بهترین زمان برای سفری رویایی به کیش

جاذبه‌های گردشگری کیش
بهترین زمان برای سفری رویایی به کیش

از جمله سفرهای داخلی لوکس و متفاوتی که گردشگران ایرانی برای تفریح و دور شدن از مشغله کاری خود ترجیح می‌دهند، تور کیش است. این سفر با داشتن طبیعت زیبا و سواحل منحصر به فرد خود و همچنین جاذبه‌های گردشگری تاریخی متفاوت توانسته مورد توجه اغلب افراد واقع شود. اما سوالی که برای گردشگران کیش ایجاد می‌شود این است که زمان مناسب برای سفر آن‌ها چه موقعی از سال است؟ اگر شما نیز دوست دارید به این جزیره زیبای واقع در جنوب کشور سفر کرده و نهایت لذت را از آن ببرید در این مقاله با ما باشید تا شما را با بهترین زمان برای سفر به کیش آشنا کنیم.

 

بهترین زمان سفر به کیش

برای اینکه بتوان بهترین زمان را برای سفر به کیش انتخاب کرد باید پارامترهای مختلفی را مورد بررسی قرار داد. این عوامل بسته به سلیقه و انتظارات گردشگران از سفر به کیش می‌توانند پررنگ‌تر و یا کم رنگ‌تر شوند. در ادامه به بررسی تک تک شرایط خواهیم پرداخت تا بتوانید بهترین تصمیم را در انتخاب تاریخ و زمان سفر خود با تور کیش بگیرید:

بهترین زمان سفر به کیش از لحاظ شرایط آب و هوایی

جزیره کیش در جنوب کشور ایران قرار گرفته و آب و هوایی گرم و شرجی دارد. به طوری که در اغلب روزهای سال دمای هوا در کیش بالا است. به عبارتی دیگر می‌توان گفت که جزیره کیش فصل زمستان ندارد. این موضوع سبب شده تا سفر به آن در فصل تابستان از نظر بسیاری از توریست‌ها ناخوشآیند باشد. زیرا گرمای هوا و رطوبت بالای آن مانع از گشت و گزار در جزیره می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود اگر به دنبال سفر در بهترین زمان از نظر شرایط دمایی هستید سفر در فصل تابستان را به جزیره کیش فراموش کنید. در عوض فصل‌های پاییز و زمستان کیش بهترین زمان برای شما خواهند بود. به خصوص در ماه‌های دی و بهمن کیش شاهد سیل عظیمی از گردشگران می‌شود. البته اگر جز دسته‌ای از افراد هستید که می‌توانید گرمای هوا را تحمل کنید سفر به کیش در تابستان نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. در ادامه به دلیل این موضوع نیز خواهیم پرداخت.

 

خرید در ارزان‌ترین مراکز خرید کیش

بهترین زمان سفر به کیش از لحاظ قیمت‌ها

بسیاری از افراد آرزو دارند تا یک بار هم که شده باشد سفری به جزیره کیش را تجربه کنند. اما از آنجایی که تور کیش جز سفرهای لاکچری در بین مردم محسوب می‌شود هزینه سفر آن‌ها را به شک و تردید می‌اندازد. اگر شما نیز جز افرادی هستید که دوست دارید به کیش بروید اما بودجه محدودی دارید بهتر است تا زمان مناسبی را از لحاظ قیمتی انتخاب کنید. توجه داشته باشید که در روزهایی که کیش اوج شلوغی خود را از لحاظ تعداد گردشگران تجربه می‌کند قیمت‌ها نیز در اوج خود هستند. پس اولین قدم برای کاهش هزینه‌ها انتخاب ارزان‌ترین زمان برای سفر خواهد بود.
از آنجایی که فصل تابستان هوا در کیش گرم و شرجی است کمتر کسی دوست دارد در این ماه‌ها برنامه سفر به این جزیره زیبا را بچیند. اما باید بگوییم که تابستان ارزان‌تری زمانی است که می‌توانید تور کیش را انتخاب کنید. تمامی مکان‌های عمومی اعم از کافه‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها و ... در کیش مجهز به سیستم سرمایشی قوی هستند. بنابراین حاضر شدن در این مکان‌ها در فصل گرم سال چندان اذیت کننده نخواهد بود.

 

تفریحات ارزان در جزیره کیش

بهترین زمان سفر به کیش از لحاظ برگزاری جشنواره‌ها

همه ساله برای داغ کردن بازار گردشگری در کیش جشنواره‌های شادی در آن برگزار می‌شود. از جمله این جشنواره‌ها می‌توان به تخفیف‌های شگفت‌انگیز در خرید بلیط تفریحات کیش مثل غواصی، شاتل، کشتی سواری و ... اشاره کرد. علاوه بر آن در این زمان کنسرت‌ها و برنامه‌های شادی برای سرگرمی توریست‌ها اجرا می‌شود. در صورتی که علاقه‌مند به شرکت در این جشنواره‌ها و فستیوال‌ها هستید توصیه می‌کنیم برنامه خود را برای رزرو تور در روزهای بین ۱۵ تیر الی ۱۵ شهریور برنامه‌ریزی کنید. برای سفر در فصل زمستان هم می‌توانید سری به مقاله تفریحات و جشنواره‌های زمستانه در کیش بزنید و برنامه خود را با برگزاری جشنواره‌ها تنظیم کنید.

بهترین زمان سفر به کیش از لحاظ جمعیت

اگر جز افرادی هستید که به دنبال مکانی دنج و آرام برای استراحت و رسیدن به آرامش می‌گردید بهتر است فصل‌های کم توریست سال را برای رفتن به کیش انتخاب کنید. معمولا فصل بهار به دلیل عید نوروز ترجیح اغلب گردشگران برای رفتن به کیش است. از طرفی دیگر فصل‌های پاییز و زمستان از نظر آب و هوایی در جزیره کیش بسیار مناسب هستند. به همین دلیل این دو فصل نیز همراه با سیل گردشگران خواهد بود. تنها گزینه پیش و روی شما برای رفتن به این مقصد گردشگری از نظر خلوت بودن فصل تابستان است.

 

تجربه هیجان در پارک هایلند کیش

نتیجه گیری

اگر تا این بخش از مقاله ما را همراهی کرده باشید متوجه خواهید شد که هر زمانی بسته به سلیقه و انتظارات گردشگران از سفر با تور کیش می‌تواند مناسب باشد. بنابراین اشاره به یک زمان در این خصوص غیر ممکن است. اگر دوست دارید سفری ارزان به کیش را در خلوت‌ترین روز سال به کیش تجربه کنید، تابستان گزینه مناسبی خواهد بود. از طرفی دیگر از به دنبال گردش و گشت و گزار در دمایی مطلوب هستید فصل‌های پاییز و زمستان را توصیه می‌کنیم.

۰۳ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران