فعالیت‌های سرگرم کننده در دبی (بخش سوم)

جاذبه‌های گردشگری دبی
فعالیت‌های سرگرم کننده در دبی (بخش سوم)

دبی شهری فوق‌العاده جذاب و توریست پذیر است که یکی یکی از شلوغ‌ترین لاین‌های هوایی دنیا را به خود اختصاص داده است. با وجود میلیون‌ها توریستی در سال از این شهر کویری دیدن می‌کنند هیچ عجیب نیست که سراسر این شهر با جذاب‌های انبوه دیوانه‌واری پوشیده شده است. دبی در رده ۵ شهر پر بازدید دنیا قرار دارد به همین دلیل باید با صدها جاذبه دیدنی و فعالیت‌های مختلف پر شود تا بتواند از پس این حجم از توریست بربیاید. بنابراین در تور دبی باید آمادگی رویارویی با سونامی کارهای انجام دادنی را داشته باشید. در دو قسمت قبلی به معرفی کارهای سرگرم کننده برتری که می‌توانید در دبی دنبال کنید پرداختیم در این قسمت شما با موارد بیشتری آشنا خواهید شد.

 

سفر یک روزه به آبدره‌های خیره کننده مسندم

آب‌های فیروزه‌ای این منطقه به شدت زیبا و دیدنی هستند و چشم‌ها را به خود خیره می‌کنند و معمولا از طرف توریست‌هایی که به دنبال فاصله گرفتن از شلوغی دبی هستند مورد استقبال قرار می‌گیرد. تورهای این واحه زیبا معمولا شامل سفر دریایی با کشتی، ناهار، و زمان زیادی برای غواصی در کنار ماهی‌های رنگارنگ می‌شود.

اسنورکل در فوجَیره در ساحل شرقی

برای روزی زیبا به خارج از شهر حتما فوجیره را در نظر داشته باشید که تنها ساحل اماراتی در سمت دریای عمان است. شما در بازدید از اینجا غرق زیبایی ستودنی آن خواهید شد و می‌توانید در کنار ماهی‌های رنگارنگ شنا کنید و با غواصی به اعماق چند متری ازکشتی‌های غرق شده دیدن کنید. تورها معمولا شامل حمل و نقل از دبی به محل و برگشت، گذر از مناظر متنوع و بناهای تاریخی در طول مسیر هستند.

 

هتل‌های ۵ ستاره پالم جمیرا در دبی

برای پرواز با هواپیمای دریایی ثبت نام کنید

افق دبی بسیار زیبا و دیدنی است و بسیاری از نقاط شهر به عنوان جایی برای تماشای افق شهرت دارند با اینهمه نمی‌توان جایی بهتر از تماشای افق به طور مستقیم پیدا کرد که عظمت و شکوه آن را به خوبی نمایش دهد. از روی صندلی مسافر یک هواپیمای دریایی، بر فراز نمادین‌ترین مکان‌های دیدنی دبی اوج می‌گیرید و جاذبه‌های اصلی مانند برج خلیفه، برج العرب و نخل جمیرا را از منظری می‌بینید که کم‌تر گردشگر دیگری فرصت تجربه آن را خواهد داشت.

در پارک آبی لاگونا زیر ستاره‌ها کمپ بزنید

پارک آبی لاگونا به‌عنوان یکی از بهترین راه‌ها برای خنک شدن زیر آفتاب سوزان دبی، نوید سرگرمی‌های بی‌پایان را برای کل اغضای خانواده می‌دهد. بازدید از لاگونا با سرسره‌های آبی هیجانی، رودخانه تنبل، و مناطق آب‌پاشی فراوان، به‌علاوه کارکنان حرفه‌ای، برای هرکسی که در منطقه لامر است، ضروری است. شما می‌توانید تجربه حضورتان در اینجا را ارتقا دهید و در زیر ستاره‌ها کمپ بزنید تا تجربه‌ای واقعا فراموش‌نشدنی داشته باشید و این یکی از جادویی‌ترین کارهای دبی را انجام دهید. علاوه تا دلتان بخواهد گزینه‌های غذا و نوشیدنی در اینجا فعال هستند.

فلای‌برد سواری یاد بگیرید

فلای برد ورزشی جدید و پرطرفدار است که این روزها در مقاصد برتر ساحلی دنیا توجه ماجراجویان را به خود جلب کرده است. در این ورزش آب با شلنگ و با قدرت زیاد به زیر تخته منتقل شده و همچون ابرقهرمانان شما را به هوا می‌برد. با کمک مربیان حرفه‌ای ظرف چند دقیقه اصول را یاد می‌گیرید و بعد می‌توانید همچون دلفین‌ها به هوا بپرید و به داخل دریا شیرجه بزنید.

 

اقامت در هتل پالم وان اند انلی دبی

در فوجیره غواصی کنید

با زندگی دریایی رنگارنگ که در کنار شما احاطه شده و کشتی‌های غرق شده تاریخی برای کاوش، غواصی در آب‌های بکر و گرم فوجیره راهی فوق‌العاده برای گذراندن روزی گرمسیری در دبی است. اگر قبلا غواصی نکردید می‌توانید با پرداخت کمی هزینه نیشتر آموزش ببنید و مدرک PADI دریافت نمایید. به علاوه اگر آب‌های آزاد برای شما کمی ترسناک و دلهره آور است، دبی تعدادی مکان غواصی داخلی دارد، مانند مخزن کوسه در آکواریوم دبی را هم ارائه می‌دهد.

زیپ لاین بر فراز مارینا دبی

هیچ شکی نداریم که این یکی از چشم‌گیرترین و هیجان انگیزترین زیپ لاین‌های شهری جهان است که از روی سکوی پرتاب ۱۷۰ متری در یکی از برج های امواج به سمت مارینا دبی می‌راند و در مرکز خرید دبی مارینا به پایان می‌رسد. طول این زیپ‌لاین یک کیلومتر کامل است و به سوارکاران اجازه می‌دهد به حداکثر سرعت  ۸۰ کیلومتر در ساعت برسند و در مدت بسیار کوتاهی دیوانه‌وار مسیر را طی کنند.

در پارک مشرف اسب سواری کنید

مناظر طبیعی دبی را به شیوه سنتی و بر روی اسب کاوش کنید. از پیاده روی شروع کنید و زمانی که در پارک زیبای مشریف آماده اسب سواری شدید از مناظر زیبایی که تپه‌های شنی بیابانی را با مسیرهای جنگلی پردرخت ترکیب کرده لذت خواهید برد. تورهای گردشی شما را از شهر همیشه شلوغ دور می‌کنند و به طبیعت آرام می‌برند.

در Seabreacher مانند دلفین شنا کنید

کشتی آبی Sea Breacher با طراحی فوق العاده نزدیک‌ترین راه برای تجربه زندگی حیوانی اقیانوس را به شما هدیه می‌دهد. در این تور تفریحی شما در فاصله ۵ متر بالاتر از خط به اعماق دریا شیرجه شده و می‌توانید مانند کوسه، نهنگ یا دلفین‌ها شنا کرده و خط ساحلی را بگردید.

 

گشت و گذار در دبی مارینا

بر فراز نخل جمیرا چتربازی کنید

فعالیت نهایی برای هر معتاد آدرنالین در تور دبی این است که از هواپیما در ارتفاع ۴ هزار متری بالاتر از دریا به پایین بپرد و بهترین مکان برای این کار بدون شک بر فراز نخل خیره کننده جمیرا است. البته شکی نیست که این یکی از گران‌ترین فعالیت‌های ماجراجویی دبی است، اما وقتی با سرعت نهایی به زمین سقوط می‌کنید، قطعا هر درهمی که خرج کردید ارزشش را دارد. این یکی از سرگرم کننده‌ترین کارها در دبی است.

در تور جایروکوپتر شرکت کنید

اگر از عاشقان هواپیما و خلبانی هستید می‌توانید با تور جایروکوپتر سواری و در کنار خلبانی حرفه‌ای هیجان درونی‌تان را آزاد کنید. این پروازها بر فراز جاذبه‌های نمادین شهر صورت می‌گیرد و با دید ۱۸۰ درجه هواپیما، شما شاهد جزایر نخل، برج العرب و خط ساحلی درخشان خواهید بود که هرگز قبلا نبوده است.

در آب‌های دبی کایاک سواری کنید

بندر درخشان دبی را با آرامش و به آرامی کاوش کنید و با کایاک انفرادی یا دو نفره از پارو زدن لذت ببرید. شما می‌توانید کایاک اجاره کرده و آب‌های شفاف اطراف نخل را کاوش کنید و یا با تور به قسمت‌های ناشناخته و کم‌تر دیده شده‌ای همچون مانند کوه هاتا بروید. هر کدام را که انتخاب کنید قطعا روزی فوق‌العاده را تجربه خواهید کرد.

در موزه توهم ذهن‌تان را به چالش بکشید

در تالار آینه‌ها پرسه بزنید، جلوه‌های نوری تونل گرداب را تجربه کنید، و خیلی چیزهای دیگری ذهن‌تان را به چالش می‌کشند را در این موزه جذاب و مدرن امتحان کنید و کلی عکس‌های خلاقانه بگیرید. موزه توهم جاذبه‌ای خانواده پسند است که در همان ابتدا کودکان را مجذوب کرده و ذهن آنان را درگیر حقه‌های خود می‌کند.

در موزه اتحاد تاریخ امارات را دنبال کنید

موزه اتحاد واقعا جاذبه‌ای دیدنی است که به تأسیس و فرهنگ امارات اختصاص یافته و مقصدی عالی برای آشنایی با تاریخ دبی و همسایگان آن است. در اینجا با ارائه عکس‌ها، فیلم‌ها، اسناد و موارد دیگر سعی شده تاریخ به صورت مستند و قابل لمس ارائه شود. مهم‌تر از همه این که ورودی آن ارزان بوده برای سفرهای مقرون به صرفه انتخابی مناسب محسوب می‌گردد.

 

۵ رستوران عالی در جمیرا لیکز تاورز دبی

در پارک‌های بالیوود نمایش بدل‌کاری تماشا کنید

پارک‌های بالیوود به لطف نمایش‌های بدلکاری انفجاری، سواری‌های با مضمون لذت‌بخش، تئاتر ۴ بعدی چندحسی، و سرگرمی‌های منحصربه‌فرد، مقصدی هیجان‌انگیز برای تمام خانواده است. این پارک‌ها با تغییری تازه از کانون توجه اصلی هالیوود، در پنج منطقه جذاب بلوار بالیوود، استودیو فیلم بالیوود، رویال پلازا، روستیک راین، و چوک بمبئی با الهام از صنعت فیلم بالیوود گسترده شده‌اند. شما می‌توانید بازدید از اینجا را با گشت و گذار در شهر ترکیب کرده و نهایت استفاده را روزتان داشته باشید.

از نمایش چندفرهنگی در موزیک هال لذت ببرید

رستوران موزیک هال که در جزیره نمادین پالم جمیرا واقع شده، تغییر بی‌نظیری در برنامه «شام و نمایش» کلاسیک ایجاد کرده و سبک جالبی را ارائه می‌کند. موزیک هال به جای نمایش یک سبک موسیقی و رقص، حدود 10 نمایش چندفرهنگی را در هر شب اجرا می‌کند که در ژانرهای مختلف از راک گرفته تا رگی، عربی تا لاتین و هر چیز دیگری را شامل می‌شود.

به تماشای ستارگان در مرکز نجوم الثریا بروید

به دور از مراکز معمولی نجوم، الثریا دارای طیف وسیعی از تجربیات تعاملی در مورد فضا و سفرهای فضایی است. برای سرگرمی‌های نشسته، نمایش افلاک‌نما و سینمای Astro را تماشا کنید، یا بازی فرود و شبیه‌ساز شاتل را امتحان کنید. به لطف موقعیت این مرکز نجوم در حومه شهر واقع در پارک مشریف مکانی عالی برای تماشای آب شب کویری را به بازدبدکنندگان ارائه می‌دهد.

در مرکز خرید عظیم دبی مال بگردید

با توجه به مساحتی بالغ‌تر ۵۰ زمین فوتبال دبی مال عنوان بزرگ‌ترین مرکز خرید دنیا را از آن خود کرده است. این مرکز خرید به عنوان خانه بیش از ۱۲۰۰ فروشگاه، ۱۲۰ رستوران، آکواریوم دبی، پیست اسکیت، و دروازه ورود به برج خلیفه، واقعا دیدنی بوده و اصلا گردش در آن را می‌توان در رده کارهای خانوادگی نام برد.

در بازارهای دبی چانه‌زنی کنید

فروشگاه‌های زنجیره ای را فراموش کنید. همانند مردم محلی که قرن‌هاست در بازارهای سنتی عربی به سوک خرید می‌کنند، بگردید و از اقلام متنوعی همچون عطرهای سفارشی گرفته تا منسوجات، صنایع دستی، ادویه‌های معطر، طلا و جواهرات هر چیزی که دوست داشتید بخرید. به منطقه نهر دبی بروید تا بازار طلا، ادویه و بازار عطر را در یک بعد از ظهر کاوش کنید، یا به بازار مدینات، بازاری معاصر با موسیقی زنده و فضایی پرهیاهو بروید. فراموش نکنید که در این بازارها مهارت‌های چانه زنی‌تان را به کار بگیرید.

 

مرکز خرید لوکس و جذاب نخیل در دبی

۰۲ بهمن ۱۴۰۰ (به‌روز رسانی شده در: 04 خرداد 1401)

نظرات کاربران