زیباترین نقاط چین از نظر CNN

جاذبه‌های گردشگری چین
زیباترین نقاط چین از نظر CNN

بیشتر مردم دنیا با جاذبه‌های عظیم دست ساخته‌های بشر در تور چین همچون شهر ممنوعه در پکن، جنگجویان سفالی شیان و جنگل آسمان خراش شانگهای در پودونگ آشنا هستند اما حقیقت این است که با همه وسعتی که این کشور دارد بسیاری از شگفتی‌های طبیعی آن برای مردم ناشناخته است. اصلا محدود کردن زیبایی‌های این کشور به ۱۰ مورد برتر، ۲۰ یا حتی ۴۰ تای برجسته کار راحتی نیست. با این همه برای این که یک تصور ذهنی و به نوعی نقشه راه از جاهایی که باید در این سفر مورد بازدید قرار داد داشته باشیم لازم است فهرستی از برترین‌ها را تهیه کنیم. فهرست زیر توسط پایگاه معتبر سی‌ان‌ان تهیه شده است.

 

آنهوی: روستای تاریخی هونگکون

این دهکده ۹۰۰ ساله برای مدت‌های زیادی است که گردشگران چینی را به خود می‌پذیرد مخصوصا افرادی که به دنبال فضای آرام و معماری متفاوتی هستند. این دهکده آرام با منظره‌ای کوه هوانگشان در پس زمینه روستا به مناظر دورتادور عمق زیادی بخشیده است. سازه‌های کلاسیک، دریاچه ماه و محلی‌های دوست داشتنی آن برای دهه‌ها الهام‌بخش دانشجویان هنر بوده‌اند. قدم زدن در مسیرهای باریک سنگفرش شده با کوارتزیت و دیدن کشاورزانی که در مزارع برنج کار می‌کنند، با انعکاس خانه‌های باستانی در دریاچه، باید برای سحر بازدیدکنندگان کافی باشد. روستای هونگکون تقریبا در ۷۰ کیلومتری شمال غربی شهر هوانگشان در استان آنهویی قرار دارد. شهرهای مهمی که با پروازهای مستقیم به فرودگاه هوانگشان متصل می‌شوند عبارتند از پکن، شانگهای، گوانگژو و شیان که همگی از مقاصد اصلی تور چین هستند.

 

آنهوی: کوه هوانگشان

یکی از میراث جهانی یونسکو که در میان «دوست داشتنی‌ترین کوه‌های چین» قرار دارد، کوه هوانگشان، با نام مستعار کوه زرد، سفری است که برای بسیاری از چینی‌ها تنها یک بار در زندگی اتفاق می‌افتد. این کوه ۱۸۶۳ متری به خاطر کاج‌های شکل عجیب، صخره‌های دیدنی، چشمه‌های آب گرم و دریاهای ابرهای مه آلود و مالیخولیایی‌اش مشهور است. سفر به اینجا کوهی از احساس را به شما منقل می‌کند که قطعا توصیف آن برایتان راحت نخواهد بود. شهرهای مهمی که با پروازهای مستقیم به فرودگاه هوانگشان متصل می‌شوند عبارتند از پکن، شانگهای، گوانگژو و شیان.

 

حقایق جالب در مورد شانگهای

فوجیان: کوه وویی

کوه وویی که یک نقطه عطف مهم در جنوب شرقی چین و یک میراث جهانی یونسکو است، محیطی برای توسعه و گسترش نئوکنفوسیوسیسم بود که از قرن یازدهم در آسیای شرقی تأثیر زیادی داشت. رانش قایق بامبو در رودخانه ناین بند (دره پایین) یک فعالیت محبوب در بین بازدیدکنندگان است. سفرهای دو ساعته و هشت کیلومتری مناظر باشکوهی از کوه Wuyi را ارائه می‌دهند. این بهترین راه برای تماشای زیبایی آرام قله‌های صاف و آب شفاف است. کوه وویی در ۳۵۰ کیلومتری شمال غربی فوژو، مرکز استان فوجیان قرار دارد. شهرهای مهمی که با پرواز مستقیم به فرودگاه فوژو متصل می‌شوند عبارتند از شانگهای، پکن، گوانگژو و شیان.

گوانگدونگ: برج‌های قلعه، کایپینگ

برج‌های قلعه در کایپینگ که عمدتا در اوایل قرن بیستم ساخته شده‌اند، توسط کاپینگرزهای معروف که بسیاری از سبک‌های معماری را که در خارج از کشور از جمله اسلامی، رومی و حتی یونانی باستان را دیده‌اند ساخته شده‌اند. این برج‌ها به عنوان نمایشی از ثروت و روشی عملی برای محافظت از مردم محلی در برابر جنگ و سرقت ساخته شدند. تقریبا ۱۸۰۰ برج قلعه هنوز در میان مزارع وسیع برنج کایپینگ ایستاده اند. کایپینگ در ۱۳۰ کیلومتری جنوب غربی گوانگژو، مرکز استان گوانگدونگ واقع شده است. اتوبوس‌های معمولی بین پایانه اتوبوس کایپینگ و پایانه‌های اتوبوس راه دور مختلف در گوانگژو در دسترس هستند. اتوبوس‌ها و کشتی‌های مستقیم بین کایپینگ و هنگ کنگ در دسترس هستند.

 

برترین جاذبه‌های گردشگری شهر پکن

گوانگژی: Yangshuo

وقتی چینی‌ها مشتاق دیدن مناظر دیدنی‌ترین تپه‌ها و رودخانه‌های کشور هستند، یک سفر دریایی با قایق بامبو در یانگ‌شو رزرو می‌کنند. شهر کنار رودخانه در جنوب چین به خاطر تپه‌های کارست و سبک زندگی سنتی روستایی ماهیگیری مشهور است. بازدیدکنندگان می‌توانند دوچرخه کرایه کنند و برای یافتن منظره‌ای آرام‌تر به حومه شهر بروند. قایق‌های بامبو که در امتداد رودخانه حرکت می‌کنند، ماهی‌گیرانی که با باکلان‌ها راه می‌روند، کشاورزانی که در مزارع با قله‌های سرسبز سر به فلک کشیده، زحمت می‌کشند مناظری بسیار دیدنی خلق می‌کنند که بسیار دیدنی هستند. بیشتر مسافران از گویلین به یانگ‌شوئو می‌رسند. اتوبوس‌هایی که به مقصد یانگ‌شوئو حرکت می‌کنند، هر ۱۵ دقیقه یک‌بار از ایستگاه اتوبوس گویلین در ژونگ‌شان لو و ایستگاه راه‌آهن جنوبی گویلین حرکت می‌کنند. این سفر حدود ۹۰ دقیقه طول می‌کشد.

هاینان: خلیج یالونگ

هاینان بهترین محیط استوایی را در چین دارد و خلیج یالونگ برجسته‌ترین بخش این اقامتگاه ساحلی است. ساحل هلالی ۷.۵ کیلومتری محبوب‌ترین و توسعه یافته‌ترین بخش خط ساحلی جنوبی هاینان است که تمام تجربیات اساسی یک تعطیلات آسیای جنوب شرقی را ارائه می‌دهد و بهشتی برای عاشقان ورزش‌های آبی، از جمله موج سوارانی است که گاهی اوقات در تمام طول روز بر امواج پرجنب و جوش سواری می‌کنند. اگر در ماه‌های ژوئیه، آگوست، اکتبر یا در طول جشنواره بهار به این کشور سفر کنید، در محاصره خانواده‌های چینی قرار خواهید گرفت که عمدتا لباس‌های شنای قدیمی به تن دارند. خلیج یالونگ در ۲۸ کیلومتری جنوب شرقی سانیا قرار دارد و فرودگاه سانیا به تمام شهرهای بزرگ چین و همچنین ۹ شهر بین المللی از جمله سنگاپور، هنگ کنگ، توکیو و سئول پرواز دارد بنابراین دسترسی به به یالونگ برای بازدیدکنندگان راحت است.

 

معرفی دو فرودگاه‌ بزرگ و مهم شانگهای

هنان: دره لانگتان

قطعا شما در ایالت یوتا نیستید بلکه اینجا هنان چین است. این دره ۱۲ کیلومتری U شکل که با نواری از ماسه سنگ کوارتز قرمز بنفش مشخص شده است، نام "دره شماره ۱ تنگه‌های باریک در چین" را به خود اختصاص داده است. صخره‌های شیب‌دار، پوشش گیاهی سرسبز و دره دندانه دار آن، گردشگران را از سراسر چین جذب می‌کند. نزدیک‌ترین مرکز ترافیکی به دره لانگتان، شهر لویانگ، شهری بزرگ در استان هنان است که در حدود ۶۰ کیلومتر آن قرار گرفته است. شهرهای مهمی که با پروازهای مستقیم به فرودگاه لویانگ متصل می‌شوند عبارتند از شانگهای، پکن، گوانگژو و هنگ کنگ که خوشبختانه دسترسی راحتی به اینجا داده است.

