راهنمای سفر به کیش در نوروز ۱۴۰۱

جاذبه‌های گردشگری کیش
راهنمای سفر به کیش در نوروز ۱۴۰۱

ایام نوروز برای خیلی‌ها بهترین زمان برای سفر رفتن به شمار می‌آید. وقتی تمام اعضای خانواده تعطیل می‌شوند و دیگر نیاز نیست تا برنامه‌های مدرسه و محل کار و خیلی چیزهای دیگر را ردیف کنید و خیلی راحت می‌توانید بار و بندیل خود را جمع کرده و یک مقصد گردشگری را برای رفتن انتخاب کنید. اما هر زمان که از تورهای نوروزی داخلی صحبت می‌کنیم، یکی از اولین چیزهایی که به ذهنمان خطور می‌کند، تور کیش است! کیش از پرطرفدارترین مقاصد برای سفرهای داخلی به حساب می‌آید و دلایل زیادی برای آن هم وجود دارد.

در نوشته‌ی امروز هم ما سعی کردیم ابتدا به این دلایل بپردازیم، سپس نگاهی به تفریحات و جاذبه‌های گردشگری کیش بندازیم و در نهایت نکات مهمی را درباره این سفر برایتان لیست کنیم.

 

آب و هوای کیش در ایام نوروز

یکی از بهترین زمان‌هایی که می‌توانید به سفر کیش بروید، ایام نوروز است. آب و هوای کیش در این روزها در بهترین شرایط خود قرار دارد و همه چیز برای یک سفر دلچسب آماده است. هوا هنوز خنکای زمستانی را از دست نداده و به هیچ وجه از گرمای شدید تابستانی خبری نیست و به راحتی می‌توانید از همه‌ی جاذبه‌های کیش دیدن کرده و تفریحات مختلف را امتحان کنید.

احتمال بارش در این ایام وجود دارد اما خیلی روی آن نباید حساب کنید، همچنین اگر هم بارانی ببارد، عموما زودگذر بوده و طی ساعتی برطرف می‌شود و همه چیز به حالت عادی برخواهد گشت.

 

بهترین زمان برای سفری رویایی به کیش

چرا باید نوروز خود را در کیش سر کنیم؟

از آب و هوا گفتیم که در نوروز شرایط کیش ایده‌آل بوده و همه می‌توانند به راحتی از بودن در این جزیره‌ی فوق‌‌العاده لذت ببرند. همین باعث می‌شود، تفریحات بسیار زیادی که در کیش تهیه دیده شده، همگی در اختیار شما باشد و بتوانید تعطیلاتی شاد و عالی را پشت سر بگذرانید. انجام انواع ورزش‌ها و فعالیت‌های آبی، گشت و گذار در بین دیدنی‌های شهر، خرید در بازارها و خیلی کارهای دیگر هستند که می‌توانید در تور نوروزی کیش به انجام برسانید.

یکی از فعالیت‌های همیشگی برای مسافران نوروزی، خرید کردن است که خب نباید فراموش کرد که کیش از جمله بهترین مقاصد خرید در کشورمان به حساب می‌آید و بازارها و مراکز خرید پر تعداد آن در ایام عید، فعالیت ویژه خواهند داشت. گشت‌های دریایی، اقامت در هتل‌هایی بسیار خوب و بازدید از مراکز تفریحی کیش را هم که کناری بگذارید، ایام نوروز، جنگ‌ها و برنامه‌های تفریحی مختلف و کنسرت‌های متعدد نیز در کیش برگزار می‌شود که همه‌ی این موارد در کنار هم از این جزیره، مقصدی بسیار عالی برای سفر نوروزی می‌سازد.

جاذبه‌های گردشگری کیش

همانطور که گفتیم، با توجه به شرایط خیلی خوبی که تور کیش نوروز ۱۴۰۱ دارد، شما امکان گشت و گذار در تمامی جاذبه‌های گردشگری و انجام فعالیت‌های تفریحی مختلف را دارید. پس بهتر است با بهترین جاذبه‌های گردشگری کیش آشنا شوید تا در تعطیلات نوروزی، برای انجامشان برنامه‌ریزی کنید.

تفریحات آبی

خیلی از کسانی که به تور نوروزی کیش می‌روند، می‌خواهند تا جای ممکن تعطیلاتی مفرح داشته و انواع فعالیت‌های شاد را پشت سر بگذارند. تفریحات آبی همیشه جزو پرطرفدارترین بخش‌های سفر به کیش است و خوشبختانه این جزیره نیز امکانات کاملی در این باره برای گردشگران مهیا کرده است. اهل ساتل یا بانانا سواری هستید، می‌خواهید اسکی روی آب یا جت اسکی سواری را امتحان کنید، گشت‌های دریایی دوست دارید یا می‌خواهید با کایاک در آب‌های خلیج فارس بگردید؟ همه‌ی این‌ها را می‌توانید در کیش به انجام برسانید. آن‌هایی همه که خیلی اهل کارهای هیجان انگیز و جذاب هستند، می‌توانند پاراسیلینگ، غواصی، فلایبرد و خیلی دیگر از فعالیت‌های این چنینی را امتحان کنند.

سواحل کیش

کیش دارای چندین ساحل زیباست که می‌توانید، ساعت‌ها در آن‌جاها به گردش و تفریح پرداخته و از منظره‌ی زیبای خلیج فارس لذت ببرید. از معروف‌ترین سواحل کیش می‌توان به ساحل مرجان اشاره کرد که با فضای شاد و زیبا و همچنین امکانات رفاهی عالی، همیشه انتخاب اول گردشگران است. مخصوصا این که منظره‌ای بسیار زیبا از غروب خورشید را نیز برایتان به نمایش می‌گذارد. از دیگر سواحل زیبای کیش می‌توان به ساحل میرمهنا، ساحل سیمرغ و ساحل درختان نارگیل اشاره کرد. اسکله تفریحی کیش نیز جایی عالی برای لذت بردن از دریاست. اسکله‌ای بسیار بزرگ که تا ده‌ها متر به دل دریا می‌رود و هم روزها زیباست و هم شب‌ها زیبایی منحصر به فرد دارد.

 

بایدها و نبایدهای سفر به جزیره کیش

 

دره پرتغالی‌ها

این دره که در شمال کیش واقع شده، یکی از مناطق متفاوت کیش برای بازدید است که به علت سکونت پرتغالی‌ها در گذشته‌ی آن، به این نام اسم گذاری شده. این دره منطقه‌ای سرسبز و زیباست که در آن‌جا آلاچیق و رستوران و امکانات رفاهی در نظر گرفته شده و برای تفریح نیم روزه و پیک نیک مناسب است. مهم‌ترین جاذبه‌ی این دره، درخت کهنسالی است که به گفته‌ی محلی‌هایی که آن را مقدس شمرده و به آن دخیل می‌بندند، ۶۰۰ سال عمر دارد.

جاذبه‌های تاریخی کیش

اگر چه کیش مراکز خرید و امکانات متنوع برای تفریح را در اختیار گردشگران می‌گذارد اما نباید فراموش کرد که این جزیره‌ی زیبا، چندین جاذبه‌ی تاریخی نیز در خود دارد که بهتر است در تور کیش، از آن‌جاها نیز بازدید به عمل آورید. پایاب کیش که قدمتی ۲۰۰۰ ساله دارد، قلعه جنی که داستان‌های عجیب درباره‌اش زیادی گفته می‌شود، شهر زیرزمینی شگفت‌انگیز و زیبای کاریز، شهر باستانی حریره که ساخت بعضی از بناهای آن به هزار سال قبل بر می‌گردد، خانه اعیانی و خیلی جاهای دیگر هستند که می‌توان از آن‌ها به عنوان جاذبه‌های تاریخی کیش نام برد.

گردش‌‌های دریایی

وقتی به جزیره‌ای همچون کیش سفر می‌کنید، حتما باید به گشت‌های دریایی هم بروید. از اسکله‌های کیش، تورهای بسیار متنوعی برگزار می‌شود که هر کدام می‌تواند برای بخشی از گردشگران جذاب باشد. برای مثال شما می‌توانید به دیدن جزایر اطراف کیش همچون جزیره هندورابی، جزیره هرمز و جزیره لارک بروید و این بخش از زیبایی‌های جنوب کشور را مشاهده کنید. همچنین گشت‌های تفریحی به درون آب در مدت زمان کوتاه برگزار می‌شود. تورهای غواصی یا ماهیگیری نیز از دیگر گردش‌های دریایی هستند. همچنین یک سری کشتی‌های خاص هستند که با کف شیشه‌ای خود، در سفری کوتاه، دنیای زیر آب خلیج فارس را همچون یک آکواریوم طبیعی برایتان به نمایش می‌گذارند.

 

روستای باغو در کیش و جاذبه‌های آن

باغ پرندگان

در این باغ نسبتا بزرگ، بیش از ۵۰ گونه پرنده‌ی مختلف از جمله پلیکان، طاووس و طوطی نگهداری می‌شود. البته این محل با این که به نام باغ پرندگان کیش شناخته می‌شود و بیشتر فضای آن نیز به نگهداری گونه‌های مختلف پرندگان اختصاص دارد، اما بخشی نیز برای پستانداران دریایی داشته که خود می‌تواند جالب توجه باشد.

آکواریوم و دلفیناریوم کیش

اما اگر می‌خواهید واقعا به دنیای ماهی‌ها نگاهی بندازید باید به آکواریوم کیش بروید که از جمله بزرگ‌ترین آکواریوم‌های کشورمان است. این مجموعه دارای دو آکواریوم با حجم‌های ۵۰ هزار و ۲۰ هزار لیتر بوده و آبزیان متنوعی از ماهی‌های کوچک و رنگارنگ تا کوسه‌ها را در خود جای داده است. این محل دارای تونل شیشه‌ای نیز بوده و یک بخش مربوط به خزندگان نیز دارد که گونه‌های متنوعی در آن‌جا نگهداری می‌شوند. کمی دورتر از محل آکواریوم، پارک دلفین کیش قرار گرفته که تعداد زیادی دلفین در آن‌جا نگهداری شده و نمایش‌هایی نیز در ساعاتی از روز در آن‌جا برگزار می‌گردد.

پارک‌های بازی

چند پارک بازی و آبی نیز در کیش است تا همه‌ی اعضای خانواده از بودن در جزیره لذت کافی را ببرند. تم پارک آبی اوشن یکی از معروف‌ترین پارک‌های آبی کشور است. این پارک تجهیزات متنوع و همچنین دکوری معرکه دارد و پیشنهاد می‌کنیم، اگر همراه کودکان خود به تور نوروزی کیش می‌روید، حتما سری به این مکان بزنید. پارک بازی هایلند نیز برای سنین مختلف مناسب بده و بازی‌های بسیار متنوعی در خود دارد. در کنار این موارد، چند پارک آبی و بازی کوچک نیز در کیش وجود دارد.

 

آشنایی با تفریحات لاکچری کیش

مراکز تفریحی ساحلی کیش

بعضی جاها در کیش هستند که برای تفریح حتما باید سری به آن‌ها بزنید. جاهایی مثل مجموعه مارینا کیش که در واقع کلوب‌های تفریحات آبی بزرگ هستند و امکانات کاملی را در اختیار شما می‌گذارند. در این گونه مراکز شما می‌توانید انواع تفریحات آبی را تجربه کنید و از امکانات لوکس آن‌جا بهره ببرید.

مراکز خرید

از همه چیز گفتیم، این را هم از یاد نبرید که مراکز خرید کیش، خود بخشی از جاذبه‌های گردشگری این جزیره به حساب می‌آیند. واقعیت این است که خیلی از مسافران کیش، به قصد گشت و گذار در میان فروشگاه‌های پرتعداد به این مقصد گردشگری می‌آیند و باید از بهترین‌ها باخبر باشند. پس برای این دسته عزیزان، رفتن به مراکز خرید زیتون، مروارید، پردیس، سارینا، مریم و رویا مال را پیشنهاد می‌کنیم. این مراکز عموما دارای رستوران و کافی شاپ هستند و برندهای معتبری در میان طبقاتشان به فعالیت مشغولند.

نکاتی که باید درباره تور کیش نوروز ۱۴۰۱ بدانید

  • قیمت تورهای نوروزی کیش به خاطر افزایش قیمت بلیط‌های هواپیما در این ایام، عموما گران‌تر از دیگر ایام سال هستند.
  • بسیاری از اجناس زمستانی در مراکز خرید کیش در روزهای اول بهار، تخفیف می‌خورند. پس برای خرید چنین اجناسی هم می‌توانید برنامه ریزی کنید.
  • جزیره کیش در ایام نوروز، شلوغ خواهد بود. پس بهتر است برای دیدنی بعضی از جاذبه‌های گردشگری مهم، صبح کمی زودتر از هتل بیرون بزنید تا در فضایی خلوت‌تر از آن‌ها بازدید کنید.
  • برای شرکت در کنسرت‌ها، بهتر است قبل از این که عازم کیش شوید، بلیط‌های خود را به صورت الکترونیک تهیه کنید، چون بلیط‌های چنین برنامه‌هایی خیلی زود تمام خواهند شد.

 

جاذبه‌های اصلی کیش از تاریخی تا ساحلی

 

۲۵ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران