اطلاعات جالب برای سفر به جزیره کیش

جاذبه‌های گردشگری کیش
اطلاعات جالب برای سفر به جزیره کیش

جزیره کیش یکی از بی‌نظیرترین جزیره‌های ایران است. سواحل نیلگون و طبیعت زیبای آن باعث شده است تا کیش تبدیل به یکی از مقاصد مهم گردشگری در ایران شود. همچنین نزدیک بودن جزیره کیش به دبی باعث شده است تا در خیابان‌های این جزیره زیبا ماشین‌های لوکس و بافت شهری مدرن را مشاهده کنید. تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا تمامی اطلاعات ضروری برای سفر با تور کیش را با شما در میان بگذاریم.

 

آب و هوای جزیره کیش

آب و هوای جزیره کیش گرم و شرجی می‌باشد. جزیره کیش تابستانی بسیار گرم و زمستانی معتدل دارد. میزان رطوبت جزیره کیش به دلیل موقعیت جغرافیایی آن بسیار زیاد است. حتی در برخی از روزهای تابستان به ۱۰۰٪ نیز می‌رسد. بارش باران در جزیره کیش کوتاه مدت و به صورت رگباری است. زندگی کردن در جزیره کیش بدون کولر گازی غیر ممکن است. در تمامی مکان‌ها و خانه‌های این جزیره کولر گازی نصب شده است. بهترین زمان سفر به جزیره کیش اواخر پاییز تا اوایل بهار می‌باشد. در این فصل آب و هوا بسیار ملایم و خوش‌آیند است. همچنین بدون اذیت گرما می‌توانید به گردش در جزیره بپردازید. به دلیل آب و هوای جزیره کیش و موقعیت جغرافیایی آن گونه‌های گیاهی مقاوم در برابر گرما و کم آبی بسیار وجود دارند. در خیابان‌های جزیره کیش درختان نخل، خرما، موز، کاکتوس‌ها و ... به چشم می‌خورند.

 

جذاب‌ترین فعالیت‌هایی که باید در کیش انجام دهید

جزیره کیش

 

فرهنگ و شغل مردم جزیره کیش

قطعا دانستن فرهنگ و شغل مردم جزیره کیش از اطلاعاتی هست که قبل از سفر باعث کنجکاوی شما خواهد شد. اکثر ساکنان جزیره کیش مردمانی هستند که برای اشتغال‌زایی به این جزیره زیبا آمده‌اند و در آن ساکن شده‌اند. ولی در این میان بومیان جزیره کیش نیز به چشم می‌خورند. مردم جزیره کیش مثل اغلب جنوبی‌های مهربان و خون‌گرم می‌باشند. در بین بومیان کیش مذهب‌ها و نژادهای مختلفی وجود دارد. شغل مردم جزیره کیش اغلب کارهای مربوط به دریا و دریانوردی است. بیشتر مردم این جزیره به صیادی، دریانوردی و یا فروش ابزار مربوط به این شغل‌ها مشغول هستند.

 

 جزیره کیش

 

قیمت مسکن و ماشین در جزیره کیش

دانستن قیمت مسکن و ماشین در جزیره کیش از جمله اطلاعاتی است که شاید ذهن هر گردشگری را که زندگی مدرن و لوکس مردم این جزیره زیبا را دیده است را درگیر کند. مثل هر شهر دیگری در جزیره کیش نیز قیمت مسکن و زمین با توجه به منطقه آن متغیر است. ولی در کل می‌توانیم بگوییم اگر مقایسه‌ای بین تهران و جزیره کیش انجام دهیم قطعا جزیره کیش ارزان‌تر می‌باشد. نکته جالبی که در مورد اجاره خانه‌ها در جزیره کیش وجود دارد مبله بودن تمامی آن‌ها است.

اگر به جزیره کیش سفر کرده باشید قطعا ماشین‌های لوکس و مدل بالا در خیابان‌ها توجه شما را به خود جلب کرده است. گفتنی است که قیمت ماشین در جزیره کیش به صورت قابل توجهی ارزان است. دلیل این امر عدم پرداخت هزینه گمرکی می‌باشد. یعنی قیمت ماشین در جزیره کیش با قیمت آن در خارج از کشور برابر است. همچنین خرید و فروش ماشین‌هایی که در شهرهای دیگر ایران ممنوع است در جزیره کیش آزاد می‌باشد.

 

۱۶ حقیقت شگفت‌انگیز که دانستن آنها شما را راهی سفر به کیش می‌کند

 جزیره کیش

 

کرایه ماشین در جزیره کیش

یکی از آپشن‌هایی که سفر به جزیره کیش را برای گردشگران جذاب‌تر کرده است امکان کرایه ماشین در این جزیره می‌باشد. مسافران می‌توانند با در دست داشتن گواهینامه رانندگی با ماشین‌های لوکس و آخرین سیستم را در خیابان‌‌های آرام و خلوت جزیره کیش تجربه کنند. شرکت‌هایی که ماشین اجاره‌ای در اختیار مردم قرار می‌دهند در هتل‌ها و خیابان‌ها وجود دارند.

 

 جزیره کیش

 

جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش

قطعا در این سفر نیز همانند هر مسافرت دیگری جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش اهمیت فراوانی خواهد داشت. شما در جزیره کیش می‌توانید سبک‌ها و انواع مختلفی از جاذبه‌های گردشگری را ببینید و از آن‌ها لذت ببرید. از جمله معروف‌ترین مکان‌های دیدنی جزیره کیش عبارتند از:

اسکله تفریحی کیش، پایاب کیش، پارک دلفین‌ها، باغ پرندگان، کشتی یونانی، سافاری کیش، آکواریوم کیش، نمایشگاه خزندگان کیش، مجموعه درخت سبز، روستای باغو، شهر باستانی حریره، شهر زیرزمینی کاریز، گذر هنرمندان، ساحل مرجانی کیش، باغ ایرانی، پارک هنگام، پارک ساحلی میرمهنا، پارک مرجان.

همچنین تفریحات آبی از بایدهای مسافرت به جزیره کیش است که هر گردشگری باید تجربه کند. تجربه تفریحات آبی در سواحل دریای نیلگون خلیج فارس لذت بسیار متفاوتی خواهد داشت. از جمله تفریحات آبی جزیره کیش عبارتند از:

مجموعه بولینگ مریم، پیست کارتینگ جزیره، کلوب تفریحات دریایی، سه چرخه‌های آبی، ماهیگیری، کیبل اسکی، شاتل سواری، تیوپ، جت اسکی، چتر بازی، پینت بال، دوچرخه سواری، پلاژ ساحلی بانوان، پلاژ ساحلی آقایان وکلوپ‌های غواصی.

 

جزیره کیش

 

مراکز خرید جزیره کیش

مراکز خرید جزیره کیش از مکان‌هایی است که امکان ندارد مسافران را به سمت خود جذب نکند. حتی اگر اهل خرید هم نباشید ناخودآگاه به سمت مراکز خرید جزیره کیش گشیده خواهید شد. در این مراکز خرید ما می‌توانید انواع کالاهای اصل و برند را با قیمت‌های ارزان‌تر از شهرهای دیگر تهیه کنید. از معروف‌ترین مراکز خرید جزیره کیش عبارتند از:

بازار مرجان، بازار مروارید، بازار پردیس ۱و۲، کیش مال، بازار پانیذ، بازار ونوس، بازار عرب‌ها، بازار خلیج فارس، فروشگاه‌های آرتا، مرکز تجاری کیش و بازار زیتون.

 

جزیره کیش

 

غذاهای محلی جزیره کیش

عموما گردشگران دوست دارند تا با خوراکی‌های محلی مکانی که به آن جا سفر می‌کنند آشنا شوند. به دلیل موقعیت جغرافیایی این جزیره زیبا غذاهای دریایی به چشم می‌خورند. غذاهای محلی جزیره کیش عبارتند از:

انواع قلیه، مضروبه، برنج مجبوس، مرگوگ ( مرقوق)، سمک مشوی، برنج شکری و هریسه.

تمامی غذاهای محلی جزیره کیش را می‌توان در رستوران‌های این جزیره پیدا کرد. به دلیل اینکه جزیره کیش توریست‌پذیر است، رستوران‌های شیک و با کیفیت زیادی در آن وجود دارند. حتما توصیه می‌کنیم تا به خود فرصت تجربه رستوران‌های کیش را بدهید. از جمله رستوران‌های معروف این جزیره عبارتند از:

رستوران‌های کوه نور، نهنگ سفید، نقش جهان، پدیده شاندیز، رویال استار، پایاب، رستوران توتی فروتی، رستوران بین المللی سالود با موسیقی زنده، رستوران شاندیز صفدری.

البته ناگفته نماند غذا خوردن در این رستوران‌ها زیاد اقتصادی نیست. اگر به دنبال مکانی می‌گردید که زیاد پول خرج نکنید فود کورت دامون کیش، رستوران پدیده البرز، سرزمین غذای کیش، رستوران خاطره، رستوران بناب، رستوران اسپادانا و آشپزخانه پردیس را به شما معرفی کنیم.

 

 جزیره کیش

 

هتل در جزیره کیش

به دلیل اینکه در طول سال مسافران زیادی به جزیره کیش می‌روند هتل‌‌های زیادی در آن جا ساخته شده‌اند. مسافران می‌توانند با توجه به سلیقه شخصی و بودجه‌ای که برای سفر کنارگذاشته‌اند هتل مناسب خود را انتخاب کنند. می‌توانید هتل‌های ۳ ستاره تا هتل‌های ۵ ستاره و مدرن را در کیش پیدا کنید.

 

۳۰ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران