بهترین مقاصد پاییزی برای سفر به هند

جاذبه‌های گردشگری هند
بهترین مقاصد پاییزی برای سفر به هند

از راه‌های پر پیچ و خم Dzongri تا فستیوال شترها در شهر مقدس پوشکار و حتی خیابان‌های فوق‌العاده زیبای باداک، هند انتخاب‌های بی‌نظیری برای سفر در پاییز پیش پای شما می‌گذارد. انتخاب‌هایی که هر کدام می‌توانند یک سفر فراموش نشدنی را برایتان رقم بزنند. در واقع پاییز زمانی عالی برای رفتن به تور هند محسوب شده و لیستی که امروز برایتان تدارک دیده‌ایم، بهترین انتخاب‌ها برای چنین سفری خواهد بود.

 

هامپی

هیچ جایی در دنیا وجود ندارد که شبیه به هامپی باشد. این شهر زمانی خانه‌ی امپراطور متمول ویجایاناچارا در قرن ۱۴ میلادی بود و حالا به یکی از مقاصد معروف گردشگری در هند بدل شده است که مسافرانی از سراسر جهان را به سمت خود جلب می‌کند. این شهر زمانی شکوهمند و معروف بود اما حالا ویرانه‌هایی از آن پا برجا مانده که منظره‌ای فوق‌العاده را برایتان به نمایش می‌گذارد. بهترین زمان برای بازدید از هامپی از نظر آب و هوایی، پاییز است.

وایانادا

وایانادا در کرالا واقع شده و باید آن را زیباترین مقصد در این منطقه از هند محسوب کرد. مناظر زمردین و مناطق طبیعی بکر آن را به جایی فوق‌العاده آرامش بخش بدل کرده که از شلوغی‌های شهر به دور است. در ویانادا شما می‌توانید سراغ پناهگاه‌های طبیعی، مناطق محافظت شده و طبیعت گردی بروید یا خیلی ساده از بودن در کنار دریاچه‌ی زیبای پوکوده لذت ببرید. پاییز هر سال، وایانادا که تازه از فصل بارندگی خلاص شده، میزبان گردشگرانی خواهد بود که می‌آیند تا از این منطقه کم‌نظیر کمال استفاده را ببرند.

 

نفس‌گیرترین نقاط هند که باید دید

کلکته

دورگا پوجا یکی از مهم‌ترین فستیوال‌های هند است که در کلکته بسیار بزرگ‌تر و بهتر از دیگر جاهای هند جشن گرفته می‌شود. مردم این شهر برای الهه دورگا، ۵ روز جشن می‌گیرند و در حین این ۵ روز شهر خواب را به خود ندیده و همه چیز رنگارنگ و زیبا آذین بسته می‌شود. به همین دلیل است که ما برای سفر پاییزی به هند، کلکته را نیز به شما معرفی می‌کنیم.

دارجلینگ

اگر برای تور پاییزی هند، کلکته را انتخاب کرده‌اید، نرفتن به دارجلینگ یک اشتباه بزرگ برای شما خواهد بود. "ملکه تپه‌ها" اصلا از کلکته دور نیست و شما با پروازهای داخلی ارزان نیز می‌توانید این مسیر را طی کرده تا خستگی را به ود نبینید. چند ساعتی در طبیعت بی‌نظیر دارجلینگ باشید از طبیعت زیبا و البته بناهای سلطنتی بازدید نمایید.

Dzongri

 برای آن‌هایی که به دنبال ماجراجویی در پاییز هند هستند، مسیر یوکسوم تا Dzongri را پیشنهاد می‌کنیم. این سفر ساده نیست و ۴ روز کمپینگ و پیاده روی را می‌طلبد، اما برای ماجراجویان، یک سفر خاطره‌انگیز و بی‌نظیر خواهد بود. پانداهای قرمز و گوسفندهای آبی هیمالیایی و چندین حیوان خاص این منطقه را در راه خواهید دید و طبیعتی بی‌نظیر را دنبال خواهید کرد. همانطور که گفتیم مسیر سخت خواهد بود، اما وقتی به Dzongri می‌رسید و آن تصویر شگفت‌انگیز را دیده و برای مدتی کمپ می‌زنید، مطمئن باشید که ارزشش را خواهد داشت. البته مسیر طولانی‌تر برای جاهای دیگر در این راه وجود دارد که ۱۱ روز به طول می‌انجامد، اما پیشنهاد ما به شما مسیر یوکسوم تا Dzongri خواهد بود.

 

مقایسه سفر به شمال و جنوب گوا

دره گل‌ها

برای سال‌ها، دنیا از وجود این دره‌ی دیدنی و فوق‌العاده زیبا با خبر نبود، تا این که در سال ۱۹۳۱ سه کوه نورد انگلیسی آن‌جا را در مسیر کوه کامت کشف کردند. این دره که در اوتراخاند واقع شده است یک مکان بی‌نظیر مملو از گل‌های زیبا است که جانوران مختلفی همچون پلنگ برفی، گوزن و خرس قهوه‌ای در آن زندگی می‌کنند. قدم زدن بر روی فرشی از ارکیده‌ها و گشت و گذار در میان گل‌های همیشه بهار و بسیاری گیاهان دیگر که بعضی خاص این مکان هستند، یک تصویر رویایی را از پاییز هند برایتان به تصویر خواهد کشید. بعد از پاییز این دره سفیدپوش خواهد ماند تا این که دوباره در پاییز آرام آرام برف‌ها آب شوند.

پوشکار

اگر می‌خواهید به یک شهر مذهبی هندو سفر کنید، احتمالا واراناسی را براس فر مد نظر دارید، اما پوشکار یک فضای متفاوت دارد و دور یک دریاچه مقدس در راجستان واقع شده است. این شهر دیدنی  و متفاوت بیش از۵۰۰ معبد را در خود میزبانی می‌کند و خیلی از آن‌ها در قرن ۱۸ میلادی ساخته شده‌‌اند. معروف‌ترین این ابنیه، معبد براهما است که یکی از زیباترین‌ها نیز محسوب می‌شود. بیش از ۲۰۰ هزار نفر در سال از این مکان بازدید می‌کنند که به خاطر آب و هوای بهتر و همچنین برگزاری فستیوال شتر، بخش زیادی از آن‌ها در پاییز به پوشکار می‌روند.

 

بازدید از دروازه هند، نماد شهر بمبئی

۰۴ مهر ۱۴۰۰

نظرات کاربران