گشت و گذار خاطره‌انگیز در بدروم

جاذبه‌های گردشگری بدروم
گشت و گذار خاطره‌انگیز در بدروم

بدروم از نظر داشتن جاذبه‌های تاریخی کم‌نظیر است. شهری کوچک و ساحلی است که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. زیبایی فوق‌العاده‌اش ایرانی‌ها را تشویق می‌کند تا با تور بدروم به دیدن این شهر بندری بروند که علاوه بر سواحل تمیزش، اماکن تاریخی با شکوهی نیز دارد. باقی مانده آثاری که شما را به یاد جنگ‌های هخامنشیان در آن منطقه می‌اندازد.


تجربه‌ای عاشقانه و فراموش نشدنی

اگر به همراه همسرتان به این شهر رویایی سفر کرده‌اید، بدانید که می‌توانید لحظات بی‌نظیری را در کنارش سپری کنید. روزها در ساحل قدم بزنید، آب بازی کنید، استراحت کنید و آبمیوه بنوشید و در پایان روز، غروب خورشید را تماشا کنید. شب‌ها به گروه‌های رقص بپیوندید و از دقایق خود بیشترین لذت را ببرید. همچنین روزها می‌توانید در کوچه پس کوچه‌های شهر قدم بزنید. به بازار بروید و در کافه‌های روبازش که گاهی صندلی‌های خود را در پیاده‌روها می‌چینند، یک قهوه ترک بنوشید و از گل‌های رنگارنگ و مناظر زیبا لذت ببرید. برای اقامت نیز می توانید هتل‌های متنوع و لوکس تا هتل‌هایی با قیمت مناسب‌تری را بیابید که ساعاتی را در طول روز به استراحت بپردازید. برخی از هتل‌ها پنجره‌هایشان رو به دریا باز می‌شود و نسیمی خنک هر صبح موهای شما را نوازش خواهد داد تا به بهترین و آرام‌ترین صورت ممکن از خواب بیدار شوید. شاید هم اتاقی را بپسندید که رو به مکان سرسبزی باز شود.

 

موزه‌های بدروم برای آشنایی با تاریخ این منطقه از ترکیه 

 

گردش در دریای بیکران مدیترانه

در دریای پاک و شفاف مدیترانه قایق‌هایی در شکل‌ها و اندازه‌های گوناگون خواهید دید که می‌توانید با هر کدام از آنها گشت‌هایی یک‌روزه یا چندروزه بزنید. برای این گشت‌ها تورهای مختلفی وجود دارد که با مراجعه به باجه‌‌های بلیط فروشی از انواع آنها مطلع می‌شوید و بنا به خواسته خود یکی از آنها را انتخاب می‌کنید و توسط یکی از آنها به گوشه‌های پنهان بدورم خواهید رفت. اگر کمی بیشتر در جاده‌ی ساحلی به سمت غرب بروید، به محوطه‌ی کشتی‌سازی دوره‌ی عثمانی می‌رسید که سنگ‌ قبرهایی تاریخی در آن یافت می‌شوند.همچنین یکی از زیباترین مکان‌های دیدنی بدروم گردشگاه بارداکی، در نزدیکی ساحل با درختان است که گردشگران زیادی برای دیدن این مکان به آنجا می‌روند.

 

۶ دلیل برای اینکه به بدروم سفر کنید 

 

علاوه بر آن، ساحل یاشی نیز یکی از جذابترین سواحل بدروم است. تصور کنید درحالی‌ که در ساحل بر روی شن‌ها استراحت می‌کنید و نوشیدنی‌های خوشمزه‌ای را می‌نوشید و یا در آب‌های تمیز دریا آب‌تنی می‌کنید، از سفر تابستانی یا پاییزی خود لذت می‌برید. رستوران‌ها و کافه‌های بسیاری نیز اطراف ساحل را فرا گرفته‌اند که هر گاه دلتان بخواهد می‌تونید نوشیدنی سفارش دهید و یا خوردن تجربه خوردن غذا در رستوران‌های ساحلی بدروم را امتحان کنید. همچنین گشت‌وگذار با کشتی اُز (Ozzlife Boat) که یکی از آرام‌بخش‌ترین روش‌ها برای تماشای دریا و ساحل است را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم.
گزینه دیگر شما برای تفریح، گردشگاه ساحلی پال‌ماریناست که به ‌تازگی نوسازی شده است. پیاده روی در کنار درختان نخل در نزدیکی امواج دریا را از دست ندهید. در این گردشگاه منظره زیبایی را از قایق‌های تفریحی خواهید دید و می‌توانید تفریحات شبانه را در اینجا تجربه کنید.

 


پیاده روی در بافت قدیمی شهر

در برخی از شهرها می‌توان مناطقی یافت که بافت قدیمی خود را حفظ کرده و دست نخورده، با حس و حالی کهن شما را به تاریخ آن کشور سوق می‌دهد. در قسمت مرکزی بدروم، منطقه‌ای کوچک قرار دارد که از نظر معماری، ظاهری روستایی دارد و اصالت خود را حفظ کرده است. هنگامی که از هتل بیرون می‌روید تا در سطح شهر قدم بزنید، به سوی این مکان قدیمی روانه شوید تا از حس و حال متفاوت کوچه‌هایی با کلبه‌های سنگی پوشیده شده از برگ و خیابان‌های سنگفرش شده لذت ببرید و در کافه‌هایش عصرانه‌ای دلچسب میل کنید. رستوران‌هایی با گلدان‌‏هایی پر از گل‌های رنگارنگ با نمایی از دریا و غذاهای محلی تازه نیز از شما پذیرایی می‌کنند. گردشگران برای دیدن چنین مناطق متفاوتی و گاهی برای عکاسی از سوژه‌های موجود در این مناظر زیبا به این قسمت از شهر می‌روند.

علاوه بر پیاده روی در بافت قدیمی شهر و سواحل زیبا و عاشقانه، بدروم اماکن باستانی و دیدنی هم دارد که در صورتی که علاقه‌مند به دانستن تاریخ یک کشور باشید، بهتر است از جاذبه‌های تاریخی آن را بازدید کنید.

 

معرفی هتل رویایی‌ ارسان بدروم برای اقامتی خاطره‌انگیز

۰۹ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران