بایدها و نبایدهای سفر به جزیره کیش

جاذبه‌های گردشگری کیش
بایدها و نبایدهای سفر به جزیره کیش

برای اینکه بتوان بهترین تجربه را از سفر داشت توصیه می‌شود تا قبل از برنامه‌ریزی با نکات مهم مربوط به مقصد گردشگری خود آشنا شوید. چرا که هر شهر یا کشوری شرایط و قوانین خاص خود را دارد و رعایت آن‌ها در طول سفر کیفیت مسافرت شما را تا حد زیادی تحت تاثیر خود قرار خواهد داد. از آنجایی که جزیره کیش یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری برای توریست‌های داخلی است در این سفر قصد داریم تا به بایدها و نبایدهایی که هر مسافری باید قبل از سفر بداند، بپردازیم. اگر شما نیز دوست دارید با تور کیش سفری به یادماندنی را برای خود رقم بزنید ما را در این مقاله همراهی کنید.

 

بایدها و نبایدهای سفر به کیش برای رانندگی

جزیره کیش هر چند بخشی از کشور ایران محسوب می‌شود اما بسیاری از توریست‌ها با رفتن به آن حس و حال سفر به یک کشور خارجی را پیدا می‌کنند. از جمله اصلی‌ترین دلایل این موضوع قوانین خاصی است که در خیابان‌های آن می‌توانید احساس کنید. راهنمایی و رانندگی در جزیره کیش با دیگر شهرهای ایران کمی متفاوت است. از جمله مهم‌ترین بایدها و نبایدهایی که هر شخصی به خصوص کسانی که قصد اجاره خودرو را دارند بهتر است بدانند، عبارتند از:

• به هیچ وجه نباید در خیابان‌های کیش بوق بزنید. زیرا در صورت بوق زدن و مشاهده پلیس جریمه خواهید شد.
• همیشه تحت هر شرایطی الویت با عابرین پیاده در جزیره کیش است. بنابراین رانندگان در صورت مشاهده عابر پیاده‌ای که از خیابان عبور می‌کند باید توقف کامل داشته باشند.
• رانندگان باید حین رانندگی حق تقدم را رعایت کنند. این موضوع بر سر میدان‌ها، خیابان‌ها و کوچه‌ها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.
• هرگز در خیابان‌های کیش نباید با دنده عقب رانندگی کنید. بدون استثنا در تمامی خیابان‌های کیش این قانون باید مورد توجه رانندگان قرار بگیرد.
• به هیچ وجه در حین رانندگی نباید اقدام به بیرون ریختن آشغال کنید. به محض انجام چنین کاری توسط پلیس‌های راهنمایی رانندگی و یا دوربین‌های ثبت تخلف جریمه خواهید شد.
• از دیگر مواردی که هنگام رانندگی در جزیره کیش باید توجه کنید سرعت مجاز است. به هیچ وجه رانندگان اجازه رانندگی با سرعت بیشتر از ۶۰ کیلومتر در درون جزیره و ۸۰ کیلومتر در خارج آن را ندارند.

 

انواع تفریحات برای خوشگذرانی در کیش

بایدها و نبایدهای سفر به کیش جهت اقامت

از دیگر موضوعات مهمی که توریست‌ها باید قبل از سفر با تور کیش از آن آگاه شوند قوانین مربوط به اقامت است. بایدها و نبایدها برای تمامی مسافران یکسان است:

• مسافران باید اتاق‌های خود را راس ساعت ۱۲ ظهر به پذیرش تحویل دهند. از طرفی دیگر ساعت تحویل اتاق از پذیرش برای اقامت ۲ ظهر است.
• هرگز نباید سر کرایه با رانندگان تاکسی در کیش بحث کنید. زیرا کرایه‌ها در تمامی مقاصد جزیره یکسان است. پس مبلغی که راننده تاکسی از شما درخواست خواهد کرد هزینه ثابت و مشخصی است.
• اگر قصد خرید کردن را در مراکز خرید کیش دارید باید برنامه‌ریزی خود را از ۱۰ صبح تا ۲ بعدازظهر و از ۵ بعدازظهر تا ۱۰ شب انجام دهید. در غیر این ساعت‌ها مراکز خرید بسته خواهند بود.
• اگر قصد اقامت ارزان و چادر زنی در کیش را دارید بهتر است فکر رفتن به آن را از سر خود دور کنید. زیرا چادرزنی در پارک‌ها و سواحل کیش ممنوع است. البته در برخی از روزهای سال مثل عید نوروز اجازه چنین کاری استثنا داده می‌شود.
• به هیچ عنوان نباید از آب شیر بنوشید. آب شیر در جزیره کیش قابل شرب نبوده و احتمال بیماری و دل درد را برای شما به همراه خواهد داشت.

بایدها و نبایدهای سفر به کیش برای کرایه خودرو

جزیره کیش با داشتن اتومبیل‌های خارجی و لوکس خود در بین گردشگران داخلی شناخته می‌شود. بنابراین بسیاری از افراد برای اینکه تجربه سوار شدن به این اتومبیل‌ها را داشته باشند اقدام به کرایه خودروهای لوکس در کیش می‌کنند. ناگفته نماند که یک سری بایدها و نبایدها نیز در این مورد وجود دارند که توجه به آن‌ها ضروری است:

• برای کرایه خودرو باید تمامی مدارک مورد نیاز را قبل از سفر در چمدان خود قرار دهید. این مدارک شامل دسته چک به عنوان ودیعه، گواهینامه رانندگی و مدارک شناسایی است.
• باید برای اجاره خودرو به شرکت‌های معتبری مراجعه کنید. تعداد کسانی که در جزیره کیش اتومبیل کرایه می‌دهند بالاست. به منظور جلوگیری از مشکلات احتمالی توصیه می‌شود به هر کسی اطمینان نکنید.
• اگر اتومبیل کرایه شده بیشتر از زمان ثبت شده در قرارداد در دست شما بود باید جریمه‌ای که حدود ۱۰ درصد به مبلغ کل اجاره بها اضافه می‌شود را پرداخت کنید. برای دیرکرد‌های بیشتر از ۳ ساعت باید هزینه کرایه ۱ روز کامل پرداخت گردد.
• هرگز نباید با ماشین اجاره‌ای وارد جاده‌های خاکی و ساحل شوید. همچنین در صورت بروز هر گونه مشکل آن را به شرکت مربوطه اطلاع داده و نباید خود اقدام به تعمیر آن کنید.

اکنون که با مهم‌ترین بایدها و نبایدهای سفر به جزیره کیش آشنا شدید می‌توانید مسافرتی با کیفیت و به یادماندنی را برای خود و خانواده رقم بزنید.

 

تجربه سفر به جزیره کیش با کشتی

۰۱ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران