راهنمای سفری بهاری به کیش

جاذبه‌های گردشگری کیش
راهنمای سفری بهاری به کیش

بهار فصلی بسیار دوست داشتنی و سرسبز است که در اغلب نقاط دنیا چهره‌ای بهشتی به زمین می‌بخشد. خوشبختانه کشور ما به عنوان قلمرویی چهار فصل تمام زیبایی‌های طبیعت را به درستی به نمایش می‌گذارد به طوری که ما شانس استفاده از زیبایی‌های هر فصل را داریم. در بهار هوا ملس و دل‌انگیز است و کم‌تر کسی هست که از گرمای ملایم و خنکی خوشایند آن راضی و خشنود نباشد. فصل بهار بهترین زمان برای سفر به جاهای مختلف اغلب نقاط ایران است. ییلاق‌ها دیگر آنقدر سرد نیستند و نواحی گرمسیری هم هنوز داغ و سوزان نشده‌اند و این یکی از زمان‌های جذاب برای رفتن به تور کیش است.

بهترین زمان سفر به کیش چه موقعی است؟

یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به کیش فصل بهار است چرا که اولا دمای هوا هنوز آنقدر داغ و شرجی نشد و هوا بسیار ملایم و دلچسب بوده و زمینه گشت و گذار و فعالیت‌های فضای باز به خوبی فراهم می‌شود. همچنین در این زمان خبری از باران‌های شدید و بادهای شرجی خبری نیست دوما این که در بهار چندین تعطیلی وجود دارد که فرصت خوبی برای سفری چند روزه و دوری از شلوغی زندگی را فراهم می‌آورد. اگر برای شما رطوبت هوا مهم است و می‌خواهید تا حد ممکن از هوای شرجی جزیره فرار کنید اردیبهشت با کم‌ترین رطوبت بهترین زمان برای سفر شما خواهد بود.

 

بهترین تفریحات فضای باز کیش

کیش

در بهار چه لباسی مناسب‌تر است؟

در بهار دمای هوا آنقدرها گرم نیسا اگرچه هرچه به سمت تابستان برویم هوا گرم‌تر و گرم‌تر می‌شود. اما به طور میانگین دمای هوای کیش در بهار حدود ۲۰ درجه است و گاها خنک هم می‌شود. بنابراین بهترین لباسی که می‌توانید بپوشید اولا استفاده از رنگ‌های روشن و پارچه‌هایی مانند نخ است. دامن و شلوارهای پارچه‌ای سبک به خانم‌ها توصیه می‌شود آقایان هم می‌توانند شلوارک‌های مناسب با عرف بر تن کنند. همچنین در جنوب ایران پوشیدن صندل‌ها و کفش‌های پارچه‌ای سبک که هوا در آن‌ها جریان می‌یابد بسیار رایج است. حتما عینک آفتابی هم همراه داشته باشید مخصوصا برای گردش در طول روز.

کیش

بهترین کارهایی که می‌توان در بهار انجام داد

همانطور که گفتیم کیش در بهار هوای معتدلی داشته و به راحتی می‌توان در فضای باز آن گردش کرد. شاید در گرمای تا ۵۰ درجه‌ای آفتاب مجبور شوید به نقاط سربسته پناه ببرید اما بهار جان می‌دهد محیط جزیره را کاوش کنید در زیر بهترین جاهای فضای باز کیش را نام می‌بریم.

 

خیابان‌های کیش را قبل از سفر به آن بشناسیم

کیش

پارک آبشار کیش:

این پارک جذاب و زیبا که جایی عالی برای پیک نیک است حال و هوای پارک‌های مدیترانه‌ای را دارد. همانطور که از نام این پارک پیداست در طراحی داخلی آن از آبشارها و فواره‌های کوچک و بزرگ استفاده شده که فضای پارک را با طراوت و جذاب کرده. یکی از بهترین ویژگی‌های این پارک این است که می‌توانید در آن پیک کنید و گردشی خانوادگی و جذاب را تجربه کنید.

پارک آبشار کیش

کشتی یونانی:

هر کسی که هیچ وقت به کیش نرفته هم با آمدن اسم این جزیره به یاد منظره نمادین کشتی یونانی می‌افتد. این کشتی که در فاصله کمی از ساحل در سال ۱۹۹۶ به گل نشست از مهم‌ترین جاذبه‌های این جزیره است که همه توریست‌ها با آن عکس می‌اندازند. مخصوصا تماشای منظره این کشتی در غروب صورتی حال و هوایی رمانتیک و عاشقانه هم دارد. پس چه کسی هست که مجذوب این منظره نشود؟

 

تجربه سفر به جزیره کیش با کشتی

کشتی یونانی

بوستان آهوان:

این بوستان خاص یکی از جاهای بسیار محبوب و دوست داشتنی در این جزیره است که به خاطر تعداد زیادی از آهوان که در آن ساکن هستند به این نام درآمده است. البته این بوستان بخش‌های دیگری مثل محوطه نگه‌داری پرندگان، میمون‌ها و شیر و برخی دیگر از حیوانات را هم دارد اما فرمانروایان اصلی آن آهوان آزادی هستند که بی‌باکانه به سمت مردم می‌روند و از دست آن‌ها غذا می‌خورند.

بوستان آهوان

پارک دلفین‌ها:

پارک دلفین‌ها یا همان دلفیناریوم که در سراسر دنیا مورد استقبال قرار گرفته جایی است که دلفین‌های باهوش در کنار انسان‌ها تعامل و زندگی می‌کنند و با اجرای نمایش‌های سرگرم کننده باعث جذب گردشگرهای بیشتری می‌شوند. در این پارک نیز مانند دیگر نقاط اجرای دلفین‌ها و شیرهای دریایی بسیار مورد توجه بوده و مخصوصا به عنوان فعالیتی مناسب کودکان از سمت خانواده‌ها مورد استقبال فراوانی قرار می‌گیرد.

 

هزینه‌ی اقامت در هتل‌های ۵ ستاره کیش

پارک دلفین‌ها

جزیره هندورابی:

سفر یک روزه به جزیره هندورابی یکی از آن کارهای فوق‌العاده‌ای است که نباید در سفر با تور کیش آن را از دست بدهید. این سفر که از بندر چیروئیه انجام می‌شود شما را از محیط مدرن کیش به جزیره کوچک و محلی می‌برد که با خانه‌های گچی جذاب و سواحل بکر و دست نخورده، ماهی‌های آزاد و منحصر به فرد پر شده است. همچنین این جزیره به خاطر سکونت لاک پشت‌ها اهمیتی دوچندان دارد.

جزیره هندورابی

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظرات کاربران