بهترین مقاصد زمستانه هند در سال ۲۰۲۲

جاذبه‌های گردشگری هند
بهترین مقاصد زمستانه هند در سال ۲۰۲۲

زمستان در هند کمی متفاوت‌تر از خیلی کشورهای دیگر است. این کشور بسیار بزرگ در طول زمستان هم جاهای برفی دارد که می‌توانید در آن‌جاها به انجام ورزش‌های زمستانی بپردازید و هم سواحل گرمی که در اوج سرمای زمستانی اروپا، آفتابی و دلپذیر است. در واقع شما باید از وضعیت شهرهای مختلف هند در این فصل خبردار باشید تا بتوانید تصمیمی درست برای سفر با تور هند به این سرزمین زیبا در فصل زمستان بگیرید. لیست امروز ما درباره بهترین مقاصد زمستانی در هند است و ما سعی کرده‌ایم از نقاط مختلف شبه قاره، مقاصدی متنوع و جذاب را به شما معرفی نماییم.

 

گولمارگ، کشمیر

اولین گزینه در لیست مقاصد جذاب زمستانه‌ی ما برای هند، گولمارگ قرار دارد که یک مقصد کلاسیک برفی با مجموعه‌ای متنوع از فعالیت‌های زمستانه است. این منطقه کوهستانی در شمال کشمیر واقع شده و با داشتن منظره‌های برفی شگفت‌انگیز، دریاچه‌ی یخ زده و امکانات خیلی خوب، مکانی ایده‌آل برای تور زمستانه هند خواهد بود. چه آن‌هایی که اهل ماجراجویی هستند و می‌خواهند به ارتفاعات رفته یا اسنوبورد در مناطق جنگلی را تجربه کنند و چه افراد عادی که برا تفریحات معمولی به گولمارگ می‌روند، همه از بودن در این مکان، لذت خواهند برد. اگر به این مکان رفتید، حتما تله کابین بزرگ با منظره‌ی حیرت‌انگیز گولمارگ را از دست ندهید.

 

دانستنی‌های جذاب در مورد مثلث طلایی هند

شیملا کوفری، هیماچال پرادش

شیملا کوفری از جمله مقاصد بسیار پرطرفدار هند در میان مردم خود این کشور است. مخصوصا آن‌هایی که در شمال هند زندگی می‌کنند، برای تجربه بودن در یک منطقه‌ی کوهستانی و برفی زیبا، به این شهر سفر می‌کنند. شیملا کوفری یک کان جنگلی است که در طول زمستان زیبایی منحصر به فردی به خود گرفته و شما می‌توانید، فعالیت‌های تفریحی مختلفی را در آن‌جا تجربه کنید. این شهر دارای رستوران‌ها متعدد، فروشگاه‌های متنوع و مناظر زیبایی بوده و امکانات لازم برای میزبانی از گردشگران خارجی تور هند نیز در آن‌جا به خوبی تهیه دیده شده است.

مانالی، هیماچال پرادش

قبل از این که به سراغ مناطق کم‌تر برفی برویم، یک مقصد زیبای دیگر در هیماچال پرادش را نیز به شما معرفی نماییم. این منطقه اگر چه در طول تابستان نیز گردشگران زیادی به خود می‌بیند، اما در طول زمستان واقعا به یک بهشت برفی فوق‌العاده و چشم‌نواز تبدیل می‌شود. جایی که برای انواع سفرها از تورهای دسته جمعی جوانانه برای تفریحات زمستانی تا ماه عسل در این فصل مناسب است. یک سری فعالیت‌های خاص هستند که اگر سفر با تور هند خود را برای مانالی برنامه ریزی کرده باشید، حتما باید در آن‌جا به انجام برسانید. از مهم‌ترین آن‌ها بازدید از دره‌ی سولانگ و البته دیدنی آبشار جوگینی است. دهکده قدیمی مانالی نیز از جمله جاهای خاص این منطقه به شمار می‌رود.

 

معرفی برترین مراکز خرید هند

آولی، اوتراخاند

اگر به قصد اسکی کردن در بهترین پیست‌های هند می‌خواهید به این کشور سفر کنید، کم‌تر جایی مثل آولی در اوتراخاند را پیدا خواهید کرد. جایی که مسابقات جهانی اسکی در آن‌جا برگزار شده و با داشتن مسیری بلند با سختی مختلف، از جمله جاهای استثنایی هند به این منظور محسوب می‌شود. این مکان که در طول تابستان فضایی سبز با آب و هوایی دلپذیر دارد در طول زمستانی برفی و سفید پوش می‌شود و آن‌هایی که قصد انجام ورزش‌های برفی هیجان‌انگیز را دارند، به آن‌جا مراجعه می‌کنند.

کوتچ، گوجارات

آیا دوست دارید به جای بودن در قله‌های برفی، شب‌های خود در سفر با تور هند را در صحرایی زیبا، زیر آسمانی پر از ستاره کمپ بزنید؟ در این ایام که شب‌ها دمای هوا به زیر صفر می‌رسد، یک فستیوال فرهنگی در این محل برگزار شده که شامل رقص‌های سنتی، غذاهای محلی، سافاری صحرای گروهی با مردمی از سراسر جهان و البته تماشای ستاره‌ها می‌شود. فستیوال کوتچ از جمله فستیوال‌های متفاوت هند است که باعث می‌شود، تعداد زیادی گردشگر خارجی در زمستان به این نقطه از هند بیایند.

 

تجربه بالن سواری در بهترین شهرهای هند

گوا

گوا غیر از فصل باران‌های موسمی خود، همیشه مملو از جمعیت گردشگران است و زمستان نیز موقعیتی عالی برای سفر به این شهر ساحلی فوق‌العاده زیبا خواهد بود. البته از سال نو که گذشته اما شما می‌توانید برای سال بعد، کریسمس و سال نو را نیز برای حضور در گوا برنامه ریزی کنید و از بودن در این مکان لذت ببرید. شهری که آب و هوایی عالی در طول زمستان دارد، کارناوال و فستیوال فیلم در این ایام برپا خواهد کرد و پارتی‌های شبانه‌ و کلاب‌هایش تا صبح باز هستند. همچنین دمای هوا نیز به گونه‌ای خواهد بود که به راحتی می‌توانید از فعالیت‌های آبی در گوا نیز لذت ببرید.

وایاناد، کرالا

می‌خواهید در زمستان به مناطق کوهستانی سفر کنید اما تحمل سرما را ندارید؟ پس در سفر به هند وایاناد را انتخاب کنید که یک منطقه جنگلی و سرسبز در کرالا به حساب می‌آید. شهری مملو از جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی چشم‌نواز و دیدنی‌های تاریخی که حتما از بودن در آن‌جا لذت خواهید برد. همچنین بودن در وایاناد به شما این امکان را می‌دهد تا به دیگر نقاط دیدنی کرالا نیز بروید و از طبیعت فوق‌العاده زیبای این بخش از هند لذت ببرید.

 

محبوب‌ترین غذاهای محلی در هند

اودایپور، راجستان

اودایپور که آن را ونیزِ هند می‌نامند، یک شهر دوست داشتنی و بسیار زیباست که هزاران هزار گردشگر در طول سال از آن‌جا دیدن می‌کنند. گردشگرانی که برای دیدن شکل خاص بناهای کنار برکه، قصر برکه و بسیاری جاذبه‌های تاریخی دیگر، اودایپور را برای سفر خود انتخاب می‌کنند. اما در زمستان بیشترین تعداد توریست را در اودایپور مشاهده خواهید کرد که به خاطر آب و هوای عالی این شهر در این فصل است. همچنین یک فستیوال هنری و صنایع دستی نیز در طول زمستان در اودایپور برگزار می‌شود که بعضی از هنرهای محلی را نیز شامل می‌شود. اگر شناختی از اودایپور ندارید، حتما در مورد این شهر زیبا در راجستان تحقیق کنید چون احتمالا برنامه‌ی بعدی سفر شما به هند، به مقصد این شهر خواهد بود.

مونار، کرالا

یکی دیگر از مناطق زیبای کرالا که برای سفر در زمستان پیشنهاد می‌شود، مونار است. معروفیت مونار به خاطر مناظر دیدنی و سرسبز این منطقه است و البته باغ‌های بزرگ چای بر روی تپه‌های آفتابی آن‌جا نیز در شکل‌گیری این مناظر بی‌تاثیر نیستند. البته سفر به مونار تنها گرفتن عکس و قدم زدن در تپه‌های سرسبز نیست و شما در آن‌جا می‌توانید به فعالیت‌های هیجان‌انگیز همچون کوهپیمایی در مناطق خاص، دوچرخه سواری در دل طبیعت و کارهایی از این قبیل نیز بپردازید.

 

زیباترین آبشارهای هند را بشناسید

کورگ، کارانتاکا

به این منطقه از شبه قاره، اسکاتلندِ هند می‌گویند و دلیلش هم سرسبز بودن آن بوده و زمستان‌های آن که آب و هوایی بهاری دارد، فرصتی ایده‌آل برای بازدید از منابع طبیعی فوق‌العاده زیبای آن‌جا خواهد بود. کورگ با این که محبوبیتی نسبی بین گردشگران دارد اما آنقدر شلوغ نمی‌شود که آرامشش را به هم بزند و شما در طول سفر می‌توانید به راحتی از بودن در فضایی بی‌نظیر و طبیعتی شگفت‌انگیز لذت ببرید. شما در کورگ می‌توانید به سراغ پارک ملی ناگارهول نیز بروید که از پارک‌های ملی مهم هند به حساب می‌آید.

گانگتوک، سیکیم

این شهر که در مسیر قدیمی راه ابریشم واقع شده، یک منطقه برفی محبوب دیگر در هند است که البته از نظر امکانات تفریحی یا پیست‌های برفی شبیه به دیگر مقاصد برفی که در لیست امروز معرفی کردیم نبوده و بیشتر به خاطر مناظر و دیدنی‌های طبیعی‌اش باید به گانگتوک بروید. دریاچه‌ی زیبای کوهستانی، صومعه‌های رنگارنگ و پس زمینه‌ی کوهستانی از گانگتوک یک مکان سورئال و واقعا دیدنی می‌سازد که با پوشش برفی تپه‌ها، زیبایی آن دو چندان می‌شود. در سفر به گانگتوک حتما باید از جاده‌ی ناتولا و دریاچه‌ی سومگو دیدن نمایید.

 

۱۴ بازار معروف و نمادین در هند (بخش اول)

موسوری، اوتراخاند

موسوری را "ملکه‌ی تپه‌ها" در هند نام گذاری کرده‌اند. تپه‌ای سرسبز و زیبا که گردشگران تور هند برای تفریح و استفاده از آب و هوای مطبوعش در طول سال از آن‌جا بازدید می‌کنند اما به وقت زمستان که می‌شود، درختان کاج، بلوط و سرو آن رختی سفید به تن می‌کنند و همه جا برفی می‌شود. هر چه از زیبایی موسوری در زمستان بگوییم کم است اما خیلی از مراکز تفریحی این منطقه در سرمای زمستان بسته خواهند بود و تنها کافه‌ها و رستوران‌هایی خاص و چند مجموعه اقامتی باز خواهند بود. برای مثال شما می‌توانید به له لاما کافه بروید و در جایی گرم و نرم از منظره‌ی برفی موسوری لذت ببرید. البته این منطقه بیشتر برای یک گردش یک روزه یا سفری دو روزه مناسب است و بهتر است در بازدید از دیگر مناطق اوتراخاند، از این مکان نیز بازدید به عمل آورید.

جودپور، راجستان

زمستان فرصتی مناسب برای سفر به "شهر آبی" راجستان است. جودپور در این ایام دمای هوایی بین ۱۰ تا ۲۷ درجه را شاهد خواهد بود و شما خیلی راحت و به دور از گرمای همیشگی این منطقه، می‌توانید از مناظر زیبای جودپور لذت کافی را ببرید. جودپور زیبایی‌های فراوانی دارد که گفتن از آن‌ها در یک بند نمی‌گنجند اما از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به قصر چشم‌نواز اوماید بِهاوان و معبد ماهاماندیر اشاره کرد. همچنین در اواخر زمستان فستیوال بین‌المللی هنرهای بومی نیز در جودپور برگزار می‌شود که از جمله فستیوال‌های معروف جهانی در هند به شمار می‌آید.

 

بازدید از جذاب‌ترین نمادهای کشور هند

واراناسی، اوتار پرادش

برای هندوها، واراناسی یکی از مقدس‌ترین نقاط در تمام این کره‌ی خاکی به حساب می‌آید. اما گردشگران به دلیلی متفاوت از واراناسی بازدید می‌کنند. آن‌ها به امید گردش با قایق در پهنه‌ی آبی و تماشای طلوع یا غروب خورشید از داخل آب به این مکان رفته یا سعی در بازدید از مراکز مذهبی فوق‌العاده دیدنی واراناسی دارند. آب و هوای مطبوع و عالی از جمله دلایلی خواهد بود که واراناسی را برای سفر در زمستان به شما معرفی می‌کنیم.

پودوچری

آخرین گزینه‌ی لیست ما یک شهر ساحلی دیدنی دیگر است که به عنوان یکی از رمانتیک‌ترین مقاصد گردشگری در هند به حساب می‌آید. آب و هوای گرم، سواحل زیبا، دریای آرام با آبی شفاف و دلپذیر، فعالیت‌های آبی و غذاهای خوشمزه‌ی فرانسوی و خیلی چیزهای دیگر هستند که می‌توانید در سفر به پودوچری از آن‌ها بهره مند شوید. فراموش نکنید که در این سفر حتما کمی از دریا فاصله گرفته و به سراغ دریاچه‌ی اوتسری نیز بروید که در طول زمستان، محل مهاجرت پرندگان بیشماری خواهد بود و منظره‌ای فوق‌العاده را برایتان به تصویر خواهد کشید.

 

آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم هند

۲۸ دی ۱۴۰۰

نظرات کاربران