راهنمای سفر ۳ روزه به کیش

جاذبه‌های گردشگری کیش
راهنمای سفر ۳ روزه به کیش

نه، اینجا هاوایی نیست. این جزیره بهشتی در خلیج فارس، مشخصا در ایران قرار دارد! اینجا با دریای آبی شفاف، سواحل شنی خیره‌کننده، طبیعت منحصر به فرد و درختان نخل و مراکز خرید عالی به استقبال همه افراد از هر نژاد و ملیتی در سفر با تور کیش می‌آید.

کیش یک جزیره مرجانی شنی در خلیج فارس و در استان هرمزگان است که در ۱۸ کیلومتری ساحل جنوبی سرزمین اصلی ایران و همچنین در مجاورت جزیره قشم قرار دارد. شایان ذکر است کیش و قشم، در منطقه آزاد تجاری کشور واقع شده‌اند. طول جزیره کیش از شرق به غرب حدود ۱۲ کیلومتر و عرض آن ۷ کیلومتر و مساحت آن ۹۰ کیلومتر مربع است.

این جزیره نیمه گرمسیری، مکانی محبوب برای فرار از زمستان‌های سرد به شمار می‌آید و پوشش گیاهی خوب، طراوت و زمین‌های سرسبز جزیره، به ‌ویژه در هفت ماه از سال، منظره‌ دیدنی بسیار جالبی ایجاد می‌کند که سالانه حدود ۱ میلیون نفر از گردشگران داخلی و خارجی را متقاعد می‌کنند از جزیره دیدن کنند.

این جزیره بیضی شکل از زمان هخامنشیان تحت تسلط ایرانیان بوده و از نظر جغرافیایی در میان جزایر لاوان، ابوموسی و بندرلنگه قرار دارد. کیش، آب و هوای گرم و مرطوبی دارد و به طور کلی منطقه‌ای خشک و کم بارش است. زمستان‌های این جزیره، باران های شدید و کوتاه مدت دارد. خرداد تا آخر آبان، ماه‌های خشک و بسیار گرم این جزیره به شمار می‌آیند. و بنابراین بهترین زمان برای سفر با تور کیش، اواخر پاییز و زمستان است. با همه این تفاسیر، می‌خواهیم امروز به جزیره کیش سفر کنیم و ۳ روز به یادماندنی را در این خطه تجربه نماییم. و اما برنامه روز اول:

 

پارک دلفین ها

امروز اولین روز ورود ما به جزیره کیش است. بعد از ترانسفر به هتل و کمی استراحت، بهترین گزینه تور کیش، بازدید از پارک دلفین‌هاست.

گفتنی است پارک دلفین کیش، اولین دلفیناریوم ایران و یکی از بهترین پارک‌های خاورمیانه است. در اینجا بازدیدکنندگان، از تماشای استعدادها و عملکرد دلفین‌های باهوش و شیرهای دریایی لذت می‌برند و این مکان تجربه‌ای سرگرم‌کننده را به ‌ویژه برای کودکان رقم می‌زند. بعلاوه می‌توانید با دلفین‌ها عکس بگیرید و شنا کنید. البته غذا دادن و لمس کردن دلفین ها باید با هماهنگی مسئولین مربوطه انجام شود. این مجموعه از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۰ پذیرای علاقمندان است.

 گفتنی است این مکان مجموعه‌ای است از دلفیناریوم، باغ پرندگان، یک آکواریوم بزرگ، رستوران سنتی، آمفی تاتر، بوفه و چند قسمت دیگر ...

بعلاوه لازم به ذکر است پارک دلفینها یک پارک ۱۷۰ هکتاری بوده که نه تنها دارای حیات دریایی است، بلکه ۱۰۰ گونه گیاهی از جمله کاکتوس، آکاسیا، اوکالیپتوس، گل ختمی، درختان نخل و تکوما را در خود جای داده و از طرفی ۲۱ گونه جانوری از جمله پنگوئن، شیر دریایی، گراز دریایی، گونه های کمیاب تمساح پوزه کوتاه و دلفین‌ها را شامل می‌شود.

 

هزینه تفریحات جزیره کیش برای گردشگران

باغ پرندگان

باغ پرندگان کیش واقع در پارک دلفین‌ها، یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری کیش به شمار می‌آید. در این باغ بیش از ۵۷ گونه پرنده از جمله طاووس، فلامینگو طوطی ماکائو، شترمرغ، پلیکان، قو و لک لک نگهداری می‌شوند. سالانه بسیاری از گردشگران تور کیش از این باغ دیدن می‌کنند.

باغ پرندگان کیش دارای دو قسمت مجزاست. در قسمت اول مسیری زیبا و سرسبز وجود داشته و قفس پرندگان در امتداد آن قرار دارد. در قفس‌ها اطلاعات دقیق و کلی در مورد زیستگاه، نوع تغذیه و ویژگی‌های هر پرنده ارائه شده و بازدیدکنندگان می‌توانند تمام اطلاعات مورد نیاز را در مورد هر پرنده به دست آورند.

قسمت دوم که حدود ۲ هکتار مساحت دارد، فضای باز برای پرواز پرندگان است. اگر با تور کیش سفر می‌کنید، حتما از این باغ و گونه‌های مختلف پرندگان در محیطی زیبا دیدن کنید. گفتنی است بازدید کامل از پارک چند ساعت طول م‌ کشد، اما به هر حال می‌تواند یک توقف هیجان انگیز برای تمام رده‌های سنی محسوب شود.

خب تا اینجای سفر با تور کیش، حتما کمی خسته شده‌اید. شاید زمان شکم گردی فرا رسیده باشد. در این صورت پیشنهاد می‌کنیم به رستوران پارک دلفین‌ها بروید و از غذاهای اصیل ایرانی بهره مند شوید. اما اگر این گزینه را نمی‌خواهید بهتر است مقاله محبوب‌ترین رستوران‌های کیش را مطالعه کنید تا با دیگر گزینه‌های خورد و خوراک در این جزیره آشنا شوید. بعد از استراحت، چه چیزی می‌چسبد؟ بدون شک، خرید!

بازارها و مراکز خرید کیش

در طول بعد از ظهر روز اول، به مراکز خرید می‌رویم. هر توریستی، مطمئنا از بازارهای این جزیره بازدید می‌کند و به ندرت کسی دست خالی برمی‌گردد. در واقع خرید برای تمام گردشگران به ویژه ایرانیان که با تور کیش سفر می‌کنند، اولویت اصلی است.

کیش یک منطقه آزاد تجاری است و مکانی عالی برای خرید به شمار می‌آید و قیمتها نیز معمولا مناسبند. برخی از مراکز خرید بین المللی و محبوب کیش عبارتند از: مرکز تجاری کیش، پردیس ۱ و ۲، ونوس، مرکز خرید زیتون کیش، مرجان، مروارید، مریم، پانیذ و مرکز خرید سارینا ۱.

 

برای این تفریحات ماجراجویانه تا دبی نروید

این‌ها مراکز خرید مدرنی هستند که اغلب لباس‌های مد روز و سایر کالاهای روز را ارائه می‌دهند. و البته می‌توانید سوغات محلی کیش نظیر زیورآلات و صنایع دستی که با صدف‌های دریایی تزئین شده‌اند و همچنین صنایع دستی حصیری را نیز بیابید. به هر حال این گردش عصرگاهی، تا شب طول خواهد کشید. بنابراین فکر می‌کنیم برای روز اول کافی باشد. به هتل بروید و یک استراحت دلچسب را تجربه کنید.

شهر زیرزمینی کاریز

روز دوم سفر با تور کیش را به بازدید از اماکن تاریخی، کشتی یونانی و پارک ساحلی مرجان خواهیم گذراند. در مورد شهر زیرزمینی کاریز، باید بگوییم اینجا یک مکان تاریخی است که یک سیستم هیدرولیک باستانی را در بر می‌گیرد که "کاریز" یا قنات نامیده می‌شود و بیش از ۲۵۰۰ سال قدمت دارد و در گذشته، آب شیرین و خالص جزیره را تامین می کرده است. لازم به ذکر است که قنات مشتمل بر یک سلسله چاه است.اکنون این شهر به یک کلان شهر زیرزمینی فوق العاده با طرحی به وسعت ۱۰۰۰۰ متر مربع بدل شده است.

نکته جالب اینجاست که در سقف‌ها و دیوارها، فسیل‌ها و مرجان‌های زیادی دیده می‌شنود. این شهر زیرزمینی دارای ۳ قنات و ۲۷۴ حلقه چاه و همچنین مکان‌های تفریحی، کافه‌ها و رستوران‌های عالی برای وقت گذرانی است. گفتنی است برخی از این چاه‌ها کاملا دست نخورده هستند، در حالی که برخی دیگر برای بهبود تهویه مطبوع و روشنایی به شکل مخروطی در آمده‌اند.

امروزه این سایت به خوبی بازسازی شده و در عمق ۱۶ متری، برای بازدید مهیا گشته است. مهندسان علاوه بر دیوارهای مرجانی سنتی اطراف قنات، تونل‌ها را با سیمان و سنگ تقویت کرده‌اند تا قلمروی زیرزمینی ایجاد کنند. کاریز اکنون دروازه جدیدی را به روی تمام دوستداران طبیعت گشوده و به آنها اجازه می‌دهد تا بزرگ‌ترین نمایشگاه صخره‌های دریایی جهان را از نزدیک کشف کنند. بسیار خب اگر در تمام گوشه و کنار این شهر زیرزمینی گردش کردید، می توانید به یکی دیگر از مهمترین جاذبه‌های گردشگری در سفر با تور کیش فکر کنید. و آن گزینه، کشتی یونانی است!

 

تفریحات تابستانه در کیش

کشتی یونانی

یک روز صبح در سال ۱۳۴۵، مردم جزیره کیش ناگهان کشتی عظیمی به طول ۱۳۶ متر را دیدند که در ساحل به گل نشست. علیرغم تلاش برای عقب کشیدن آن، کشتی در این مکان گیر کرده بود. صاحبان کشتی، یونانی بودند و بنابراین به آن "کشتی یونانی" می‌گویند.

این کشتی چندان قدیمی نیست، اما به نماد کیش بدل گشته است. این نقطه، مکان مناسبی برای عکس گرفتن به خصوص در هنگام غروب خورشید است، زیرا ترکیب غروب خورشید و کشتی منظره‌ای زیبا ایجاد می‌کند. بعد از بازدید از این کشتی در سفر با تور کیش، دیگر موقع استراحت است. می‌توانید در یکی از رستوران‌های این حوالی به استراحت و شکم گردی بپردازید تا انرژی تازه‌ای را برای گذراندن یک عصر دلپذیر بدست آورید.

پارک ساحلی مرجان

بعد از فراغت از دیدن کشتی یونانی، به ساحل مرجان می‌رویم که در ضلع شرقی جزیره قرار دارد و تمام بعد از ظهر را در این مکان می‌گذرانیم. نامگذاری این ساحل، بر اساس وجود مرجان‌های زیبایی است که در آن یافت می‌شوند. ساحل با آلاچیق‌های متعددی پر شده و در کنار درختان نخل و محوطه سازی، منظره پانورامایی خاصی را ارائه می‌دهد.

این ساحل، مکانی بسیار محبوب برای تماشای طلوع فراموش نشدنی خورشید در سفر با تور کیش است. آبی بی پایان اقیانوس، آفتاب گرم و سواحل مرجانی زیبا، از ویژگی‌های بصری شگفت انگیز جزیره کیش محسوب می‌شوند. و پارک ساحلی مرجان، با بزرگنمایی تمام این ویژگی‌ها را به رخ می‌کشد. بی شک این مکان، زیباترین پارک ساحلی کیش و مکانی ایده آل برای ثبت عکس‌های یادگاری است.

بسیاری از باشگاه‌های ورزشی دریایی نیز در اینجا واقع شده‌اند. شما می‌توانید طیف گسترده‌ای از ورزشهای آبی، از جت اسکی تا غواصی را امتحان کنید. همچنین می‌توانید دوچرخه کرایه کنید و به دوچرخه سواری در جاده دوچرخه سواری کیش که از ساحل مرجان می‌گذرد بپردازید.

اگر از فعالیت بدنی خسته شدید، در یکی از آلاچیق‌های متعدد ساحلی استراحت کنید و از تماشای مناظر اطراف و شقایق‌های دریایی، چترها، حلزون‌ها و مرجان‌ها لذت ببرید. و یا به ساحل گردی مشغول شوید و صدف‌های دریایی را در ساحل و در آب جمع کنید.

 

تفریحات رایگان در جزیره کیش

گزینه دیگر این است که به بازار مرجان کیش بروید و کالاهای محلی و سوغاتی خرید کنید. اگر گرسنه هستید، رستوران حافظ و فود لند در همان حوالی، گزینه‌های خوب و پرطرفداری هستند. خلاصه تا انتهای روز امکانات مختلف و سرگرم کننده‌ای برای وقت گذرانی خواهید داشت. گفتنی است هتل‌های کیش مانند داریوش و پارمیس نیز، در نزدیکی این پارک ساحلی زیبا قرار دارند. بنابراین اگر در این هتل‌ها اقامت دارید، دسترسی به ساحل بسیار آسان و سریع خواهد بود. به هر حال این روز لذت بخش در سفر با تور کیش نیز، با تمام زیبایی‌ها و شگفتی هایش به پایان رسید.

تفریحات آبی

بسیاری از سواحل کیش امکانات و فضای مناسبی را در اختیارتان قرار می‌دهند تا ضمن ساحل گردی، از تفریحات آبی لذت ببرید. اگر در روز گذشته در ساحل مرجان از این امکانات استفاده نکردید، روز سوم را دریابید.

بعد از صبحانه، می‌توانید از تور قایق سواری با قایق کف شیشه‌ای روی آب‌های شفاف و کریستالی خلیج فارس برخوردار شوید. سپس تا غروب آفتاب فرصت دارید از سایر تفریحات آبی از جمله فلای بورد، شاتل سواری، غواصی، شنا، اسکوتر زیردریایی، قایق موزی، جت اسکی، پاراسل لذت ببرید. در مقاله لذت تفریح‌های آبی هیجان انگیز در کیش، می‌توانید جزئیات این امکانات را مطالعه کنید. گفتنی است در سفر با تور کیش، غواصی در تمام فصول سال امکان پذیر است و این گزینه برای همه حتی آرماتورها مناسب می‌باشد.

توضیح بیشتر اینکه این منطقه، غنی‌ترین و زیباترین منطقه غواصی در ایران به شمار می‌آید. این مکان برای اکتشاف، دست نخورده بوده و ازدحامی زیر آب وجود ندارد و عمق آب به ۳۳ متر می‌رسد. بنابراین می‌توانید آرامش را در عمق دریا درک کنید.

همچنین تنوع گسترده‌ای از حیوانات آبزی از جمله کوسه نهنگ، فرشته ماهی، ماهی خالدار، لاک پشت، کوسه صخره‌ای، صخره‌های مرجانی و بیش از ۹۰۰ گونه ماهی را در زیر آب خواهید یافت. بعلاوه مراکز آموزشی در این جزیره وجود دارند که غواصی را در تمام سطوح مبتدی تا حرفه‌ای آموزش می دهند. در واقع غواصی، یک تجربه ضروری در کیش محسوب می‌شود.

در کنار این‌ها کیش یک مقصد ساحلی آفتابی است، بنابراین مطمئنا در سواحل شنی سفید و زیبای زیر درختان نخل و در حین تماشای خلیج فارس آبی باورنکردنی، می‌توانید استراحتی لذت بخش را تجربه کنید. در عین حال، دریا مانند یک آکواریوم  باز است که در آن می‌توان آبزیان را به خوبی مشاهده کرد. بسیار خب ۳ روز زیبا و به یادماندنی را در سفر با تور کیش تجربه کردید. حالا به هتل رفته و استراحت کنید که فردا روز بازگشت از این سفر دل انگیز است.

 

گشتی جذاب در اسکله تفریحی کیش

۱۶ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران