گردشی یک روزه و خانوادگی در پارک‌های ملی کرابی

جاذبه‌های گردشگری کرابی
گردشی یک روزه و خانوادگی در پارک‌های ملی کرابی

 کرابی مناطق بسیار زیبایی از سواحل و جنگل‌ها گرفته تا مناطق دریایی داخل پارک‌های ملی را در خود جای داده است . برخی از این پارک‌های ملی مناطق دورتر در جزایر فی‌فی و کوه لانتا را هم شامل می‌شوند. اما چندین پارک ملی در قسمت اصلی ایالت واقع شده‌اند که شامل جنگل‌های غنی و ویژگی‌هایی مثل استخرهای شنا، آبشارها، غارها، چشمه‌های آب گرم و ذخایر طبیعی با مسیرهای پیاده روی می‌باشند. در سفر با تور تایلند می‌توانید از این پارک‌ها با هزینه ورودی ۴۰۰ بات برای گردشی یک روزه و خانوادگی دیدن کنید.

 

 

پناهگاه حیات وحش بانگ کرام

منطقه داخلی اطراف خائو نویی چوچی (پناهگاه حیات وحش بانگ کرام) آخرین بخش از جنگل‌های بارانی کم ارتفاع در سمت چپ تایلند است. به نظر می‌رسد این پناهگاه بیش از هر پارک جنگلی دیگری در جنوب تایلند میزبان انواع پرندگان است. این پناهگاه مقصد دوست داشتنی و مورد علاقه پرنده دوستان سراسر دنیا برای تماشای پرندگان رنگی و کمیاب است. این پارک جنگلی تنها نقطه دنیا است که پرنده نایابی موسوم به Pitta Gurney در آن زندگی می‌کند. به طور طبیعی این پارک به طول ۲.۷ کیلومتر در کرابی گسترده شده است. چنین وسعتی با استفاده از جنگل‌های متنوع گرمسیری، توانسته زندگی جانوری گسترده‌ای را پوشش دهد. شما می‌توانید در این چنگل سرسبز به گشت و گذار بپردازید، در استخر مشهور زمرد شنا کنید و برای کاوش چشمه‌های آب گرم به کاوش در پارک بپردازید.

 

سفری ۴ روزه به کرابی ؛ جزیره زیبایی‌های پنهان و ماجراجویی‌های جذاب

 

 

 حیات وحش بانگ کرام

 

 

آدرس: Khlong Thom Nuea, Khlong Thom District, Krabi 81120, Thailand

تلفن: +66 75 622 163

 

 

استخر زمرد

کرابی به فراوانی نقاط طبیعی و غیرطبیعی متنوعش شناخته می‌شود. یکی از این مکان‌ها که حتما باید برای بازدید از آن برنامه‌ریزی کنید استخر زمرد است. این آبگیر جذاب در پارک طبیعیThung Teao ، که یک جنگل غیر معمول با تنوع زیستی است قرار گرفته وامکان پیاده‌روی‌های فوق‌العاده را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید با انجام یک پیاده‌روی دوست داشتنی خودتان را به این استخر پر از آب زیبا و چشمگیر برسانید و بخشی از روزتان را در اطراف آن بگذرانید. شما می‌توانید از این منطقه در تمام طول ساعات روشنی هوا با هزینه ورودی ۲۰۰ بات برای هر بزرگسال از منطقه بازدید نمایید.

 

 

استخر زمرد 

 

 

آدرس: Kok Thai Sub-district.Sri Mahosot District

 

 

پارک ملی هات نوپارات تارا

هات نوپارات تارا یکی از اصلی‌ترین پارک‌های ملی کرابی است که بخش زیادی از خط ساحلی با سواحل محبوبی مثل رایلی آئو نانگ را شامل می‌شود. این پارک همچنین حدود ۸۰ جزیره اطراف از جمله جزایر کوه پودا، کوه گای، و جزایر چشمگیر فی‌فی را به زیر سلطه خود در آورده است. این منطقه که به گورستان صدف ترجمه می‌شود جایی است که می‌توانید صدف‌های فسیل شده را در لا به لای لایه‌های صخره‌های آن ببینید. این فسیل‌ها در طی سالیان بسیار دور زمانی که این منطقه تنها باتلاقی با میلیون‌ها جاندار بود به وجود آمده‌اند. اگر از علاقه‌مندان به فسیل‌ها هستید شاید بد نباشد بدانید که نظیر این نقطه در دنیا، تنها یکی در آمریکا و دیگر در ژاپن قرار دارد. بنابراین اگر زمان بازدید داشتید اصلا برای رفتن و کاوش تردید نکنید. همچنین موزه کوچکی در این منطقه وجود دارد که می‌توانید به آن بروید و ضمن بازدید اطلاعات کلی و مختصری از چگونگی پیدایش این پارک جنگلی و ویژگی‌هایش یاد بگیرید.

 

زیباترین نقاط طبیعی کرابی برای سفری به اعماق بهشت

 

 

 پارک ملی هات نوپارات تارا

 

 

آدرس: Nong Thale, Mueang Krabi District, Krabi 81000, Thailand

 

 

پارک ملی خائو فانوم بنچا

این پارک جنگلی شامل آبشارها و غارهای دیدنی و جذاب در محیطی کاملا آرام است. تام خائو پینگ غاری بزرگ با تشکیلات استالاگمیت و استالاکتیت است که در فاصله ۳ کیلومتری دفتر پارک واقع شده است. به علاوه چندین آبشار زیبا نیز در این پارک وجود دارد. شما می‌توانید لوازم مورد نیازتان را جمع کنید، کفش راحت بپوشید و برای بازدید از آبشارهای زیبای این پارک مناطق جنگلی آن را کاوش کنید. فراموش نکنید که دوربین‌تان را همراه خود ببرید و از زیباترین مناظر ممکن در پارک عکس‌های اینستاگرامی تهیه کنید. این پارک از ساعت ۸ صبح برای بازدید و کاوش در دسترس شما قرار دارد.

 

 

 پارک ملی خائو فانوم بنچا

 

 

آدرس: Thab Prik, Mueang Krabi District, Krabi 81000, Thailand

تلفن: +66 75 660 716

 

 

چشمه آب گرم کلانگ تام

این چشمه‌های آب گرم معدنی که به صورت حوضچه‌های پلکانی پشت سر هم به وجود آمده‌اند از فعالیت‌های زیر زمینی منطقه و کوه‌های آتشفشانی شکل گرفته‌اند. آب جاری در این چشمه حدودا بین ۳۵ تا ۴۰ درجه سانتیگراد حرارت دارد و برای درمان بسیاری از بیماری‌های پوستی و رماتیسم مفید است. به همین دلیل مردم بسیاری برای درمان امراض خود، به این منطقه می‌روند تا بتوانند با حمام آب داغ مشکلات خود را برطرف کنند.

 

۱۰ جزیره و خلیج زیبا اما پنهان تایلند که در سفر به پوکت و کرابی باید از آ‌ن‌ها دیدن کنید

 

 

 چشمه آب گرم کلانگ تام

 

 

آدرس: Ban Bang Khram, Khlong Thom, Thailand

تلفن: +66 87 889 5600

۱۳ آبان ۱۳۹۷ (به‌روز رسانی شده در: 26 تیر 1400)

نظرات کاربران