هونان: فنگهوان (Fenghuang)

هر سال، ارتشی از جوانان کوله‌گرد به خاطر فرهنگ غنی قومی Miao و Tujia  به شهر باستانی Fenghuang  (که در لغت به معنای "ققنوس" است) سرازیر می‌شوند. فنگهوان طرح و معماری اصلی خود را با حدود ۲۰۰ ساختمان مسکونی، ۲۰ خیابان و ۱۰ کوچه پر پیچ و خم حفظ کرده است که قدمت همه آن‌ها به دوران سلسله مینگ می‌رسد. این شهر باستانی جذاب در ۴۳۰ کیلومتری غرب چانگشا، مرکز استان هونان قرار دارد و اتوبوس‌های راه دور چهار بار در روز از پایانه اتوبوس‌رانی غرب چانگشا تا پایانه اتوبوس فنگهوان با ۱۳۰ یوان در دسترس هستند. این سفر تقریبا چهار ساعت طول می‌کشد.

لیائونینگ: غار آبی بنکسی

غار آبی بنکسی دنیایی از استالاگمیت‌ها و استالاکتیت‌ها است که به نظر می‌رسد یک بمب رنگ بزرگ در آن منفجر شده و بیش از پنج میلیون سال پیش شکل گرفت. امروزه بخش‌های اصلی آن «غار خشک» و «غار آبی» است. مجموعه‌ای چشمگیر از استالاگمیت‌ها و استالاکتیت‌ها با رنگ‌های سبز، زرد و قرمز پر جنب و جوش پوشیده شده‌اند. این غار حاوی طولانی‌ترین رودخانه زیرزمینی جهان به طول ۵.۸ کیلومتر است که از این تعداد تنها ۲.۸ کیلومتر با قایق قابل دسترسی است. درجه حرارت در غار ۱۰ درجه سانتیگراد و ثابت است بنابراین استفاده از ژاکت و شلوار بسیار توصیه می‌شود. غار خشک نسبتا کوچک است و فقط ۳۰۰ متر آن در دسترس عموم قرار دارد.

 

۱۰ تا از معروف‌ترین غذاهای خیابانی چین

نینگژیا: دریاچه شن

بیش از ۱ میلیون پرنده مهاجر از گونه‌های مختلف دو بار در سال (آوریل-مه، سپتامبر-اکتبر) در این تالاب در نینگژیا توقف می‌کنند. بقیه ایام سال نیز حدود ۲۰۰ گونه پرنده در این تالاب زندگی می‌کنند، که تعداد زیادی از آن‌ها در رده گونه‌های حفاظت شده قرار دارند. این منطقه همچنین زیستگاه سمندرهای غول پیکری است که تا طول ۱.۶ متر رشد می‌کنند. کویر، آب و نیزار در این منطقه ۸۰ کیلومتر مربعی با هم ترکیب می‌شوند که پدیده جغرافیایی منحصر به فردی به نام دریاچه شنی (در زبان ماندارین "شا هو") را تشکیل می‌دهد. دریاچه شن در ۵۶ کیلومتری شمال یینچوان، مرکز استان نینگشیا قرار دارد. اتوبوس‌ها روزانه بین دریاچه شن و ترمینال اتوبوس دروازه شمالی ینچوان در دسترس هستند.

شانگژی: دیوار شهری شیان

علاوه بر دیوار بزرگ چین که شهرت جهانی دارد، دیوار شهری متعلق به شیان که برای اولین بار بیش از ۲ هزار سال پیش ساخته شد، همچنین نشان دهنده قدرت و خرد پادشاهی میانه در دوران شکوفایی باستانی آن است. آنچه از دیوار امروزی وجود دارد بقایای سال ۱۳۷۰ است، زمانی که این استحکامات در زمان سلسله مینگ ۱۳.۷ کیلومتر طول، ۱۲ متر ارتفاع و بین ۱۵ تا ۱۸ متر عرض داشت اما  حالا مرکز شهر شیان را احاطه کرده است. سه یا چهار ساعت در امتداد دیوار دوچرخه سواری کنید و مناظری عالی از پایتخت قدیمی چین را ببینید.

یون‌نان: پارک ملی پوداکوئو

پوداکوئو اولین پارک ملی در چین است که معیارهای تعیین شده توسط اتحادیه جهانی حفاظت از محیط زیست، را در نظر می‌گیرد. بیش از ۲۰ درصد از گونه‌های گیاهی کشور و حدود یک سوم گونه‌های پستانداران و پرندگان آن، این فلات تالاب را خانه خود می‌دانند. عکاسان مخصوصا انواع ارکیده‌های منطقه و پرندگان در خطر انقراض چین را دوست دارند. در دریاچه بیتا در پارک، ماهی دو لبه بیتا یک ماهی باستانی با قدمت ۲.۵ میلیون سال زندگی می‌کند.

 

بهترین بوتیک‌های لباس زنانه در شانگهای

۱۶ اسفند ۱۴۰۰

نظرات کاربران