۱۴ لوکیشن عکاسی اینستاگرامی در لنکاوی

جاذبه‌های گردشگری لنکاوی
۱۴ لوکیشن عکاسی اینستاگرامی در لنکاوی

مدت زیادی می‌شود که گردشگران نمی‌توانستند به تور مالزی و مقاصد گردشگری مهمش همچون لنکاوی سفر کنند و حالا که دوباره سفرها به پا شده، اینستاگرام نیز پر شده است از عکس‌های مسافرانی که از جاهای مختلف دیدن می‌کنند. حتما شما هم دوست دارید در طول سفرهایتان چند عکس اینستاگرامی معرکه بگیرید و اگر قصد رفتن به تور لنکاوی را دارید، خوشحال باشید که چند جای عالی برای اینکار پیش رو خواهید داشت. همراه ما باشید تا بهترین لوکیشن‌ها برای گرفتن چنین عکس‌هایی را به شما معرفی نماییم.

 

۱- میدان عقاب

این عقاب ۱۲ متری را باید مهم‌ترین نماد لنکاوی به حساب آورد و ما باید آن را در صدر لیست خود قرار می‌دادیم. وجود چنین تندیس بزرگی در تصاویر شما می‌تواند یک عکس اینستاگرامی عالی را شکل بدهد. این عکس می‌تواند از زوایای مختلف باشد و هم می‌توانید آسمان را در پشت این عقاب به تصویر بکشید و هم نمای دریا را در پشت آن داشته باشید. فضای کلی میدان عقاب که محلی‌ها آن را با نام "داتاران لانگ" صدا می‌زنند، خود فضایی ایده‌آل برای عکاسی در محلی نزدیک به دریا به حساب می‌آید. این میدان آنقدر معروف است که تقریبا همه‌ی گردشگرانی که به لنکاوی سفر می‌کنند، عکسی در این محل دارند.

 

محبوب‌ترین تفریحات مالزی در نوروز ۱۴۰۱

۲- پل آسمانی لنکاوی

کوه مات چینچانگ که آن را به اسم ماچینچانگ نیز می‌شناسند، دومین کوه بلند لنکاوی و یکی از ژئوپارک‌های مهم مالزی به حساب می‌آید. وقتی به پل آسمانی لنکاوی می‌روید، این فرصت را خواهید داشت که با زمینه‌ی این طبیعت شگفت انگیز، عکس‌هایی فوق‌العاده برای خود ثبت کنید. این پل نسبتا طولانی در ارتفاع ۱۰۰ متری از زمین زیر خود و ۶۶۰ متر نسبتا به سطح دریا و در فضایی بسیار جذاب ساخته شده است. اگر اهلش باشید، در همان نزدیکی یک تله کابین نیز وجود دارد که می‌توانید سوارش شده و در مسیر، تصاویری زیبا از جنگلی را ثبت کنید که در دور دست به دریا می‌رسد.

۳- دنیای زیر آب لنکاوی

این آکواریوم بسیار زیبا، یکی از جاهای دوست داشتنی بین گردشگران است. اما مهم‌ترین جا برای عکاسی در این محل، تونل آبی دنیای زیر آب است و وقتی ماه‌های و حتی پنگوئن‌ها در بالای سرتان به شنا کردن مشغولند، عکس‌هایی زیبا بگیرید. در کل این آکواریوم جذاب، جایی بسیار خوب برای دیدن است. مکانی که از آکواریوم‌های مختلف درست شده و هر کدام از آن‌ها، شرایط اقلیمی خاصی را شبیه سازی کرده و ماهی‌های مختص به همان اقلیم‌ها را در خود نگه می‌دارند.

 

سفری دونفره به رمانتیک‌ترین نقاط مالزی

۴- دریاچه بایان بانتینگ

اگر به دنبال یک منطقه‌ی طبیعی فوق‌العاده زیبا برای گردش و تفریح و همچنین عکاسی هستید، کم‌تر جایی مثل دریاچه بایان بانتینگ را پیدا خواهید کرد. این مکان آنقدر زیبا و شگفت‌انگیز است که در داستان‌های اساطیری، مکانی برای حمام مامبانگ ساری در نظر گرفته می‌شد که الهه‌ای آسمانی بوده. دریاچه بایان بانتینگ محصور در بین تپه‌های سرسبز و زیباست و هر گوشه‌اش یک منظره‌ی فوق‌العاده را برایتان به همراه خواهد داشت. در این دریاچه تفریحاتی از جمله قایق سواری در آب دریاچه و طبیعت گردی در جنگل‌های اطراف آن‌جا را هم می‌توانید تجربه کنید.

 

۵- ژئو پارک کیلیم کارست

در ادامه به یکی دیگر از ژئوپارک‌های کم‌نظیر لنکاوی خواهیم پرداخت به نام کیلیم کارست.این محل به عنوان یکی از مراکز مهم طبیعت گردی مالزی شناخته شده و در طول سال، گردشگران بسیار زیادی ازآن‌جا دیدن می‌کنند. این ژئو پارک، محل‌های بسیار عالی برای عکاسی در خود دارد که هم نقاط تماما طبیعی شده و هم محل‌هایی که در پارک تهیه دیده شده و می‌تواند لوکیشنی خوب برای عکس‌های اینستاگرامی باشد. در این محل نیز، قایق سواری یکی از فعالیت‌های محبوب به حساب می‌آید و شما هم حتما باید آن را امتحان کنید.

۶- مسیر کوبانگ باداکبیوگئو

بر خلاف ژئو پارک‌های لنکاوی، وقتی وارد این مسیر می‌شوید، تماما با طبیعتی بکر و دست نخورده مواجه هستید که تصاویری چشم‌نواز را برایتان به تصویر می‌کشد. این مسیر معروف کوه پیمایی، از ۱۳ نقطه خاص می‌گذرد. مسیری که از رودخانه گذشته به جنگل‌های مانگرو می‌رسد و در نهایت شما را به بالای تپه‌ای سرسبز می‌برد که می‌توانید از آن‌جا، لنکاوی را زیر پای خود ببینید. در مسیر آنقدر جاهای خاص و متفاوت برای عکاسی پیدا خواهید کرد که چندین و چند عکس برای خوراک اینستاگرام خود بگیرید و مدت‌ها ازآن‌ها استفاده کنید. البته این مسیر نه تنها برای عکس‌های اینستاگرامی بلکه برای هر عکاسی یک مکان عالی به حساب می‌آید.

 

راهنمای سفر خانوادگی به مالزی همراه کودکان

۷- آبشار تلاگا توجو

تلاگا توجو را زیباترین آبشار لنکاوی می‌دانند و برای رسیدن به آن‌جا، یک کوهپیمایی نه چندان سخت راپیش رو خواهید داشت. معنای آن نیز به ۷ استخر طبیعی آن اشاره دارد که در ۷ طبقه رسیدن به زمین ساخته می‌شود. شما در بازدید از این محل هم می‌توانید به سراغ پل معلق قرمز رنگ بالای آبشار بروید و هم در پای آن به عکاسی بپردازید. اما قبل از این که راهی شوید، حتما لباس‌های شنای خود را همراه داشته باشید تا در آب خنک و دلچسب این استخرهای طبیعی، کمی آبتنی نمایید.

۸- پارک لاگندا

این پارک درست در کنار میدان عقاب واقع شده و خیلی راحت می‌توانید به آن‌جا بروید. در این پارک می‌توانید بیشتر درباره داستان‌های جادویی لنکاوی یاد بگیرید و از نبرد خدایان بشنوید. اما فارغ از این موضوع، دکورهای جذاب وبزرگ پارک لاگندا، محلی بسیار خوب برای عکاسی نیز به حساب می‌آید و چندین عکس اینستاگرامی جذاب و منحصر به فرد را برایتان به ارمغان خواهد آورد. یک تونل کوچک با دکوری خاص از برگ‌های سنگی آبی در این محل وجود دارد که عکاسی کنار آن را به هیچ وجه نباید از دست بدهید.

۹- گونونگ رایا

این قله، بلندترین نقطه در کل لنکاوی به حساب می‌آید و ارتفاع آن نسبت به سطح دریا به ۸۸۱ متر می‌رسد. در افسانه‌ها آمده که این کوه و کوه ماچینچانگ، از نبرد تو غول ساخته شده‌اند و به این شکل در آمده‌اند. این جا محلی است که می‌توانید با یک لنز واید، خود را در مقابل تصویری کامل از لنکاوی ثبت کنید و سپس به آن را به اشتراک بگذارید. جمع‌های زیادی برای رفتن به این قله -مخصوصا آخر هفته‌ها- شکل می‌گیرد که عموما پر است از جوانان محلی، اما شما هم می‌توانید در این سفر همراهشان شوید و از این فضای رویایی لذت ببرید. البته مسیر رفتن به گونونگ رایا آنقدرهای هم سخت نیست و با یک آمادگی بدنی نسبی نیز به راحتی به آن‌جا خواهید رسید.

 

گردش در کامرون هایلندز مالزی

۱۰- سواحل لنکاوی

درست است که ما خیلی از طبیعت جنگلی لنکاوی گفتیم، اما ما در این سفر به یکی از زیباترین جزایر مالزی می‌رویم و مسلما در سواحل این سرمزین دوست داشتنی، عکس‌های زیبای بسیار زیادی می‌‌توان گرفت. هر کدام از سواحل لنکاوی لوکیشنی متفاوت را برای عکاسی پیش روی شما قرار می‌دهند. پانتای سینانگ برای عکاسی در شب گزینه‌ای عالیست، TanjungRhu مناظر فوق‌العاده زیبایی را برایتان به همراه خواهد داشت و ساحل ماسه‌های سیاه با آن رنگ خاص و متفاوت، در نهایت لوکیشنی منحصر به فرد برای عکاسی در لنکاوی خواهد بود. گشت‌های دریایی در سواحل لنکاوی و حتی سفر به جزایر کوچک نزدیک را نیز نباید فراموش کنید. هر کدام از آن‌ها فرصتی ایده‌آل برای گرفتن عکس‌های بیشتر و بهتر در سفر به لنکاوی خواهد بود.

۱۱- فانوس دریایی تلوک تلاگا

بیش از ۱۳۰ فانوس دریایی در مالزی وجود دارد که هر کدام از نظر ظاهری با دیگری متفاوت هستند. زیباترین و مهم‌ترین فانوس دریایی لنکاوی، تلوک تلاگا است که در بندر تلاگا واقع شده و خیلی از توریست‌ها در سفر به این جزیره از آن‌جا بازدید کرده و البته عکس‌هایی از آن‌جا به یادگار می‌گیرند. این مکان از آن‌جاهای خاص و بی‌آلایش است که فرصت خوبی برای گرفتن عکسی متفاوت را پیش پای شما می‌گذارد.

۱۲- خانه‌ واژگون

کمی از مناظر طبیعی فاصله بگیریم و به این خانه‌ی سرگرم کننده و جالب نگاه بندازیم. خانه‌ واژگون از آن مراکز تفریحی است که عملا برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی درست شده و همانطور که از اسمش پیداست، دکوری دارد که با ورود به آن، گویی به شکل واژگون در خانه راه می‌روید. برای عکاسی در این محل حدودا یک ساعت فرصت دارید که چون لوکشین‌های زیادی ندارد، این فرصت کاملا کافی خواهد بود.

۱۳- غروب آفتاب در لنکاوی

این بند بیشتر از این که لوکیشنی خاص باشد، زمانی مشخص را برای عکاسی در نظر دارد. غروب آفتاب در برخی از سواحل و البته پارک‌های جنگلی، یک نمای شگفت انگیز دارد. برای مثال اگر غروب آفتاب در بندر تلاگا باشید، شک نکنید که عکس‌هایی بی‌نظیر را ثبت خواهید کرد. ثبت تصویر نور نارنجی خورشید در انعکاس آب با حضور قایق‌های ماهیگیری پر تعداد، قابی بی‌نهایت زیبا و فراموش نشدنی را برایتان به ارمغان می‌آورد.

 

۸ مقصد پربازدید در کشور مالزی

۱۴- کافه‌های اینستاگرامی لنکاوی

تعداد کافه‌های اینستاگرامی خیلی خوب لنکاوی آنقدر زیاد است که یک مقاله کامل می‌توان برایش نوشت. جاهایی که هم با دکورهایشان می توانید عکس بگیرید و هم این که به سراغ دکورهای خاصی که برای مشتریانشان می سازند، بروید. از معروف‌ترین این کافه‌ها می‌توان به Huggin Hippo با دکور خاص و محیط دوست داشتنی‌اش، Smiling Buffalo با ماشین‌های قدیمی و باغ زیبایش، Yellow Beach Cafe با رنگ زرد چشم گیرش و Straits & Co با محیط لاکچری و منظره‌ی زیبایی که روی تراسش برایتان به همراه می‌آورد اشاره کرد. اما پیشنهاد ما به شما این است که کمی وقت گذاشته و سراغ کافه‌های کوچک و دنج هم بروید، جاهایی که عکس‌های خاص و دوست داشتنی از سفر به لنکاوی برایتان به همراه خواهند داشت.

۰۶ فروردین ۱۴۰۱

نظرات کاربران