گشت و گذار در منطقه آوجیلار استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
گشت و گذار در منطقه آوجیلار استانبول

آوجیلار، به دلیل جمعیت جوان تحصیل کرده و محله‌ای فرهنگی در ضلع غربی استانبول با جمعیتی بالغ بر ۴۳۵،۶۳۵ نفر، از سایر مناطق استانبول متمایز است. در ضمن از زیرساخت‌هایی عالی برخوردار بوده و به راحتی قابل دسترسی است.

این منطقه، چشم اندازهایی بی نظیر از دریا و ساحل را برای مخاطبانش به ارمغان می‌آورد و از این رو، سرمایه گذاران و گردشگران تور استانبول را به سوی خود جذب می‌کند. این منطقه که بعنوان یک بخش مستقل در ۳ ژوئن ۱۹۹۲ شناخته شد، پرترددترین منطقه شهر محسوب می‌شود.

 

موقعیت مکانی منطقه آوجیلار استانبول

منطقه آوجیلار در بخش غربی سمت اروپایی استانبول قرار دارد و با مناطق زیرهم مرز است:

  • از شرق: دریاچه کوچوک چکمجه و منطقه مربوطه.
  • از شمال: منطقه باشاک شهیر استانبول.
  • از غرب: منطقه بیلیک دوزو و منطقه اسنیورت.
  • از جنوب: آوجیلار مشرف به دریای مرمره است.

در ضمن باید گفت بخش مسکونی آوجیلار، در جنوب و غرب قرار دارد و بخش شمالی نیز، مشتمل بر زمین‌های کشاورزی وسیعی است که قسمتی از آنها، در سواحل دریاچه کوچوک چکمجه واقع شده اند.

درباره منطقه آوجیلار استانبول

نام آوجیلار، از نام ماهیگیرانی گرفته شده که برای حفاظت از روستاها و مزارع در اینجا زندگی می‌کردند. این ماهیگیران، همیشه در سواحل دریاچه کوچوک چکمجه و دریای مرمره به ماهیگیری مشغول بودند. از طرفی منطقه آوجیلار، به دلیل برخورداری از برخی از معماری‌های قدیمی عثمانی، مانند اقامتگاه Royal Fishin Inn، اهمیت تاریخی نیز پیدا کرده است.

 

معرفی ۷ کافه‌ی فضای باز در استانبول

علاوه بر این، پروژه کانال جدید در استانبول، از دریاچه کوچوک چکمجه در مقابل آوجیلار می‌گذرد و به بازار املاک و مستغلات ارزش افزوده‌ای می‌بخشد. این منطقه از طریق بزرگراه‌های E-5 و D-100 که از مرزهای آوجیلار می‌گذرند، ارتباط محکمی با مرکز شهر استانبول دارد. در ضمن این محدوده، در ۲۶ کیلومتری میدان تکسیم و مرکز شهر قرار دارد و بدین ترتیب، از دسترسی عالی به وسایل حمل و نقل عمومی استانبولمانند متروبوس بهره برده است.

به لحاظ پتانسیل‌های سرمایه گذاری نیز باید بگوییم قیمت املاک در اینجا، به دلیل طبیعت منطقه، در حد قابل توجهی بوده و بسیاری از سرمایه گذاران، در املاک تجاری آوجیلار استانبول سرمایه گذاری می‌کنند. برخی دیگر نیز به دلیل وجود دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی مهم در این منطقه، در زمینه خرید آپارتمان‌های مناسب برای مسکن دانشجویی سرمایه گذاری می‌نمایند. همچنین سرمایه گذاری در مناطق مشرف به پروژه کانال استانبول، قطعا فرصتی عالی را در زمان تکمیل پروژه فراهم می‌کند.

چگونه به آوجیلار استانبول برویم؟

آوجیلار با خدمات اتوبوسرانی از تکسیم، باکیرکوی و مجیدیه کوی قابل دسترسی است. اما سریع‌ترین رفت و آمد، با متروبوس تحقق می‌یابد. همچنین می‌توان از طریق اتوبوس‌های دریایی IDO، خود را به آوجیلار برسانید. در ادامه، بیایید سری بزنیم به برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری استانبول در این منطقه و سفری مجازی و مفرح را آغاز کنیم:

ساحل آوجیلار استانبول (Avcilar Istanbul Beach)

ساحل آوجیلار استانبول، منظره‌ای زیبا دارد و مسیرهایی نیز در این محدوده برای پیاده روی و دوچرخه سواری در امتداد خط ساحلی طراحی شده‌اند. بعلاوه مناطقی برای بازی کودکان، مانند پارک ساحلی آوجیلار (Avcılar Sahil Parkı) و پارک شهید مصطفی بورجو (Mustafa Burcu Park) را در حوالی ساحل خواهید یافت.

گفتنی است پارک ساحلی، یک پاتوق ملاقات برای افرادی است که می‌خواهند از هوای تازه لذت ببرند و به آرامش دست پیدا کنند. همچنین می‌توانید آخر هفته ها در اینجا پیک نیک داشته باشید، بازی کنید، بادبادک هوا کنید و از کنسرت‌های تابستانی، ورزش و مسیرهای پیاده روی لذت ببرید. برای آشنایی با سایر پارک‌ها و فضاهای سبز در سفر با تور استانبول، پیشنهاد می‌کنیم مقاله زیباترین پارک‌های استانبول در تمامی فصل‌ها را نیز مطالعه کنید.

بعلاوه در کنار ساحل زیبای آوجیلار، امکانات هیجان انگیز و سرگرم کننده بسیاری برای گردشگران تور استانبول و افراد محلی وجود دارند. در اینجا می‌توانید شاهد سینماهای متعدد و همچنین زندگی شبانه پررونق، مراکز خرید پرطرفدار استانبول، غذاکده‌های خیابانی، رستوران‌های ترکی و زنجیره‌های غذایی بین‌المللی معروف باشید.

 

بهترین کافه‌های سمت آسیایی استانبول

مرکز خرید توریوم در آوجیلار استانبول (Torium Shopping Mall)

مرکز خرید توریوم، روبروی آوجیلار و در حومه اسنیورت واقع شده است و با طراحی زیبای خود، یکی از برجسته‌ترین مراکز خرید استانبول به شمار می‌آید.

این مرکز، دارای ۱۸۰ مغازه درجه یک است که اجناسی از مدرن‌ترین برندهای تجاری بین المللی و محلی را به فروش می‌رسانند. این مرکز خرید علاوه بر پارک برفی، شامل مجموعه‌ای از بازی‌های سرگرمی است و روزانه هزاران بازدید کننده و گردشگر محلی را به سوی خود جذب می‌کند.

بعلاوه علاقمندان به فیلم، این فرصت را خواهند داشت تا جدیدترین فیلم‌های بین المللی را از طریق نمایشگرهای سینمایی یکپارچه ۷ بعدی، در سینمای مرکز خرید تماشا کنند.

همچنین باید گفت این مرکز خرید، دارای طیف وسیعی از رستوران‌ها، کافه‌ها و سایر امکانات رفاهی است. بنابراین پس از تفریح و خرید چیزهایی که دوست دارید، وقت آن است که در یکی از غذاکده‌های مرکز خرید، برای استراحت و صرف یک غذای خوشمزه ترکی یا فست فود و توقف کنید.

موزه برف در آوجیلار استانبول (Snow Museum)

مهمترین عاملی که توریوم مال را از دیگر مراکز خرید استانبول متمایز می‌کند، برخورداری از یک پارک برفی عظیم با طراحی خلاقانه است که بازدیدکنندگان می‌توانند در آن، نه تنها در زمستان بلکه در همه زمان‌ها از وجود برف لذت ببرند. این پارک برفی یا موزه برف، هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان مناسب بوده و کل خانواده می‌توانند بدون احساس خستگی، در اینجا خوش بگذرانند.

مساحت این موزه ۴۹۵۰ متر مربع است و سرگرمی‌های مختلف برفی را ارائه می‌دهد. بازدیدکنندگان این فرصت را خواهند داشت که از اسکی لذت ببرند، آدم برفی بسازند و تفریحات دیگر در این رابطه را تجربه کنند. گفتنی است این پارک، در تمام روزهای هفته از ساعت ۱۲:۰۰ الی ۲۰:۰۰ به روی علاقمندان باز است. همچنین علاقمندان می‌توانند از این مکان، برای برگزاری جشن تولد بهره مند شوند و از این لحظات فراموش نشدنی لذت ببرند.

 

۱۴ فیلم هالیوودی که استانبول را به تصویر کشیده‌اند

دره زندگی بیلیک دوزو در آوجیلار استانبول (Beylikdüzü Yaşam Vadisi)

این محدوده، از جمله مکان‌های دیدنی در منطقه آوجیلار استانبول بوده و توسط زیبایی‌های طبیعی و مکان‌های تاریخی احاطه شده است. بعلاوه اینجا دارای سواحل و پارک‌های متعدد نیز هست و امکانات خرید جالب توجهی را در خود جای داده است. این دره که نزدیک به مرکز منطقه آوجیلار واقع شده، دارای ۱۰۰ گونه درخت، حوض و آبشار مختلف است و یکی از مکان‌هایی است که حتما باید در سفر با تور استانبول از آن بازدید کنید.

موزه هالوک پرک در آوجیلار استانبول (Haluk Perk Museum)

موزه هالوک پرک، بسیاری از دارایی‌های فرهنگی و تاریخی را در خود جای داده، از جمله: آثار متعلق به اورارتوها، هیتی‌ها و بیزانسی‌ها که به صورت رایگان به نمایش گذاشته شده‌اند. در عین حال این موزه، فرهنگ آناتولی را معرفی می‌کند و اگر به آثار تاریخی علاقه مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم در سفر با تور استانبول حتما سری به این فضای جالب توجه بزنید. گفتنی است با توجه به موقعیت مکانی این موزه خصوصی، به راحتی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید و به صورت رایگان از آن بازدید کنید.

موزه خانه آتاتورک در آوجیلار استانبول (Ataturk House Museum)

خانه آتاتورک در پنج جریب زمین، در مقابل دریا ساخته شد. این بنا، شبیه به محل تولد او در تسالونیکی است. این موزه خانه با معماری و موقعیت مکانی عالی‌اش، بسیار جلب توجه می‌کند و به مخاطبان کمک می‌نماید سفری نوستالژیک را به گذشته تجربه کنند.

 

در استانبول کجا اقامت کنیم؟

رستوران ددپیناری در آوجیلار استانبول (Dedepınarı restaurant)

کافه‌ها و رستوران‌های این منطقه، انواع تجربه‌های آشپزی، از شیرینی‌ها و غذاهای ترکی گرفته تا غذاهای جهانی را به مخاطبان تور استانبول هدیه می‌دهند. از میان محبوب‌ترین غذاکده‌های این منطقه، می‌توانیم به رستوران Dedepınarı اشاره کنیم. مشتریان می‌توانند در این رستوران، از طعم بی نظیر غذاهای باکیفیت ترکی نهایت لذت را ببرند. بعلاوه خدمات حرفه‌ای پرسنل خوش برخورد، وای فای رایگان، پارکینگ اختصاصی و میز و صندلی‌های چیده شده در فضای بیرونی نیز برای علاقمندان فراهمند.

خیابان و بازار مارمارا در آوجیلار استانبول (Marmara Avcilar Market)

منطقه پرازدحام آوجیلار، امکاناتی عالی و متنوع را برای خرید رقم می‌زند. در اینجا می‌توانید شاهد بازارها و مال‌های متعدد باشید و خیابان و بازار مارمارا یکی از آنهاست.

خیابان مارمارا، اولین ایستگاه برای بازدیدکنندگان مجسمه مصطفی کمال آتاتورک است. این خیابان به دلیل وجود غذاکده‌های فراوان، معمولا سرشار از جمعیت است و البته به ایستگاه‌های اتوبوس و متروبوس نیز بسیار است.

بازار تجاری مارمارا در این خیابان، سرشار از زندگی بوده و به دلیل تنوع محصولات و کالاها، دستگاه‌های خودپرداز، مکان‌های تفریحی، وجود بهترین کافه‌های استانبول و رستوران‌های متعدد‌ که غذاهای متنوع شرقی و غربی و همچنین خوشمزه‌ترین غذاها و شیرینی‌های ترکی را ارائه می‌دهند، فرصتی بی‌نظیر برای گشت و گذار و خرید از مغازه‌های مدرن و سنتی را فراهم می‌کند.

گفتنی است بازار مارمارا، یکی از فعال‌ترین بازارهای منطقه آوجیلار است که علاوه بر رقم زدن اوقاتی خوش برای عاشقان خرید، نیازهای روزانه را تامین می‌کند. در اینجا می‌توانید همه چیز از از منسوجات گرفته تا لوازم جانبی را پیدا کنید.

پلیکان مال در آوجیلار استانبول (Pelican Mall)

پلیکان مال نیز، گزینه پرطرفدار دیگری نزد عاشقان خرید به شمار می‌آید. این مرکز خرید، در بزرگراه E-5، در فاصله چند دقیقه پیاده روی از بیمارستان دولتی آوجیلار واقع شده است. اینجا یک مجتمع تجاری بزرگ با انواع کالاها بوده و دارای فروشگاه‌های لوازم خانگی، مواد غذایی، برقی و الکترونیکی است. بعلاوه پلیکان مال، دارای ۹ سینما و امکانات تفریحی مختلف مانند سالن پاتیناژ، سالن بولینگ، و رستوران‌ها و کافه‌های مجلل بسیار است. همچنین استخر و گیاهان متعدد، به زیباسازی این فضا کمک کرده‌اند.

در Pelican Mall که عمدتا از ساخت و ساز فولادی تشکیل شده است، به طور متوسط ۱۰۰ فروشگاه در ۴ طبقه خدمات و کالاهایشان ارائه می‌دهند. جالب است بدانید این مرکز، توسط شرکت معماری Tabanlıoğlu طراحی شده که جوایز بسیاری را در زمینه معماری بسیاری از ساختمان‌های شیک کسب کرده است. این مرکز خرید، دارای یک آتریوم بزرگ و نورگیر است تا فضایی وسیع را برای گشت و گذار بازدیدکنندگانش فراهم کند.

 

راهنمای سفر انفرادی به استانبول

امکانات آموزشی در آوجیلار استانبول

آوجیلار، دارای موسسات آموزشی بسیاری است. در میان این موسسات، پردیس دانشگاهی Cerrahpasa Avcilar بیش  از سایرین خودنمایی می‌کند. این دانشگاه دارای دانشکده‌های مهندسی، دامپزشکی، علوم ورزشی و علوم فنی است. Gelisim، دانشگاه محبوب دیگری در منطقه آوجیلار است.

اقامت در آوجیلار استانبول

در نهایت همانطور که پیشتر اشاره شد، منطقه آوجیلار به لحاظ وجود املاک ارزشمند بسیار غنی بوده و اقامتگاه‌های ریز و درشت متعدد و متنوعی را می‌توانید در این محدوده شاهد باشید از جمله:

  • هتل DoubleTree by Hilton:

این اقامتگاه، یک هتل زنجیره‌ای پنج ستاره است و طراحی مجلل و امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری از جمله رستوران و کافه تریا، خودپرداز، استخر سرپوشیده، مرکز اسپا و سلامتی، خدمات خشکشویی، رزرواسیون ۲۴ ساعته و غیره را به مهمانانش ارائه می‌دهد.

  • هتل Emirhan Palace:

ایجا یک هتل کاملا جدید در آوجیلار است که طراحی داخلی آن، الهام گرفته از امپراتوری عثمانی است. بازدیدکنندگان می‌توانند از اقامتشان در این مکان و چشم اندازهای بی بدیل از منظره دریا لذت ببرند.

 

خاص‌ترین هتل‌های ۵ ستاره استانبول

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

۰۶ دی ۱۴۰۱

نظرات کاربران