فعالیت‌های سرگرم کننده در دبی (بخش دوم)

جاذبه‌های گردشگری دبی
فعالیت‌های سرگرم کننده در دبی (بخش دوم)

دبی شهر کویری است که تا همین ۳ دهه پیش حرف زیادی برای گفتن نداشت اما با سرمایه گذاری‌های کلان و جذب ایده‌های خارجی و داخلی از نوآوران و متخصصان به جایگاهی که امروزه می‌بینیم رسیده و در صدر جدول مقاصد محبوب دنیا برای سفر قرار گرفته است. دبی برای رقابت با رقیبان سرسخت و ایجاد تجارب همه جانبه سرمایه گذاری‌های کلان انجام داده و سعی کرده هر چیز جذابی را در همین واحه کویری جمع نماید تا مسافران تور دبی با هر سلیقه و انتظاری که هستند بتوانند مطلوب خود را دریافت نمایند. از انواع پارک‌های آبی گرفته تا شترسواری و بازدید از آکواریوم‌ها و حتی پیست اسکی روی یخ کارهای سرگرم کننده زیادی وجود دارد که شما می‌توانید در این سفر ماجراجویانه انجام دهید.

 

عکس های شگفت انگیزی در باغ معجزه دبی بگیرید

۵۰ میلیون گل و ۲۵۰ میلیون گیاه در ۷۲۰۰۰ متر مربع گسترده شده و به زیبایی چیده شده‌اند تا مجموعه‌ای از مجسمه‌های طبیعی خیره کننده را ایجاد کنند که بزرگ‌ترین باغ گل طبیعی جهان را تشکیل می‌دهند. با رنگ‌های بسیار پر جنب و جوش در هر جهت، این یکی از مکان‌های عکاسی و اینستاگرامی در شهر و یکی از بهترین کارهایی است که می‌توان در دبی انجام داد. اگر در سفری عاشقانه و دو نفری هستید حتما جلوی تونل عشق سلفی بگیرید.

 

مرکز خرید لوکس و جذاب نخیل در دبی

اجازه دهید بچه‌ها در Mattel Play! Town بازی کنند

اگر در سفری خانوادگی همراه با بچه‌ها به سر می‌برید توصیه می‌کنیم که این مجموعه بازی را نادیده نگیرید. فرزندان شما در این زمین بازی تعاملی حس بازی روی سیاره ماه را خواهند داشت و کاملا برای چند ساعتی حواس‌شان پرت شده و لحظات شاد و جذابی را تجربه خواهند کرد. امکاناتی که از اسباب‌بازی‌ها و کارتون‌ها الهام گرفته شده شامل یک منطقه بازی نرم، بلوک‌های ساختمانی، و یک کافه برای نشستن و استراحت مادر و پدر است. مراقب شخصیت‌های داستانی پر جنب و جوش باشید بچه‌ها عاشق پرسه زدن هستند.

طعم‌های خاورمیانه‌ای را در تور غذایی دبی امتحان کنید

دبی به خاطر خط افق خود به قدری مشهور است که گردشگران اغلب فراموش می‌کنند که این شهر بر اساس هزاران سال تاریخ خاورمیانه ساخته شده و همه ما می‌دانیم که این به چه معناست: غذای عالی! در سفری که شما را با تمام طعم‌های محلی قدرتمند دبی قدیمی آشنا می‌کند ذائقه‌‌تان را به چالش بکشید. در چنین تورهایی حتما یک بشقاب خوزی (khuzi) غذای ملی امارات را امتحان کنید.

روزی را در لگولند سپری کنید

این مجموعه تفریحی با داشتن ۶۰ سواری تعاملی با مضمون لگو، سرسره های آبی، شخصیت های رومینگ، فرصت های غذاخوری، و بیش از ۱۵۰۰۰ مجسمه لگو، به معنای واقعی کلمه ئنیای فانتزی را در Legoland جان بخشیده است. اگرچه در محدوده سنی پارک عنوان شده که برای کودکان ۲ تا ۱۲ سال مناسب است اما نوجوانان و بزرگسالان هم از جستجو در آن احساس شادمانی را تجربه می‌کنند. فراموش نکنید که در مسیر خروج از فروشگاه برای طیف حیرت انگیزی از متریال‌های ساخت و ساز پرسه بزنید.

 

گشت و گذار در منطقه سیتی واک دبی

به ساندبوردینگ بروید

در این تفریح و ورزش هیجانی می‌توانید وقتی از تپه‌های داغ و قرمز عربی به سمت پایین سر می‌خورید ورزش باد گرم را به صورت‌تان حس کرده و همچون پرنده صحرایی بین تپه‌ها پرواز کنید. در این ماجراجویی کویری و اصیل شما با مربی‌های حرفه‌ای تجربه‌ای باوزنکردنی و فراموش نشدنی را کسب خواهید کرد. اگر قبلا هرگز یک سندبرد یا حتی یک اسنوبرد را لمس نکرده اید، نگران نباشید! فقط روی عضلات شکمتان تمرکز کرده و حرکت کنید. ولی به یاد داشته باشید که حتما دهان‌تان را ببندید قطعا شما هم مثل بقیه از جویدن یک مشت ماسه و شن لذت نخواهید برد.

را به بازدید Dubai Garden Glow اختصاص دهید

پارک موضوعی دبی گاردن گلو که اولین پارک نوع خود در خاورمیانه است، به لذت تماشا براساس حس بینایی پرداخته است. طراحان با بیش از یک میلیون لامپ ال‌ای‌دی، عروس‌های دریایی درخشان، تونل‌های عاشقانه رویایی، حتی یک تی رکس وحشی را خلق کرده‌اند و در کنار آن‌ها فهرستی طولانی از مجسمه‌های نورانی منحصربه‌فرد و دلربا قرار دارد که به عنوان مکمل لذت تماشای جاذبه‌های اصلی را خاطره‌انگیرتر می‌کنند. هرگز دبی را بدون بازدید از اینجا ترک نکنید.

از شام و نمایش در کمپ صحرای الخیما لذت ببرید

استرس های زندگی را فراموش کنید و از جمعیت توریستی سرگیجه‌آور دور شوید و در عوض از یک شب آرام و مهمان نواز در کمپ صحرای الخیما لذت ببرید و ساعات شبانه دل انگیزی را در کنار بادیه نشینان محلی بگذرانید. علاوه بر شام لذیذ باربیکیو، میزبانان گرم و خوش‌آمد شما را با خالکوبی حنا، قلیان و نمایش‌های بی‌نظیر رقص شکم پذیرایی می‌کنند. اگر به دنبال کارهای معتبر برای انجام در دبی هستید، این باید در اولویت باشد. علاوه بر شام لذیذ با انواع کباب، میزبانان گرم شما را با خالکوبی موقت حنا، قلیان و نمایش‌های بی‌نظیر رقص سنتی سرگرم می‌کنند. اگر به دنبال کارهای معتبر برای انجام در دبی هستید، این باید در اولویت باشد.

 

بهترین هتل‌های ۴ ستاره دیره

با شاهین‌ها تعامل داشته باشید

برای تجربه‌ای که به ندرت در شهرهای توریستی شلوغ ارائه می‌شود، با شاهین‌ها، بازها و عقاب‌ها به عنوان بخشی از یک تجربه فراموش‌نشدنی با شاهین در منطقه حفاظت‌شده صحرای دبی آشنا شوید و با آن‌ها تعامل داشته باشید. همانطور که به سمت سایت رانندگی می‌کنید، در طول مسیر می‌توانید غزال‌های عربی و غزال‌های شنی را هم ببنید.

سفر یک روزه به ابوظبی

در حالی که دبی در نمایشگاه گردشگری امارات در کانون توجه قرار دارد، پایتخت این کشور نباید نادیده گرفته شود! تنها یک ساعت و نیم جنوب غربی از دبی ابوظبی مملو از جاذبه های ارزشمند است. حتما از مسجد شیخ زاید و موزه لوور ابوظبی دیدن کنید و آدرنالین جنون آمیز را در ترن هوایی فراری ورلد احساس کنید!

در Yas Waterworld خنک شوید

با بیش از ۴۰ سواری لذت بخش، سرسره و جاذبه های پراکنده در ۳۷ هکتار، Yas Waterworld نماد یک سفر یک روزه عالی برای کسانی است که به دنبال فرار از شلوغی و گرمای دبی هستند. ناپدید شدن کف زیر پای خود را در Liwa Loops سواری مورد علاقه هیجان‌طلبان تجربه کنید و یا با سرعتی سرسام‌آور بر فراز Yas Waterworld با Bandit Bomber، تنها ترن هوایی معلق در پارک آبی جهان حرکت کنید.

