بهترین مقاصد هند برای سفرهای انفرادی

جاذبه‌های گردشگری هند
بهترین مقاصد هند برای سفرهای انفرادی

سفر انفرادی به سایر نقاط دنیا تجربه‌ای شگفت‌انگیز است که به شما این فرصت را می‌دهد با افراد دیگری آشنا شوید و کسانی که در موج فکری‌تان هستند را شناسایی کنید. برخی از این آشنایی‌ها حتی ادامه دار هم خواهند بود. خواه به دنبال چیزی معنوی یا پرماجرا باشید، هند کشوری عالی برای سفر انفرادی و اکتشافات درونی و خودشناسی است اما به شرطی که بدانید به کجاها سفر کنید. در تور هند از شهرهای آرام ساحلی تا مقاصد شلوغ و پر هرج و مرج شما را برای سفری به سراسر هند دعوت می‌کنیم.

 

دهلی

در دهلی هرگز احساس تنهایی نخواهید کرد. این شهر پر جنب و جوش نقطه شروع بیشتر تورهای کشور است، بنابراین مسافران زیادی را خواهید دید. در این شهر محل اقامت متناسب با تمام بودجه‌ها وجود دارد که پهارگانج یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای کوله گردها محسوب می‌شود، همچنین رفت و آمد با استفاده از سیستم مترو آسان است. وقتی نوبت به گشت و گذار می‌رسد حتما از قلعه سرخ دیدن کنید و به Qutab Minar، بلندترین مناره آجری جهان با ارتفاع ۷۲.۵ متر (۲۳۸ فوت) بازدید کنید. همچنین معبد لوتوس که در سال ۱۹۸۶ ساخته شده به عنوان معجزه معماری مدرن دهلی شناخته می‌شود. این معبد شامل ۲۷ گلبرگ سنگ مرمر است که به هم متصل هستند و کاملا شبیه به نیلوفر آبی دیده می‌شوند. دهلی پر از غذاهای خیابانی خوشمزه و مقرون به صرفه‌ای است که گشت و گذار در بین آن‌ها تجربه فرهنگی غنی و پرباری تقدیم‌تان می‌کند.

 

بهترین فصل برای سفر به شهرهای مختلف هند

بمبئی

بمبئی یکی از بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین شهرهای هند است که ممکن است در ابتدا ترسناک به نظر برسد، اما ساکنان آن خونگرم و صمیمی هستند. این شهر ساحلی شگفت‌انگیز محل تلاقی دو دوره قدیم و جدید هند است. فکر کنید معابد باستانی و نشانه های تاریخی نزدیک آسمان خراش های سر به فلک کشیده را با هم در اینجا در دسترس خواهید داشت. این شهر سه مکان میراث جهانی یونسکو را در خود جای داده که شامل گروه‌های گوتیک ویکتوریایی و آرت دکو بمبئی، ایستگاه راه آهن بزرگ Chhatrapati Shivaji Terminus و غارهای Elephanta در یکی از جزایر بندر بمبئی می‌شود. به علاوه بمبئی پر از بازارهای دست فروشی و سنتی با اقلام وسیعی از بدلیجات هندی و پارچه‌های رنگی هستند. پینشهاد می‌کنیم برای اطلاعات بیشتر حتما مقاله بهترین جاذبه‌‌های گردشگری شهر بمبئی را نیز مطالعه فرمایید.

کرالا

مسافران این استان عموما برای لذت بردن از مناظر بهشتی و فضای آرام آن به کرالا، یکی از زیباترین شهرهای هند سرازیر می‌شوند. به لطف شش پارک ملی، بیش از دوازده پناهگاه حیات وحش و دو ذخیره‌گاه ببر در با شکوه‌ترین گردنه‌های غربی و رشته‌های Sahyadri، برخی از فرصت‌های خارق العاده پیاده‌روی وجود دارد. برخی از گونه‌های نادری که تنها در تلوزیون دیده‌اید همچون ببر هندی و خرس هندی را در اینجا می‌توانید پیدا کنید. ماجراجویی‌تان در کرالا با یک سافاری ساحلی در ماسه‌های طلایی ادامه دهید و به جایی که اقامتگاه‌های تفریحی مشرف به درختان نخل هستند بروید. اگر واقعا به دنبال انزوا هستید به اقامتگاه‌های یوگا بروید و یک هفته را با تمرینات آن‌ها سر کنید.

Darjeeling

اگر به دنبال نفس کشیدن در هوای تازه هستید، دو روز را در دارجیلینگ در شمال شرقی هند سپری کنید. این شهر عجیب گسترده شده در دامنه تپه یکی از اصلی‌ترین مقاصد تابستانی در دوران انگلیس بود که زیباترین مناظر کشور را در خود جای داده است. در واقع به خاطر استقبال توریست‌ها دارجلینگ همیشه با مهمانان داخلی و خارجی شلوغ بوده و با داشتن بسیاری از مهمانسراها و خوابگاه‌های ارزان قیمت، یک مقصد عالی برای مسافران انفرادی محسوب می‌شود. شما می‌توانید در صورت داشتن تجربه کوهنوردی و یا همراه با گروه‌های معتبر کوهنوردی به پیاده‌روی و صعود در دامنه‌های شیب دار اطراف شهر بروید و مناظر خیره کننده‌ای را کشف کنید.

 

چرا بمبئی به شهر رویاها شهرت یافته است؟

مانالی

اگر فردی ماجراجو و جسور هستید حتما سری به شهر کوهستانی مانالی که در ایالت هیماچال پرادش در شمال هند واقع شده بزنید. اسکی، رفتینگ در آب‌های سفید، پیاده روی و پاراگلایدر همه در دستور کار این تفرجگاه جذاب تپه‌ای است که به عنوان بهشتی برای کوله گردها محسوب می‌شود. اینجا با تعداد زیادی هتل و هاستل ارزان قیمت همیشه مقصد محبوب کوله گردها بوده است. اگر به دنبال ورزش‌های آبی در رودخانه هستید بهترین ماه‌ها برای سفر مارس تا ژوئیه است، در حالی که دسامبر تا فوریه بهترین دوره برای اکتشافات کوهستانی محسوب می‌شود. گذشته از فعالیت‌های پر هیجان، مانالی مکان مناسبی برای تجربه زندگی معنوی هم هست. معابد زیادی در این دره جمع شده‌اند و معبد باستانی هیدیمبا دوی یکی از محبوب‌ترین مکانهای زیارتی در این منطقه شناخته می‌شود.

 

جاذبه‌های دیدنی گوا ؛ شهر فرنگ و تاریخ هند

۲۴ خرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران