گشت و گذار در منطقه باشاک شهیر استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
گشت و گذار در منطقه باشاک شهیر استانبول

باشاک شهیر به دلیل طبیعت فوق العاده، مراکز خرید مدرن، امکانات رفاهی متنوع، امکانات تفریحی و بسیاری ویژگی‌های دیگر، برای سرمایه گذاری یا مهاجرت بسیار ایده آل بوده و یکی از مهم‌ترین مناطق استانبول محسوب می‌شود. از سوی دیگر، باشاک شهیر میزبان ورزشگاه المپیک آتاتورک است که بزرگ‌ترین ورزشگاه کشور به شمار می‌آید. این منطقه در تمام طول سال با جنگل‌های بزرگ و انبوه از سرو، درختان کاج و درختان همیشه سبز احاطه شده است. در سفر با تور استانبول، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به این منطقه بزنید و از جاذبه‌های گردشگری باشکوه آن بی بهره نمانید.

 

درباره باشاک شهیر استانبول

باشاک شهیر، منطقه‌ای در بخش اروپایی استانبول است که از شمال با آرناووت کوی، از شمال شرقی با سلطان قاضی و ایوب سلطان، از شرق با اسنلر، از جنوب با باغجیلار، کوچوک چکمجه و آوجیلار و از غرب با اسنیورت احاطه شده است. این منطقه، یکی از ۳۹ منطقه شهری است که بین اروپا و آسیا در دو طرف شهر پراکنده شده‌اند.

از طرفی باید گفت باشاکشهیر استانبول از مناطق و محله‌های کوچک‌تر تشکیل شده که مهمترین آنها عبارتند از:

  • آلتین شهیر
  • باغچه شهیر
  • گورجین تپه
  • کایاباشی
  • ایکیتلی
  • شاملار
  • ضیا گوکالپ
  • شاهین تپه

تاریخچه منطقه باشاک شهیر استانبول به دوران امپراتوری عثمانی و زمانی که مرکز اصلی تولید و عرضه باروت عثمانی بود بازمی‌گردد. اما با گذشت زمان، این منطقه بعنوان زمین کشاورزی برای افسران عثمانی مورد استفاده قرار گرفت و غاری به نام یاریم برگاز و سد داموت در آن ساخته شد و از آن زمان تاکنون، همچنان به جا مانده و بعنوان معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری باشاک شهیر شناخته می‌شود.

همچنین، رودخانه‌ای در سراسر منطقه جریان دارد. یک سد در امتداد رودخانه وجود دارد که منجر به ایجاد یک دریاچه مصنوعی بزرگ به مساحت ۲۶۰۰۰ متر مربع در منطقه بایرامپاشا شده و آنرا به بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی استانبول بدل کرده است. همچنین چندین رستوران، کافه، استادیوم و باشگاه در اطراف دریاچه به چشم می‌خورند.

بعلاوه باشاک شهیر در مجاورت جنگلی قرار دارد که انواع گونه‌های جانوری از جمله روباه، عقاب و بسیاری دیگر از حیوانات وحشی را در خود جای داده و مناطق سبز وسیعی نیز با مساحت تقریبی ۵۰ کیلومتر مربع، توسط شهرداری باشاک شهیر برای پیاده روی در نظر گرفته شده‌اند.

 

کامل‌ترین راهنمای سفر به استانبول

 

امکانات باشاک شهیر استانبول

باشاک‌ شهیر، از یک محیط اجتماعی غنی با امکانات رفاهی و سرگرمی‌های فراوان برخوردار است. این منطقه دارای برترین مراکز خرید استانبول، تئاتر، بهترین سالن‌های سینما در استانبول، کنفرانس، بهترین باشگاه‌های ورزشی در استانبول، مکان برگزاری جشنواره‌ها و بسیاری از امکانات دیگر بوده که پاسخگوی نیازهای همه اقشار جامعه هستند. همچنین این منطقه، از زیرساخت های مدرنی بهره برده و فناوری‌های مدرن بسیاری در آن به کار رفته است. جالب است بدانید ترکیب جمعیتی این منطقه جوان است و بیش از ۴۰ درصد از کل جمعیت را، زیر ۲۰ سال تشکیل می‌دهند.

از طرفی باشاک شهیر دارای امکانات آموزشی است و دانشگاه‌ها و مدارس متعددی را در خود جای داده است. از نظر امکانات بهداشتی، باشاک شهیر دارای یک بیمارستان دولتی بزرگ با ۲۳ مرکز درمانی و کلینیک است.علاوه بر این، اخیرا تعداد زیادی بیمارستان خصوصی بعنوان یک شهر سلامت یکپارچه در باشاک شهیر ایجاد شده‌اند. و در نهایت هشت بیمارستان تخصصی با ظرفیت ۲۵۰۰ تخت، مجهز به آخرین فناوری‌های پزشکی را می‌توانید در باشاک شهیر شاهد باشید.

چگونه به باشاک شهیر برویم؟

باشاک شهیر به یک شبکه جامع حمل و نقل عمومی استانبول از جمله اتوبوس‌های عمومی و خصوصی، تراموا و مترو دسترسی دارد. در این منطقه، ایستگاهی وجود دارد که دسترسی به دیگر مناطق مهم استانبول را تسهیل می‌کند. از این ایستگاه، می‌توان به فرودگاه بین المللی آتاتورک رسید و از خط متروی مارمارای که قاره اروپا و آسیا را به هم متصل می‌کند، استفاده کرد.

خط مترو باشاک شهیر، بعنوان یکی از مهم‌ترین و کارآمدترین خطوط مترو استانبول شناخته می‌شود که علاوه بر فرودگاه، به سایر نقاط مهم شهر از جمله میدان تکسیم، بشیکتاش، مجیدیه کوی و دیگر مناطق استانبول متصل است.

همانطور که گفته شد منطقه باشاک شهیر استانبول به دلیل موقعیت جغرافیایی‌اش، دارای جاذبه‌های طبیعی بسیاری است. علاوه بر این، چند ورزشگاه و جاذبه‌های صنعتی نیز در این منطقه ساخته شده‌اند. در ادامه، به معرفی برخی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری باشاک شهیر می‌پردازیم.

میدان مرکزی باشاک شهیر در استانبول (The Central Square)

دولت ترکیه، یک میدان مرکزی بزرگ در باشاک شهیر ساخته است که تقریبا دو برابر میدان معروف تکسیم استانبول است. این میدان بزرگ، برای برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای مختلف در طول سال استفاده می‌شود. و البته همیشه نمایش‌های تئاتر، کنسرت‌ها، جشنواره‌ها و جشن‌های رمضان در اینجا برگزار می‌شوند. از طرفی، این میدان دارای بزرگ‌ترین باغ گیاه شناسی در اروپا، پارکینگ برای هزاران خودرو، تعداد زیادی رستوران و کافه و یک مسجد بزرگ است.

 

بهترین رستوران‌های محله کادیکوی استانبول

مرکز خرید دپوزیتو در باشاک شهیر استانبول (Deposite shopping center)

اینجا مکانی فوق العاده، برای قدم زدن و کشف مشاغل و برندهای مختلف داخلی و خارجی است. همچنین با معماری غیرمعمول ترکی، فضایی جالب توجه را در باغی وسیع به مخاطبانش ارائه می‌دهد تا ضمن خرید، از استراحت و شکم گردی در کافه‌ها و رستوران‌های متعدد لذت ببرند.

این مرکز خرید، در زمینی به مساحت ۱۷۰۰۰۰ متر مربع بنا شده و میزبان بسیاری از برندهای معروف مانند Nike Factory Store، Adidas، Mavi، Boyner Outlet، Damat، Hotiç، LC Waikiki است. در اینجا هر آنچه که به دنبال آن هستید را پیدا خواهید کرد و از خرید با قیمت‌های تخفیفی، در ۳۶۵ روز سال لذت خواهید برد.

غار یاریم بورگاز در باشاک شهیر استانبول (Cave Yarimburgaz)

غار یاریم بورگاز، غاری باستانی است که در منطقه باشاک شهیر در محله گورجین تپه، در ۲۰ کیلومتری غرب شهر استانبول و حدود ۱.۵ کیلومتری شمال دریاچه کوچوک چکمجه واقع شده است. طول این غار ۵۲ متر است و جالب است بدانید در دوره عثمانی، برای تولید و عرضه باروت استفاده می‌شد.

این مکان، در نتیجه عبور یک رودخانه زیرزمینی که یک سازند آهکی باستانی را فرسایش داده شکل گرفته است. امروزه این غار، یکی از جاذبه‌های گردشگری این حوالی بوده و هر ساله میزبان گردشگران بسیاری از سراسر جهان است.

 

معرفی کارت موزه استانبول و استفاده از آن

مرکز خرید استانبول مال (Mall of Istanbul)

بنا به گفته شورای بین المللی مراکز خرید (ICSC)، استانبول مال بزرگ‌ترین مرکز خرید، سرگرمی و سبک زندگی در ترکیه و همچنین "بهترین مرکز خرید جهان" است.

