مقاصد تپه‌ای هند برای سفر در روزهای گرم

جاذبه‌های گردشگری هند
مقاصد تپه‌ای هند برای سفر در روزهای گرم

تابستان در هند عموما طولانی، گرم و مرطوب است و به همین خاطر، خیلی از توریست‌ها سعی می‌کنند به سراغ مقاصد ساحلی یا ارتفاعات هند بروند تا از این گرما در امان مانده و از روزهای خود در سفر با تور هند، لذت کافی ببرند. این کشور سرزمینی پهناور است و مقاصد مرتفع بسیار زیادی دارد که می‌توانیم به شما پیشنهاد کنیم. این مقاصد تپه‌ای که امروز از آن‌ها یاد خواهیم کرد با دریاچه‌ها و آبشارها و مناظر زیبایشان، جزو بهترین‌ها هستند. پس اگر می‌خواهید، بیشتر با آن‌ها آشنا شوید، در ادامه نوشته همراه ما باشید.

 

مانالی، هیماچال پرادش

مانالی (Manali) بسیار زیبا در هیمالیا واقع شده و یکی از بهترین مقاصد گردشگری در هند برای طرفداران طبیت گردی و آن‌هایی که به دنبال هیجان و ماجراجویی هستند، به شمار می‌آید. این نقطه‌ی منحصر به فرد در هند با دشت‌های بی‌نهایت زیبا، آبشارهای متعدد، مراتع گسترده و بسیاری جاذبه‌های دیگر، هر ساله تعداد زیادی گردشگر را به خود می‌بیند. البته این تمام چیزی نیست که مانالی به شما عرضه می‌کند بلکه آن‌جا می‌توانید از معابد و قلعه‌های باستانی نیز دیدن نمایید و همچنین از امکانات رفاهی همچون کافه و رستوران و اقامتگاه استفاده نمایید. پاراگلایدینگ، اسب سواری، دوچرخه سواری در کوهستان، اسکی در زمستان، کمپینگ، قایق سواری در رودخانه خروشان و بسیاری فعالیت‌ها هستند که می‌توانید در مانالی امتحان کنید.

 

بازدید از پارک‌های ملی هند (بخش اول)

بهترین زمان برای بازدید: اکتبر تا جون

 

داراماشالا، هیماچال پرادش

چند گزینه‌ی اول لیست ما همگی به هیماچال پرادش اختصاص دارد که از جمله مهم‌ترین مناطق مرتفع و گردشگرپذیر در تور هند به حساب می‌آید. داراماشالا (Dharamshala) هم در همین منطقه و در دره‌ی کانگرا (Kangra) قرار گرفته و ارتفاع آن از سطح دریا به ۱۴۵۷ متر می‌رسد. جایی که حتی در روزهای گرم تابستانی نیز، آب و هوایی معرکه دارد. این مکان بسیار زیبا از طبیعت جنگلی شگفت‌انگیزی برخوردار بوده و همچنین چندین کلیسا و معبد تاریخی را میزبانی می‌کند. این محل از جمله جاهایی است که شما می‌توانید، بیشتر درباره فرهنگ مردم تبت یاد بگیرید و البته در استادیوم کریکت، یک مسابقه زنده از این ورزش محبوب هندی‌ها را تجربه کنید. در داراماشالا هم می‌توانید، فعالیت‌های مختلفی از جمله پاراگلایدین، کمپینگ، پیک نیک، بازدید از آبشارها و رودخانه‌های مختلف و ... را امتحان کنید.

بهترین زمان برای بازدید: فوریه تا جون

 

مک لئود گانجی، هیماچال پرادش

این مکان را با لقب لاسایِ کوچک نیز می‌شناسند و دلیلش نیز شباهت به آن شهر تبتی معروف است. مک لئود گانجی (McLeod Ganj) فضایی آرامش‌بخش و بسیار زیبا داشته و یکی از دلایل معروفیت بالایش، اقامت چهاردهمین دالای لاما در آن‌جا بوده است. در این مکان شما ترکیب جالبی از معماری تبتی و بریتانیایی را یک جا مشاهده خواهید کرد. در بازدید از این محل، جدا از طبیعت گردی، مراکز فرهنگی و ابنیه تاریخی بسیار زیادی را می‌بینید که به جذابیت سفر شما می‌افزاید.

 

۲۸ سوغات مهم هند از ۲۸ ایالت این کشور

بهترین زمان برای بازدید: مارس تا جون

 

دالهوسی، هیماچال پرادش

دالهوسی (Dalhousie) به کوه‌های برفی، دشت‌های پوشیده از درختان کاج، مناظر زیبا و آبشارها و رودخانه‌ی پرتعدادش معروف است. این مکان یکی از مقاصد محبوب برای سفرهای تابستانی در تور هند به حساب می‌آید که به هوای خنک و مطبوعش از شما میزبانی خواهد کرد. البته دالهوسی از زمان استعمار، ساختمان‌های زیبا و جذابی را به ارث برده که حالا یکی از جاذبه‌های گردشگری این محل به حساب می‌آید. در واقع همین حالا در سفر به دالهوسی، شما می‌توانید چندین نمونه از معماری‌های مثال زدنی از دوره ویکتوریایی را تماشا کنید. طبیعت گردی، قایق سواری در رودخانه، تورهایی که در رودخانه برگزار می‌شود و بازدید از جنگل‌های کاج از جمله فعالیت‌های محبوب در دالهوسی به حساب می‌آیند.

بهترین زمان برای بازدید: مارس تا می

 

شیلونگ، مگالایا

از زیباترین مناطق تپه‌ای در هند که تابستان‌ها با هوایی مطبوع و طبیعت رنگارنگش، میزبان خیلی از گردشگران داخلی و خارجی است. شلونگ (Shillong) دارای تپه‌های سرسبز، جنگل درختان کاج، دریاچه‌های فوق‌العاده زیبا با آب کریستالی، چندین آبشار جذاب و البته کافه‌های محلی دوست داشتنی است که همه در کنار هم، یک مقصد ایده‌آل را برای سفر با تور هند شکل می‌دهند. زیبایی‌های این منطقه باعث شده بود که در دوره استعمار، انگلیسی‌ها به آن لقب اسکاتلند غرب را بدهند. دریاچه اومیام، دریاچه وارد، آبشار فیل، آبشار نوخالیکا و البته محیط روستایی این منطقه، از جمله دیدنی‌های شیولنگ است که در بازدید از آن‌جا، نباید از دستشان بدهید.

 

معرفی برترین مقاصد ساحلی هند

بهترین زمان برای بازدید: مارس تا جون

 

موسوری، اوتراخاند

موسوری (Mussoorie) ۳۴ کیلومتر از دِهرادون (Dehradun) فاصله داشته و رشته کوه شیوالیک (Shivalik) و دره‌ی دون (Doon) آن را احاطه کرده و منظره‌ای شگفت‌انگیز و زیبا را به وجود آورده‌اند. این مکان جدا از آب و هوای مطبوعی که در طول تابستان دارد، به خاطر زیبایی خیره‌کننده‌اش به "ملکه‌ی تپه‌ها" شهرت پیدا کرده و خیلی از بریتانیایی‌هایی که در گذشته در هند بودند، آن‌جا را به عنوان اقامتگاه تابستانی خود انتخاب کرده بودند. اگر به موسوری رفتید، حتما باید طبیعت‌گردی در مناطق صخره‌ای برای دیدن منظره‌ی زیبای منطقه، بازدید از آبشار جاریپانی، رفتن به آبشار کِمتی و خیلی فعالیت‌های دیگر از جمله قایق سواری در رودخانه را هم تجربه کنید تا سفری فراموش نشدنی برای خود و همراهانتان رقم بزنید.

بهترین زمان برای بازدید: آوریل تا جون

 

آئولی، اوتراخاند

مگر می‌شود از مقاصد مرتفع در هند گفت و حرفی از آئولی (Auli) زیبا به میان نیاورد؟ آئولی همیشه یکی از جذاب‌ترین جاهایی است که در تمام طول سال می‌توانید از آن بازدید کنید. با این تفاوت که در تابستان، به خاطر هوای مطبوع و طبیعت خاص و دریاچه‌ی بزرگش به آن‌جا می‌روید و اما در طول زمستان به قصد اسکی و انجام تفریحات زمستانی، این محل را انتخاب خواهید کرد. آئولی مخصوص آن‌هایی‌ست که عاشق طبیعت هستند و دوست دارند هر روز مناظر زیبا را دیده به کمپینگ بروند و زمان خود را برای تماشای پرندگان مختلف صرف کنند.

 

معرفی برترین مراکز خرید هند

بهترین زمان برای بازدید:  نوامبر تا مارس

 

ناینیتال، اوتراخاند

ناینیتال (Nainital) یکی از مرتفع‌ترین مناطقی که در این نوشته به شما معرفی می‌کنیم. جایی در ارتفاع بیش از ۲ هزار متر بالاتر از سطح دریا که با توجه به نزدیکی به دهلی، بازدیدکننده‌های زیادی را در طول سال به خود می‌بینید. ناینیتال‌ دارای دریاچه‌ای بسیار زیبا، تپه‌های سرسبز و به طور کلی، طبیعتی دلپذیر است و در تابستان‌ها نیز هوایی بسیار دلچسب دارد، چیزی که در طول این فصل در دهلی نخواهید دید. البته دریاچه ناینی که مهم‌ترین جاذبه‌ی ناینیتال به حساب می‌آید در طول تابستان شلوغ می‌شود، اما شما می‌توانید دورتر از این شلوغی‌ها، جاذبه‌های زیادی را در همان اطراف ببینید و همچنین فعالیت‌هایی همچون اسب سواری را تجربه کنید. بازدید از پناهگاه پرندگان کیلبوری را نیز در سفر به ناینیتال پیشنهاد می‌کنیم.

بهترین زمان برای بازدید: مارس تا جون

 

سریناگار، جامور و کشمیر

خود هندی‌ها به این مکان، "بهشتی بر روی زمین" لقب داده‌اند. یکی دیگر از مقاصد بسیار زیبا در بلندی‌های هند که یک لقب دیگر هم دارد و آن شهر دریاچه‌هاست و این لقب به خاطر چندین دریاچه فوق‌العاده زیبا به سریناگار (Srinagar) داده شده است. این شهر ۱۵۸۵ از سطح دریا فاصله داشته و مهم‌ترین جاذبه‌های آن دریاچه دال است که منظره‌ی کوه‌های برف را در پس زمینه خود دیده و می‌توانید در آن‌جا به قایق سواری بپردازید. بازدید از باغ لاله‌ها، چند معبد تاریخی، مسجد جامع، باغ مغول، پاری محل و ... از جمله فعالیت‌هایی هستند که می‌توانید در سریناگار انجام دهید.

 

رسم و رسوم و اعتقادات جالب هندی‌ها

بهترین زمان برای بازدید: آوریل تا سپتامبر

 

له- لداخ، جامو و لداخ

له- لداخ (Leh-Ladakh) نیز از جمله مقاصد معروف در لیست ماست که نه تنها به خاطر معابد پر تعداد بودایی بلکه به خاطر مناظر دراماتیکی که دارد، رودخانه‌هایی که در اطرافش جاری‌ست و فضای خاص شهر و البته فعالیت‌های ماجراجویانه که در آن‌جا می‌‌توانید به انجام برسانید، محبوب است. این مکان در مرتفع‌ترین نقطه به ۳۵۰۰ متر بالاتر از سطح دریا رسیده و مرتفع‌ترین جاده‌ی موتوری در جهان را دارد. زیبایی‌های له- لداخ به همین‌جا ختم نشده و شما در آن‌جا می‌توانید مرتفع‌ترین دریاچه شور دنیا را نیز مشاهده کنید. اگر رفتن به له- لداخ کمی سخت‌تر از دیگر مقاصد نبود، حتما باید آن‌جا را در صدر لیستمان می‌آوردیم. کمپینگ در کنار دریاچه، بازدید از دره نوبرا و بازدید از معابد بودایی، از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که گردشگران در له- لداخ به انجام می‌رسانند.

بهترین زمان برای بازدید: آوریل تا جون

 

اوتی، تامیل نادو

در نهایت با سر زدن به یکی از مقاصد سرسبز و زیبای هند، این نوشته را به اتمام برسانیم. اول اوتی (Ooty) را به شما معرفی کنیم که با باغ‌های گیاه شناسی، مزارع چای و محیط سرسبز و زیبایش از دیرباز جزو مقاصد محبوب تابستانی در هند به حساب می‌آمده و ابنیه تاریخی زیادی از دوره‌ی استعمار در آن‌جا به یادگار مانده است. فراموش نکنید که حداقل یک بار سوار مسیر رسلی نیلگیری معروف شوید و که از جمله میراث جهانی یونسکو نیز به حساب می‌آید. این منطقه دارای دریاچه‌ای زیبا به نام اوتی بوده، دریاچه‌ی معروف دیگری به نام زمرد دارد و باغ‌های گیاه شناسی معروفش نیز به نام‌های باغ رز اوتی و باغ‌های گیاه شناسی، جاهایی عالی برای گردش و تفریح به شمار می‌آیند. این محل همچنین برای کمپ زدن، قایق سواری در دریاچه و ماهیگیری مناسب هستند و یک موزه چای نیز در آن‌جا وجود دارد که بد نیست سری به آن محل هم بزنید.

 

مشکلات رایج گردشگران در سفر با تور هند

بهترین زمان برای بازدید: مارس تا جون

۰۴ خرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران