سفری به یاد ماندنی و بدون هزینه به کیش

جاذبه‌های گردشگری کیش
سفری به یاد ماندنی و بدون هزینه به کیش

جاذبه‌های گردشگری طبیعی منحصر به فرد، تفریحات آبی، مراکز خرید و هتل‌های لوکس همگی می‌توانند شما را برای سفر با تور کیش ترغیب کنند. اما به این معنا نیست که لازم است برای گردش در این شهر هزینه زیادی بپردازید. در صورتی که دلتان می‌خواهد یک بار به کیش سفر کنید اما ممکن است وسعتان نکشد، بهتر است بدانید پس از رزرو تور که هتل و پروازتان را شامل می‌شود، خواهید توانست گشت و گذاری بدون هزینه در شهر داشته باشید و بسیار به شما خوش بگذرد.

 

سواحل زیبای خلیج فارس

قدم زدن در ساحل یکی از آرام‌بخش‌ترین کارهایی است که در سفر خود به شهرهای جنوبی کشورمان می‌توانید انجام دهید و یا در نزدیکی دریا بنشینید و تا می‌توانید به افق و دریای آرام و آبی خلیج فارس خیره شوید و برای تمام زیبایی‌های پیش رویتان لبخند بزنید. در این میان می‌توانید لحظات خاص را نیز برای خود و همراهانتان خاطره‌انگیز کنید. دیدن طلوع خورشید از جزیره کیش و یا تماشای رنگ‌های بی‌شمار باقی‌مانده از غروب خورشید در آسمان را می‌توانید در پارک ساحلی سیمرغ و پارک مرجان تجربه کنید. پارک سیمرغ در امتداد ساحل جنوب شرقی جزیره قرار دارد که چشم‌انداز فوق‌العاده زیبایی برای تماشای طلوع خورشید دارد. شما می‌توانید در مسیر پیاده‌روی شنی این پارک با دیدن گیاهانی مانند کاکتوس، بنجامین و درختان نخل از زیباترین مناظر و مسیرهای ساحلی لذت ببرید. این پارک شامل امکانات رایگانی همچون میزهای پینگ‌پنگ، فضای مناسب برای بدمینتون و اسکیت است.

 

مرکز خرید دامون برای گردشگران تور کیش

کشتی یونانی

کشتی یونانی کیش در سال‌های اخیر به یکی از نمادهای گردشگری جزیره کیش تبدیل شده است که افراد بسیاری برای بازدید و عکس گرفتن با این کشتی به سواحل نزدیک آن می‌روند و گاهی برای یک ماجراجو هدف اولیه سفر به کیش می‌شود. در روایات آمده است که کشتی یونانی به دلیل مه گرفتگی و عدم دید مناسب به سمت قسمت کم عمق کیش کشیده شده و تلاش‌های نجات این کشتی در طول ۸۰ روز بی‌نتیجه بوده است. بومیان جزیره بر این باورند که یونانی‌ها پس از تخلیه کشتی، آن را آتش زده و نظاره‌گر سوختن آن شدند. در طول سالیان گذشته، این کشتی همچنان در نزدیکی ساحل باقی‌مانده و به زیبایی این بخش از جزیره افزوده است. در صورتی که قصد بازدید از این کشتی را دارید، بهتر است بدانید بهترین زمان عکاسی و تماشای آن، غروب آفتاب است.

شهر حریره

قدمت شهر حریره کیش به قرن پنجم تا دهم هجری قمری بر می‌گردد. در این زمان تجارت در کیش رونق بسیار داشته و از آن دوره به عنوان دوران طلایی کیش نام برده می‌شود. شهر حریره در مجاورت دریا ساخته شده و معماری و فضاهای ناشناخته خود گردشگران را به خود مجذوب می‌کند. وسعت شهر باستانی حریره، منطقه‌ای با مساحت ۱۲۰ هکتار است و شامل بخش‌هایی از جمله اسکله، خانه اعیانی و حمام می‌شود و در مجاورت آن چند چاه و یک پلکان سنگی خواهید دید. امکان بازدید شهر حریره به صورت رایگان برای همه افراد از ساهعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب وجود دارد.

 

مراکز خرید بازار پردیس ۱ و ۲ کیش

درخت انجیر

درختان انجیر جزیره کیش، گنجینه‌ای زیبا هستند که عمر برخی از آنها به ۶۰۰ سال نیز می‌رسد. به همین دلیل درخت معابد انجیر یا لور به عنوان یک جاذبه گردشگری در این جزیره شناخته می‌شود. مردم محلی افسانه‌های مختلفی در مورد درخت می‌گویند اما قشنگترین آنها، برآورده شدن آرزوی افرادی است که آن را با پارچه‌ای کوچک به درخت می‌بندند.

نمایشگاه دائمی کیومرث صیاد

نمایشگاه کیومرث صیاد به عنوان یک نمایشگاه‌ هنری یکی از اماکنی است که علاقه‌مندان هنر را هر چند به عنوان گردشگر به این مکان می‌کشاند. آثاری که در این نمایشگاه می‌بینید، معرق‌کاری در موضوع‌های مذهبی، تاریخی و فرهنگی هستند. معرق‌کاری از جمله هنرهای سنتی و اصیل ایران است. این نمایشگاه همه روزه از ساعت ۷ تا ۱۱ شب به روی بازدیدکنندگان باز است.

باغ راه ایرانی

باغ راه ایرانی طولانی‌ترین باغ راه کشور است که ۴۰۰ متر طول دارد و با ۱۱ آبنما و ۹ نقاشی دیوازی تزئین شده است تا برای معرفی فرهنگ ایرانی به تمام گردشگران داخلی و خارجی مناسب و جالب باشد. این ماجراجویی از دروازه قرآن شیراز شروع می‌شود و پس از آن گذشتن از سی و سه پل اصفهان، دروازه هارونیه مشهد، دروازه رق‌آباد کرمان، پل دختر لرستان، دروازه ارگ علیشاه تبریز، دروازه طاق بستان کرمانشاه و دروازه شمیران به سردر باغ ملی تهران می‌رسد. باغ راه ایرانی کیش حدود ۱۶ هکتار فضای سبز دارد. نورپردازی، پیست ماشین‌های آرسی و زمین ورزش ساحلی از امکانات موجود برای ارایه به گردشگران است.

 

۷ سوغاتی معروف جزیره‌ی کیش

علاوه بر جاهایی که برشمرده شد، بازدید از نخلستان باغ بهشت، موزه‌ها و گشت و گذار در مراکز خرید کیش نیز می‌تواند برای شما جالب باشد.

۰۸ فروردین ۱۴۰۰

نظرات کاربران