحل زیبا و پنهان تایلند به جز کرابی و پوکت 

 

 

Phenom Bencha

 


سخن آخر


این پارک ملی یکی از زیباترین نقاط تایلند است و متاسفانه از بسیاری جهات آنقدر که باید گردشگر به خود نمی‌بیند. شما در گردش به این منطقه چیزهای بسیاری خواهید دید که ما تنها به گفتن بخش‌های کوتاهی از آن بسنده کردیم. پس اگر برنامه‌ی سفر با تور تایلند به کرابی را دارید، حتما زمانی را نیز صرف گردش در Phenom Bencha کنید که به هیچ وجه پشیمان نخواهید شد.

۱۳ خرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران