بهترین مقاصد هند برای سفر تنهایی

جاذبه‌های گردشگری هند
بهترین مقاصد هند برای سفر تنهایی

اگر برنامه دارید تا تنها به تور هند بروید، اصلا نگران نباشید. جهای مختلفی در این کشور وجود دارد که سفری عالی را برایتان رقم خواهد زد. در مقاله‌ی امروز، ما چند نمونه از این مقاصد را برای شما لیست کرده‌ایم. مقاصدی که هر کدام به نحوی، سفری ایده‌آل را برایتان رقم خواهند زد.

 

راجستان، میراث فرهنگی و تاریخی هند

راجستان اگر چه دارای مناطق صحرایی بسیاری است اما در خود چندین قلعه‌ی فوق‌العاده، قصرهای بزرگ، عمارت‌های باشکوه، معابد متنوع و دریاچه‌های زیبا دارد. راجستان مقصدی خاص و متفاوت نه تنها در هند بلکه در تمام دنیا به حساب آمده و با جاذبه‌های گردشگری فراوان خود، هر ساله جمعیت بسیار زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. البته در کنار بازدید از ابنیه تاریخی و قایق سواری دریاچه‌های مختلف، سافاری صحرا و سافاری جنگل و همچنین کم زدن در مناطق صحرایی نیز، فعالیت‌هایی عالی برای این سفر به حساب می‌آیند.

 

گشت و گذار در طبیعت زیبای کورگ در هند

بهترین زمان برای سفر: نوامبر تا فوریه

 

گوا، بهشت ساحلی

احتمالا از هر کس که بپرسید، برای سفر تنهایی به هند، گوا را به شما پیشنهاد دهند. بهترین مقصد ساحلی هند به طبیعت زیبا، سواحل عالی و همچنین جشن‌های شبانه شلوغش معروف است. تفریحات آبی در بهترین شرایط در تور گوا فراهم بوده و و می‌توانید انواع بازی‌ها را در آن‌جا امتحان کنید. بازدید از آبشار دودهساگار، تماشای غروب خورشید دیدنی، شرکت در فستیوال‌های مختلف، شرکت در تورهای طبیعت گردی و تفریحات شبانه، از جمله دیگر دلایل شرکت در تور گوا خواهد بود.

بهترین زمان برای سفر: نوامبر تا فوریه

 

کرالا، زیبا و باور نکردنی

کرالا یکی از زیباترین بخش‌های هند است. سرزمینی سبز و دوست داشتنی که لا‌به‌لای دریاچه‌ها و رودخانه‌ها شکل گرفته و دارای سواحل مختلف، پارک‌های ملی، طبیعت بکر و باغات چای است. چیزی که باعث می‌شود این مکان را به مسافران تنها پیشنهاد کنیم، امنیت بالا، تفریحات مختلف و جاذبه‌های گردشگری متعدد بوده و همچنین تورهای مختلف محلی که به صورت گروهی برای گردشگران شکل می‌گیرد و در این سفرها، می‌توانید دوستانی جدید از جاهای مختلف دنیا پیدا کنید.  

بهترین زمان برای سفر: سپتامبر تا فوریه

 

لاداک، ماجراجویی در هند

لاداک منطقه‌ای دیدنی با چشم‌انداز‌های زیباست که توسط دو رشته کوه عظیم هیمالیا و کاراکورام احاطه شده است. برای رسیدن به لاداک باید از جاده‌های مختلف و نه چندان راحت بگذرید اما با رسیدن به این منطقه، متوجه خواهید شد که سفر به آن‌جا، به تمام زحمتش می‌ارزد. دریاچه‌های کوهستانی، یخچال‌های طبیعی، مسیرهای پیاده روی در کوهستان، سافاری‌های مختلف و ... از جمله جذابیت‌های لاداک به حساب می‌آیند.

 

با جاذبه‌های تاریخی دهلی آشنا شوید

بهترین زمان برای سفر: مِی تا اکتبر

 

مانالی، قله‌های جادویی هیمالیا

مانالی یکی از مقاصد مرتفع کلاسیک در هند به حساب می‌آید. جایی زیبا در نزدیکی رودخانه بیز که برای تنها سفر کردن عالی خواهد بود. خوبی مانالی این است که هم در تابستان جذابیت خود را دارد و هم در زمستان. در تابستان شما می‌توانی داز دریاچه‌های مختلف دیدن کرده، در روخانه قایق سواری کنید، طبیعت گردی در مناطق کوهستانی را تجربه کرده و به فعالیت‌های این چنینی بپردازید. زمستان اما زمان اسکی و انجام ورزش‌های برفی است و سر زدن به چشمه‌های آب گرم و تماشای منظره‌ی برفی هیمالیا از پنجره‌ی هتل ... .

بهترین زمان برای سفر: اکتبر تا جون و زمستان

 

هامپی، بازدید از ویرانه‌های باستانی

اگر علاقه‌مند به بازدید از شهرهای باستانی و میراث جهانی یونسکو باشید، در سفر به تور هند، سری به هامپی بزنید. این شهر بزرگ، یک موزه‌ی روباز است که بیش از ۵۰۰ نماد باستانی را در خود جای داده. ویرانه‌هایی که در این‌جا مشاهده می‌کنید، اغلب به دوره‌ی امپراطوری ویجایاناگار بر می‌گردد و شامل معابد حیرت‌انگیز و بناهای بسیار زیبا می‌شود. این شهر در کنار رودخانه تونگابهادرا واقع شده و به معابد زیبا و متعددش معروف است. اگر اهل طبیعت گردی، بازدید از مراکز تاریخی و شرکت در تورهای جمعی باشید، هامپی گزینه‌ای عالی برای شما خواهد بود.

 

۹ مکان متفاوت در نزدیکی دهلی

 بهترین زمان برای سفر: اکتبر تا فوریه

 

دارلجینگ، قدم زدن در میان باغات بزرگ چای

با قرار گرفتن در ارتفاع ۲۰۵۰ متری از سطح دریا و داشتن باغات بزرگ چای، دارجلینگ یکی از مقاصد بسیار خوب برای کوله گردها و کسانی‌ست که دوست دارند، تنها به دل طبیعت بزنند. دارجلینگ حس و حال قدم زدن در شهرهای قدیمی را برایتان به همراه دارد و می‌توانید در طول سفر، از ابنیه مختلفی که از زمان استعمار به جا مانده، کلیساهای متعدد و بسیاری دیدنی‌های دیگر بهره ببرید. کوه‌پیمایی، شرکت در تورهای طبیعت گردی و تماشای مناظر زیبای کوهستانی از جمله فعالیت‌هایی است که حتما در طول سفر به این منطقه باید به انجام برسانید.

بهترین زمان برای سفر: فوریه تا مارس و سپتامبر تا نوامبر

 

لاهائول و اسپیتی، سفری روحانی به تبت

اسپیتی و لاهائول در یکی از مناطق دور دست هیماچال پرادش قرار گرفته و از جمله مقاصد گردشگری خاصی به شمار می‌آیند که بسیاری افراد، تنها به آن‌جا سفر می‌کنند. آن‌هایی که به دنبال تماشای زیبایی‌های طبیعت تبت هستند، دوست دارند در تورهای جمعی به کوهپیمایی بپردازند و البته علاقه‌مند به فرهنگ ویژه‌ی مردم تبت و بازدید از معابد باستانی‌اند، این دو مکان را مقاصدی استثنایی برای سفر می‌دانند. تورهای مختلفی از این محل برای بازدید از جاهای مختلف برگزار می‌شود که هم به صورت پیاده، هم برای کمپینگ و حتی به صورت دوچرخه سواری برپا خواهند شد.

 

گشت و گذار در بمبئی راهنمای ۲۰۲۲

بهترین زمان برای سفر: مِی تا اکتبر

 

پودوچری، سواحل و کلیساهای زیبا

شاید نام پودوچری را در میان مقاصد محبوب هندی نبینید، اما این شهر ساحلی متفاوت، جایی جذاب برای سفر، مخصوصا اولین سفر تنهایی به هند به حساب می‌آید. حضور طولانی مدت فرانسوی‌ها در این گوشه از هند، باعث شده تا آن‌جا، در بسیاری مناطق، حس و حال بودن در یکی از شهرهای فرانسوی را بدهد. وجود کلیساهای متعدد و زیبا، خانه‌های قدیمی و جذاب از دوران استعمار و چیزهایی از این دست، جزو جاذبه‌های پودوچری به حساب می‌آیند. این شهر بندری، دارای سواحل زیبایی نیز هست که برای آبتنی مناسب هستند. این شهر زیبا از آن جاهایی بوده که خود هندی‌ها برای سر کردن تعطیلات خود از آن استفاده می‌کنند و از منظر اغلب گردشگران پنهان مانده است.

بهترین زمان برای سفر: اکتبر تا فوریه

 

پارک ملی باندهاوگار، حیات وحش جذاب

خیلی از گردشگران هستند که با علاقه به دنیای حیات وحش، وارد پارک‌های ملی شده و در سافاری‌های این چنینی شرکت می‌کنند. پس حتی اگر تنها به شهرهای مختلف هند سفر می‌کنید، می‌توانید در این سافاری‌ها شرکت کرده و یکی دو روز خود را به دل طبیعت شگفت‌انگیز هند بزنید. یکی از بهترین جاها برای چنین سفری، پارک ملی باندهاوگار است که در خود جمعیت بسیار بالایی از ببرها را نگهداری می‌کند. در این پارک بیش از ۲۵۰ گونه پرنده و ۸۰ گونه پروانه نیز زندگی کرده و خیلی از توریست‌ها با ماندن در مادهیا پرادش، روزهای زیادی را به بازدید از این محل می‌گذرانند و تنها به یک بار بازدید چند ساعته از پارک ملی بسنده نمی‌کنند. عکاسی در پارک، شرکت در سافاری‌های مختلف، سافاری شبانه و پیاده روی در طبیعت از جمله فعالیت‌هایی هستند که می‌توانید در پارک ملی باندهاوگار انجام دهید.

 

خاص‌ترین مکان‌ها برای لذت از طبیعت دهلی

بهترین زمان برای سفر: اکتبر تا جون

 

واراناسی، شهری باستانی

یکی از قدیمی‌ترین شهرهای هند از جمله مقاصد پرطرفدار در این کشور نیز به حساب می‌آید. این شهر حتی در لیست مقاصد محبوب سفرهای تنها در جهان نیز در رده‌های بالایی قرار می‌گیرد و دلیل آن نیز جاذبه‌های متعدد آن است که می‌توان تنها از آن‌ها بازدید کرده و سفری دلچسب را برای خود ثبت کنید. بازدید از معابد متعدد، قایق سواری در رودخانه، گرفتن عکس‌های زیبا و کشف خود در این سفر روحانی، از دلایل سفر به واراناسی به حساب می‌آیند.

بهترین زمان برای سفر: اکتبر تا فوریه

 

گولمارگ، تفریحات برفی

اگر قصد دارید، تور زمستانی هند را به صورت تنها تجربه کنید و علاقه‌مند به تفریحات برفی هستید، صد در صد باید به گولمارگ بروید. این مکان تورستی و عالی با داشتن پیست‌های بزرگ، امکانات عالی و فراهم کردن شرایط دلچسب برای تجربه انواع تفریحات و ورزش‌های برفی، گزینه‌ای فوق‌العاده برای سفر زمستانی به هند است. البته خیلی‌ها برای کمپینگ، گلف، کوه پیمایی و فعالیت‌های مختلف در طول تابستان نیز به گولمارگ می‌روند اما این محل بیشتر برای روزهای سرد زمستان محبوب است.

 

چرا به جیپور سفر کنیم؟

بهترین زمان برای سفر: از اولین بارش‌های برف تا پایان زمستان

 

جیسلمیر، دروازه‌ای به صحرا

شهر طلایی جیسلمیر در قلب صحرای تار واقع شده و یکی از مقاصد خاص و عجیب در هند به حساب می‌آید و می‌تواند یک ماجراجویی جذاب برای مسافران تنها باشد. جیسلمیر ترکیبی جذاب از زیبایی طبیعت، بازدید از قلعه‌ای باستانی به همین نام، دیدار از معابد مختلف، سر زدن به دریاچه‌ای بزرگ و دیدن مناظری چشم نواز است. از جمله فعالیت‌هایی که به جز موارد بالا در این محل می‌توانید انجام دهید، می‌توان به سافاری شتر، کمپ زدن شبانه در صحرا و بازدید از دهکده‌های قدیمی اشاره کرد.

بهترین زمان برای بازدید: اکتبر تا مارس

 

ماهابالیپورام، معابد حیرت انگیز هندی

و در پایان به این شهر کوچک که به معابد متعددش معروف است اشاره کنیم که در خلیجبنگال قرار گرفته و زمانی یکی از مهم‌ترین بنادر برای پادشاهی پالاوا به حساب می‌آمد. حالا ویرانه‌های باستانی آن‌جا و معابد متعددش، جزو میراث جهانی یونسکو به حساب می‌آیند. این محل برای آن‌ها که اهل بازدید از مراکز تاریخی هستند جذاب بوده و البته در این بین، سری به سواحل آن منطقه نیز می‌توانید بزنید.

 

معرفی ۱۰ اپلیکیشن مناسب سفر در هند

بهترین زمان برای بازدید: اکتبر تا مارس

۲۵ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران