راهنمای جامع سفر به کیش در سال ۱۴۰۲

جاذبه‌های گردشگری کیش
راهنمای جامع سفر به کیش در سال ۱۴۰۲

کیش جزیره‌ای زیبا و خیره کننده در خلیج زیبای فارس به حساب می‌آید که با محیط آرامش بخش و سواحل زیبایش، از جمله مقاصد بسیار پرطرفدار در کشورمان به حساب می‌آید. تور کیش به خاطر وجود جاذبه‌های تفریحی متعدد، ساحل زیبا، امکان تاریخی و بازارها و مراکز خرید، همیشه جزو اولین انتخاب‌ها برای سر کردن تعطیلات به حساب می‌آید و روزهای سال آینده نیز، اوضاع به همین منوال خواهد بود. نوشته امروز، یک راهنمای جامع و به روز برای سفر به کیش در سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

 

چطور به کیش برویم؟

کیش هم از طریق دریا و هم از طریق آب قابل دسترسی است. تقریبا از تمامی شهرهای بزرگ ایران از جمله تهران، مشهد، اصفهان، رشت و ... می‌توانید به این جزیره زیبا بروید. البته اگر به هر دلیل خواستید به صورت زمینی به کیش بروید، باید به شهرهای ساحلی همچون بندر آفتاب، بندرچارک یا بندر لنگه رسیده و از آن‌جا با شناورهای مختلفی که در مسیر کیش فعالیت می‌کنند به جزیره بروید. بندر لنگه در این لیست از دیگر جاهای معروف تر است و شناورها چیزی حدود دو ساعت و نیم طول می‌کشد تا به کیش برسند.

 

طبیعت گردی در کیش برای گردشگران

آب و هوای کیش

کیش آب و هوایی گرم‌سیری دارد به این معنی که تقریبا در تمامی طول سال هوا گرم است و در بعضی از فصل‌های سال مثل تابستان، هوا بسیار گرم‌تر خواهد بود و انجام بعضی از فعالیت‌ها در محیط روباز مثل سواحل، سخت خواهد بود. به همین دلیل، بهترین زمان سفر به کیش، فصل پاییز و زمستان است و درست زمانی که باقی استان‌های ایران، روزهای سرد و برفی را از سر می‌گذرانند، هوا در کیش بسیار عالی خواهد بود. البته اگر برای سفر نوروزی به کیش برنامه ریزی می‌کنید، این را هم باید اضافه کنیم که در این ایام نیز هوای کیش مناسب سفر بوده و می‌توانید حسابی در کیش، تعطیلاتی مفرح داشته باشید.

جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری کیش

بسیاری از جاذبه‌های گردشگری کیش وجود دارند که نمی‌توان از همه‌ی آن‌ها در این لیست اسم برد، اما مهم‌ترین جاذبه‌های جزیره که حتما باید در طول تور کیش، به سراغشان بروید، شامل موارد زیر هستند:

  • کشتی یونانی

کشتی به گل نشسته یونانی، از جمله چشم‌اندازهای معروف کیش بوده و به یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب اینجزیره بدل شده است. این کشتی در سال ۱۹۶۶ در این مکان به گل نشست و از آن زمان به بعد دیگر جا به جا نشد تا این که حالا، هم در پس زمینه عکس توریست‌ها قرار می‌گیرد و هم این که جایی برای غواصی و اسنورکلینگ محسوب می‌شود.

 

آب انبار سنتی کیش را بیشتر بشناسید

  • شهر زیرزمینی کاریز

شهر زیرزمینی کاریز یک مسیر ۲۵۰۰ ساله است که برای جا به جایی آب از آن استفاده می‌شده است. این شهر زیرزمینی حالا به یکی از جاذبه‌های مهم کیش تبدیل شده است. تونل‌ها حدود ۳ متر ارتفاع داشته و طول آن‌ها به ۷۰ سانتی‌متر می‌رسد و بازدیدکنندگان می‌توانند از مسیرهای آب رسانی دیدن نمایند.

  • شهر باستانی حریره

شهر باستانی حریره یکی از جاذبه‌ی تاریخی مهم در کیش است که قدمت آن به سال ۸۰۰ میلادی بر می‌گردد. این مکان در شمال غربی جزیره کیش قرار گرفته و شامل ویرانه‌هایی از ابنیه‌ای همچون مسجد، مدرسه و خانه‌ها می‌شود.

  • پارک دلفین کیش

پارک دلفین کیش یکی از مراکز تفریحی محبوب در جزیره است که همه‌ی اعضای خانواده از بودن در آن‌جا لذت خواهند برد. بازدید کنندگان از این پارک، می‌توانند به تماشای دلفین‌های تعلیم دیده بپردازند که به انجام حرکت جالب می‌پردازند. همچنین شما می‌توانید با پرداخت مبلغی اضافه، همراه با دلفین‌ها در استخرهای مخصوص شنا کنید.

 

بهترین پارک‌های بازی و آبی در کیش

  • پارک ساحلی مرجان

پارک ساحلی مرجان کیش، یکی از زیباترین سواحل کیش است. جایی عالی برای شنا، آفتاب گرفتن و حتی تجربه انجام فعالیت‌های آبی مختلف. این ساحل مرجانی به خاطر آب شفاف و مرجان‌های دریایی برای اسنورکلینگ نیز عالی  به حساب می‌آید. البته سر زدن به دیگر پارک‌ها و سواحل کیش را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم اما پارک ساحلی مرجان، حتما باید در اولیویت شما باشد.

  • مرکز خرید مرجان

یکی از اهداف بسیاری از گردشگران برای رفتن به تور کیش، خرید در این جزیره است و مرکز خرید مرجان کیش، ازجمله محبوب‌ترین مراکز خرید در این جزیره به حساب می‌آید. این مجموعه دارای فروشگاه‌های متعدد، اجناس متنوع، چند رستوران و کافه است. در این بین، فراموش نکنید که از دیگر مراکز خرید کیش نیز دیدن نمایید.

فعالیت‌هایی که حتما در سفر به کیش باید امتحان کنید

در کنار جاهای دیدنی متعددی که در کیش هستند و ما تنها توانستیم به چند مورد از آن‌ها اشاره کنیم، فعالیت‌های تفریحی مختلفی هم هستند که در کیش می‌توانید به سراغشان بروید:

  • غواصی

کیش درون خلیج فارس زیبا قرار گرفته است و چه جایی بهتر از این جزیره، برای تجربه غواصی در ایران. دریای اطراف کیش مملو از جانوران دریای رنگارنگ، صخره‌های مرجانی رنگارنگ، چند کشتی قرار شده و همچنین غارهای دریایی است. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم سری به مقاله راهنمای تجربه‌ی غواصی در کیش نیز بزنید.

 

گردش در جزیره‌ی هندورابی کیش

  • اسنورکلینگ

غواصی برای همه در دسترس نیست و خیلی‌ها امکان انجام آن را ندارند. به این دسته افراد توصیه می‌کنیم، حتما اسنورکلینگ را در سفر به کیش امتحان کنند. چندین ساحل بسیار خوب در کیش وجود دارد که در آن‌ها می‌توانید اسنورکلینگ را با تجهیزات کرایه‌ای در کیش امتحان کنید.

  • پاراسیلینگ

پاراسیلینگ فعالیتی لذت بخش و ماجراجویانه است. فعالیتی که در آن با یک چتر به قایق بسته شده و با حرکت قایق به پرواز در می‌آیید. دیدن منظره‌ی زیبای کیش و دریا و همچنین هیجان به وجود آمده از تجربه پرواز در ارتفاع نسبتا بالا، واقعا نقطه عطفی در تعطیلات شما خواهد بود.

  • جت اسکی

جت اسکی یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌های آبی در کیش بوده و هست و همیشه در سواحل مختلف، افراد مختلفی را می‌بینید که به اجاره جت اسکی می‌پردازند. این فعالیت را تقریبا در تمامی سواحل معروف کیش می‌توانید به انجام برسانید.

 

معرفی پارک آبی هیجان‌انگیز اوشن کیش

رستوران‌هایی که در سفر به کیش باید امتحان کنید

البته که صرف یک غذای خوشمزه و با کیفیت، بخشی مهم از سفر به حساب می‌آید. جدا از صبحانه‌های رایگانی که عموما در هتل‌ها ارائه می‌شوند، در ادامه محبوب‌ترین رستوران‌های کیش برای صرف نهار و شام به شما معرفی می‌کنیم:

  • رستوران میرمهنا

از جمله رستوران‌های قدیمی و نام آشنای کیش که می‌توان آن را بهترین رستوران غذاهای دریایی کیش نیز به حساب آورد. این مجموعه دارای فضایی بزرگ و مدرن بوده و منو غذاهای آن‌جا نیز متنوع است. البته تمامی منو به غذاهای دریایی اختصاص ندارد اما از طرفی، می‌توانید چند غذای محلی خوشمزه مثل قلیه ماهی را نیز در آن‌جا سفارش دهید.

  • رستوران کوه نور

رستوران کوه نور با آن دکرو خاص صخره‌ای خود، از جمله رستوران‌های متفاوت اما بسیار خوب در کیش به حساب می‌آید. منو این رستوران انواع غذاهای ایرانی، دریایی و خارجی را شامل شده و سلایق مختلف را در برمی‌گیرد. این رستوران که هم برای وعده نهار و هم برای شام فعالیت می‌کند، از جمله محبوب‌ترین‌ها در جزیره به حساب می‌آید.

  • رستوران توتی فروتی

رستورانی که در نزدیکی اسکله قرار گرفته و به خاطر محل قرار گیری، فضای شیک و مجلل و غذاهای بسیار عالی، جزو رستوران‌های مهم و با کیفیت کیش به حساب می‌آید. رستوران توتی فروتی فضایی بزرگ داشته و یک روف‌تاپ نیز دارد که می‌توانید از آن‌جا، حین صرف غذا به تماشای خلیح فارس بنشینید.

 

بهترین هتل‌های کیش برای اقامت

کیش از نظر تنوع هتل واقعا وضعیت خوبی دارد و تقریبا برای هر بودجه و سلیقه، چیزی برای ارائه دارد. اما لیست پایین، برخی از بهترین هتل‌های کیش هستند که می‌توانید در سفر به کیش انتخاب کنید.

  • هتل بزرگ داریوش

هتل داریوش کیش که غرب کیش واقع شده و دارای اتاق‌های شیک، چند رستوران، اسپا، ساحل مجهز و یک معماری چشم‌نواز است که برگرفته از معماری باستانی ایرانی‌ست.

 

جذابیت‌های خاص جزیره کیش

  • هتل مریم

هتل مریم کیش برای آن دسته از افرادی که قصد هزینه کردن مبلغ بالایی را ندارند مناسب بوده و با توجه به قرار گیری در مرکز جزیره، دسترسی خوبی به مراکز خرید و بازارها دارد. این مجموعه دارای رستوران، استخر و همچنین سالن ورزشی است.

  • هتل ارم

یکی دیگر از هتل‌های بسیار معروف و البته محبوب کیش که مجموعه‌ای ۴ ستاره محسوب شده و از نظر هزینه با توجه امکانات خیلی خوبش،  قیمت مناسبی هم دارد. هتل ارم نیز امکاناتی از جمله رستوران، کاف و یک تراس روفتاپ در اختیار شما می‌گذارد.

  • هتل شایان

هتل شایان کیش مکانی مدرن و امروزی برای اقامت در مرکز تجاری کیش به حساب می‌آید. امکانات بسیار خوب، فضای داخلی زیبا و همچنین امکاناتی از جمله رستوران و کافه، سالن ورزشی و ... هتل شایان را نیز به انتخابی عالی برای اقامت در طول تور کیش بدل کرده است.

سفر به کیش، انتخابی برای تمامی اعضای خانواده

کیش جزیره‌ای زیبا بوده که امکانات متنوع تفریحی، سواحل زیبا و همچنین تفریحات آبی مختلف کیش باعث می‌شود تا آن‌جا را بتوان به تمامی اعضای خانواده معرفی کرد. جزیره کیش برای انجام انواع تفریحات آبی مناسب بوده و حتی می‌توانید در آن‌جا، گشت‌های دریایی، غواصی و حتی تور ماهیگیری را نیز تجربه کنید. کیش برای طی کردن تعطیلات نوروز یا فرار از سرمای زمستانی نیز انتخاب خوبی بوده و در ایام زمستان، آب  هوایی ایده‌آل را برایتان به همراه می‌آورد.

در مجموع تور کیش به چنیدن دلیل مختلف، مقصدی ایده‌آل برای سفر بوده و جو خانوادگی و وجود هتل‌های بزرگ و با کیفیت، روزهای خاطره‌انگیز را در این سفر برایتان به وجود می‌آورد.

 

راهنمای سفر ماه عسل در جزیره کیش

۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲

نظرات کاربران