سوار یک سافاری جت اسکی شوید

اگر از عاشقان سرعت هستید پس جت اسکی سرعتی را فراموش نکنید. اگر تاکنون یکی از این موتورهای آبی را نرانده‌اید هیچ جایی بهتر از بدبی این شهر طلایی کویری در دنیا را پیدا نخواهید. شما می‌توانید این جت اسکی‌ها را به تنهایی اجاره کرده و برانید و یا به تورهای گردشی همراه با متخصص بپیوندید. در هر صورت، غرق در مناظر پانورامای شهر شگفت‌زده خواهید شد.

در فضای سربسته چتربازی را تجربه کنید

اگر همیشه هوس هیجان چتربازی را داشتید، اما پول یا جرأت نداشتید از هواپیما بیرون بپرید، چتربازی در فضای داخلی راه حل شما است. شما در این فعالیت فضای بسته می‌توانید در یک تونل باد ساخته دست بشر آدرنالین دیوانه وار چتربازی را بدون صرف صدها دلار تجربه کنید. در کم‌ترین زمان ممکن به پرواز در خواهید آمد و حس معتلق بودن و وزرش باد مخالف بر بدنتان را تجربه خواهید کرد. اگر هنوز برای چتربازی آماده نیستید، مطمئن شوید که چتربازی در فضای داخلی در لیست کارهایی که باید در دبی انجام دهید وجود دارد.

 

در سفر دبی کجا اقامت داشته باشیم؟

با موتور چهار چرخ در کویر کاوش کنید

از زمین مسابقه ماشین خارج شوید و به سمت حومه دبی بروید، جایی که راهنمایان متخصص شما را با موتور چهارچرخ در صحرای داغ عربستان هدایت می‌کنند. این یکی از لذت بخش‌ترین راه‌ها برای غوطه ور شدن در مناظر وسیع کویری و درخشان است. ماجراجویی را با سافاری در صحرا، باربیکیو، شتر سواری، یا تجربه سوار شدن بر سندبرد ترکیب کنید تا از زمان خود را در شن‌ها نهایت استفاده و لذت را ببرید.

۹۰ فرهنگ مختلف را در دهکده جهانی تجربه کنید

وقتی می‌توانید بیش از ۹۰ کشور مختلف را در دهکده جهانی تخیلی دبی تجربه کنید، دیگر نیازی به سفر به دنیا نیست! مهمانان در میان گروهی از غرفه‌ها حرکت می‌کنند و عناصر جذاب فرهنگ‌های دنیا، از جمله غذاهای اصلی، مکان‌های دیدنی، زبان‌ها، آثار باستانی و لباس‌های فرهنگی را بازدید و تحسین می‌کنند. توصیه می‌کنیم قبل از این که سرگرم تماشای جشن آتش بازی شوید از مغازه‌ها دیدن کنید.

نمایش فواره دبی را از یک تاکسی آبی تماشا کنید

نمایش رقص آبنمای دبی با رقص ۸۵ هزار لیتر آب در پیش‌زمینه بلندترین ساختمان جهان، تماشایی است. بدون شک هیچ مکانی بهتر از روی صندلی‌های یک تاکسی آبی سنتی «ابرا» برای تماشای آن وجود ندارد. در اینجا با استفاده از ۶ هزار چراغ نورپردازی بسیار زیبا و دیدنی به وجود آمده که چشم‌ها را به خود خیره می‌کند.

سافاری در بیابان با یک لندرور قدیمی

همانطور که در میان تپه های شنی صحرا در یک لندرور قدیمی و روباز در حال گشت و گذار هستید، چشمان خود را از حیات وحش سرگردان دور نگه دارید. بسته به توری که رزرو می‌کنید، فعالیت‌ها معمولا شامل نمایش شاهین، شام بادیه نشینان، کمپینگ و شترسواری است.

گیمر درونی‌تان را در Hub Zero Park بیدار کنید

به عنوان اولین پارک تفریحی منطقه با الهام از بازی‌های مختلف، طولی نکشید که Hub Zero به جدول محبوبیت صعود کرد. این مجموعه عظیم مملو از بازی‌های تک‌نفره و چندنفره است که می‌توانید درخواست کنید، از جمله یک منطقه بازی LAN با ۷۰ ایستگاه منطقه لیزر تگ چند سطحی، و یک بازی قدیمی با بازی‌های کلاسیک مانند Pacman و Space Invaders انتخاب‌ها برای شما بسیار گسترده است. هاب زیرو علاوه بر بهشت بازی، سرگرمی‌های فراوانی از جمله تونل غوطه‌وری سه بعدی، سینمای ۴ بعدی، و اتاق‌های کارائوکه که همگی بسیار محبوب هستند هم ارائه می‌دهند.

 

تفریحی لوکس در میدان سوارکاری دبی

طبیعت را با فناوری در Orbi Dubai ترکیب کنید

در واقع به لطف BBC Earth، اوربی با ادغام محتوای تاریخ طبیعی با فضاها و نمایشگرهای نوآورانه ارائه شده توسط SEGA، بازدیدکنندگان را به سفری جادویی و غوطه ور به قلب جهان طبیعی با ۱۲ منطقه طبیعی مختلف برای کاوش می‌برد. نقطه برجسته کل جاذبه، تئاتر زمین است. در اینجا یک تئاتر ۳۵ متری دنیای طبیعی از یک تجربه چندحسی شامل مه، ارتعاشات و عطرها برای تکمیل تصاویر استفاده شده و به شدت حس واقعی بودن ایجاد می‌کند.

در رستوران هتل برج العرب شام بخورید

بدون شک نمای بیرونی نمادین برج العرب قابل توجه است اما تا زمانی که به داخل دهلیز آن نرفته باشید که در مرتفع‌ترین در تمام دنیاست هرگز نهایت لوکس گرایی را درک نخواهید کرد. این هتل که به طور ضمنی خود را ۷ ستاره می‌نامد بهترین تجربه غذاخوری در کل دبی را ارائه می‌دهد که هیچ کدام از نقاط دیگر دبی حتی جاهایی مثل رستوران‌های عربی اصلی جمیرا، Al Iwan نیز به پای آن نمی‌رسند. همچنین برای صرف چای بعد از ظهر، به رستوران Sahn Eddar بروید که ۷ کورس منوی محبوب دوست داشتنی برای چای بعد از ظهر ارائه می‌دهد.

از قاب دبی دیدن کنید

این مکان دیدنی دبی که شبیه بزرگ‌ترین قاب عکس جهان است، بسته به اینکه به چه سمتی نگاه می‌کنید، منظره‌ای استثنایی از دبی قدیمی و دبی جدید ارائه می‌دهد که به نظر ایده‌ای واقعا خلاقانه است. بلیط‌های ورودی شامل راهنمای تور می‌شود که انواع نکات جالب معماری و تاریخ شهر را به شما می‌گوید تا درک بهتری از آن چه که می‌بینید داشته باشید.

در اتاق فرار کارآگاه درون‌تان را به چالش بکشید

در این فعالیت معمایی و هیجانی می‌توانید شرلوک هلمز درونی خود را با یک چالش اتاق فرار همیشه هیجان انگیز در Brain Game Dubai آزاد کنید. در حین رقابت با زمان، حل سرنخ ها و معماها برای فرار موفق، به کار تیمی، شوخ طبعی و تفکر خلاق نیاز دارید. شما می‌توانید از میان تم‌های منحصر به فرد مانند جنون زندان, موزه، دور دنیا در شصت دقیقه, و چیزهای دیگر هر کدام را که دوست داشتید انتخاب کنید.

یک سفر یک روزه به العین داشته باشید

العین که به دلیل نخلستان ها و چشمه‌های طبیعی به باغ شهر معروف است، مقصدی ارزشمند برای سفر یک روزه محسوب می‌شود. این شهر که به  ثبت شده در میراث جهانی یونسکو  رسیده یکی از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های مسکونی دائمی جهان است و موزه شهر این تاریخ را به تصویر می‌کشد. در بازدید از اینجا قلعه الجاهیلی، واحه العین و باغ های عمومی را از دست ندهید.

 

بهترین هتل‌های اطراف دبی مال

۱۵ دی ۱۴۰۰

نظرات کاربران