راهنمای کامل کوه‌پیمایی در طبیعت بی‌نظیر کرابی

جاذبه‌های گردشگری کرابی
راهنمای کامل کوه‌پیمایی در طبیعت بی‌نظیر کرابی

کرابی برای آن‌ها که عاشق مسیرهای آسان کوه‌پیمایی با مناظر بی‌نظیر هستند، جایی عالی محسوب می‌شود. این جزیره زیبا پوشیده از جنگل‌های مانگرو، صخره‌های آهکی و کوهستان‌های سرسبز و مه‌آلود است که همچون بهشتی زیبا در میان آب می‌درخشد. بر روی این کوه‌های فوق‌العاده مسیرهای پیاده‌روی بسیاری وجود دارد که می‌توان از میان آن‌ها به دیدن جاذبه‌های طبیعی کرابی رفته و جدا از دیدن مناظر بسیار زیبا، در مسیر خود سری به برکه‌های زمردین معروف جزیره، آبشارهای فوق‌العاده، چشمه‌های آب گرم و غارهای مخفی بزنید .

اگر قصد دارید در سفر با تور تایلند یک روز معرکه را بر بلندی‌های کرابی سر کنید، با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

 


کوهستان Hang Nak


اگر به دنبال یک مسیر کوهستانی عالی باشید، Hang Nak بهترین گزینه برای شماست اما باید در نظر گرفت که بخش زیادی از این مسیر برای کسانی خوب است که از حداقل آمادگی بدنی برخوردار باشند. ۳.۷ کیلومتر مسیری عالی که از جمله زیباترین مناظر ممکن را پیش چشم شما به رخ می‌کشد و در بعضی از مراحل پیاده‌روی، نفس را در سینه‌تان حبس می‌کند.
بخش گردشگری Hang Nak حدودا ۲ ساعت پیاده‌روی خواهد داشت که در این مسیر دو نقطه مهم از نظر منظره‌ای برای تماشا و دو منطقه که در آن آبشارهای زیبا وجود دارد وجود خواد داشت. در واقع شما بعد از هر یک ساعت طی مسیر، به مکانی عالی خواهید رسید تا در آن استراحت کرده و از زیبایی‌های این نقطه با شکوه لذت ببرید.

 

۵ تفریح فوق‌العاده و غیرمعمولی در کرابی؛ شهر زیبایی‌های پنهان

 

 

کوهستان Hang Nak

 


یکی از جذابیت‌های مسیر کوهستان Hang Nak این است که با توجه به باز بودن یک طرف مسیر، بخش زیادی از گردش شما در پس زمینه زیبایی پوشیده از جنگل‌های بی‌پایان طی می‌شود، گویی در یکی از عکس‌های جذاب کرابی که پیش از سفر دیده‌اید قدم می‌زنید. هم محلی‌ها و هم تمام گردشگرانی که به Hang Nak آمده‌اند در شبکه‌های اجتماعی به آن لقب جالبی داده‌اند: "بهشت سلفی".

 


منطقه محافظت شده Bang Kram


اطراف منطقه حفاظت شده Bang Kram ، دیگر آخرین جاهایی است که می‌توانید جنگل‌های بارانی را مشاهده کنید و از آن به بعد دیگر کم کم پوشش گیاهی عوض می‌شود. این منطقه به خاطر تعداد بیشمار گونه‌های پرنده‌ای که در آن زندگی می‌کنند معروف است و بهشتی برای پرندگان محسوب می‌شود، تنهای جایی که گورنی پیتا یکی از کمیاب‌ترین گونه‌های پرنده در آن زندگی می‌کند.

 

 

منطقه محافظت شده Bang Kram

 


حتی اگر از دیدن پرندگان لذت نمی‌برید، مسیر پیاده‌روی ۲.۷ کیلومتری در میان جنگل‌ها و مناطق زیبای Bang Kram خود یکی از بهترین تفریح‌هایی است که می‌توانید در کرابی تجربه کنید. درختان بسیار قدیمی سترگ و برکه‌هایی بسیار عالی که مناسب آبتنی هستند و بسیاری برای تجربه بودن در آن‌ها به این منطقه می‌آیند. آب کریستالی گرم در یک منطفه بسیار زیبا که تا ابد در خاطرتان باقی می‌ماند.یک چشمه آب گرم بسیار جذاب نیز در Bang Kram وجود دارد که همچون یک جکوزی طبیعی به صورت پلکانی در میان ریشه درختان پیش می‌رود که از جمله دیگر نقاط جذاب این مکان به حساب می‌آید.

 


پارک ملی Khao Phanom Bencha


این پارک ملی در ارتفاع ۱۳۵۰ متری از سطح دریا قرار دارد و بلندترین پارک ملی کرابی محسوب می‌شود. مهم‌ترین دیدنی این پارک ملی آبشارهای بی‌شمار و زیبایی هست که هر کدام در نقطه‌ای از آن جا خوش کرده و زیبایی‌شان را به رخ گردشگران می‌کشانند. برای پیاده‌روی در این مکان دلربا، بعدا از رسیدن به کمپ اصلی به وسیله ماشین، ۱۱ مسیر مختلف وجود دارد که هر کدام شما را به نقاط خاصی از پارک ملی خواهند برد.

 

۷ ماجراجویی طبیعی و جذاب در کرابی

 

 

 پارک ملی Khao Phanom Bencha

 


اگر طولانی‌ترین ممکن را انتخاب کنید، به قدری آبشار در آن مشاهده خواهید کرد که شاید باورتان نشود. چندین و چند برکه عالی از آب‌های کریستالی در این مسیر وجود دارد که راهنماها شما را به بهترین‌ها می‌برند تا بتوانید در هر کدامشان که خواستید آبتنی کنید. البته مسیر کوتاه‌تر شما را شاید به تعداد کم‌تری از آبشارها و آبگیرها برساند، اما به خاطر رفتن به ارتفاع بالاتر، مناظر زیباتری را نصیبتان خواهد نمود.

 

 

 پارک ملی Khao Phanom Bencha

 


برای آن‌ها که از آمادگی بدنی خوبی برخوردارند، پیشنهاد می‌کنیم مسیری که به مرتفع‌ترین نقطه Khao Phanom Bencha می‌رود را انتخاب کنند تا زیباترین مناظر ممکن از کرابی را به تماشا بنشینند. البته این مسیر برای حرفه‌ای‌هاست و به درد یک گردش یکروزه نخواهد خورد.

 


نکات مهم در مورد کوه‌پیمایی در کرابی


بخش زیادی از مسیرهایی که از کرابی به عنوان تورهای طبیعت گردی برده می‌شوند، نیازی به تجهیزات خاصی نداشته و پوشیدن یک کتانی مناسب برایتان کفایت می‌کند. هوا در بلندی‌های کرابی هم هیچ وقت خنک نمی‌شود پس به فکر لباس‌های گرم نباشید. بردن لباس‌های شنا در اکثر این گردش‌ها از واجبات است، چون وقتی به برکه‌های زمردین در قلب طبیعت زیبای کرابی می‌رسید، واقعا حیف است که به داخل آب نرفته و از آن‌ها لذت نبرید یا در چشمه‌های آب گرم تنی به آب نزنید. در تمام مسیرهای مختلف غارهای پنهانی هستند که حتما باید از آن‌ها دیدن کنید و جزو معرکه‌ترین مراحل گردش شما به حساب می‌آیند.

 

۵ کار هیج‌انگیز برای روزهای بارانی در کرابی

 

 

کوه‌پیمایی در کرابی

 


استفاده از تورهای گردشی از کرابی بهترین راه حل شما برای کوه‌پیمایی در طبیعت بکر کرابی است. به این ترتیب همراه با چندین نفر سفری جمعی و مفرح را از سر خواهید گذراند و از راهنمای کاربلد و امکانات ویژه بهره می‌برید و بدون اینکه نگران چیزی باشید، می‌توانید تمام تمرکز خود را روی لذت بردن از گردش خود بگذارید.
در مجموع همانقدر که گردش و تفریح در کنار دریای کرابی لذت بخش است، بودن در طبیعت کوهستانی آن نیز عالی‌ست، پس این موقعیت را به هیچ وجه از دست ندهید.

 

 

۱۸ مهر ۱۳۹۷ (به‌روز رسانی شده در: 26 خرداد 1400)

نظرات کاربران