فعالیت‌های سرگرم کننده در دبی (بخش اول)

جاذبه‌های گردشگری دبی
فعالیت‌های سرگرم کننده در دبی (بخش اول)

برنامه گسترش و پیشرفت دبی آنقدر جاه طلبانه بوده که در قرن ۲۱ تمام سعی‌اش را کرده تا جایگاه خودش را در رتبه‌نبدی محبوب‌ترین مقاصد گردشگری دنیا افزایش دهد آن‌ها می‌خواهند تا سال ۲۰۲۵ بازدید سالانه‌شان را به ۲۵ میلیون نفر برسد در حالی که همین حالا هم تقریبا تور دبی به این مقدار از بازدیدکننده نزدیک شده است. به لطف آسمان‌خراش‌های نمادین، فعالیت‌های ماجراجویی بی‌رقیب، سرگرمی‌های در سطح جهانی، و تجربیات منحصر به فرد، دبی جایگاه خود را به عنوان رهبر جهانی در نوآوری، فناوری و گردشگری تثبیت کرده است. اگرچه این شهر کویری غنی از تاریخ و فرهنگ پر ماجرا بوده که به طرزی عالی مکمل شعله‌های مدرن آن است. برای برنامه ریزی سفری جذاب و سرگرم کننده به این واحه کویری به کمک نیاز دارید؟ در ادامه با ما باشید.

 

۱۴۰ گونه مختلف را در آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب ببینید

آکواریوم دبی که در طبقه اصلی مرکز خرید وسیع دبی قرار دارد، ۳۳ هزار حیوان دریایی متنوع را در خود جای داده است که این شامل طیف وسیعی از تمساح گرفته تا ماهی‌های استوایی را در بر می‌گیرد. این آکواریوم دارای دو بخش مخلف با تجراب مختلف است که می‌توانید به نسبت سلیقه و انتظاری که دارید هر کدام را بازدید کنید و اگر به قدر کافی شجاع باشید می‌توانید کنار کوسه‌ها شنا کنید. بهترین کار این است که بلیط بازدید از آکواریوم و بازدید از عرشه بی‌نظیر برج خلیفه را تهیه کنید و با یک تیر دو نشان بزنید.

با ماشین‌های ۴×۴ به ماجراجویی در تپه‌های شنی بروید

اگر به دنبال چیزی هیجانی و ماجراجویانه هستید که نمی‌توانید در خانه و اطراف پیدا کنید دیگر بیشتر نگردید ما به شما می‌گوییم کجا بروید. دو دستی به ماشین‌های ۴×۴ بچسبید و به راننده اجازه دهید با سرعت زیاد روی تپه‌های شنی نفسگیر بالا و پایین بپرد. سپس این گردش هیجانی را با شترسواری آرام در تپه‌های پودری ترکیب کرده و در نهایت روزتان را با آرمش به پایان برسانید.

 

چشم دبی، بزرگ‌ترین آبزرویشن ویل دنیا

نهایت هیجان را در IMG Worlds of Adventure تجربه کنید

به عنوان بزرگ‌ترین پارک موضوعی سرپوشیده سیاره، جای تعجب نیست که Worlds of Adventures مورد علاقه بازدیدکنندگان تور دبی و ساکنان آن قرار داشته و حدودا بیش از 20 هزار نفر از آن بازدید می‌کنند. این پارک به چهار ‌اصطلاحا «منطقه حماسی» تقسیم می‌شود که همگی دارای سواری‌های هیجان‌انگیز هستند که حول محور شخصیت‌های محبوب شبکه کارتونی، ابرقهرمان‌های MARVEL و دایناسورها هستند. شجاعت خود را در هتل خالی از سکنه امتحان کنید یا از یک تجربه سه بعدی عالی در منطقه Novo Cinemas لذت ببرید.

با یک بالون هوای گرم بر فراز صحرا پرواز کنید

بر فراز صحرای پرتقالی درخشان دبی در هنگام طلوع خورشید با بالون هوای گرم پرواز کنید، فعالیتی که به طور همزمان آرامش بخش و نشاط آور است. در ارتفاع چند ده متری به تماشای افق زیبای صحرا و پرسه شترها و غزال‌ها بپردازید. این پروازها شامل رسیدن تا محل پرواز با لندرورهای قدیمی و صبحانه مفصل و مقوی می‌شود. در این گردش دوربین‌تان را جا نگذارید.

با هلیکوپتر بر فراز شهر پرواز کنید

شهر نیویورک را فراموش کنید، نفس گیرترین خط افق جهان اکنون متعلق به دبی است. در حالی که مناظر کنار بندر خاص و دلچسب هستند، هیچ چشم اندازی تاثیرگذارتر از نمای دید پرنده وجود نیست. در طول این تجربه فراموش نشدنی با هلیکوپتر، بر روی نقاط دیدنی باورنکردنی مانند جزایر نخل جمیرا، هتل برج العرب و تالاب های راس الخور اوج خواهید گرفت.

 

راهنمای سفر ۴۸ ساعته با تور دبی

تارزان درونی خود را در Aventura Parks آزاد کنید

در پارک‌های اونتورا از بالای درخت به آن نوک درخت بچرخید، که مجموعه وسیعی از زیپ‌لاین‌ها، رشته‌های طناب‌دار بلند، و تاب‌های غول‌پیکر را در خود جای داده است. با ۸۵ مانع در پارک برای انتخاب، چیزی مناسب برای هر علاقه و سطح وجود دارد شما در اینجا می‌توانید متناسب با سطح توانایی بدنی‌تان خودتان را به چالش بکشید و کمی هیجان و آدرنالین را تجربه کنید. آیا آماده هستید از چند طناب محکم آویزان شوید؟

در یک تور قایق تندرو، اطراف نخل جمیرا را بگردید

دبی میزبان مجمع‌الجزایر پالم جمیرا نمادی‌ترین جزایر دست‌ساز روی زمین است، و هیچ راهی بهتر از گردش با یک قایق تندرو برای دیدن آن‌ها از نزدیک وجود ندارد! در این سواری هیجانی مناظر عالی و بدون مانع از برج العرب و خط افق دبی در انتظار شماست. با یک راهنمای انگلیسی زبان در کشتی، چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد شهر وجود دارد.

از برج خلیفه بالا بروید

برج خلیفه با ارتفاع ۸۳۰ متر و ۱.۵ میلیارد دلار بودجه بلندترین ساختمان جهان است. به عنوان نماد دبی و یکی از شگفتی‌های معماری، میلیون‌ها نفر سال به سال به عرشه‌های رصد طبقات ۱۲۴ و ۱۲۵ آن می‌روند تا خیره کننده‌ترین منظره افق شهری دنیا را از عرشه این برج مجلل تماشا کنند. با این حال، برای تجربه نهایی، به تراس بیرونی در سطح ۱۴۸ بروید.

از نمایش زنده شگفت انگیز La Perle لذت ببرید

اجرای La Perle by Dragone که تماشایی‌ترین نمایش زنده در سراسر شهر به حساب می‌آید، با شاهکارهای باورنکردنی آکروباتیک، شیرین کاری‌های آبی در استخر روی صحنه، و نمایشگرهای پیشرفته AV، هر شب بازدیدکنندگان خود را سرگرم و شگفت‌زده می‌کند. گروه بازیگری آن‌ها متشکل از ۶۵ بازیگر با تجربه در برادوی در هر گوشه‌ای از صحنه ۲۷۰ درجه کار می‌کنند تا نمایشی را ارائه دهند که فقط می‌توان آن را هیپنوتیزم توصیف کرد.

 

بهترین کلاس‌های آشپزی در دبی

برای یک وعده غذایی در Dinner In The Sky برنامه ریزی کنید

همانطور که از نام این رستوران هوایی برمی‌آید شما در این تجربه افراطی و غیرمعمول می توانید در حالی که ۵۰ متر در هوا معلق هستید، از خوردن غذایی بسیار لذیذ لذت ببرید البته اگر از قبل با ارتفاع مشکلی نداشته باشید! شام در آسمان یکی از منحصربه‌فردترین تجربه‌های غذاخوری در این سیاره است و شما می‌توانید در اینجا بین ناهار، شام یا چای عصرانه هر کدام را که مایل بودید انتخاب کنید.

در اسکی دبی برف بازی را در دل کویر تجربه کنید

البته که این اصلا دروغ ۱۳ نیست! دبی واقعا یک پیست اسکی مجهز را در دل خود جای داده که از ۲۲۵۰۰ متر مربع پودر تازه و دست ساز ساخته شده است. اسکی دبی تنها جایی در امارات است که در تمام طول سال امکان اسکی، اسنوبرد و زیپ لاین را دارد. اما اگر این به اندازه کافی چشمگیر نبود، این مکان همچنین میزبان ملاقات دوست داشتنی پنگوئن‌ها است که فرصتی برای آشنایی نزدیک و شخصی با آن‌ها را فراهم می‌آورد. در واقع اگر اسکی نتواند توجه شما را به خود جلب کند امکان ندارد بتوانید از این یکی چشم پوشی کنید.

در VR Park وارد دنیای جدیدی شوید

این پارک واقعیت مجازی که در مرکز خرید دبی (دبی مال) واقع شده اولین پارک واقعیت مجازی در خاورمیانه است که تجربه‌ای همه جانبه را ارائه می‌دهد. در این پارک مدرن و پیشرفته بیش از ۲۵ جاذبه حول موضوع "چالش واقعیت" متمرکز شده، که شامل تجربیات تک نفره و چند نفره می‌شوند. در یک سرقت واقعیت مجازی شرکت کنید، از دیوارهای برج خلیفه پایین بروید، با یک فضاپیما سفر کنید و خیلی چیزهای دیگر را تجربه کنید!

 

معرفی هتل ۵ ستاره و لاکچری ME دبی

کروز نهر دبی در یک قایق (همراه با شام)

در این سفر دریایی رویایی و آرامشبخش می‌توانید در حالی که از بین محلات قدیمی بر دبی و دیره می‌گذرد، از خودتان با یک تجربه غذاخوری ۵ ستاره مجلل پذیرایی کنید. همچنین در حین پخش موسیقی زنده، نورهای شهر را که بر روی آب می‌درخشند، تماشا کرده کرده و شبی فراموش نشدنی را تجربه کنید.

در پارک آبی آتلانتیس ادونتور خیس شوید

دبی دارای چندین پارک آبی فوق‌العاده است که همه آن‌ها برای گردش و تفریح خانوادگی خوب هستند اما قطعا هیچ کدام آن‌ها به پای پارک آبی آتلانتیس نمی‌رسند. آتلانتیس ادونتور که به عنوان پارک آبی شماره 1 منطقه توسط طرفداران تریپ ادوایزر انتخاب شده، مقصد ضروری تور دبی برای جویندگان هیجان است. شما در اینجا می‌توانید ازبین تالاب‌های پر از کوسه عبور کنید، با دلفین‌ها شنا کنید و از انواع سرسره‌های آبی و جذاب به سمت پایین لیز بخورید و خیلی کارهای دیگر انجام دهید. اگر از دیوانگان هیجان و ترشح آدرنالین هستید نباید برای سقوط دیوانه‌وار از Leap of Faith تردید کنید. در این پارک شما به تمامی امکنات مورد نیاز برای تجربه روزی عالی دسترسی خواهید داشت. به علاوه این جایی است که تمامی اعضای خانواده با هر سن و سلیقه‌ای که باشند می‌توانند اوقات شادی را تجربه کنند.

در صحرا به شترسواری بروید

در هر حال دبی شهری بیابانی است چرا نباید ریشه‌های آن را کاوش کنیم؟ اگر هرگز از تپه های شنی عبور نکرده‌اید یا کوهان جلویی شتر را نگرفته‌اید، اکنون فرصت این کارها را دارید دارید. بیشتر تورها شترسواری را با ترکیبی از ساندبوردینگ، ماجراجویی ۴×۴، ماشین‌های کواد و کمپینگ ترکیب می‌کنند و یک روز فراموش‌نشدنی را در بیابان رقم می‌زنند!

 

آشنایی با کتابخانه‌های محبوب دبی

نور، دوربین، حرکت! در Motiongate

دبی در پاسخی به یونیورسال استودیو یک پارک موضوعی با الهام از هالیوود ساخته که روزی عالی برای طرفداران فیلم و دنیای فانتزی را رقم می‌زند. میهمانان به دنیای فیلمسازی DreamWorks Animation، Columbia Pictures، و Lionsgate منتقل می‌شوند، و با مضمون‌های سواری بر اساس فیلم‌هایی مانند Ghostbusters، Kung-Fu Panda، و The Hunger Games روزی هیجانی و فراموش نشدنی را تجربه می‌کنند. در مجموع، این پارک جذاب موضوعی دارای ۲۷ سواری و جاذبه شامل پنج ترن هوایی، یک سواری در آب برای خنک شدن، سواری تاریک همه‌جانبه، آزمایشگاه‌های بازی و نمایش‌های تئاتر ۴ بعدی ارائه است. آیا طرفدار سینما هستید؟ یا در سفری خانوادگی به سرمی‌برید؟ برای تصمیم گیری بیش از این تعلل نکنید.

در پارک آبی وایلد وادی سوار بر رودخانه آرام شوید

پارک آبی Wild Wadi که در مجاورت هتل‌های ساحلی جمیرا و برج العرب ۷ ستاره قرار گرفته، ماجراجویی آبی بی‌نظیری را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. این پارک مناسب برای خانواده دارای ۳۰ وسیله سواری و جاذبه است که همگی حول محور داستان جوها (Juha) شخصیتی از فولکلور عرب هستند. توصیه می‌کنیم برای این که در صف انتظار تهیه بلیط پشت در ورودی نمانید درست هنگام شروع ساعت کاری خودتان را  به آنجا برسانید و یا بلیط‌های ویژه برای دور زدن صف تهیه نمایید.

زیپ‌لاین هیجان‌انگیز Jebel Jais را امتحان کنید

اگر از عاشقان هیجان و معتادان آدرنالین، پس این فعالیت رسما برای شماست! در این فعالیت هیجانی فضای باز شما پس از صعود به بالای بلندترین کوه امارات، خود را رها کرده و به سمت پایینی که رسما طولانی‌ترین زیپ لاین جهان است رانده می‌شوید. اگر سرعت ۱۵۰ کیلومتر در ساعت (۹۳ مایل در ساعت) باعث ایجاد ضربات کوبنده قلبتان به دیواره سینه نشود، ارتفاع ۱۶۸۰ متری از سطح دریا رسما کار شما را می‌سازد. اگر هوس کمی آدرنالین دارید، این باید سرفصل فهرست کارهایی که باید در دبی انجام دهید، باشد.

در پیست یخ دبی به صورت دایره ای اسکیت کنید

اسکیت روی یخ و صحرا معمولا با هم ترکیب نمی شوند، اما در طبقه همکف مرکز خرید دبی یک پیست المپیکی قرار دارد که برای مبتدیان و متخصصان به طور یکسان شرایط تمرین وتفریح را فراهن آورده است. این سرزمین عجایب زمستانی در فاصله چند قدمی آکواریوم دبی، آبشارهای دبی مال و برج خلیفه قرار دارد که می‌تواند ترکیبی عالی و منحصر به فرد برای ساختن تجربه روزی تکراری نشدنی را برای شما و خانواده‌تان فراهم آورد.

 

تجربه خوردن ۹ غذای پاییزی در سفر به دبی

با حیوانات شبگرد در سیاره سبز ملاقات کنید

سیاره سبز یک زیست‌بوم واقعا مسحورکننده با یک جنگل بارانی سرپوشیده گرمسیری و بیش از ۳ هزار گیاه و حیوان است که یک پیاده‌روی غوطه‌ورکننده در طبیعت را در دسترس شما قرار می‌دهد. همچنین میزبان بزرگ‌ترین درخت ساخته شده توسط انسان و حیات‌بخش در جهان است که مطمئنا ارزش یک یا دو عکس را دارد. پس چرا برای دیدن این عجایب جدید و مدرن به آن نروید؟ توصیه می‌کنیم که در پایان روز به بازدید بروید درست زمانی که حیوانات شب‌زی شروع به بیدار شدن از خواب می‌کنند.

ماهی های رنگارنگ را در آکواریوم The Lost Chambers ببینید

در آکواریوم The Lost Chambers به دنیای شگفت‌انگیز و افسانه‌ای زیر آب قدم بگذارید و از یکی از جاذبه‌های اصلی دبی که میزبان بیش از ۶۵۰۰۰ ماهی منحصر به فرد و رنگارنگ است بازدید کنید. بازدید از این مجموعه بی‌تظیر و منحصر به فرد در هر زمانی که باشد ایده‌ای عالی و فوق‌العاده است. اگر می‌خواهید تجربه بازدید از ایت مجموعه را ارتقا دهید حتما به غواصی در تانک‌های عظیم آب بپردازید.

۳۰ آذر ۱۴۰۰

نظرات کاربران