راهنمای سفری مقرون به صرفه به کرابی‌

جاذبه‌های گردشگری کرابی
راهنمای سفری مقرون به صرفه به کرابی‌

کرابی مکانی در سواحل غربی تایلند و در نزدیکی پوکت به شمار می‌آید. سفر به این شهر با تورهای مختلف به دو صورت انجام می‌شود، تورهای ترکیبی بانکوک +کرابی که عموما بخشی از آن در بانکوک می‌گذرد و تورهایی که مستقیما به این جزیره می‌آیند. کرابی چندین و چند هتل و اقامتگاه لاکچری و فعالیت‌های گران قیمت دارد، اما اگر بخواهید با تور تایلند سفری مقرون به صرفه بدون اینکه فشاری به جیبتان بیاید به این منطقه گردشگرپذیر در تایلند داشته باشید، باید چه کنید؟ بهترین کار دنبال کردن راهنمای جمع و جور ما در این رابطه است!

 


برنامه ریزی سفر


کسانی که زیاد سفر می‌کنند، می‌دانند برای اینکه سفری با حداقل هزینه داشته باشند، باید برنامه‌ریزی‌های خود را پیش از سفر آغاز کنند. پیدا کردن یک تور مسافری درست، انتخاب هتل، برنامه‌ریزی برای روزهایی که در سفر هستید و ... همه بخشی از این ماجرایند. اما مسلما هیچ چیز مهم‌تر از انتخاب تور ارزان تایلند با قیمتی خوب به همراه هتلی که در خور هزینه‌های شما باشد، مهم تلقی نمی‌شود. همچنین شما باید در نظر بگیرید که در زمان تعطیلات مهم همچون کریسمس یا سونگکران به کرابی سفر نکنید. اما سفر خود را نیز در فصول بارانی خارج از ماه‌های نوامبر تا مِی قرار ندهید چون در نهایت باران‌ها از لذت سفر شما می‌کاهند.

 

سفری ۴ روزه به کرابی ؛ جزیره زیبایی‌های پنهان و ماجراجویی‌های جذاب

 

 

تایلند

 


حمل و نقل


با توجه به اینکه کارهای بلیط هواپیما با تور انجام می‌شود و در تورهای مقتدرسیر شما بهترین انتخاب‌ها را دارید، بیشتر باید نگران حمل و نقل شهری باشید. مهم‌ترین جاذبه و مرکز تفریحی کرابی، سواحل آن است که عموما ۳۰ تا ۴۵ دقیقه از مرکز مهم شهری فاصله دارند. بهتر است از اتوبوس که حدود ۱۵۰ بات به ازای هر نفر هست استفاده کرده و خود را به ساحل برسانید به جای اینکه از تاکسی استفاده کنید. مخصوصا از تاکسی‌های هتل استفاده نکنید که عموما گران‌تر نیز هستند. اگر هم مشکلی ندارید و دوست دارید به سبک زندگی تایلندی‌ها نزدیک شوید از کامیونت‌هایی که شبیه مینی بوس هستند استفاده کنید، این ماشین‌ها بسیار ارزان‌تر بوده و به وفور پیدا می‌شوند. برای بازدید از جزایر دیگر نیز خود را به خرج ننداخته و از قایق‌های عمومی استفاده کنید چون در نهایت فرق خیلی زیادی وجود نداشته و مهم این است که شما از جزایر اطراف کرابی بازدید کرده باشید.

 

 

حمل ونقل در کرابی

 


اقامت


انتخاب‌ها در کرابی بسیار گسترده هستند. نگران نباشید، شما با هزینه‌های پایین نیز امکان کرایه اتاق یا هتل‌های ارزان با استخر در نزدیکی ساحل کرابی را دارید، اما اگر خودتان می‌خواهید هتل بگیرید، به تبلیغات وبسایت‌ها بسنده نکرده و حتما آدرس هتل را در نقشه گوگل جستجو کنید، چون بر خلاف بعضی از هتل‌ها که ادعا می‌کنند در نزدیکی ساحل قرار دارند، ادعایشان واقعیت نداشته و فاصله آن‌ها زیاد است. البته کماکان اگر از تورهای گردشگری استفاده می‌کنید، با مشاوره‌ی درست، از بین‌ انتخاب‌های گسترده‌ای که دارید، هتلی که مناسب هزینه‌های شماست انتخاب کنید. سعی کنید برای صرف نهار و شام هزینه‌ای اضافی در هتل نکنید چون بخش زیادی از روز، شما در هتل نخواهید بود و وقتتان را در سواحل و مراکز تفریحی خواهید گذراند.

 

تجربه سفری فراموش نشدنی در کرابی با اقامت در بهترین هتل‌های ساحل رایلی

 

 

کرابی

 


سِیری غذاهای تایلندی


به جای رفتن به رستوران‌های گران‌قیمت، حتما از غذاهای خوش‌طعم و جادویی تایلندی بهره ببرید، مخصوصا غذاهای دریایی که خوشمزه و عالی هستند و قیمت نسبتا پایینی دارند. اگر به بازارهای شبانه می‌روید، حتما می‌توانید از غذاهای خیابانی خوشمزه تایلندی انتخاب کرده و همچنین رستوران‌های ساحلی را که ماهی‌هایی عالی ارائه می‌کنند، برای غذا انتخاب کنید. در واقع هزینه‌ی غذا کاملا به شما بستگی دارد و در نهایت هر چقدر که بخواهید می‌توانید در آن بخش هزینه کنید، پس با انتخاب درست، هزینه‌ی سفر خود را تا حد زیادی کاهش دهید.

 

بعد از ماجراجویی در کرابی، در این ۱۰ رستوران برتر غذا بخورید

 

 

تایلند

 


جزایری که در نزدیکی کرابی قرار دارند


اگر چه کرابی مراکز تفریحی زیادی دارد، اما مسلما بخش زیادی از جذابیت کرابی به سواحل و جزایر زیبا و پنهان اطرافش منتهی می‌شود. پس بازدید از این جزایر را از سفر خود حذف نکنید، بلکه با شرکت در تورهای عمومی جذاب و ماجراجویانه کرابی و استفاده از قایق‌های ارزان‌قیمت، به بازدید این نقاط دیدنی بروید و تبلیغات‌ها برای تورهای خصوصی و گران‌قیمت را فراموش کنید.

 

 

کرابی

 


بازدید از مراکز فرهنگی


معابد زیبا و معروف کرابی از دیگر نقاط دیدنی و از جاذبه‌های گردشگری این بخش از تایلند هستند که اکثرشان یا هزینه‌ای از شما برای بازدید نمی‌گیرند، یا ورودی آن‌ها بسیار ناچیز است. در بعضی موارد خود این معابد در نقاطی دیدنی قرار گرفته‌اند و از نظر محیطی نیز ارزش دیدن دارند. در مجموع حتما ساعاتی از سفر خود را به این فعالیت اختصاص دهید که هم هزینه‌ای برایتان ندارد و هم از خاطرات خوش سفرتان با تور کرابی خواهد بود.

 

 

معبد کرابی

۲۶ خرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران