۹ رستوران‌ عالی در مالدیو را بشناسید

جاذبه‌های گردشگری مالدیو
۹ رستوران‌ عالی در مالدیو را بشناسید

وقتی در مورد رستوران‌های تور مالدیو فکر می‌کنید، احتمالا در تصوراتتان، رستوران‌هایی در ساحل و زیر نور ستارگان نقش می‌بندد که عموما به غذاهای دریایی اختصاص دارند. اما مالدیو کشوری بسیار محبوب نزد گردشگران -مخصوصا برای تورهای لاکچری- است و طبیعتا رستوران‌هایی خاص و جذاب در آن‌جا وجود دارد. از رستورانی زیر آب گرفته تا بعضی از لوکس‌ترین جاها برای سفارش غذا در این کشور وجود دارد که ما در یک لیست ده تایی، قصد معرفی بعضی از مهم‌ترین‌ها و جذاب‌ترین‌ها را به شما داریم.

 

رستوران زیر آبی ایتا (Ithaa Undersea)

بدون شک قبل از این که به هر رستوران دیگری بپردازیم باید از یکی از خاص‌ترین مکان‌ها در دنیا بگوییم. رستوران ایتا که چند متر زیر آب دریا و زیر یک گنبد شیشه‌ای واقع شده و وقتی به صرف غذا مشغول هستید، ماهی‌ها را می‌بینید که به دور شما در حال شنا هستند. این رستوران فوق‌العاده مجلل و گران‌قیمت، از جمله انتخاب‌های متفاوت و خاص در مالدیو به حساب می‌آید.

منو این رستوران به غذاهای اروپایی اختصاص داشته و انتخاب‌های متعددی در زمینه‌ی غذاهای دریایی خواهید داشت. شما می‌توانید برای صرف نهار و شام به این مکان بروید اما باید از مدت‌ها قبل برای خود میز رزرو کنید چون عموما رستوران ایتا برای مدت‌ها پر خواهد بود. همچنین این را هم مد نظر داشته باشید که این رستوران برای افراد گیاه‌خوار نیز منوی اختصاصی داشته و غذاهای متنوع بدون گلوتن نیز ارائه می‌کند.

 

شهرهای توریستی مالدیو را بشناسیم

آدرس: این رستوران در جزیره‌ی کنراد رنگالی (Conrad Rangali) واقع شده است.

شماره تماس: 009606680629

 

شید آو گرین  (Shades of Green)

ریزورت لاکچری سونوا فوشی (Soneva Fushi) که این رستوران در آن‌جا قرار گرفته، انتخاب بسیاری از سلبریتی‌های بزرگ دنیا از جمله مدونا، پول مک کارتی و ... بوده و البته رستوران این مجموعه نیز با کیفیت بسیار بالایی که دارد، لایق اسم و رسمی که به پا کرده نیز هست. شید آو گرین با همکاری یک سرآپز معروف ژاپنی به نام کنجی گیوتن ساخته شده که سه ستاره میشلن برای خود دارد.

جزیره‌ی خصوصی که این رستوران در آن بنا شده، سر سبز و زیباست و رستوران آن همانطور که از اسمش پیداست نیز در محیطی فوق‌العاده عالی و سرسبز قرار و ترکیبی دلنشین، جذاب و آرامش بخش را برای مشتریانش به ارمغان می‌آورد. غذاهای این رستوران که مکانی لاکچری و بسیار گران قیمت محسوب می‌شود، از تازه‌ترین محصولات تهیه دیده شده و به شکلی رنگارنگ و فوق‌العاده زیبا سرو می‌شوند. غذاهای مدرن و ترکیبی که طعمی عالی داشته و در ۶ یا ۴ کورس سرو می‌شوند.

آدرس: این ریزورت و رستوران اختصاصی‌اش در جزیره‌ کونفوندهو (Kunfunadhoo) واقع شده است.

شماره تماس: 009606642020

 

رستوران موراکا (Muraka)

موراکا یک مکان ایده‌آل برای تماشای غروب آفتاب، صرف یک شام خوشمزه، سفارش نوشیدنی و لذت بردن از فضایی مجلل و منظره‌ای شگفت انگیز است. این مکان بر یک پهنه‌ی آبی راکد قرار گرفته و از هر نظر مکانی جادویی به حساب می‌آید. خود رستوران نیز به حالت یک اسکله چوبی ساخته شده و بخشی از میزهای آن کاملا در فضای باز قرار گرفته‌اند و بخشی دیگر، تنها سقفی به شکل سنتی بالای سر خود می‌بینند.

این مکان یک رستوران غذاهای دریایی به حساب می‌آید که از جمله رستوران‌های بسیار با کیفیت در مالدیو به حساب می‌آید. جدا از غذاهای مختلفی که در منو قید شده، می‌توانید از میان ماهیان صید روز، یکی را انتخاب کنید تا سرآشپز آن ماهی کامل را برای مز شما پخت کند! نوشیدنی‌های متنوع، فضایی آرامش بخش، نورپردازی بسیار عالی و دکور زیبا از دیگر مزیت‌های این رستوران به حساب می‌آید.

 

آشنایی با ۱۳ نکته جالب قبل از سفر به مالدیو

آدرس: این رستوران نیز در جزیره‌ی کونراد رانگالی قرار دارد.

شماره تماس: 009606680500

 

رستوران خانه‌های درختی مانتا رای (Manta Ray)

این رستوران متفاوت و خاص بخشی از ریزورت جوالی (Joali) به حساب می‌آید که به شکل خانه‌های درختی ساخته شده و فضایی کاملا متفاوت از دیگر رستوران‌های لاکچری مالدیو را برایتان به ارمغان می‌آورد. هر کدام از این خانه‌های درختی در ارتفاع ۱۵ متری و با الهام از خانه‌های درختی قدیمی در منطقه ساخته شده‌اند.

در ساخت این خانه‌های درختی از مصالح طبیعی استفاده شده است و شما می‌توانید برای صرف نهار و شام، به این فضای جنگلی و زیبا وارد شوید. منوی این رستوران نیز اغلب به غذاهای دریایی اختصاص داشته که خوشمزه‌ترین شکل ممکن و به شکل محلی پخت می‌شوند و همگی از صیدهای روز هستند.

آدرس: این رستوران در ریزورت جوالی در جزیره‌ موراواندهو قرار گرفته.

شماره تماس: 009606584400

 

رستوران ریتهی (Reethi)

ریزورت One & Only از جمله اقامتگاه‌های لاکچری و مهم در مالدیو به حساب می‌آید و رستوران اصلی آن نیز ریتهی بوده که خود از سه بخش مجزا تشکیل می‌شود. اسکله فوق‌العاده دیدنی رو به دریا، سرو غذا در وعده‌های مختلف، کیفیت بالای غذا و نوع سرو آن که همچون نمایشی دلپذیر روی میزتان آمده و همچنین تنوع بسیار بالای غذاهای این رستوران، از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های ریتهی هستند.

این مکان در کل یک رستوران آسیایی به حساب می‌آید که غذاهایی از هند، مالدیو، سریلانکا، تایلند و حتی چین را در منوی خود دارد اما در این بین غذاهای دریایی و بعضی ایتالیایی (با کمی تغییر) نیز در آن‌جا پخت می‌شود. رستوران ریتهی یک ترکیب کامل و ایده‌آل بوده که مخصوصا شب‌ها با نورپردازی فوق‌العاده، جذابیتی مضاعف پیدا می‌کند.

 

راهنمای گردش در ماله، پایتخت مالدیو

آدرس: جزیره‌ی ریتهی راه که این رستوران و ریزورت One&Only در آن‌جا قرار گرفته، فاصله‌ی بسیار کمی تا ماله دارد.

شماره تماس: 009606648800

 

رستوران سالا تای (Sala Thai)

رستوران سالا تای از آن دست مکان‌هایی بوده که تمامی مواد اولیه آن از محصولات اورگانیک و سالم بوده و در پخت غذاها نیز از بهترین روش برای حفظ سلامتی مهمانان استفاده می‌شود. هر هفته محصولات تازه از سراسر آسیا به این محل می‌آیند و سرآشپزان بسیار عالی رستوران نیز با این مواد اولیه، غذاهای خوشمزه‌ی تایلندی پخت می‌کنند.

با توجه به این که اکثر رستوران‌های خاص و لوکس مالدیو در جزایر خصوصی و ریزورت‌های لاکچری هستند، این محل که در ماله قرار گرفته است، فرصت مناسبی برای مسافرینی خواهد بود که در تور مالدیو در پایتخت سکونت خواهند داشت. فضای رستوران آرامش بخش و لوکس بوه و شامیلی سنتی و تایلندی دارد. همچنین یک حیاط بیرونی بسیار زیبا نیز برای این محل در نظر گرفته شده که می‌توانید در آن‌جا به صرف غذا بپردازید.

آدرس: Buruneege Hithaffinivaa Magu, Henveiru Malé, Male

شماره تماس: 009603345959

 

رستوران Le 1947

Le 1947 از آن دست رستوران‌هایی به شما می‌رود که لاکچری بودن را معنا می‌کند. محلی فوق‌العاده زیبا و مجلل که یک رستوران فرانسوی محسوب شده و در آن‌جا غذاهایی خاص و متفاوت سرو می‌شود. فضای کلی رستوران شامل باغی گرم‌سیری در پیش رو، سالنی کلاسیک و شیک که رنگ سفید بر آن قالب است و از چهلچراغ‌های زیبا در آن‌ استفاده شده می‌باشد. شما می‌توانید هم غذای خود را در محیط اصلی سلان و هم روی ایوان چوبی آن و در فضای باغ میل کنید.

این رستوران که در هتل Cheval Blanc Randheli واقع شده قبل از این که به غذاهایش معروف باشد، به خاطر نوشیدنی‌هایی خاصی که در آن‌جا سرو  می‌شود شهرت پیدا کرده. اریک ویدال، سرآشپز رستوران نیز با استفاده از مواد اولیه محلی، یک مجموعه غذای خاص ۱۲ کورس تهیه دیده که امضای رستوران به حساب می‌آید و هر هفته بعضی از بخش‌های آن تغییر می‌کند.

 

۷ ویلای روی آب برای اقامت در مالدیو

آدرس: این رستوران در جزیره‌ی کوچک و زیبای نونو آتول (Noonu Atoll) واقع شده است.

شماره تماس: 009606561515

 

رستوران آراگو (Aragu)

این رستوران به عنوان یکی از ۵۰ رستوران برتر آسیا شناخته شده و بدون شک از نظر کیفیت در بالاترین رتبه‌ها میان رستوران‌‌های مالدیو قرار می‌گیرد. در این مکان غذاهای اروپایی با تغییراتی آسایی به روی میز می‌روند و یک شکل متفاوت از غذاهای مدرن را می‌سازند که باعث شده‌اند، سر آشپز رستوران آراگو، گوشان دِ سیلوا جوایز زیادی را در سطح بین‌المللی کسب کند.

این رستوران که ظاهری بسیار شیک و زیبا دارد بر روی اسکله‌ای چوبی و بالای مرجان‌های دریایی واقع شده و در داخل طراحی مجللی را دارست. برای پخت غذاهای رستوران آراگو از مواد اولیه‌ی کاملا اورگانیک و تازه استفاده می‌شود که از نقاط مختلفی از جهان گردآوری می‌شوند. ظرفیت این رستوران نیز تنها ۳۶ نفر بوده و مجموعه‌ای بسیار جذاب از نوشیدنی‌ها نیز در آن‌جا سرو می‌شود. در مجموع، اگر چه آراگو از گران‌ترین رستوران‌های مالدیو بوده و رفتن به آن‌جا نیز کمی سخت است و رزرو آن‌جا نیز اصلا کار ساده‌ای نیست، اما اگر به هر حال خوش شانس بودید و توانستید در آن‌جا غذایی میل کنید، این وعده غذایی مطمئنا خاطره‌ای فراموش نشدنی را برایتان رقم خواهد زد.

آدرس: رستوران آراگو در جزیره‌ی خصوصی وِلا و در ریزورتی لاکچری قرار دارد.

شماره تماس: 009606565000

 

جزیره باروس (Baros)

این جزیره از سال ۱۹۷۳ به یک ریزورت بزرگ همراه با رستورانی مجلل بدل شد و طی ۴۵ سال فعالیت، حالا این مکان که مزرعه‌ای مهم برای پرورش نارگیل به حساب می‌آید، به مکانی لوکس برای گردشگران بدل شده است. جایی که می‌توانید، خوشمزه‌ترین غذاهای دریایی را در آن‌جا میل کنید.

این ریزورت دارای رستوران‌های مجللی بوده که هم در آن‌ها غذاهای سنتی مالدیو و هم غذاهای بین‌المللی پخت می‌شود و شما می‌توانید از سالمون دودی فوق‌العاده لذیذ تا انواع سوشی را در آن‌جا سفارش دهید. فضای رومانتیک و عاشقانه‌ای نیز برای میزهای غذا ترتیب داده شده تا همه چیز برای تجربه‌ای خارق‌العاده آماده باشد. همچنین با توجه به نزدیکی جزیره باروس به ماله، خیلی راحت می‌توانید به آن‌جا بروید.

 

بهترین زمان برای سفر به مالدیو

شماره تماس: 009606642672

۱۴ فروردین ۱۴۰۱

نظرات کاربران