راهنمای کامل سفر نوروزی به مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
راهنمای کامل سفر نوروزی به مالزی

مالزی کشوری بزرگ و زیباست که مقاصد گردشگری متنوعی دارد. مقاصدی که بعضا از زمین تا آسمان با هم متفاوت هستند. به همین دلیل است که شما می‌توانید، تور مالزی نوروز 1401 را به شهرها و جزایر مختلف این سرزمین برنامه ‌ریزی کنید. با توجه به محبوبیت بالای مالزی، بد نیست کمی در مورد شرایط این کشور در ایام نوروز بدانید و با بهترین مقاصد گردشگری مناسب برای این ایام آشنا شوید.

 

آب و هوای مالزی در ایام نوروز

مالزی کشووری گرمسیری است که با آب و هوای بسیار خوبش در طول سال، همیشه مملو از گردشگرانی بوده که از سراسر دنیا به این کشور می‌آیند. اما خوشبختانه در طول نوروز، این کشور ایده‌آل‌ترین آب و هوای ممکن را تجربه کرده و آب و هوای آفتابی و آسمان آبی و همچنین کم‌ترین میزان بارش در طول سال را تجربه خواهد کرد.

همین امر باعث شده تا گردش در طبیعت فوق‌العاده‌ی این کشور و یا آبتنی در ساحل، لذتی دو چندان پیدا کند. حتی آن‌هایی که اهل تفریح و خوشگذرانی هستند نیز، با این هوای عالی و بارش‌های کم، خیلی راحت‌تر می‌توانند به سراغ‌ پارک‌های تفریحی، کلاب‌های روباز و فعالیت‌های آبی بروند. اما با تمام این اوصاف، بهترین مقاصد گردشگری این کشور برای تور مالزی نوروز 1401، کدام‌ها هستند؟ در ادامه با چند گزینه‌ای که به شما معرفی می‌کنیم، به جواب این سوال خواهیم رسید.

 

تجربه خرید در سفر به لنکاوی در مالزی

معرفی برترین مقاصد گردشگری مالزی برای سفر نوروزی

برای چنین سفری چند نکته خیلی مهم وجود دارد. اول این که آب و هوای این شهرها مناسب سفر باشند، تفریحات متنوعی در آن‌جا وجود داشته باشد تا تعطیلات نوروزی شما به بهترین شکل سر شود و البته که امکانات برای همه‌ی اعضای خانواده فراهم باشد.

 

پنانگ

اگر کوالالامپور بزرگ را در نظر نگیریم، پنانگ بدون شک مقصد گردشگری ایده‌آلی برای تور مالزی نوروز 1401 خواهد بود. این شهر به خیلی چیزها معروف است. مقصدی ساحلی که امکانات لازم برای شنا و تفریحات آبی در آن‌جا مهیاست، معابد فوق‌العاده زیبایی دارد، غذاهای خیابانی‌اش شهرتی جهانی دارد و دیوارهایش پر شده از آثار هنری خیابانی...

این شهر ترکیبی بسیار عالی از سنت و مدرنیته بوده و در کنار هتل‌های بزرگ و ریزورت‌های جذاب، مراکز تفریحی و پارک‌های متعددی نیز در خود دارد. پنانگ در اول بهار، یکی از بهترین شرایط آب و هوایی خود را در طول سال تجربه می‌کند و شما به راحتی می‌توانید از تمامی زیبایی‌های این کشور بهره ببرید به همین خاطر آن را در صدر لیست خود قرار داده‌ایم.

کوالالامپور

بزرگ‌ترین و شگفت‌انگیزترین شهر مالزی که یکی از مدرن‌ترین‌ترین پایتخت‌های جهان و از جمله شهرهای مهم در صنعت گردشگری شرق آسیا محسوب می‌شود. کوالالامپور دنیایی از جاذبه‌های گردشگری را در خود داشته و هر زمان از سال که بخواهید، می‌توانید به آن‌جا سفر کنید.

هر چیزی که برای یک تعطیلات نوروزی جذاب بخواهید در تور کوالالامپور گنجانده شده است. از مراکز تفریحی و پارک‌های بازی و آبی متعدد، هتل‌های فوق‌العاده عالی، مدرن‌ترین مراکز خرید در کوالالامپور، تفریحات شبانه متنوع، جاذبه‌های فرهنگی، بازارهای شلوغ و خیلی چیزهای دیگر... . حتی اگر بخواهید، می‌توانید به سراغ جاذبه‌های طبیعی در اطراف شهر رفته و یا در تورهای یک روزه به نقاط مختلف نزدیک به پایتخت نیز شرکت کنید. کوالالامپور چیزهای زیادی برای عرضه دارد که گفتن از همه‌ی آن‌ها، به هیچ وجه در عرض چند جمله نمی‌گنجد.

 

میوه‌های استوایی عجیب در مالزی

بندر دیکنسون

برای آن‌هایی که دوست دارند، تعطیلات خود را در شهری زیبا با سواحل متعدد، آب تمیز و کریستالی و مناظر زیبای طبیعی بگذرانند، بندر دیکنسون یک انتخاب متفاوت و بسیار مناسب در تور مالزی خواهد بود. این بندر یکی از زیباترین مقاصد گردشگری ساحلی در کشور به حساب آمده و فعالیت‌های مختلف تفریحی و ماجراجویی را می‌توانید در آن‌جا به انجام برسانید.

جدا از این‌ها، بندر دیکنسون چندین هتل و ریزورت فوق‌العاده عالی داشته و همچنین چند جاذبه‌ی تاریخی همچون فانوس دریایی کیپ راکادو را در خود دارد. مضاف بر تمام این‌ها، ایام نوروز زمانی خواهد بود که تخم لاکپشت‌ها در یکی از سواحل شهر باز شده و لاک پشت‌های کوچک به سمت آب سرازیر می‌شوند.

لنکاوی

لنکاوی همیشه به عنوان یک مقصد تفریحی عالی در این کشور برشمرده می‌شده و چنین جای مفرحی، در بهترین شرایط آب و هوایی در طول سال، حتما باید جزو انتخاب‌های اصلی ما در تور مالزی نوروز 1401 باشد. این مجمع‌الجزایر از ۱۰۴ جزیره کوچک و بزرگ درست شده و فعالیت‌های متنوعی را می‌توانید در آن‌جا تجربه کنید که جزیره گردی تنها یکی از آن‌هاست.

این جزایر زیبا هر کدام سواحلی فوق‌العاده دارند که از ساحل‌های عمومی شلوغ با امکانات تفریحی متنوع تا سواحل بکر و دست نخورده را شامل می‌شوند. فراموش نکنید که لنکاوی از جمله مقاصد گردشگری محبوب برای غواصی و اسنورکلینگ است چون دنیای زیر آب نیز، شگفت‌انگیز و رنگارنگ بوده و حتما ارزش دیدن دارد.

 

 حیات وحش مالزی در ۱۱ مکان استثنایی (بخش اول)

 

کوتا کینابالو

کینابالو شاید جزو محبوب‌ترین مقاصد گردشگری مالزی نباشد اما حتما جزو بهترین‌ها محسوب می‌شود. این شهر که در واقع پایتخت استان صباح به شمار می‌آید با معماری جذاب بناهای خود، مراکز خرید مدرن، برج‌های سر به فلک کشیده و اقامتگاه‌های لاکچری‌اش، به مرور در حال تبدیل شدن به یکی از قطب‌های گردشگری در مالزی است.

کوتا کینابالو دارای یک پارک دریایی بسیار معروف بوده که حتما باید از آن‌جا دیدن کنید، به کوه سرسبز آن اطراف سر بزنید، از دهکده‌های تاریخی دیدن نموده و به سراغ آبشارها و رودخانه‌های مختلف بروید که برای این گونه مکان‌ها همیشه یک سری سافاری‌های عالی برگزار می شود.

ملاکا

ملاکا خیلی از کوالالامپور دور نیست و اگر چه به عنوان مقصد اصلی، جای خیلی خوبی برای سفر کردن است با این حال می‌توانید در سفر با تور کوالالامپور نیز به این مکان رفته و یک روزی را در آن‌جا سر کنید. شهری که با نام مِلاک نیز شاخته می‌شود و از نظر فرهنگی و تاریخی، برای مالزی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در آن‌جا ابنیه مختلفی را می‌بینید که نشانه‌های معماری کشورهای اروپایی به خاطر دوران استعمار را در خود دارند.

جدا از قلعه‌ها و کلیساها و دیگر بناهای تاریخی، حتما باید در سفر به این بخش از کشور، از رودخانه ملاکا نیز بازدید کرده و سری به موزه دریایی بزنید. چندین بازار و مرکز خرید در این شهر واقع شده که برای آن‌ها که اهل خرید هستند، این شهر را به گزینه‌ای ایده‌آل بدل می‌کند.‌ در مجموع همانطور که قبلا گفتیم، حتی اگر نمی‌خواهید در ملاکا اقامت داشته باشید، در سفر به کوالالامپور سوار قطار شده و یک روز خود را برای بازدید از این شهر اختصاص دهید.

 

۴ غذای سنتی خوشمزه مالزی

سلانگور

آخرین پیشنهاد ما یکی از مقاصد بسیار محبوب مالزی است که با خیابان‌های نورانی و تزیین شده، کافه‌ها و رستوران‌های پرتعداد مراکز خرید مدرنش، این سال‌ها اسم و رسمی شکوهمند برای خود دست و پا کرده است.

سلانگور جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد که از دیدنی‌های طبیعی، باغ وحش و محل‌های نگهداری از حیوانات تا تم‌پارک‌های بزرگ و جذاب، تفریحات شبانه بسیار عالی و ... متنوع هستند. در واقع سلانگور یکی از بهترین جاهایی است که می‌توانید برای سفر با تور مالزی نوروز 1401 انتخاب کنید چون همه چیز برای خوشگذرانی شما در آن‌جا مهیا شده است. همچنین با توجه به محبوبیت بالای سلانگور، انواع هتل‌های کوچک و بزرگ، لاکچری و ارزان قیمت و هر چیزی که در تور مالزی مدنظر داشته باشید نیز برای اقامت مهیا گشته است.

نکاتی که باید در مورد تور مالزی نوروز 1401 بدانید

اول بهار یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به نقاط مختلف مالزی است و به همین دلیل بهتر است سفر خود را خیلی قبل‌تر رزرو کنید. با توجه به گران‌تر بودن هتل‌ها و پروازها در این ایام، بهترین راه برای صرفه جویی در سفر، اقدام به خرید تور مالزی نوروز 1401 از مقتدرسیر تابان است تا هم از بهترین قیمت‌ها برخوردار شوید و هم این که انتخاب‌های متنوعی برای اقامت در هتل‌های مختلف داشته باشید.

حتما جاهایی که می‌خواهید ببینید یا تفریحاتی که قصد انجامشان را دارید را لیست کرده و برایشان برنامه ریزی داشته باشید. مخصوصا اگر به کوالالامپور می‌روید که شهری بسیار بزرگ است و جا به جایی در نقاط مختلفش کار سختی خواهد بود. پیشنهاد می‌کنیم حتما پست ما در رابطه با سیستم حمل و نقل عمومی در کوالالامپور را هم بخوانید.

 

معرفی پارک گونونگ مولو مالزی

همراه داشتن لباس خنک، لباس شنا، کلاه آفتاب گیر، کرم ضد آفتاب و چیزهایی از این دست -مخصوصا اگر به مقاصد ساحلی می‌روید- را به هیچ وجه فراموش نکنید. اگر اهل ماجراجویی و طبیعت گردی هستید، کفش‌ کتانی را نیز فراموش نکنید. نکته دیگر این که همیشه پول نقد هم همراه داشته باشید چون خیلی از جاها، کارت‌های اعتباری بین‌المللی را قبول نمی‌کنند.

همانطور که در لیست ما می‌بینید، بیشتر انتخاب‌ها ما به مرکز مالزی و ساحل شرقی معطوف شده است چون آب و هوای غرب مالزی در اول بهار، به اندازه این بخش‌ها مناسب نبوده و باران‌های گاه و بی‌گاه ممکن است کمی سفر را برای شما سخت کند.

کمی بعد از نوروز

اگر می‌خواهید منتظر شوید و آخر فروردین به مالزی بروید، این نوید را به شما بدهیم که دو فستیوال بسیار معروف بین ۱۵ تا ۳۰ فروردین برگزار می‌شود. اولی فستیوال کاسپلی است که در کوالالامپور برگزار شده و در دو روز، شرکت کنندگان با لباس مبدل شخصیت‌های مورد علاقه خود از فیلم‌ها، سریال‌ها و انیمیشن‌های متفاوت شرکت به آن‌جا می‌روند. همچنین یک فستیوال بزرگ بالن سواری نیز در پوتراجا برگزار می‌شود که آن برنامه نیز دو روز به طول می‌انجامد.

 

آشنایی با واحد پول مالزی در سفر

۰۶ اسفند ۱۴۰۰

نظرات کاربران