آشنایی با قوانین جالب جزیره کیش

جاذبه‌های گردشگری کیش
آشنایی با قوانین جالب جزیره کیش

جزیره کیش زیباترین و جذاب‌ترین جزیره‌ای است که در کشور عزیزمان ایران می‌توانیم به آن سفر کنیم. این جزیره سالانه شاهد توریست‌های بسیار زیادی است که برای گذراندن تعطیلات خود انتخاب می‌کنند. این جزیره زیبا و دیدنی در کنار تمامی جذابیت‌های طبیعی و تفریحی که دارد از قوانین خاصی برخوردار است. به طوری که آن را به عنوان قانون‌مندترین شهر ایران می‌شناسند. برای این که از سفر خود با تور کیش بتوانید نهایت استفاده را بکنید در این مقاله مجموعه‌ای از مهم‌ترین قوانین مربوطه را جمع‌آوری کرده‌ایم. همراه ما باشید تا با قوانین جالب این جزیره زیبا، مدرن و لوکس آشنا شوید.

 

قوانین مربوط به رانندگی در جزیره کیش

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در خصوص قوانین شهری جزیره کیش، مربوط به قوانین رانندگی است. علت آن نیز به وجود اتومبیل‌های خارجی لوکس و گران قیمت در این جزیره مرتبط است. اگر شما نیز عاشق اتومبیل‌ها هستید و دوست دارید در کیش یکی از ماشین‌های گران را اجاره کنید بهتر است با قوانین لازم در این خصوص آشنا شوید. از جمله این قوانین عبارتند از:

  • بوق زدن در کل جزیره کیش ممنوع است.
  • در تمامی جاها حق تقدم با عابر پیاده بوده و اتومبیل‌ها باید ایست کامل داشته باشند.
  • ضرورت زدن راهنما در میادین جزیره
  • دنده عقب رفتن با اتومبیل در جزیره کیش ممنوع است.
  • کسانی که زباله‌های خود را از ماشین به خیابان پرت کنند توسط دوربین یا پلیس جریمه خواهند شد.
  • تمامی خیابان‌های جزیره کیش به دوربین ثبت سرعت مجهز هستند. حداکثر سرعت در خیابان‌های داخل شهر ۶۰ و در خیابان‌های فرعی ۸۰ کیلومتر بر ساعت است.
  • جالب‌تر از همه اینکه شما نمی‌توانید یک ماشین کثیف در خیابان‌های جزیره کیش ببینید. چرا که کثیف بودن ماشین باعث جریمه شدن آن می‌شود.

 

معرفی مرکز خرید رویا مال در تور کیش

 

قوانین مربوط به گردشگری در جزیره کیش

در بین قوانین جزیره کیش یک سری قوانین نیز برای گردشگران در نظر گرفته شده است. برای اینکه توریست‌ها در طور سفر خود با هیچ مشکلی روبرو نشوند بهتر است تا با تمامی این موارد آشنا شوید. در زیر به چند مورد از مهم‌ترین این قوانین اشاره کرده‌ایم:

  • برای رزرو هتل‌ها ساعت تحویل ۲ ظهر و ساعت تخلیه اتاق‌ها ۱۲ ظهر در نظر گرفته شده است.
  • برای کرایه تاکسی به صورت دربست باید از ماشین‌های تاکسی سفید استفاده کنید. نکته جالب اینکه در جزیره کیش نرخ تمامی مسیرها یکسان و ثابت است.
  • برای گردش در مراکز خرید کیش باید به ساعات کاری آن‌ها توجه کنید. چرا که این مراکز یک سره باز نبوده و در زمان ظهر بسته می‌شوند. معمولا ساعات کاری از ۱۰ صبح تا ۲ ظهر و از ۵ عصر تا ۱۰ شب می‌باشد.
  • هیچ مسافری اجازه چادر زدن در سطح جزیره کیش را ندارد.
  • توجه داشته باشید که آب لوله‌کشی شهری آشامیدنی نیست و حتما باید از آب معدنی در طول سفر خود استفاده کنید.

 

قوانین مربوط به تفریحات آبی در جزیره کیش

اصلی‌ترین تفریحاتی که در جزیره کیش توریست‌ها به سمت آن می‌روند مربوط به تفریحات ساحلی و دریایی است. برای انجام این تفریحات قوانین سخت و خاصی در نظر گرفته نشده است. فقط باید توجه داشت تا برای شنا کردن حتما به پلاژ‌های مخصوص شنا مراجعه شود. برای این منظور بخش‌های مخصوص زنان و مردان به صورت جداگانه تعبیه شده است. همچنین در صورت علاقه به تجربه تفریحاتی مثل قایق سواری، غواصی و ... نیز باید به کلوب‌های مخصوص ساحلی که برای این کار در نظر گرفته شده‌اند، بروید.

 

ماه عسلی رویایی در بهترین هتل‌های کیش

 

کلام آخر

همان طور که گفته شد، مثل تمامی شهرهای کشور ایران، جزیره زیبای کیش نیز دارای یک سری قوانین و مقرارت مخصوصی است. قوانین حاکم در این جزیره به طور کامل توسط بومیان آن رعایت می‌شود. به طوری که کیش را قانون‌مندترین منطقه ایران می‌شناسند. رعایت این قوانین سبب شده تا جزیره کیش به یکی از امن‌ترین مکان‌ها برای زندگی گردن تبدیل شود. به طوری که فروشنده‌ها در مغازه‌های خود را در ساعات تعطیلی با یک قفل ساده بسته و به خانه‌هایشان می‌روند. کمتر دیده می‌شود تا در جزیره کیش جرم و یا خلافی دیده شود. البته این به آن معنا نیست که شما در طول سفر خود با تور کیش تمامی جنبه‌های امنیتی را نادیده بگیرید. اما مطمئن باشید که با کمی احتیاط می‌توانید سفری امن و راحتی را به همراه خانواده در این جزیره زیبا تجربه کرده و خاطرات خوبی را برای خود رقم بزنید.

 

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران