جذابیت‌های خاص جزیره کیش

جاذبه‌های گردشگری کیش
جذابیت‌های خاص جزیره کیش

زیبایی‌های طبیعی و جلوه‌های جزیره کیش بر هیچ گردشگری پوشیده نیست. اما در این میان چه چیزهایی باعث شده تا کیش به یکی از توریستی‌ترین مناطق ایران تبدیل شود؟ در پاسخ به این سوال می‌توان به موارد متعدد بیشماری اشاره کرد. البته که در بین آن‌ها برخی از تفریحات، سرگرمی‌ها و همچنین جاذبه‌های گردشگری کیش از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. در این مقاله قصد داریم تا به صورت اختصاصی به جذابیت‌های کیش پرداخته و شما را با هر آنچه که در سفر با تور کیش در انتظار دارید آشنا کنیم.

 

سواحل زیبای جزیره کیش

بدون شک اولین مورد از جذابیت‌هایی که در کیش وجود دارد و سبب جذب تعداد زیادی از گردشگران به آن شده سواحل زیبای این جزیره هستند. جزیره کیش که بیش از هر چیزی به سواحل طلایی و آب‌های نیلگون خلیج فارس شهرت دارد، بهترین مکان برای رسیدن به آرامش و لذت در کنار دریا است. هر چند که تمامی سواحل کیش به نوبه خود بسیار زیبا و دیدنی هستند اما در این میان برخی از آن‌ها از محبوبیت بیشتری در بین گردشگران دارند. از جمله دیدنی‌ترین و معروف‌ترین سواحل کیش عبارتند از:

 

۵ هتل نزدیک به اسکله تفریحی کیش

  • ساحل میرمهنا کیش

میرمهنا یکی از پرطرفدارترین و البته شلوغ‌ترین سواحلی است که در تور کیش فرصت بازدید از آن را خواهید داشت. این ساحل بیش از هر چیزی به دلیل چشم انداز زیبا و غروب‌های فوق‌العاده‌اش شهرت دارد. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند دوچرخه‌ای را کرایه کرده و به گشت و گذار در این منطقه بپردازند. علاوه بر آن وجود آلاچیق‌ها و اسکله تفریحی سبب محبوبیت بیشتر آن شده است.

  • ساحل درختان نارگیل کیش

درخت نارگیل یکی از زیباترین درختانی است که در جزیره کیش شرایط آب و هوایی برای رشد آن فراهم است. یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای این درختان سر به فلک کشیده ساحل درختان نارگیل است.

  • ساحل مرجان کیش

پارک ساحل مرجان کیش از دیگر سواحل زیبا و پرطرفدار کیش است و همان طور که از نام آن می توان متوجه شد این ساحل مرجان‌های زیبای خلیج فارس را به نمایش می‌گذارد. این ساحل دیدنی در سمت شرقی جزیره کیش قرار داشته و در بازدید از آن این فرصت را خواهید داشت تا سری به بازار مرجان کیش نیز که در همین حوالی قرار داشته بزنید. ساحل مرجان در کنار زیبایی طبیعی امکان برخورداری از تفریحاتی مانند پیک نیک در آلاچیق‌ها، دوچرخه سواری، قایق سواری، غواصی و ... را نیز ممکن می‌سازد.

  • ساحل سیمرغ کیش

ساحل سیمرغ که با مجسمه چهره یک درویش و موهای رها شده او در باد شناخته می‌شود از دیگر سواحل برتر جزیره کیش است. ساحل سیمرغ با داشتن پیست اسکیت و دیگر زمین‌های بازی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تفریح به همراه خانواده است.

 

مراکز خرید در جزیره کیش

خرید کردن یکی از تفریحات پرطرفداری است که گردشگران دوست دارند در سفر خود انجام دهند. بدون اغراق می‌توان گفت که یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای عاشقان خرید، جزیره کیش است. چرا که در سفر به کیش شاهد مراکز خرید متعددی خواهید بود که در قدم به قدم شما قرار گرفته و تمامی آن‌ها اجناس باکیفیت متنوعی را در اختیار خریداران قرار می‌دهند. مهم نیست که در خرید خود به دنبال اجناس ارزان قیمت برای سوغاتی کیش هستید و یا قصد خرید از برندهای معروف و گران را دارید. در هر صورت مراکز خرید کیش پاسخگوی تمامی نیازها و سلایق شما خواهند بود. از جمله پرطرفدارترین مراکز خرید در جزیره کیش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

تفریحات آبی در جزیره کیش

قطعا سفر به تور کیش بدون تفریحات آبی و ساحلی آن ممکن نخواهد بود. کیش به دلیل موقعیت جغرافیایی خود و البته آب زلال و نیلگون خلیج فارس توانسته به یک مقصد بسیار پرطرفدار در بین علاقه‌مندان به تفریحات هیجان‌انگیز آبی تبدیل شود. چند مورد از تفریحاتی که در بین توریست‌ها محبوبیت بیشتری دارند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شاتل سواری در کیش
  • پاراسل سواری در کیش
  • غواصی در کیش
  • قایق سواری در کیش
  • فلای بورد در کیش
  • اسکوتر دریایی در کیش
  • پارک آبی اوشن در کیش

 

راهنمای کامل سفر به کیش برای اولین بار

 

جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی در جزیره کیش

در جزیره کیش با جاذبه‌های توریستی متعددی روبرو خواهید شد. به طوری که مهم نیست قصد بازدید از یک مکان تاریخی را دارید و یا به فکر رفتن به یک جاذبه طبیعی برای لذت بردن از زیبایی‌های آن هستید. در هر صورت جزیره زیبای کیش گزینه‌های متعددی را در اختیار شما گردشگران قرار خواهد داد. چند مورد از این مکان‌ها را برای آشنایی بیشتر در زیر عنوان کرده‌ایم:

 

بهترین تفریحات فضای باز کیش

۱۲ مهر ۱۴۰۱

نظرات کاربران