راهنمای کامل گردش در منطقه شیشلی

جاذبه‌های گردشگری استانبول
راهنمای کامل گردش در منطقه شیشلی

شیشلی یکی از محلات اروپایی و گردشگرپذیر تور استانبول است که در دهه‌های اخیر دچار تحول و پیشرفت‌های چشمگیری شده و به یکی از محلات لوکس این شهر تبدیل شده است. قسمت اروپایی استانبول میزبان زیبایی‌ها و جاذبه‌های زیادی است که سلطان احمد و تقسیم تنها بخش کوچکی از آن هستند هرچند که شهرت جهانی داشته باشند. شیشلی یکی از جاهایی است که در بازدید از قسمت اروپایی و شاخ طلایی نباید دیدن جاذبه‌های آن را از دست بدهید. قدمت این محله به قرن ۱۷ زمانی که به عنوان گورستان خدمت می‌کرد برمی‌گردد. سپس در قرن ۱۸ مزارع و تاکستان‌ها به آن راه پیدا کردند و دوره تحول آن آغاز شد. در حال حاضر شیشلی میزبان برخی از مهم‌ترین مراکز تجاری و دیدنی شهر است و می‌تواند انتخاب مناسبی برای گردش باشد.

 

تاریخچه شیشلی

اگرچه شیشلی منطقه‌ای جدید است که کم‌تر در دفترچه‌های راهنما به آن پرداخته می‌شود اما بهتر است گردشگران از آن بازدید کنند. با وجود مراکز خرید و سرگرمی که تجربه خرید و تفریح و غذاخوری را زیر یک سقف ارائه می‌دهند شیشلی قابلیت کسب درآمد توریستی برای استانبول را داشته و تاثیر خوبی برا چرخه اقتصادی آن می‌گذارد. تا قبل از قرن نوزدهم افراد سطح بالای جامعه برای شکار به آن سر می‌زند اما در توسعه شهری که اوایل قرن بیستم آغاز شد ساختمان‌های هنر نو ساکنان طبقه متوسط را برای نقل مکان، زندگی و کار در آنجا جذب کردند. در دهه ۱۹۷۰، این قسمت به مرکز تجارت و در سال‌های بعد، به مرکزی برای آموزش عالی تبدیل شد. در واقع، تاثیر شیشلی در رفاه استانبول پیشرفته را نمی‌توان انکار کرد.

 

مشهورترین کلاب‌های شبانه استانبول

راهنمای کارهایی که می‌توانید در شیشلی انجام دهید

در حالی که شهرت شیشلی حول محور مراکز خرید، معاملات تجاری و آسمان‌خراش‌های بلند می‌چرخد، گردشگران می‌توانند از طیف وسیعی از فعالیت‌ها و ساختمان‌های شاخصی که ارزش بازدید دارند لذت ببرند که این فهرست شامل موارد زیر می‌شود.

مسجد تشکویه

مسجد اصلی تشکویه در سال ۱۷۹۵ ساخته شد اما بعدها ساختمان اولیه ن از بین رفت و در بازسازی گسترده‌ای که در ۱۸ بر روی آن انجام شد به سبک نئوباروکی که امروزه می‌بینیم درآمد. این مسجد معروف که با ستون‌های سفید متمایز در قسمت ورودی آن توجه رهگذران را به خود جلب می‌کند، خارج از اوقات نماز به روی بازدیدکنندگان باز است. بنابراین شما می‌توانید در اوقات نماز در آنجا نماز بخوانید و یا در ساعات عادی برای بازدید بروید.

آدرس: Teşvikiye, Teşvikiye Mah, 34365 Şişli/İstanbul, Turkey

 

موزه آتاتورک

برای دیدن ساختمان‌های قدیمی شیشلی، موزه آتاتورک را در Halaskargazi Caddesi جستجو کنید که نمونه‌ای عالی است. موزه آتاتورک در واقع ساختمان محل زندگی مصطفی کمال آتاتورک پدر بنیانگذار جمهوری ترکیه است که قدمت آن به سال ۱۹۰۸ برمی‌گردد این مزه جایی است که او در آن زندگی و کار می‌کرد که این روزها عکس‌ها، وسایل و مجموعه آثار هنری او را به نمایش می‌گذارد. شما با بازدید از اینجا می‌توانید بیشتر با سبک زندگی و فعالیت‌های این مرد بزرگ تاریخ ترکیه آشنا شوید و اطلاعاتی درباره او و زندگی و فعالیت‌هایش به دست بیاورید.

 

صرف غذاهای ژاپنی در استانبول

آدرس: Teşvikiye, Teşvikiye Mah, 34365 Şişli/İstanbul, Turkey

 

بازار عتیقه مجیدیه‌کوی

اگر به گذشته و لوازم قدیمی علاقه دارید قطعا از این بازار خوشتان خواهد آمد. این بازار با ۲۷ فروشگاه مجموعه شگفت‌انگیزی از عتیقه‌جات را در دسترس قرار داده که طرفداران لوازم قدیمی و نوستالژی را مجذوب خود می‌کند. مثلا اگر ملکی در استانبول خریده‌اید و به دنبال اثاثیه و لوازم قدیمی و اکسسوری هستید، آنچه را که به دنبالش می‌گردید در اینجا پیدا خواهید کرد. به علاوه لوازم کوچک‌تر برای هدیه دادن به عزیزان و برای بردن به منزل مناسب هستند. همچنین حتی اگر وقت دارید توصیه می‌کنیم بین فروشگاه‌ها قدم بزنید و سرگرم شوید حتی اگر قصد خرید ندارید.

آدرس: Kuştepe, 34387 Şişli/İstanbul, Turkey

 

موزه نظامی استانبول

در دوران اوج خود، ارتش عثمانی یک نیروی جنگی مهیب بود که بسیاری از کشورها و امپراتوری‌ها را برای به دست آوردن قدرت حاکم فتح کرد. موزه نظامی استانبول از طریق نمایشگاه‌ها و نمایش‌های آموزنده نشان می‌دهد که چگونه این کار توسط حکومت عثمانی انجام شده و در کنار آن‌ها گذار کشور به جمهوری شدن را به تصویر کشیده است. این موزه نه فقط برای بزرگسالان بلکه برای نوجوانان هم بسیار سرگرم کننده است آن‌ها می‌توانند اشیا و ابزارهای قدیمی را ببینند و اطلاعات جلب و متنوعی کسب کنند.

آدرس: Halaskargazi, Vali Konağı Cd. No:2, 34367 Şişli/İstanbul, Turkey

 

بازار عتیقه فریکوی

بازار عتیقه فروشی فریکوی که هر یکشنبه‌ها در شیشلی برگزار می‌گردد یک بازار دست دوم فروشی به سبک دست فروشی است که دلالان بساط پهن می‌کنند و زیورآلات، مبلمان، آثار هنری و غیره را در طیف وسیعی می‌فروشند باید اشاره کنیم که ترکیه محدودیت‌هایی برای خروج عتیقه جات به خارج از کشور قائل شده بنابراین قبل از خرید حتما موارد قانونی را بررسی کرده و بعد خرید کنید.

 

معرفی موزه انگیزه در استانبول

آدرس: Cumhuriyet, Semt Pazarı No:8, 34380 Şişli/İstanbul, Turkey

 

کاخ ایهلامور

اگرچه کاخ ایهلامور در منطقه بشیکتاش واقع شده اما دسترسی به آن آسان بوده و بد نیست وقتی در همان حوالی هستید سری بزنید و زیبایی‌هایش را کاوش کنید. این کاخ تابستانی شامل دو عمارت کلاه فرنگی و یک کافه است که انواع اسنک و خوراکی‌ها را سرو می‌کند.

آدرس: Teşvikiye, Nişantaşı Ihlamur Yolu Sk., 34357 Şişli/İstanbul, Turkey

 

گوندولا و پارک ماچا

پارک ماچا که پارک دموکراتیک نیز نامیده می‌شود، منطقه‌ای سرسبز و زیبا است که از زندگی شهری پرشتاب استانبول فاصله داشته  از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر باز است؛ یک تله کابین کوتاه نیز قبل از پایان در نزدیکی دانشگاه فنی استانبول تکسیم، منظره دید پرنده شگفت انگیزی را به شما می‌دهد. این نیز یک راه غیرمعمول و راحت برای رسیدن به بی‌اغلو، قلب استانبول جدید است.

آدرس: Harbiye, Maçka Cd., 34367 Şişli/İstanbul, Turkey

 

گالری هنری ماچا

اگر به هنر علاقه‌مند هستید در تشوکیه این گالری هنری با مساحت ۴۰۰ متر مربع، آثار هنری مدرن بسیاری از هنرمندان معاصر ترکیه را به نمایش می‌گذارد. علاوه بر میزبانی نمایشگاه‌های منظم، رویدادهای مضمون و حراج‌ها از نکات برجسته برنامه کاری آن‌هاست که علاقه‌مندان را به سمت خود می‌کشاند.

 

بهترین فعالیت‌های مناسب کودکان در تور استانبول

آدرس: Harbiye Mah, Mim Kemal Öke Cd. 31/A, 34357 Şişli/İstanbul, Turkey

 

کلیسای جامع روح‌القدس

این کلیسا در ساختمانی به شدت دیدنی و شگفت‌انگیز قرار گرفته که متعلق به سال ۱۸۴۶ است. این کلیسا به عنوان کلیسای برجسته و شناخته شده کاتولیک ترکیه خدمت می‌کند و از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر و از ساعت ۴ بعد از ظهر تا ۷ عصر هر روز به جز یکشنبه‌ها باز است. از آنجایی که این کلیسا هنوز برای تجمع و دعا مورد استفاده قرار می‌گیرد رعایت سکوت واجب است.

آدرس: Ergenekon, Cumhuriyet Cd. 127/A D:127/A, 34373 Şişli/İstanbul, Turkey

 

تجربه خرید در شیشلی

بازارهای محلی معمولا در تقویم اجتماعی هر شهر و روستای ترکیه نقش پر رنگی دارند اما در شیشلی، مراکز خرید بزرگ، خیره‌کننده، مدرن و فراگیر صحنه خرید را به سلطه خود در آورده‌اند. میزبانی از نام‌های تجاری لوکس، رستوران‌ها و مراکز تفریحی نیز این منطقه را به یکی از نقاط محبوب بین خانواده‌ها تبدیل کرده است. اگرچه متروسیتی، کانیون و Profolio همگی مراکز خرید برجسته هستند، اما قطعا ستاره اصلی بین آن‌ها مرکز خرید جواهر (Cevahir AVM) است. از زمان افتتاح بزرگ این مرکز خرید در سال ۲۰۰۵، بیش از 250 مغازه، رستوران، سینما و مرکز سرگرمی پذیرای میلیون‌ها نفر از بوده‌اند. همچنین این مرکز خرید به عنوان نماد چهره مدرن استانبول، دومین کشور بزرگ در اروپا نیز در نظر گرفته می‌شود.

زندگی شبانه و رستوران‌ها در شیشلی

وقتی خورشید غروب می‌کند وقت آن است که بیرون بزنید و در طیف وسیع کافه‌ها و رستوران‌ها غوطه‌ور شوید اگرچه شیشلی به تنهایی خود انتخاب‌های فراوانی برای ارائه دارد اما بهتر است تنها در فاصله ۱۰ دقیقه‌ رانندگی به تکسیم و خیابان استقلال، بروید که بهترین صحنه زندگی شبانه استانبول را ارائه می‌دهد. همچنین اورتاکوی، یکی دیگر از مناطق معروف تفریحات شبانه، ۲۰ دقیقه با تاکسی فاصله دارد و جوانان را به خود جذب می‌کند. در غیر این صورت، طیف گسترده رستوران‌های شیشلی انواع غذاهای مختلف از ژاپنی تا هندی تا استیک‌ها و غذاهای اروپایی و ترکی قدیمی را سرو می‌کنند. رستوران زیبای ۲۴ در هتل گرند حیات با ارائه منوهای بدون گلوتن، گیاهی و حلال پذیرای شکم‌ پرستان شیک‌تر است. بار و رستوران روی پشت بام، Crowd 34 در هتل هیلتون نیز به خاطر سوشی‌های خوشمزه و تازه و پیش غذاهای آسیایی خود جایگاه اول را به خود اختصاص داده است. در حالی که سبک بیرونی و غذاهای عالی در اسپاگو مورد استقبال قرار می‌گیرد، لیست رستوران های عالی در شیشلی ادامه دارد و شما می‌توانید یک عمر در تمام منوهای بی‌پایان آن‌ها غرق شوید.

آسمان خراش‌های برجسته شیشلی

محله شیشلی در اصل ویترین معماران برجسته است. بسیاری از ساختمان‌های منحصر به فرد برنده جایزه در سراسر افق شهر توجه معماران را به خاطر طراحی و ظاهر خلاقانه‌شان به خود جلب می‌کنند. الماس ۵۳ طبقه استانبول که با هزینه ۲۴۰ میلیون دلاری ساخته شده است، یکی از برجسته ترین آسمان خراش های آن است. معمار با ساخت یک هتل مجلل، دفاتر، آپارتمان های اجاره ای و مراکز خرید، مشکل رایج پارکینگ ها را با ساخت پارکینگ زیرزمینی حل کرد. ساختمان الماس (دیاموند) ۵۳ طبقه استانبول که با هزینه ۲۴۰ میلیون دلاری ساخته شده یکی از برجسته‌ترین آسمان خراش‌های منطقه است که معمار آن با ساخت یک هتل مجلل، دفاتر، آپارتمان‌های اجاره ای و مراکز خرید، مشکل رایج پارکینگ‌ها را با ساخت پارکینگ زیرزمینی حل کرده است.

 

برترین مراکز خرید استانبول

۲۳ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران