بهترین مقاصد هند برای یک سفر زمستانی

جاذبه‌های گردشگری هند
بهترین مقاصد هند برای یک سفر زمستانی

شبه جزیره هند، سرزمینی پهناور و از نظر آب و هوایی و زیست محیطی، بسیار متنوع است. از همین رو است که در فصول مختلف و مناسبت‌های متفاوت همیشه جایی در این کشور وجود دارد که بتوانید برای سفر به بقیه پیشنهادش کنید. یکی از این فصول زمستان است و ما هم قصد داریم در نوشته‌ی پیش رو، بهترین مقاصدی که می‌توانید در زمستان از سفر به آن لذت ببرید به شما معرفی نماییم.

 

Auli، اوتراخاند

با مناظر برفی بسیار دیدنی، آئولی شاید بهترین مقصد سفر شما در زمستان هند باشد. در این شهر چند پیست و اقامتگاه‌های مخصوص اسکی واقع شده و شما می‌توانید جدا از انجام این ورزش، به پیاده‌روی در طبیعت برفی و همچنین بازدید از برکه مصنوعی شهر بروید که در این وقت از سال، واقعا زیبا می‌شود. نقاط دیدنی بسیار زیادی در این منطقه است که می‌توانید از دیدنشان لذت ببرید، از ناندا دوی گرفته تا کامت و مانا پاروات. اما مهم‌ترین چیزی که در آئولی خواهید داشت، نمای ۳۶۰ درجه‌ی برفی و جاذبه‌های زمستانی تمام نشدنی آن است.

 

 ۶ جاذبه گردشگری در نزدیکی ناینیتال هند 

 اوتراخاند

 

نانیتال، اوتراخاند

اگر خیلی اهل این نیستید که در برف و سرما تعطیلات خود را سر کنید، جای دیگری در اوتراخاند برای شما وجود دارد که زیبایی فوق‌العاده‌ای داشته و از بهترین‌ها برای سفر زمستانه با تور هند به شمار می‌رود. نانتیال با مناظر زیبا و کوهستان‌های هیمالیا که در دوردست پیداست، جایی انتخاب فوق‌العاده به حساب می‌آید. حتی در سردترین روزهای سال نیز در نانیتال این امکان برای شما وجود دارد که به راحتی در طبیعت به گردش بپردازید. ی برکه‌ی بسیار زیبا، رودخانه‌ای دیدنی، نمای زیبا قله‌های برفی و تماشای پرندگان و حیوانات در باغ وحش نیز در سفر به نانیتال برایتان فراهم است.

 

 نانیتال

 

گوا

این منطقه‌ از هند، تقریبا در تمامی طول سال امکان میزبانی از گردشگران را دارد. بهترین مقصد ساحلی هند که در زمستان می‌توانید تجربه‌ای متفاوت در آن داشته باشید. همچون یک جزیره‌ی گرم‌سیری، شما در اوج زمستان می‌توانید در این بخش از هند به ورزش‌های آبی، آبتنی و گردش‌های دریایی پرداخته، از زیبایی‌های طبیعی استفاده کنید و در جشن‌های معروف گوا شرکت کرده تا صبح به بزم بپردازید.

 

 کارهایی که نباید در گوا انجام دهید 

گوا 

 

مانالی، هیماچال پرادش

با طبیعت کوهستانی زیبایی که دارد، مانالی در تمام طول سال دیدنی‌ است، اما اگر سلیقه‌ی شما به روزهای برفی و مناظر سفید رنگ بیشتر می‌خورد، زمستان بهترین زمان برای سفر به مانالی به حساب می‌آید. همچنین چند اقامتگاه اسکی، محل‌هایی برای پاراگلایدینگ و انواع ورزش‌های هیجان انگیز این چنینی برایتان مهیا است. پارک ملی Great Himalayan، هامتا پاس و برکه چاندیرتال از دیگر دیدنی‌های مانالی هستند که در زمستان بازدید از آن‌ها به شما پیشنهاد می‌شود.

 

 ۹ مکان عالی برای بانوانی که تنها به هند سفر می‌کنند 

 مانالی

 

کرالا

یکی دیگر از نقاط جذابی که بین ماه‌های دسامبر تا فوریه در هند می‌توانید به آن سفر کنید، کرالا است. این محل که به جاذبه‌های طبیعی زیبایش و البته اسپاهای متنوعی که دارد معروف است، مملو از دیدین‌های مختلف بوده که به دور از سرمای زمستان می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. از جمله این مراکز سه پارک ملی پریار، سایلنت و اراویکولام است. از طرفی نباید فراموش کرد که سفر شما در یک آب و هوای بسبار عالی اتفاق خواهد افتاد و باعث می‌شود طعم خوش غذاهای محلیِ معروف کرالا، بیش از همیش به تنتان بنشیند.

 

کرالا

 

راجستان

زمستان زمانی ایده‌آل برای سفر به "سرزمین ماهاراجاها" است. جایی که می‌توانید تجربه‌ای باورنکردنی از سنت مردم هند را تجربه کرده و زیبایی‌های واقعی تمدن هند را به تماشا بنشینید. شهرهای دیدنی راجستان هند بسیارند و زمستان از نظر آب و هوایی، موقعی بسیار مناسب برای بازدید از آن‌هاست. جودپور، اودیپور، شهر صورتی جیپور و شهرهای بسیار زیادی در این استان هستند که ابنیه مهمی در آن‌ها میزبانی می‌شود. به طور کلی راجستان از مهم‌ترین مناطقی در هند است که حتما باید به آن سفر کنید و ایام زمستان فرصت خیلی خوبی برای انجام این کار خواهد بود.

 

 ۵ هتل ۳ ستاره در جیپور برای اقامتی مناسب و ارزان 

 راجستان

 

 شیلونگ، مگالایا

پایتخت مگالایا یکی از زیباترین نقاط هند است که می‌توانید در آن عکس‌هایی استثنایی بگیرید. در ایام زمستان، تپه‌های این شهر مملو از گل‌های رنگارنگ می‌شود و زیبایی‌های برکه‌ها و آبشارهای آن دو چندان می‌گردد. دیدنی‌های طبیعی شیلونگ بسیار زیاد است، اما چند جای جذاب دیگر همچون "تمیزترین دهکده دنیا" یا موزه‌ی دون بوسکو نیز در این شهر واقع شده که بازدید از آن‌ها نیز به شدت به شما توصیه می‌گردد.

 

شیلونگ

۲۸ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران