جاذبه‌های عجیب کوالالامپور در سال ۲۰۲۲

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
جاذبه‌های عجیب کوالالامپور در سال ۲۰۲۲

کوالالامپور شهری بزرگ و مدرن است که جاذبه‌های گردشگری متنوعی را در خود دارد. تنوع فعالیت‌هایی که می‌توانید در پایتخت مالزی انجام دهید، آنقدر زیاد است که لیست کردن چند جاذبه‌ی گردشگری عجیب و منحصر به فرد اصلا کار سختی نبود. در تور کوالالامپور می‌توانید در رستورانی غذا بخورید که ربات‌ها غذاهایش را سرو می‌کنند، در خیابان‌هایی قدم بزنید که از همه طرف نقاشی شده‌اند و به جاهای عجیب رفته و غذاهایی غریب بخورید! اگر می‌خواهید با چنین جاذبه‌ها و فعالیت‌هایی آشنا شوید، ادامه‌ی نوشته‌ی امروز ما را مطالعه کنید.

 

از ارتفاع ۴۵ متری آویزان شوید و به صرف غذا بپردازید

Dining in the Sky KL نام یک رستوران (اگر بشود نامش را رستوران گذاشت) عجیب است که این روزها چند نمونه‌ای از آن‌ها در چند خاص دنیا همچون دبی ساخته شده است. در این محل شما برای صرف شام روی یک سکوی خاص رفته و پشت میزهایی می‌نشینید که صندلی‌هایش کمبرند ایمنی دارد. سپس برای صرف شام و تماشای یک نمای ۳۶۰ درجه زیبا از کوالالامپور، با جرثقیل ۴۵ متر به ارتفاع برده می‌شوید!

در هر بار ۲۲ نفر می‌توانند همزمان وارد سکو شوند و قبل از این که وارد سکو شوید، از قبل باید غذا و نوشیدنی‌های مورد نظر خود را سفارش دهید. صرف غذا در این محل در حالت اکونومی ۳۶۹، بیزینس ۵۶۹ و فرست کلس ۹۳۹ رینگیت است اما یکی از کارهای فراموش نشدنی در این شهر خواهد بود.

 

بهترین مراکز خرید سیتی سنتر کوالالامپور

آدرس: 231, Bukit Bintang St

 

صرف نوشیدنی با مردگان

در کوالالامپور بارهای خیلی خوبی وجود دارد که برای صرف انواع نوشیدنی می‌توانید به آن‌جاها مراجعه کنید. با این حال برای لیست امروز ما The Deceased بدون شک بهترین انتخاب است. جایی که دکور خود را از داستان‌های ارواح قدیمی مالزی گرفته و شما را به فضایی می‌برد که گویی با مردگان در حال صرف نوشیدنی هستید. از دکور این فضا تا شکلی که نوشیدنی‌ها برایتان سرو می‌شود، همه چیز ترسناک و عجیب است. با این حال کیفیت نوشیدنی‌ها بسیار بالا بوده و به واقع یکی ز بهترین‌ها به حساب می‌آید.

از نظر هزینه، The Deceased جای خیلی گران قیمتی نیست و تقریبا مکانی با قیمت متوسط به حساب می‌آید. این مکان در محله چینی‌ها واقع شده و زمان‌هایی که شلوغ باشد بدون داشتن پسورد نمی‌توانید واردش شوید. برای دریافت پسورد باید در صفحه رسمی فیسبوک The Deceased پیغام خصوصی بفرستید و از آن‌ها درخواست پسورد کنید. حتما قید کنید که مسافر هستید.  

آدرس: 55, Jalan Sultan, City Centre

 

کوچه‌های نقاشی شده

کمی از فضای ترسناک The Deceased‌ فاصله بگیریم و این بار جاهای نسبتا عجیب اما بسیار زیبایی در شهر را به شما معرفی کنیم که جان می‌دهند برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی جذاب در سفر به کوالالامپور. در منطقه‌ای که بیشتر مراکز خرید و فروشگاه‌های بوتیک بیتانگ واقع شده‌اند، چند کوچه‌ی زیبا و رنگارنگ وجود دارد که از بالا تا پایین نقاشی شده‌اند و بعضا دکورهای جالبی نیز در آن‌جا وجود دارد.

کوالالامپور شهری بسیار امن است اما کوچه‌های باریک و مملو از خانه‌های قدیمی بعضا از نظر گردشگران ترسناک به نظر می‌آمدند و از همان‌جا پروژه زیباتر کردن آن‌ها آغاز شد و حالا خودشان تبدیل به یک جاذبه‌ی گردشگری جذاب و البته متفاوت برای این شهر شده‌اند. معروف‌ترین آن‌ها نیز کوچه‌ای است که با دکور ابرها تزیین شده است. نقاشی‌های این کوچه‌ها بعضا خیلی بزرگ و با جزییات جالب هستند و دیدنشان واقعا لذت بخش است. به تازگی بعضی از کوچه‌های محله‌ی چینی‌ها نیز به همین صورت در آمده و همچنین نباید فراموش کنید که بازدید از آن‌ها کاملا رایگان بوده و هزینه‌ای برایتان در پی نخواهد داشت.

جنگلی در دل شهر

با این که اکو پارک جنگلی کوالالامپور یکی از شناخته‌ شده‌ترین جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور این شهر است و خیلی از گردشگران از آن‌جا بازدید می‌کنند اما خیلی‌ها عجیب و متفاوت بودن آن را کاملا درک نمی‌کنند. یک پارک جنگلی بزرگ و سرسبز در دل یکی از مدرن‌ترین شهرهای جنوب شرق آسیا با آسمان‌خراش‌های متعدد و سر به فلک کشیده که تمامی المان‌های یک پارک جنگلی زیبا را در خود دارد.

جذاب‌ترین بخش این پارک، پل‌هایی است که بین چند برج درون پارک تعبیه شده و شما می‌توانید در ارتفاعی مناسب در این پل‌های ۲۰۰ متری بالای درختان قدم زده و این منظره‌ی فوق‌العاده زیبا را تماشا کنید. ممکن است در ابتدای مسیر کمی ترس شما را بردارد که به خاطر برج بلند این مکان است اما کمی که بر روی پل قدم بزنید ترستان خواهد ریخت. برای رفتن به پارک و پل‌های معلقش، بهتر از قبیل بلیط رزرو کنید تا در زمان مراجعه به مشکل نخورید.  

آدرس: Jalan P Ramlee, &, Jalan Puncak

 

خانه برعکس کوالالامپور

یکی از جاهای تفریحی جالب و مفرح کوالالامپور خانه برعکس در برج KL است که مکانی منحصر به فرد به حساب می‌آید. دکور این مجموعه به گونه‌ای ساخته شده که همه چیز سر و ته است و وقتی از خودتان عکس می‌گیرید، انگار روی سقف یک آشپزخانه یا پذیرایی معلق هستید. دکورهای این مجموعه واقعا عالی هستند و برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی و خنده دار، بسیار خوبند.

البته نمونه‌های متعددی از چنین خانه‌هایی این روزها در جاهای مختلف جهان بازگشایی شده اما خانه برعکس کوالالامپور از اولین‌ها بوده و فوق‌العاده جذاب هم هست. ورودی این مکان ۲۰ رینگیت بوده و از نظر موقعیت مکانی نیز در بهترین جای ممکن است و خیلی راحت می‌توانید به آن‌ا مراجعه نمایید.

 

تجربه ۹ فعالیت برتر در KLCC کوالالامپور

آدرس: KL Tower, Jalan P. Ramlee

 

خوردن غذا در تاریکی مطلق

همانطور که از اسم رستوران Dining In The Dark کاملا پیداست، شما وقتی وارد محیط رستوران می‌شوید، در تاریکی کامل فرو خواهید رفت و باید بدون حس بینایی خود ساعتی را سر کرده و به میل کردن غذا و گفتگو با دوستان یا همسفرتان بپردازید. حتی چشم‌بندهایی به شما داده می‌شود که از هر گونه ورود نوری جلوگیری شود.

شما پیش از آن‌که وارد اتاق تاریک شوید غذای خود را سفارش می‌دهید و گارسون‌ها آن‌ها را به روی میز آورده و برای پیدا کردن غذا به شما کمک می‌کنند. شاید در ابتدا این تجربه چندان جالب به نظر نیاید اما با کیفیت بالای غذایی که ارائه می‌شود و محیط خاصی که در تاریکی پدید می‌آید، شما یک تجربه‌ی کاملا متفاوت و منحصر به فرد را از حضور در رستوران به دست می‌آورید.

آدرس: 50A, Changkat Bukit Bintang, Bukit Bintang

 

موزه تلفن

موزه‌های جذاب و خیلی خوبی در کوالالامپور وجود دارد که پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به آن‌ها بزنید اما موزه تلفن یک جای خاص و عجیب است که دیدنش را شدیدا توصیه می‌کنیم. این مکان با نام Muzium Telekom فعالیت می‌کند که تجهیزات مختلف از سال ۱۸۷۰ تا به امروز در آن به نمایش گذاشته شده است. چیزهای خیلی جالبی در این مکان پیدا خواهید کرد که تنها مختص به تلفن نبوده و شامل بیسیم‌های قدیمی نیز می‌شود.

نکته جالب این که درست در کنار Muzium Telekom یک موزه دیگر با نام Muzium Telegraf واقع شده که در واقع تکمیل کننده این مکان است و در آن تجهیزات قدیمی مربوط به تلگراف و پیش از حضور تلفن در این کشور را به نمایش گذاشته است. در کنار تجهیزات یاد شده ماکت‌های جالبی همچون یک تلفن بزرگ نیز در این محل قرار دارند که برای عکاسی مناسب هستند.

 

پارک دریایی پولائو پایار در لنکاوی

آدرس: Jalan Raja Chulan, Kuala Lumpur

 

رستورانی که ربات‌ها غذای شما را سرو می‌کنند

Lot 10 Houtong برای کسانی که عاشق غذاهای خیابانی هستند، مثل یک دیزنی لند بزرگ است که در آن‌ چندین و چند دکه مختلف، غذاهای خیابانی متفاوتی را به فروش می‌رسانند. مهم‌ترین این که این مکان هم تمیز است و هم در جای خیلی خوب و در دسترسی واقع شده است. اما در میان این مراکز، یک غذاخوری به نام Koong Woh Tong است که ربات‌هایی جالب غذاهای شما را سرو می‌کنند!

البته این تنها رستوران یا غذاخوری این چنینی کوالالامپور نیستند.  رستوران Nam Heong Ipoh در مرکز خرید Mytown نیز چنین سیستمی را پیاده کرده و در این مکان ربات‌هایی به شکل خانم قرمز پوش، غذاها را سرو می‌کنند. این رستوران جایی مدرن و بسیار شیک است و غذاهای با کیفیتی توسط ربات‌هایش سرو می‌شوند. در هر صورت باید قبول کنیم که رفتن به رستورانی که در آن نه با انسان‌ها بلکه با ربات‌ها باید سر و کله بزنید، عجیب و البته جذاب است.

آدرس Nam Heong Ipoh: L1-036, Level 1, Mytown Shopping Centre, Maluri,

 

پارک مینیاتوری کوالالامپور

یک مکان تفریحی جالب در کوالالامپور وجود دارد با نام MinNature که در واقع مجموعه‌ای از دکورهای مینیاتوری است که کنار هم گردآوری شده‌اند و خود این شرکت اسمش را با کیفیت‌ترین مجموعه مینیاتور در جهان نامیده است. شاید در مورد این گفته کمی نا مطمئن باشیم اما باید قبول کرد که این پارک بزرگ در خود چندین و چند فضای جذاب با کارهای استثنایی دارد که حتما از دیدنشان لذت خواهید برد.

جایی که هم منابع طبیعی و زندگی در دهکده‌های مالزی در آن به شکل مینیاتوری طراحی شده و هم کاخ‌های بزرگ، خیابان‌های معروف و یا حتی برج‌های بلند در آن بازسازی شده‌اند. این مکان در سال ۲۰۱۶ افتتاح شد و از همان ابتدا به جایی محبوب در بین گردشگران بدل گشت. از دیدنی‌های جذاب این مکان بازطراحی غارهای معروف، دهکده‌های باستانی، مزارع پلکانی و یا حتی معابد هندی بوده که دیدنشان واقعا لذت بخش خواهد بود.

 

معرفی ۱۰ کتابخانه معروف در کوالالامپور

آدرس: Jln Sultan Ismail, Bukit Bintang

۲۵ دی ۱۴۰۰

نظرات کاربران