گشت و گذار در بازارهای محلی استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
گشت و گذار در بازارهای محلی استانبول

استانبول بزرگ‌ترین شهر توریستی ترکیه کلانشهری بسیار زیبا با جاذبه‌های بی‌انتهایی است که عمرا با سفری یکی دو هفته‌ای نمی‌توانید تمام آن را زیر و رو کنید. با اینهمه فهرست بلندی از برترین جاذبه‌ها، مناطق، تفریحات و مراکز خرید می‌توانید بخش‌های مهم‌تر را بررسی کنید. اما یکی از اصلی‌ترین چیزهایی که در تور استانبول بسیار نادیده گرفته می‌شود بازارهای محلی و هفتگی هستند که بین زرق و برق استانبول گم می‌شوند در حالی که برای شناخت فرهنگی عمیق‌تر بهتر جاهای شهر محسوب می‌شوند.

 

شنبه‌ها در بازار باکیرکوی

این بازار که سمت فرودگاه آتاتورک واقع شده از شناخته‌ترین و معروف‌ترین بازارهای استانبول است که بخش گسترده‌ای اقلام مورد نیاز روزمره زندگی در آن به فروش می‌رسد. برای افرادی که عاشق بازارگردی هستند این بازار پر از فرصت‌های خرید ارزان قیمت و مقرون به صرفه است. شما در اینجا می‌توانید از لوازم خانگی و دکوراسیون، لوازم کودک، لباس و اکسسوری، بدلیجات و لوازم خرده فروشی دیگر را پیدا کنید. یکی از جاذبه‌های اینجا غذاهای سنتی خیابانی است که دستفروشان به فروش می‌رسانند.

 

بهترین غذاها خوری‌ها در مودا، استانبول

 بازار باکیرکوی 

یکشنبه‌ها در بازار فریکوی

اگر به عتیقه‌جات و لوازم دست دوم علاقه دارید باید یکشنبه‌ها خودتان را به فریکوی برسانید که چیزهای بسیار جذابی را آن‌جا پیدا خواهید کرد. این بازار موقعیت جغرافیایی بسیار مناسبی دارد که دسترسی به آن از بسیاری نقاط راحت است. شما می‌توانید به راحتی این بازار دیدنی را در نزدیکی مسجد شیشلی پیدا کنید. مثلا اگر سمت تکسیم باشید فقط کافی‌ست ۳۰ دقیقه پیاده بروید تا به این بازار برسید.

 بازار فریکوی

دوشنبه‌ها در بازار Göztepe

یکی از بازارهای جذابی که می‌توانید در استانبول از آن دیدن کنید این بازار است که دوشنبه‌ها برگزار می‌شود. البته این بازار به شدت محلی بوده و تقریبا از توریست‌ها خالی است و همین بازدید از آن را ارزشمند می‌کند زیرا می‌توانید یکی از بومی‌ترین بخش‌های استانبول را کاوش کنید. این بازار وسیع و سرباز که زیر چادرهای سفید برگزار می‌شود چیزهای زیادی برای عرضه در دسترس قرار می‌دهد که شامل ادویه‌جات، خشکبار و لباس، غذا و محصولات کشاورزی تازه می‌شود. حتما در بازدید از این بازار از غذاهای تازه خوشمزه ترکی امتحان کنید.

 

اقامت در محله کادیکوی استانبول

بازار Göztepe 

سه شنبه‌ها در بازار کادیکوی

اگر در قسمت آسیایی استانبول هستید حتما از بازار جذاب سه شنبه و جمعه بازار کادیکوی دیدن کنید که همه چیزی را می‌توانید در آن پیدا کنید. این بازار محلی و جذاب همانند دیگر همتایان خود پر از لوازم جور واجوری است که نمی‌دانید سمت کدام‌شان بروید. در حالی که بین لاین‌ها حرکت می‌کنید فروشندگان آوازه خوان شما را به سمت خود فرا می‌خوانند.

بازار کادیکوی 

چهارشنبه‌ها در بازار یشیلکوی

در حالی که اغلب بازارهای محلی اجناس ارزان و میان رده و حتی فیک به فروش می‌رسانند بازار یشیلکوی به خاطر اجناس باکیفیت و قیمت مناسبش به شدت شناخته شده و محبوب است. البته چون کیفیت اجناس کمی بالاتر است قیمت‌ها نیز به نسبت بقیه بازارها کمی بیشتر است که به عقیده ما همچنان ارزشش را دارد. به علاوه فضای سبز این بازار به شما امکان لذت بردن از اطراف و استراحت هم فراهم می‌آورد. شما می‌توانید این بازار را در نزدیکی زمین فوتبال چیروز پیدا کنید.

 

بهترین هتل‌های ۵ ستاره سمت آسیایی استانبول

  بازار یشیلکوی

پنجشنبه‌ها در بازار بیکوز

بازار بیکوز یکی از نقاط پر رفت و آمدی است که توریست‌ها به آن سر می‌زنند. در اینجا شما می‌توانید لباس‌های ارزان برای کودک و نوجوان و بزرگسالان پیدا کنید، محصولات کشاورزی بسیار باکیفیت و روز بازار را بخرید و به طیفی از غذاهای سنتی ترکی دسترسی داشته باشید.  لباس، حوله، ادویه‌جات، سیر خشک و خوراکی‌های تنوع و آجیل و چیزهای خیلی زیاد دیگری در اینجا و در دسترس شما وجود دارد. برای رسیدن به این بازار باید اول به محله چبوکلو بروید سپس از مردم آدرس بازار را بپرسید.

 

هزینه خوردن غذای خیابانی در استانبول

 بازار بیکوز

جمعه‌ها در بازار کادیکوی

همچنان که در حال گشت و گذار در محله کادیکوی استانبول هستید می‌توانید در جمعه بازار هفتگی آن کاوش کنید. برخلاف آن چه که تصور می‌شود بخش آسیایی استانبول چیزهای زیادی برای ارائه دارد که نباید از دست بدهید. کادیکوی کلا به نسبت بخش اروپایی توریست کم‌تری به خود می‌بیند که بازار آن نیز از این موضوع بی‌نصیب نمانده. موضوع این است که بسیاری از بازارهای بخش اروپایی به خاطر توریست‌ها شلوغ‌تر هستند اما در اینجا می‌توانید فضای بیشتری برای خودتان داشته باشید.

 بازار کادیکوی

اگر در سمت آسیایی نبودید به جمعه بازار فیندیک زاده بروید که در شهر قدیمی استانبول درست مرکز جاذبه‌های اصلی و سمت آکسارای واقع شده است. این بازار که در کوچه‌های باریک و شیب‌دار آکسارای گسترده شده از دیدنی‌ترین بخش‌های استانبول است.

۱۸ مرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران