فعالیت‌های هیجان‌انگیز منطقه حتا در دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
فعالیت‌های هیجان‌انگیز منطقه حتا در دبی

حتا منطقه‌ای کوهستانی و بسیار زیبا در نزدیکی دبی است که خیلی‌ها برای تفریح و انجام فعالیت‌های هیجان انگیز به آن‌جا می‌روند. این منطقه شامل بخش‌های کوهستانی، یک سد بزرگ و زیبا، امکانات مختلف و بسیاری جاذبه‌های دیگر است و اگر قصد شرکت در فعالیت‌های هیجان انگیز را داشته باشید، از سقوط آزاد تا زیپلاین و دوچرخه سواری در کوهستان و خیلی چیزهای دیگر هستند که می‌توانید درآن‌ها شرکت نمایید.‌ در نوشته‌ای که امروز برایتان آماده کرده‌ایم، بیشتر به این فعالیت‌ها می‌پردازیم و آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

 

دوچرخه سواری در کوهستان

یکی از فعالیت‌هایی که اکثر افرادی که با تور دبی به حتا می‌روند، در آن شرکت می‌کنند، تورهای دوچرخه سواری کوهستانی است. به این ترتیب شما هم از مناظر کوهستانی و زیبای حتی دیدن کرده‌اید و هم یک فعالیت جمعی و دلپسب را انجام می‌دهید. این مسیرها برای افراد مختلف در نظر گرفته شده و هم آن‌هایی که از آمادگی بدنی زیادی برخوردار نیستند، می‌‌توانند در آن شرکت کنند و هم مسیرهایی برای حرفه‌ایها وجود دارد. برای تجربه‌ی کامل گشت‌های گروهی، چیزی حدود دو تا سه ساعت از زمان خود در حتا را باید صرف این فعالیت کنید اما مطمئن باشید که به امتحانش می‌ارزد.

 

گران‌ترین محله‌های دبی برای اقامت

نکته مهم در مورد دوچرخه سواری در حتا این است که مرکز Hatta Mountain Bike Trail Centre که برای این کار در نظر گرفته شده در ایام تابستان به خاطر کم شدن حجم گردشگران، بسته خواهد بود، اما اگر خودتان دوچرخه داشته باشید، می‌توانید برای گردش به مسیر بروید که البته با توجه به گرمای هوا، این فعالیت را برای روزهای دیگر سال پیشنهاد می‌کنیم.

کوهپیمایی

دهکده تاریخی حتا، در میان کوه‌های حجار واقع شده و مملو از قله‌هایی هست که برای کوهپیمایی عالی هستند. خیلی‌ها علاقه‌ای به دوچرخه سواری در کوهستان ندارند و برای این افراد، مسیرهای پیاده روی بهترین گزینه هستند، مخصوصا این که بعضی از این مسیرها برای گردشگران مهیا شده و بخش زیادی از آن را هموار کرده‌اند.

در واقع بعد از سد حتا که محبوبیت زیادی بین توریست‌ها دارد، کوهپیمایی و رفتن بالای قله، از محبوب‌ترین فعالیت‌ها در این محل به حساب می‌آید.

 

با این کارها در تور دبی خوش بگذرانید

تازه اگر خوش شانس باشید، شاید در مسیرتان گربه‌های عربی را نیز در آن دور و برها مشاهده کنید. برای پا گذاشتن به این مسیر نیز امان شرکت در تورهای گروهی و همچنین تنها رفتن به مسیر را دارید.

 

پاراگلایدر سواری در حتا

از جمله فعالیت‌های هیجان انگیزی که در حتا می‌توانید انجام دهید، پاراگلایدر سواری در این منطقه است که هزینه‌ای نزدیک به ۶۵۰ درهم برای پرواز ۱۵ دقیقه‌ای روی دستتان می‌گذارد. این فعالیت تنها برای افراد بالای ۱۸ سال بوده و شما در آن، به یک مربی کاربلد متصل خواهید شد و با پاراشوت از ارتفاع به پرواز در می‌آیید.

ارتفاع شما در این پرواز به ۵۰۰ پا می‌رسد و از آن بالا می‌توانید، همه‌ی دیدنی‌های منطقه حتا را ببینید. این پرواز دلچسب، تجربه‌ای فوق‌العاده برای هر فردی خواهد بود که ترس از ارتفاع ندارد. مضاف بر این، تقریبا تمامی کارهای پرواز به دست مربی انجام می‌شود و شما تنها از منظره لذت می‌برید، به همین خاطر، آموزش پرواز برای شما نیز تنها چند دقیقه خواهد بود.

