معرفی ناب‌ترین مقاصد گردشگری تور هند برای سفرهای رمانتیک

جاذبه‌های گردشگری هند
معرفی ناب‌ترین مقاصد گردشگری تور هند برای سفرهای رمانتیک

اگر قصد دارید سفری رمانتیک را تجربه کنید یا یک سفر خاص داشته باشید که یاد و خاطره آن برای همیشه در ذهن‌تان باقی بماند، تور هند یک گزینه بسیار مناسب است. هند، سرزمین رنگارنگ هفتاد و دو ملت، جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد اما در این میان برخی از مقاصد گردشگری، مانند یک سرزمین بهشتی برای سفرهای رمانتیک هستند.

هرچند انتخاب از میان صدها مقصد رویایی در کشور هند کار ساده‌ای نیست اما در ادامه برخی از این مقصدهای گردشگری رمانتیک، راه‌ رسیدن به این مناطق، ویژگی‌ها و امکانات و همچنین بهترین زمان بازدید را معرفی می‌کنیم تا با خاطری آسوده تور هند را برای یک تجربه به یادماندنی انتخاب کنید.

 

 ۱- غواصی در جزایر آندامان

غواصی و زیرآبی رفتن در آب‌های نیلگون خلیج بنگال در حاشیه جزایر آندامان یکی از تفریخات رمانتیک است که می‌توانید در تور هندوستان برای آن برنامه‌ریزی کنید. غواصی در یک ساحل مرجانی، آن هم درست در جزایری که تنها آتشفشان هند را در خود جای داده‌اند، یک تفریح هیجان انگیز خواهد بود.

برای رسیدن به آندامان می‌توانید از پروازهای مستقیم دهلی نو، کلکته، و چنای استفاده کنید.

 

 معروف‌ترین قلعه‌های هند برای بازدید 

 

 

غواصی در جزایر آندامان

 

 

بهترین ویژگی‌ها و امکانات: سواحل آرام و کم‌تر در دسترس، امکانات تفریحی لوکس، غواصی، ورزش‌های آبی، اماکن تاریخی و موزه‌ها

بهترین زمان برای دیدن: از ماه اکتبر تا ماه می

 

 

۲- قایق سواری در دریاچه سرینگر

یکی از شهرهای زیبای کشور هند، سرینگر نام دارد. این شهر در هیمالیای غربی در ایالت کشمیر قرار دارد. یک سرزمین رویایی که با طبیعتی سرسبز در میان کوه‌های جذاب و بلند قامت احاطه شده است. فرودگاه بین المللی سرینگر یکی از فرودگاه های بزرگ هندوستان است که پذیرای پروازهای مستقیم از دهلی و بمبئی به سرینگر است. اگر طرفدار قطار هستید، نزدیک‌ترین ایستگاه به سرینگر، اوهامپور در جامو است.

 

 

 دریاچه سرینگر

 

 

بهترین ویژگی‌ها و امکانات: پیست‌های قایقرانی، باغ ها و خانه‌های محلی، بازدید از دریاچه، غذاهای محلی و خرید

بهترین زمان برای دیدن: ماه آوریل تا ماه سپتامبر

 

 

۳- تماشای طلوع و غروب خورشید بر پهنه افق گنگتوک

برای تماشای زیباترین طلوع و غروب خورشید که در عمرتان دیده‌اید، حتما باید سری به ایالت گنگتوک بزنید. این منطقه در شمال شرقی هندوستان واقع شده است و یکی از رمانتیک‌ترین مقاصد گردشگری جهان به شمار می‌رود.برای رسیدن به این مقصد می‌توانید بلیطی برای نزدیک‌ترین فرودگا گنگتوک در Bagdogra رزور کنید و یا از قطار استفاده کنید.

 

 زیباترین مقاصدی که برای سفر به هند می توانید انتخاب کنید 

 

 

پهنه افق گنگتوک

 

 

بهترین ویژگی‌ها و امکانات: تماشای افق زیبای رشته کوه‌های هیمالیا، قدم زدن در کنار دریاچه‌ها، بازدید از صومعه های بودایی، دیدار با مردم محلی، دسترسی به غذاهای سنتی و خرید

بهترین زمان برای دیدن: تمام سال

 

 

۴- تصور زندگی فرانسوی در پاندیچری

علاوه بر آندامان، یکی دیگر از زیباترین مکان‌های غواصی در هند و خلیج بنگال در سواحل شهر پاندیچری واقع شده است. علاوه بر غواصی و ورزش‌های آبی می‌توانید با اقامت در پاریس کوچک هند(لقب پاندیچری) از معبد مرجانی که یک اثر هنری زیباست نیز بازدید کنید.برای رسیدن به پاندیچری باید به نزدیک‌ترین فرودگاه یعنی فرودگاه چنای سفر کنید.

 

 

زندگی فرانسوی در پاندیچری

 

 

بهترین ویژگی ها و امکانات: فرصت دیدن بقایای معماری قدیمی فرانسوی د دوران استعمار، ساحل راکی، یوگای ساحلی و ریلکسیشن، غواصی و قدم زدن در ساحل

بهترین زمان برای دیدن: ماه اکتبر تا ماه مارس

 

 

۵- آبشارهای جادویی در تاوانگ

تاوانگ یکی از آرام‌ترین شهرهای گردشگری است که در سال‌های اخیر محبوبیت فراوانی پیدا کرده است. این شهر سردسیری به خاطر آبشارهای زیبا، طبیعت مسحور کننده و آب و هوای خنک در بیشتر ایام سال معروف شده است. اگر در میانه فصل بهار و تابستان به این منطقه سفر کنید، فرصت خواهید داشت تا در یک آب و هوای مطبوع، به تماشای گل و شکوفه‌های قرمز و صورتی بنشینید.

 

 معرفی برترین و زیباترین پارک‌های ملی هند 

 

 

آبشارهای جادویی در تاوانگ

 

 

بهترین ویژگی‌ها و امکانات: تپه‌های پوشیده شده با برف، رشته کوه‌ها، بازدید از صومعه‌های بودایی، بازدید از یادبود جنگ.

بهترین زمان برای دیدن: ماه مارس تا ماه نوامبر

 

 

۶- اقامت در کلبه‌های کوچک اوتی

یکی از رمانتیک‌ترین مناطق گردشگری هند شهر زیبای اوتی است که در ایالت تامیل نادوی هند قرار دارد. منطقه اوتی، به خاطر تپه‌های همیشه سرسبز خود معروف شده است و برای همین هم به این منطقه لقب ملکه تپه‌های سبز را داده‌اند. با سفر به این منطقه یک فرصت عاشقانه برای اقامت در کلبه‌های کوچک محلی را پیدا خواهید کرد. اگرچه به خاطر جنوبی بودن این منطقه انتظار می رود که آب‌و‌هوای آن گرم و مرطوب استوایی باشد، اما به خاطر ارتفاع زیاد و طبیعت سرسبز، اوتی در بیشتر ماه‌های سال هوای معتدل و خنکی دارد.

 

 بهترین مقاصد هند برای سفر ماه عسل کدام‌ها هستند؟ 

 

 

 کلبه‌های کوچک اوتی

 

 

برای رسیدن به اوتی، می‌توانید به طور مستقیم از ایران، پروازهای منتهی به شهر بنگلور را انتخاب کنید و تور هندوستان خود را از این منطقه رویایی آغاز کنید.

بهترین ویژگی‌ها و امکانات: تپه‌های نیلگری، باغ گیاه شناسی، راه آهن کوه نیلگری، دریاچه اوتی

بهترین زمان برای دیدن: تمام سال

۲۱ فروردین ۱۳۹۸

نظرات کاربران