این مرکز خرید که شامل ۳۵۰ فروشگاه داخلی و بین المللی و برندهای متعدد است، از سال ۲۰۱۴ به روی علاقمندان گشوده شده و در عین حال، فضاهایی شگفت انگیز را برای تفریح و استراحت و شکم گردی ارائه می‌دهد. برخی از محبوب‌ترین این گزینه‌ها عبارتند از:

  • سینماهای مجهز به فناوری صوتی و تصویری دیجیتال پیشرفته
  • رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها
  • هتلی با گنجایش ۳۰۰ اتاق
  • موی پارک که یک شهربازی سرپوشیده مملو از سرگرمی است
  • یک پارک برفی
  • مناطق تفریحی

بنابراین در اینجا می‌توانید خرید کنید، خوراکی‌های متنوع و لذیذ را در کافه‌ها و رستوران‌ها امتحان نمایید، در رویدادهای Moi Stage شرکت کرده و یا از یک روز پر از سرگرمی و هیجان در موی پارک لذت ببرید.

موی پارک در باشاک شهیر استانبول (Moi Park)

موی پارک، بزرگ‌ترین شهربازی سرپوشیده ترکیه بوده که در مرکز خرید استانبول مال واقع شده است و یکی از جذاب‌ترین شهربازی‌های استانبول شناخته می‌شود. این شهربازی، برای تفریح ​​ تمام سنین مناسب است و وسایل بازی بسیاری را شامل می‌شود.  اگر قصد سفر با تور استانبول را دارید، پیشنهاد می‌کنیم فرصت بازدید از این شهر تفریحی را از دست ندهید.

این پارک در مساحتی بالغ بر ۱۲۰۰۰ متر مربع، دارای دو سطح است. در طبقه بالا زمین بازی، تاب و وسایل جذاب برای کودکان ۴-۱۰ ساله و در طبقه پایین امکانات تفریحی برای کودکان بالای ۱۰ سال درنظرگرفته شده‌اند. تاب‌های بزرگ، تونل‌های هیجان انگیز، بازی‌هایی که آدرنالین را به شدت افزایش می‌دهند و اجرای تاتر، کنسرت موسیقی و رویدادهای خانوادگی در این مکان، می‌توانند خاطراتی جذاب را برای بازدیدکنندگان رقم بزنند.

مرکز خرید المپیا در باشاک شهیر استانبول (Olimpa Mall)

اینجا تمام مایحتاجی که خانواده‌ها نیاز دارند را ارائه می‌دهد. خدمات تحویل مشتری شبانه روزی نیز، از مهمترین امکانات این مرکز خرید به شمار می‌آید. بعلاوه فعالیت‌های هنری و رویدادهایی جذاب برای کودکان که به طور منظم در این مکان برگزار می‌شوند، عواملی کلیدی در تبدیل آن به مقصد و محل تجمع مردمان محلی به شمار می‌آیند.

طبقه همکف، دارای سالن سینما برای نمایش جدیدترین فیلم‌ها و کارتون‌ها است. همچنین یک سوپرمارکت معروف در ترکیه (Shari) را در خود جای داده است. این طبقه شامل تعداد زیادی فروشگاه پوشاک و مبلمان، کتابخانه و غیره بوده و تعدادی آرایشگاه زنانه را نیز شامل می‌شود.

طبقه دوم و سوم نیز، تعدادی فروشگاه پوشاک متنوع پوشاک را ارائه می‌دهد که از معروف‌ترین آنها، می‌توان به فروشگاه LC Waikiki و Koton اشاره کرد. و در نهایت، طبقه چهارم مجموعه‌ای از رستوران‌های محلی را در خود جای داده که غذاهای لذیذ ترکی سرو می‌کنند. در اینجا همچنین، شاهد فضاهای بازی برای کودکان خواهید بود. در نهایت برای آشنایی با سایر مراکز خرید پرطرفدار در استانبول، توصیه می‌کنیم سری هم به مقاله بهترین مکان‌ها برای خرید در استانبول بزنید.

 

نکاتی برای بازدید از کاخ دلما باغچه استانبول

پارک دریاچه‌ای باهچه شهیر در باشاک شهیر استانبول (Bahçeşehir Gölet Park)

این پارک، مکانی بی نظیر با آب و هوای عالی برای استراحت و تفریح ​​است. اگر به پیک نیک علاقه دارید، می‌توانید این مکان زیبا و سرسبز را انتخاب کنید. گفتنی است جالب‌ترین و زیباترین مکان این پارک، دریاچه آن است که مملو از اردک‌ها و لاک پشت‌هاست. دریاچه باهچه شهیر که اولین و بزرگ‌ترین حوض مصنوعی استانبول است، مساحتی بالغ بر ۲۶۰۰۰ متر مربع را در بر می‌گیرد.

