پایاب کیش، سفری به قدمت ۲ هزار سال تاریخ

جاذبه‌های گردشگری کیش
پایاب کیش، سفری به قدمت ۲ هزار سال تاریخ

کیش پر از جاذبه‌های فراوانی است که برای هر سلیقه و انتظاری فراهم و در دسترس قرار دارد. این جزیره اقیانوسی زیبا در سواحل خلیج فارس از مقاصد لوکس و محبوب ایران است که در تمام طول سال بازدیدکنندگان خود را دارد. اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که تور کیش را مختص به پاساژها تفریحات مدرنش می‌شناسید باید بگوییم که سخت در اشتباهید زیرا کیش چیزهایی خیلی بیش از این‌ها برای عرضه دارد. در کیش حدود ۱۰۰ جاذبه دیدنی در تنوع گوناگونی وجود دارد که یکی از برجسته‌های آن پایاب ۲ هزار ساله است.

 

پایاب کیش چیست؟

قبل از هر چیزی اجازه دهید اصلا پایاب را توضیح دهیم. پایاب در واقع راهروها و مسیرهای شیب داری هستند که به قنات می‌رسد. پایاب‌ها که در کنار دهانه چاه قنات قرار دارند راهی برای رسیدن به سطح آب زیر زمینی هستند. اگرچه از لحاظ مفهوم و ساختاری با قنات متفاوت است اما به مکمل آن است. پایاب کیش که سازه‌ای قدیمی و ۲ هزار ساله است مانند تمامی پایاب‌های دیگر بعد از مسیر شب دار پله‌ای به میله قنات می‌رسد که تابش نور بیرون به سطح آب آن را زیبا و دیدنی می‌کند. آخرین پله دارای فضایی بزرگ است که به خاطر قرار گرفتن در سایه و در مجاورت آب هوایی خنک دارد. اینجا با هوای خنک و مرطوبش برای فرار از گرمای تابستانی گزینه‌ای عالی خواهد بود.

 

بازدید از درخت انجیر معابد در تور کیش

قدمت پایاب کیش و امکانات آن

پایاب کیش در نزدیکی درخت سبز کهن قرار دارد که مردم بومی آن را مقدس می‌دانند. طبق تخمین‌ها پایاب کیش یکی از بخش‌های بسیار قدیمی جزیره است که قدمت آن به ۲ هزار سال قبل باز می‌گردد. به خاطر اهمیت تاریخی آن مسئولان تصمیم به بازسازی گرفتند و در نهایت به مجموعه مکان‌های توریستی کیش اضافه کردند.

پایاب جایی عالی برای بازدید و وقت گذرانی است اولا این که در نزدیکی درخت سبز قرار گرفته و دوم این که دارای رستوران و یک چای خانه سنتی هم هست که آن را برای روزی اکتشافی به گزینه‌ای عالی تبدیل کرده است.

رستوران

رستوران مجموعه پایاب کیش دارای فضایی بانشاط با موسیقی زنده و منویی گسترده از غذاها ایرانی و بین‌المللی است که دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارد. این شرایط باعث شده تا توجه گردشگران به این رستوران جلب شده و همیشه میزبان جمعیت مشتاق باشد. رستوران از ظهر تا بعد از ظهر و همچنین برای شب با منوی شام آماده پذیرایی از مهمانان خود است. پرسنل رستوران بسیار خوش مشرب و حرفه‌ای هستند و شما را برای انتخاب غذا راهنمایی می‌کنند. فضای رستوران بسیار آرام و دلچسب بوده و برای قرارهای مهم و شامی خانوادگی گزینه بسیار مناسبی است. به طور کلی رستوران برای ۳۰۰ نفر هم زمان ظرفیت دارد و اگر برنامه شبی خانوادگی با جمعیت عزیزانتان را دارید و یا در فکر برگزاری مراسم تولد در حین سفر هستید بهتر است از قبل با رستوران هماهنگ کرده و میز رزرو کنید. در کنار موارد شده رستوران دارای امکانات دیگری نظیر سرویس بهداشتی و دسترسی به اینترنت بی‌سیم هم هست.

 

چگونه سفری ارزان به کیش داشته باشیم؟

چایخانه

همیشه که نمی‌شود به سراغ رستوران رفت اصلا فرض کنید موقع ناهار یا شام در اطراف پایاب نبودید و یا میل به غذا نداشتید آن وقت برای رفع خستگی باید چه کرد؟ چایخانه سنتی با فاصله کمی از رستوران در محوطه‌ای زیبا قرار گرفته علاوه بر چای انواع نوشیدنی‌ها مثل دمنوش‌های معطر و خوشمزه را برایتان سرو می‌کند. شما می‌توانید دور یکی از میزها و در هوایی مطبوع و خنک بنشینید و از یک فنجان چای یا هر چیز دیگری که دوست دارید لذت ببرید. در کنار تمام حال خوبی که این چایخانه دارد موسیقی ملایم پس زمینه نیز مقدار اثربخشی فضا بر شما را می‌افزاید.

زمان بازدید و آدرس

پایاب کیش همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۲ شب در دسترس قرار دارد و فضای داخلی آن با وجود نوری که از دهانه وارد می‌شود برای ازدید در شب مجهز به سیستم برق کشی و لامپ‌های روشن شده است بابراین نگران تاریکی هوا نباشید. اگر اهل کاوش هستید ۲ ساعت زمان برای دیدن جزدیات لازم دارید و اگر می‌خواهید از درخت سبز دیدن کنید و یا چیزی بخورید باید این بازه زمانی را به اندازه برنامه‌ای که در سر دارید اضافه کنید.

این مجموعه تاریخی که در میدان المپیک، بلوار المپیک واقع شده دارای مسیر دسترسی بسیار راحت و آسانی است. برای رسیدن به این مجموعه فقط تاکسی بگیرید و از راننده بخواهید تا شما را به مقصد برساند تا به راحتی به این مجموعه جذاب و دیدنی برسید.

 

آشنایی با تفریحات لاکچری کیش

۰۹ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران