گشت و گذار در محله سیرکجی استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
گشت و گذار در محله سیرکجی استانبول

استانبول شهری زیبا و دیدنی با وسعتی بسیار بالا است که بسیاری از مردم شهروند آن تمام عمرشان را در آن زندگی می‌کنند و هرگز همه جای آن را نمی‌بینند. محلات دیدنی بسیاری وجود دارد. صدها کافه رستوران در جای جای شهر قرار گرفته‌اند و دیدنی‌های بسیاری تور استانبول را منحصر به فرد و قابل توجه کرده‌اند. در حالی که مسافران استانبول مستقیما جذب سلطان احمد و بی‌اغلو و تقسیم می‌شوند آیا دوست دارید به جایی بروید که دهانتان از تعجب باز بماند؟ سیرکجی دقیقا چنین جایی است.

 

درباره سیرکجی

این محله منطقه‌ای در امینونو است که در منطقه فاتح قرار گرفته است. این محله از شمال با دهانه شاخ طلایی، از غرب با محله Bahçekapı، از شرق با منطقه کاخ توپکاپی استانبول و از جنوب با محله Cağaloğlu همسایه است. سیرکچی بیشتر به خاطر ایستگاه سیرکجی، پایانه قطار مسافربری راه دور جنوب شرقی در اروپا برای اکسپرس شرقی شناخته شده است. این محله بیشتر شامل ویژگی‌های تجاری و گردشگری در تور ترکیه بوده و ترکیبی از مغازه‌های کوچک، دفاتر اداری با بوتیک هتل‌ها، رستوران‌های سنتی ترکیه، کتابفروشی‌های ترکی و خارجی زبان و دفاتر گردشگری می‌شود. در دوره بیزانس، این منطقه با نام فسفریون شناخته می‌شد.

 

۷ رستوران‌ در استانبول با غذاهای مختلف ترکیه

راهنمای بهترین کارهای گردشی در سیرکجی

 

موزه راحمی کوچ

این موزه که در سال ۱۹۹۴ توسط راحمی کوچ افتتاح شده کلکسیونی از انواع ماشین‌های قدیمی سراسر دنیا است. راحمی کوچ مردی بسیار ثروتمند و بازنشسته با وقت آزاد بود که تصمیم می‌گیرد به خاطر علاقه وافرش به ماشین‌ها برای گردآوری آن‌ها به سراسر دنیا سفر کند. بعد از سه سال سفر و کاوش او در ۱۹۹۴ موزه شخصی‌اش را افتتاح کرد. نه تنها در این موزه ماشین‌آلات مختلفی برای حمل و نقل را خواهید دید بلکه اطلاعات زیادی درباره ماشین‌های زمینی، دریایی و هوایی کسب خواهید کرد. به علاوه بخشی از این موزه مربوط به اسباب بازی‌ها و مدل‌های کوچک شده ماشین‌هاست که نه تنها کودکان بلکه بزرگسالان را عاشق خود می‌کنند.

آدرس: Haskoy Cad. No: 5 Beyoglu, Haskoy, Istanbul 34445 Turkey

 

منطقه تاریخی استانبول

منطقه تاریخی استانبول شامل اصلی‌ترین و دیدنی‌ترین جاذبه‌های استانبول می‌شود که همیشه خدا و در تمام طول سال شلوغ و پر جمعیت هستند. این جاذبه‌ها شامل مسجد آبی استانبول، برج گالاتا در استانبول، ایاصوفیه، بازار بزرگ استانبول، بازار ادویه، آب انبار باسیلیکا استانبول، کاخ توپکاپی و کاخ دولماباغچه می‌شود اما برای دوری از شلوغی توصیه می‌کنیم که از برج دوشیزه دیدن کنید.

 

بهترین هتل‌های ۵ ستاره سمت آسیایی استانبول

مسجد سلطان مهری ماه

مسجد مهری ماه سلطان از آثار برجسته معمار مشهور عثمانی سنان است که از او یادگارهای فراوانی در سطح استانبول باقی مانده است. مهری ماه سلطان یگانه دختر سلطان سلیمان و نور چشمی او بود. مسجد مهری ماه سلطان در اثر دو زلزله در سال‌های سال ۱۷۶۶ و ۱۸۹۴ به شدت مورد خسارات جدی و اساسی گردید اما خوشبختانه مورد بازسازی‌های گسترده و کارگشا قرار گرفت و تا به امروز دوام آورد. این مسجد که در ساخت و معماری آن از ایاصوفیه الهام گرفته شده شامل بخش‌های مختلفی مثل حوزه علمیه، مدرسه ابتدایی، مقبره، کاروانسرا، بیمارستان و آشپزخانه می‌شود.

آدرس: Fevzi Pasa Caddesi Karagumruk Mh., Istanbul 34664 Turkey

 

مسجد رستم پاشا

این مسجد کوچک که پیدا کردن آن کمی مشکل است یکی از مساجد دیدنی استانبول است که ارزش بازدید دارد. این مسجد به خاطر کاشی‌های بسیار ظریفی که دیوارهای داخلی و خارجی را پوشانده، به شهرت رسیده است. از ایستگاه تراموا ینی‌کاپی به سمت بازار ورودی جلویی بازار ادویه حرکت کنید وارد نشوید و سمت راست را دنبال کنید از کافی شاپ رد شوید و قبل از Mehmet Efendi در خیابان سمت راست بپیچید سپس ۵ دقیقه مستقیم راه بروید تا مسجد را در سمت راست خود ببینید.

 

بهترین کافه‌های شاخ طلایی استانبول

هالیج

این رودخانه که بخش قدیم و جدید استانبول را از هم جدا می‌کند حدود ۲ هزار سال پیش مرکز تجاری و پویای شهر بود که بسیاری از بازارها و اتاق بازرگانی هنوز هم در سواحل آن قرار دارند. هالیج یک آبراه اصلی و ورودی اصلی بسفر استانبول است. در اینجا کشتی‌های زیادی از طرف مالکان خصوصی و اپراتورهای تور در رفت و آمد هستند که می‌توانید با آن‌ها بسفر را کاوش کرده و نمادهای شهر را از زاویه وسط آب تماشا کنید. اینجا یکی از بنادر مهم برای تورهای کروز بسفر محسوب می‌شود.

ینی جامی

ینی جامی یا ینی کامی به معنی مسجد جدید یکی از معماری‌های بسیار زیبا و دیدنی استانبول است که بر فراز تپه‌ای در امینونو واقع شده و منظره‌ای بسیار دیدنی به پایین دست ارائه می‌دهد. این مسجد در اواخر قرن شانزدهم میلادی به دستور صفیه سلطان و به دست داوود آقا که بهترین شاگرد سنان بود کلنگ خورد اما بر اثر اختلافات زیاد حدود ۵۰ سال نیمه کاره رها شد تا این که در اواسط قرن ۱۷ام و به دستور مادر سلطان محمد چهارم تکمیل شد و نهایتا در سال ۱۶۶۵ افتتاح شد. در آن زمان این مسجد را به مسجد والده سلطان می‌نامیدند. این مسجد ۳۵۰ ساله که از آثار زیبای به جامانده از دوره عثمانی محسوب می‌شود شامل زیبایی‌های گیرا و کاشی کاری‌های دقیقی بوده و از بخش‌های مختلفی همچون مسجد، مدرسه ابتدائی، حمام‌های عمومی، بیمارستان و فواره‌های زیبای سنگی و مقبره تشکیل شده است.

 

گشت و گذار در بازارهای محلی استانبول

آدرس: Rustem Pasa, Yeni Cami Cd. No:3 Eminonu, Istanbul 34116 Turkey

۱۴ مهر ۱۴۰۰

نظرات کاربران