بعلاوه این پارک، مکانی عالی برای عکاسی به شمار می‌آید و البته دارای رستوران‌های مناسب و کافه تریاهای کوچک برای راحتی بازدیدکنندگان و استراحت پس از گشت و گذاری خسته کننده است. زمین‌های بازی موضوعی، مسیر پیاده‌روی ۱۰۰۰ متری، باشگاه‌های خصوصی، باغ چای، تیم‌های تناسب اندام در فضای باز، یک استیج که میزبان نمایش‌ها و کنسرت‌های مختلف است و دومین استیج بزرگ استانبول به شمار می‌آید، از دیگر جذابیت‌های این فضای مفرح محسوب می‌شوند.

پارک بابالو در باشاک شهیر استانبول (Babalu Park)

پارک بابالو، یکی از مهم‌ترین مراکز تفریحی منطقه باشاک شهیر بوده و روزانه میزبان علاقمندان بسیاری است. این پارک تمیز و امن، مکان مناسبی برای تفریح ​​و سرگرمی کودکان ۲-۱۲ ساله محسوب می‌شود.

این مکان که در زمینی به مساحت ۱۳۵۰ متر مربع احداث شده است، یک مرکز سرگرمی بازی بزرگ و سرپوشیده است که در آن وسایل بازی متنوعی را خواهید یافت. گفتنی است یونیت‌های بازی از آلمان وارد شده‌اند و تمامی کنترل‌های لازم و استانداردهای اروپایی در رابطه با سلامتی، در ساخت و راه اندازی آنها لحاظ شده است.

 

معرفی زیباترین کاخ‌های استانبول

پارک بوگازکوی در باشاک شهیر استانبول (Bogazköy Park)

اینجا یکی دیگر از پارک‌های این منطقه است که از یک فضای خانوادگی تمیز و زیبا، همراه با وسایل بازی متنوع برای کودکان برخوردار است. همچنین دارای امکانات ورزشی متنوعی از جمله زمین بسکتبال، فوتبال و تنیس روی میز بوده و در اطراف این پارک، می‌توانید منظره‌ای جذاب از تنگه بوگاز با ویلاها و ساختمان‌های زیبا را شاهد باشید.

اقامت در باشاک شهیر استانبول

باشاک شهیر به دلیل برخورداری از طبیعت و آب و هوای منحصر به فرد، وجود مراکز درمانی و آموزشی، مراکز خرید مدرن و جاذبه‌های گردشگری، به یکی از مناسب‌ترین مناطق استانبول برای زندگی و خرید خانه یا آپارتمان تبدیل شده است.

برج‌ها و ویلاهای مدرن به سبک اروپایی در باشاک شهیر، سرمایه‌گذاران بسیاری را به خود جذب  کرده‌اند و با توجه به تراکم برج‌ها و مدرن بودن منطقه، طیف گسترده‌ای از املاک و مستغلات برای ارائه خدمات به سرمایه گذاران را در این محدوده خواهید یافت.

جالب است بدانید املاک و مستغلات این منطقه، طبق آخرین استانداردهای جهانی و همراه با امکانات داخلی نظیر استخر، سالن بدنسازی، سونا، کافه، پارک، چشم اندازهای زیبا و سایر المان‌های پرطرفدار و لوکس شکل گرفته‌اند. این اقامتگاه‌ها برای سبک زندگی خانوادگی، از طبقه متوسط ​​تا ثروتمند مناسب هستند.

در نهایت اگر صرفا قصد اقامتی کوتاه مدت را دارید و می‌خواهید در طول سفر با تور استانبول، در منطقه آرام و طبیعت راحت باشاک شهیر اقامت داشته باشید و به دنبال هتلی جذاب با دسترسی‌های مناسب می‌گردید، ما این هتل‌ها را پیشنهاد می‌کنیم:

  • Hampton by Hilton Istanbul hotel
  •  Mall of Istanbul Hotel
  •  Bahçetepe Medikule & Safa hotel
  •  Hilton mall of Istanbul hotel

 

بهترین هتل‌های منطقه بی‌اغلو استانبول

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

۲۴ آبان ۱۴۰۱

نظرات کاربران