گشت و گذار در بیتز بدروم

جاذبه‌های گردشگری بدروم
گشت و گذار در بیتز بدروم

بیتز شهرستانی تفریحی و توریستی در تور بدروم است که در یکی از بهترین خلیج‌ها، در ساحل جنوب شرقی شبه جزیره بدروم واقع شده است. این منطقه زیبا همچنین دارای طولانی‌ترین ساحل در شبه جزیره بدروم بوده و موقعیت فوق‌العاده‌ای را برای تعطیلاتی دلچسب فراهم آورده است. بیتز را می‌توان به عنوان بهترین استراحتگاه و منطقه برای موج سواری در کل سواحل ترکیه در نظر گرفت که عاشقان ماجراجویی را به سمت خود می‌کشاند. پس زمینه تفرجگاه با درختان نارنگی و مرکبات احاطه شده و منظره‌ای دیدنی و جذاب را به وجود آورده است. بیتز را می‌توان یکی از پر رفت‌وآمدترین مکان‌های گردشگرانی دانست که گردشگرانی که می‌خواهند از شلوغی مرکز شهر بدروم دور شوند به آن پناه می‌برند.

 

ساحل بیتز، ورزش‌های آبی

این استراحتگاه دارای سواحل و دماغه‌ای طولانی است که آن را برای موج سواری بسیار ایده آل کرده به طوری که عاشقان این ورزش به سمت این ساحل زیبا و ماسه پودری سرازیر می‌شوند. ساحل بیتز دارای تخته‌های بادبانی رنگارنگی است که به طرز ماهرانه‌ای در میان قایق‌های تفریحی در خلیج خودنمایی می‌کنند. به علاوه دریای بیتز دارای بستری ماسه‌ای و آب‌های گرم و مطبوعی است که شنا و تفریح در آن را به مراتب بسیار دلچسب می‌کند. عمارت Bitez Yalisi نیز نام بخشی از ساحل این استراحتگاه است که دارای پرچم آبی و برنده جایزه Bitez بوده و منطقه محبوب توریست‌ها محسوب می‌شود. شما در اینجا می‌توانید به انواع تفریحات جذاب بپردازید، بین انواع بنادر هر کدام را که دوست داشتید برای تفریح و استراحت انتخاب کنید و وقتی احساس خستگی و گرسنگی کردید به یکی از چندین کافه و رستوران ساحلی بروید در مقابل منظره‌ای زیبا و دیدنی از خوردن غذاهای دریایی یا قهوه ترک لذت ببرید.

 

معرفی ۸ کافه‌ی عالی در بدروم

دوچرخه

یکی از کارهای بسیار جذابی که می‌توان در بیتز انجام داد و از طبیعت و هوای آفتابی آن لذت برد دوچرخه سواری است. معمولا بیشتر مردم از دوچرخه سواری در چنین مقصدی لذت می‌برند. بیتز هم از چنین چیزی مستثنی نیست. شما می‌توانید لوازم مورد نیازتان را در کوله بسته بندی کنید و با دوچرخه بین خطه درختان نارنگی و لیمو رکاب بزنید و از هوای پاک، طبیعت زیبا و آفتاب گرمسیری لذت ببرید. همچنین خطه ساحلی طولانی بیتز جایی عالی برای دوچرخه سواری و کاوش مناطق اطراف آن است. عکس‌های زیبا بگیرید و گردش‌تان را در غروبی زیبا و رنگی در ساحل به پایان برسانید.

سفر با قایق

سفر با قایق در امتداد خط ساحلی خیره کننده سواحل شبه جزیره بدروم یکی از بهترین کارهایی است که می‌توان در بدروم انجام داد. سواحل بدروم از نظر رنگ بسیار غنی با صخره‌های دندانه‌دار و درختان درخشان و همچنین در مقابل دریای شفاف و فیروزه ای رنگ است. قطعا با بازدید از خلیج‌های مختلف با قایق، سواحل زیبا را تجربه خواهید کرد. راهنمایان تور به شما خواهند گفت که کجا می‌توانید با خیال راحت به داخل آب‌های شفاف کریستالی بپرید و شنا و غواصی کنید. به مقدار زیادی ماهی و سایر موجودات دریایی در زیر آب‌های بیتز زندگی می‌کنند که گشت و گذار دریایی در این منطقه را جذاب و غنی می‌کنند، شما شانس بسیار زیادی دارید تا در گشت‌های زیر آب با آن‌ها برخورد کنید. نگران خیس شدن هم نباشید وقتی به کشتی برگردید، در حالی که از آفتاب لذت می‌برید خشک خواهید شد.

 

بهترین مکان‌های خرید سوغاتی در بدروم

جاذبه‌های دیدنی بیتز

بدروم مقصدی فوق‌العاده برای تمام سنین و سلیقه‌هاست که تلفیقی از همه چیز را ارائه می‌دهد. در کنار تمام فعالیت‌های آبی جذاب و هیجان انگیز، دارای جاذبه‌‌های دیدنی طبیعی، سازه‌ها و ویرانه‌های تاریخی است که می‌توانید از آن‌ها دیدن کرده و در دنیای ماجراجویی‌تان غرق شوید. از جمله این جاذبه‌ها می‌توان به آسیاب‌های بادی بدروم روی تپه‌های بین گومبت و مرکز بدروم، مقبره هالیکارناسوس، قلعه بدروم و موزه باستان شناسی زیر آب بدروم، دروازه میندوس و یک آمفی تئاتر باستانی در مرکز بدروم و ویرانه‌های پداسا اشاره کرد. برنامه ریزی کنید و هر روز از چند نقطه دیدنی در کنار تفریحات ساحلی بازدید کنید.

تورهای روزانه و گشت و گذار

برای کسانی که دوست ندارند روزهای سفر را کسالت بار در هتل بگذرانند شرکت در تورهای روزانه و گشت و گذار یکی از بهترین گزینه‌ها برای تجربه و لذت بردن از مناظر خیره کننده و زیبایی‌های طبیعی، دریای فیروزه‌ای، مکان‌های تاریخی و جذابیت‌های شبه جزیره بدروم است. خوبی شرکت در این تورها این ات که اول دوستانی از سایر نقاط جهان پیدا می‌کنید و هم این که راهنمای شما نکات جالب و داستان‌های سرگرم کننده در بازدید از جاهای تاریخی برایتان تعریف می‌کند که بر ارزش گردش‌تان می‌افزاید. این سفرهای روزانه در رده‌ها و زمینه‌های مختلفی تدارک می‌بینند و هر سلیقه‌ای را راضی نگه می‌دارد. انواع سفرهای روزانه با قایق، دوچرخه سواری، سافاری آفرود ۴×۴، سافاری چهارچرخ و باگی، غواصی، سفرهای یک روزه به افسوس، پاموکاله و دالیان پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین گشت و گذارها و تورهای روزانه از بدروم هستند.

در تور بینتز چه چیزهایی بخریم؟

به جای خرید در مراکز خرید آنچنانی می‌توانید به بازارهای معروف در فضای باز، سوپرمارکت‌ها، مغازه‌های عتیقه فروشی و صنایع دستی گرفته تا فروشگاه‌های دوست داشتنی در بیتز برویو طیف بی‌انتهایی از همه چیز را پیدا کنید و بخرید. جواهرات، چرم، فرش، قالی، لباس، لوازم سنتی، لباس‌های اصیل و دست سازها و همچنین سوغاتی‌های زیبا از محبوب‌ترین چیزها برای خرید در بیتز هستند. بازار دست دوم بیتز نیز مکانی محبوب است که می‌توانید لوازم دست دوم و لباس‌های بافته شده را در آن پیدا کنید. علاوه بر این، می‌توانید از بازارهای خیابانی در شبه جزیره بدروم دیدن کنید و انواع کالاها، میوه‌ها و سبزیجات تازه و همچنین لباس‌های برند و غیره را بیابید.

 

معرفی مرکز خرید midtown در بدروم

در بیتز کجا غذا بخوریم؟

شما می توانید غذاهای دریای اژه و مدیترانه و همچنین غذاهای اصیل ترکی و طعم دریا را در رستوران‌ها و کافه‌های فراوان در امتداد منطقه Bitez Yalisi، تفرجگاه ساحلی بیتز تجربه کرده و لذت ببرید. مخصوصا بستنی فروشی Bitez Dondurmacisi  در اینجا بسیار معروف است و در سراسر شبه جزیره بدروم مغازه دارد. حتما اینجا توقف کنید و از بستنی‌های خوشمزه آن را بچشید. رستوران باگاراسی رستورانی پرطرفدار است که بین دو تاکستان در باغ‌های پرتقال واقع شده که به خاطر گوشت و پیش غذای فوق‌العاده خوشمزه و لذیذش معروف است. به علاوه از غذاهای دریایی، ماهی تازه صید روز نیز بسیار پرطرفدار است. شما می‌توانید در این منطقه از مزه‌های سنتی همراه غذا مثل ماست، بادمجان، فلفل، گوجه فرنگی و زیتون، مربای ترنج، پیراشکی کدو حلوایی شکم پر، و همچنین کباب ترکی و انواع غذاهای دریایی که از غذاهای محبوبی هستند را در بیتز بچشید.

زندگی شبانه در بیتز

مانند تمام مناطق ساحلی دنیا بیتز هم دارای کافه‌ها، بارها و رستوران‌های پرجنب‌وجوش زیادی است که هر کدام برند خاص خود را برای سرگرمی و تفریح مهمانان‌شان ارائه می‌کنند. شما می‌توانید بعد از غروب آفتاب به کافه‌ها و رستوران‌هایی با اجرای زنده بروید و هنگام غذا خوردن از موسیقی هم لذت ببرید و یا برای جشن و شادی با دوستان به یکی از بارهای پرجنب و جوش پناه ببرید.

در بیتز کجا اقامت کنیم؟

در اقامت در بیتز شما می‌توانید طیف وسیعی از گزینه‌ها را از هتل‌های ۳ ستاره، ۴ ستاره، ۵ ستاره و هتل‌های صمیمی خانواده، آپارتمان‌ها، دهکده‌های تعطیلاتی، ویلاهای اجاره‌ای و آپارتمان‌ها برای انتخاب از بسته‌های استاندارد گرفته تا اقامتگاه‌های لوکس پیدا کنید. به علاوه شما می‌توانید با رزرو هتل از طریق وبسایت‌های معتبر رزرو هتل تخفیفات خوبی نیز دریافت کنید.

 

۱۰ حقیقت جذاب درباره شهر ساحلی بدروم

چگونه به بیتز برویم؟

بیتز در ساحل جنوب شرقی شبه جزیره بدروم در حدود ۸ کیلومتری از مرکز بدروم، و ۴۲ کیلومتری از فرودگاه بدروم میلاس واقع شده است.

رسیدن به گامبت از فرودگاه بدروم میلاس

شاتل فرودگاهی هاواس بین فرودگاه و مرکز شهر بدروم کار می‌کند و دنبال کردن مسیر گورچیننلیک، جاده توربا و ترمینال اتوبوس بین شهری بدروم در مرکز بدروم، حدود ۴۵ دقیقه طول می‌کشد و هزینه آن ۲۳ لیر است. برای رفتن به بیتز از مرکز شهر بدروم باید از تاکسی یا دلموس (مینی بوس) استفاده کنید که سفر با آن تا بیتز حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد. کرایه تاکسی از مرکز شهر بدروم به بیتز حدود ۴۵-۵۰ لیر و از فرودگاه بدروم تا بیتز حدود ۱۶۵-۱۷۵ لیر است.

شاتل خصوصی

این بهترین، ارجح‌ترین، راحت‌ترین، ایمن‌ترین و سریع‌ترین گزینه برای رسیدن به بیتز از فرودگاه بدروم است. به خصوص اگر یک گروه یا یک خانواده با بچه‌ها هستید یا چمدان‌های زیادی همراه خود دارید، ما به شدت ترانسفر خصوصی را توصیه می‌کنیم. آن‌ها با نرخ ثابت، انتقال راحت و ایمن را برای رساندن شما در بیتز ارائه می‌دهند. شاتل فرودگاه هاواس شما را به ترمینال اتوبوس بین شهری بدروم می‌رساند و باید دوباره از آنجا با تاکسی یا مینی‌بوس استفاده کنید که سفر با خانواده یا چمدان‌تان برایتان سخت‌تر خواهد بود. اما یک ترانسفر خصوصی شما را به ورودی هتل می‌رساند.

راننده همچنین در داخل ترمینال فرودگاه در حالی که نام شما روی یک پلاک نوشته شده در انتظارتان می‌ماند و از آنجایی که قیمت ثابتی وجود دارد، دیگر نیازی به نگرانی یا پرداختن به محاسبات قیمت نخواهید داشت. ما ترانیگو را توصیه می‌کنیم که یک شرکت ترکیه‌ای است که از سال ۱۹۹۶ فعالیت می‌کند و با نام‌های مشهوری مانند Hertz، Thrifty، Budget و بسیاری از تامین کنندگان محلی قابل اعتماد و کارآمد همکاری دارد. این سرویس شاتل‌های خصوصی ارزان قیمت و با نرخ ثابت را ارائه می‌دهد که شامل پیکاپ‌های فرودگاهی برای ملاقات و خوش‌امدگویی و کمک حمل چمدان است.

 

بازدید از موزه زکی مورن در بدروم

۲۹ فروردین ۱۴۰۱

نظرات کاربران