اسب سواری

برای اسب‌ سواری مسیرهای مختلفی وجود دارد و عموما این سواری‌ها در گروه‌های کوچک انجام می‌شود. اگر برای اسب سواری به مسیرهای کوهستانی و یا نزدیک به سد بروید، برای نیم ساعت ۵۰ درهم و برای یک، یک ساعت و نیم و دو ساعت بای به ترتیب ۱۰۰، ۱۳۰ و ۲۰۰ درهم بپردازید.

البته امکان اسب‌ سواری در محیط مجموعه اسب دوانی را نیز دارید و اسب‌های متنوع و زیبایی هستند که برای سواری می‌توانید انتخاب کنید. اسب سواری در حتا برای تمام سنین مهیا است و کوچک و بزرگ می‌توانند این فعالیت لذت بخش را امتحان کنند. همچون خیلی دیگر از فعالیت‌های فضای باز، در فصول گرما آن را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم و بهتر است برای تجربه‌ی دلچسب اسب سواری، پاییز و زمستان آن را در حتا امتحان کنید.

 

۸ فعالیت هیجان‌انگیز در دبی

کایاک سواری

سد بزرگ حتی که کوه‌های بلند آن را محصور کرده‌اند، یکی از زیباترین نقاط در اطراف دبی به حساب می‌آید و قایق سواری در این پهنه‌ی آبی فوق‌العاده، بدون شک تجربه‌ای جذاب برایتان خواهدبود. مجموعه‌ای به این منظور در سد وجود دارد با نام "حتا کایاک" که در آن‌جا قایق‌های یک نفره و دو نفره متعددی برای اجاره در اختیار توریست‌ها گذاشته می‌شود.

البته اگر به کایاک علاقه ندارید و نمی‌توانید آن را حدایت کنید، می‌توانید سوار قایق‌های پدالی شوید که به صورت دو نفره و چهار نفره هستند یا این که حتی سوار قایق‌های سبک شوید که قایق‌ران دارند و شما تنها از منظره لذت می‌برید. البته راندن کایاک یا حتی قایق‌های پدالی لذت بسیار بیشتری خواهد داشت. نگران پیدا کردن این مرکز هم نشوید چون وقتی به سد می‌رسید، اسکله بزرگ آن و قایق‌های مختلف آن کاملا مشخص خواهد بود. هزینه کرایه کایاک یک نفره ۶۰ دهم، دو نفره ۱۲۰ درهم و قایق‌های پدالی ۱۵۰ درهم برای یک ساعت است.

 

بهترین ویلاهای اجاره‌ای دبی در سال ۲۰۲۲

 مجموعه تفریحی حتا

یک پارک ماجراجویی و تفریحی در حتا وجود دارد که بازی‌های متنوع و زیادی را برای شما تدارک دیده است. این بازی‌ها را لیست وار به شما معرفی می‌کنیم:

صخره نوردی: چند دیوار صخره نوردی با امکانات محافظتی بسیار خوب و مربی کاربلد در این مجموعه تفریحی قرار داده شده. ۵ مسیر مختلف وجود دارد که یکی از آن‌ها برای کودکان و نوجوانان بوده و بقیه دارای سطح سختی مختلف هستند. حتی صخره‌نوردهای تمرین دیده نیز دیوار مخصوص خود را دارند.

تفریحات آبی: جایی در این مجموعه تفریحی وجود دارد که چند بازی آبی و سرسره‌های کوچک و بزرگ در آن تعبیه شده است. اما مفرح‌ترین و جذاب‌ترین بازی در آن‌جا Drop-In نام دارد که سرسره‌ی مخصوص ۱۵ متری با شیب تند است که سرعت شما را به ۴۰ تا ۸۰ کیلومتر می‌رساند و در آخر شما را به سمت بالا پرتاب و به داخل استخر می‌اندازد!

جت بال: اگر به صورت گروهی به تور دبی می‌روید، حتما این بازی جذاب را تجربه کنید. تکنولوژی جدید که به جای پینت بال ارائه شده و دیگر درد توپ‌های پینت بال را ندارد. در واقع در این ورزش به جای توپ‌های رنگی از توپ‌های پودر رنگ استفاده می‌شود. حتی اگر تعداد شما کافی هم نباشد، همیشه گروه‌هایی از دیگر توریست‌ها پیدا می‌کنید که بخواهند با شما بازی کنند.

سرسره تویوب سواری: این بازی جذاب یک سرسره بسیار طولو دراز است که تنها با تویوب‌های مخصوص باید سوارش شوید و با سرعت زیاد به پایین تپه برسید.

 

کافه‌ها و رستوران‌های اینستاگرامی در دبی: بخش اول

زوربینگ: بعید می‌دانم کسی وارد این مجموعه تفریحی بشود، توپ‌های زوربینگ را ببیند و نخواهد این فعالیت مفرح را تجربه کند! در این بازی شما وارد توپ‌های مخصوص شده و از بالای تپه در مسیر خاص به سمت پایین حل داده می‌شوید. در حتا هم می‌توانید سوار توپ‌های تک نفره شوید و هم توپ‌های دو نفره برای بازی وجود دارند. البته برای آن‌هایی که زود حالشان بد می‌شود، اصلا زوربینگ را به این شکل توصیه نمی‌کنیم. فوتبال زوربینگ هم در این مجموعه مهیاست که حداقل موقع انجامش، در یک مسیر رو به پایین در حال قل خوردن نخواهید بود!

تیراندازی با کمان و پرتاب تبر: در این محل هم محوطه تیراندازی با کمان و هم پرتاب تبر به سمت سیبل وجود دارد. تا به حال تیراندازی نکرده‌اید، اصلا نگران نباشید، چون مربیان کاربلدی هستند که برای اولین تجربه شما را راهنمایی می‌کنند.

کارتینگ در مسیر کوهستانی: خیلی از پیست‌های کارتینگ به صورت آسفالت طراحی شده و مسیری هموار دارند. با این حال کارتینگ کوهستانی در حتا حال و هوای دیگری داشته و با ماشین‌های سه چرخه انجام می‌شود که کاملا متفاوت با ماشین‌های معمولی کارتینگ هستند. البته این ورزش تنها برای افراد بالای ۱۶ سال بوده و بچه‌ها نمی‌توانند آن را تجربه کنند. پیست مورد نظر نیز ۱.۲ کیلومتر و به صورت چرخه‌ درست شده که در هر بار سواری باید چند بار دور آن را بزنید.

 

۱۲ تم پارک مشهور دبی را بشناسید

و در آخر به این هم اشاره کنیم که بعضی بازی‌های خاص پارک‌های ماجراجویی مثل رد شدن از پله‌های چوبی معلق، رد شدن از مسیر طنابی و ... نیز برای این محل در نظر گرفته شده و زیپلاین معرف حتا نیز با ۳۵۰ متر طول به صورت دولاینه -برای این که دو نفره بخواهید وارد مسیر شوید- در این‌جا قرار دارد.

شب را در حتا بمانید

سر کردن شب در حتا خود یک ماجراجویی بزرگ به حساب می‌آید. مراکز خرید لوکس و آسمان خراش‌هایی که در سفر با تور دبی می‌بینید را فراموش کنید، آسمان پر ستاره‌ی حتا در شب، تصویری را برای شما به تصویر می‌کشد که همیشه آن را به یاد خواهید داشت. برای ماندن در حتا، اقامتگاه‌های زیادی هستند که می‌توانید انتخاب کنید. از جمله این‌ها می‌توان به Hatta Damani Lodges یا Sedr Trailers اشاره کرد. یکی از اقامتگاه‌های زیبا و جدید در حتا Hatta Dome Park نام دارد که برای آن‌هایی که می‌خواهند تجربه‌ی گلمپینگ لاکچری در این منطقه را داشته باشند، پیشنهاد می‌شود.

چطور به حتا برویم؟

حتا حدودا ۱۱۵ کیلومتر از دبی فاصله دارد و برای رفتن به حتا با تاکسی، حدودا یک ساعت و نیم مسیر را در پیش دارید. البته اگر با تاکسی بروید، هزینه‌ی زیادی برایتان به همراه خواهد داشت به همین دلیلی پیشنهاد می‌کنیم با اتوبوس به بروید. اتوبوس‌های شرکت Dubai RTA Bus هر سه ساعت از دیرا به این محل حرکت می‌کنند و با توجه به کیفیت این اتوبوس‌ها و مسیری که در پیش خواهید داشت، بهترین گزینه هستند.  

 

چیزهایی که باید قبل از سفر به دبی بدانید

۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظرات کاربران