گشت و گذار در منطقه الکرامه دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
گشت و گذار در منطقه الکرامه دبی

دبی، به شهر رویاها شهرت دارد. این شهر، مناطق و محله‌های متنوع فرهنگی را شامل می‌شود که نیازهای مردم محلی، مهاجران و گردشگران تور دبی را برآورده می‌کنند. با وجود مناطق مجلل و مدرن دبی، در عین حال می‌توانید بسیاری از فضاهای سنتی از جمله بر دبی، دیره و الکرامه را در این شهر شاهد باشید.

و اما منطقه الکرامه دبی... اینجا یکی از قدیمی‌ترین مناطق دبی است و یک کانون چند فرهنگی برای گردشگران به شمار می‌آید. این محدوده به طور گسترده، بعنوان یک منطقه مسکونی در نظر گرفته می‌شود، اما پروژه های تجاری زیادی را نیز ارائه می‌دهد. الکرامه موقعیت مکانی ایده آلی را در کنار خیابان زعبیل، بعنوان گذرگاه اصلی منطقه مرکزی، اشغال می‌کند و یکی از بهترین دسترسی‌ها را در کل شهر داراست.

 

درباره منطقه الکرامه دبی

الکرامه، یک منطقه مسکونی پرجنب ‌و جوش در بر دبی است که در نزدیکی آب‌های خیره ‌کننده نهر دبی قرار دارد. اینجا یکی از محله‌های قدیمی دبی، با ساختمان‌های مسکونی و هتل‌های کم ارتفاع و به دور از زندگی پر زرق و برق در سفر به تور دبی است. الکرامه، معمولا بعنوان یک منطقه توریستی در نظر گرفته نمی‌شود. اما به دلیل برخورداری از رستوران‌های متعدد و همراه با بسیاری از دستفروشی‌ ها و فروشگاه‌های سوغاتی، محبوبیت بالایی در میان مردمان محلی دارد.

بعلاوه این منطقه با وجود کوچک بودن و اینکه تنها ۲ کیلومتر مربع وسعت دارد، از پرجمعیت‌ترین مناطق دبی محسوب می‌شود و هزاران نفر در آن ساکن هستند. همچنین طبیعت چندفرهنگی الکرامه، در منوی متنوع غذاهای جنوب آسیایی رستوران‌هایش منعکس شده است.

 

راهنمای خرید سیم کارت در دبی

عکس: visitdubai.com

 

خرید در منطقه الکرامه دبی

فروشگاه‌های زیادی در الکرامه وجود دارند که هر مایحتاجی، از کالاهای چرمی گرفته تا لباس‌های ورزشی، ساعت، عینک آفتابی، سوغاتی و بسیاری موارد دیگر را به فروش می‌رسانند. مرکز خرید مرکزی، که بیشتر به نام "بازار الکرامه" شناخته می‌شود، بیش از ۳۰۰ مغازه را در چندین ساختمان کنار هم در خود جای داده و یک بازار خرید مقرون به صرفه به شمار ‌آید. این فضا به دلیل ارائه طیف وسیعی از اقلام مد شهرت دارد و کیف‌های دستی، پوشاک و لوازم جانبی بسیاری در اینجا پیدا خواهید کرد. فقط چانه زدن را فراموش نکنید!

همچنین فروشگاه دی تو دی دبی، یکی از بهترین فروشگاه‌های مقرون به  صرفه شهر با چهار شعبه در دبی قدیم بوده و یکی از این شعب، در الکرامه واقع شده است. این فروشگاه نیز اقلامی ضروری نظیر پوشاک، کفش، لوازم جانبی، محصولات زیبایی، وسایل آشپزخانه، دکوری و لوازم الکترونیکی را به فروش می‌رساند.

در کنار اینها، سوپرمارکت‌های متعددی در منطقه الکرامه دبی وجود دارند که نیازهای روزمره ساکنان را تامین می‌کنند. سوپرمارکت Lulu درست در کنار پارک الکرامه و یک هایپر مارکت Lulu، روبروی جاده پارک زعبیل به چشم می‌خورند. در عین حال اگر عاشق غذاهای دریایی هستید، می‌توانید برای خرید محصولات تازه و انواع مختلف ماهی، خرچنگ، میگو و دیگر گزینه‌های دریایی به بازار ماهی الکرامه بروید. از دیگر بازارهای خرید محبوب کرامه می‌توان به مرکز خرید العطار و گالری انصار اشاره کرد.

عکس: hidubai.com

 

شکم گردی در منطقه الکرامه دبی

صحنه غذاخوری‌های الکرامه، دلیل دیگری برای محبوبیت این منطقه محسوب می‌شود. زیرا از نظر تعداد گزینه‌های غذاخوری، پس0 از دیره در رتبه دوم قرار دارد. از غذاخوری‌های خودمانی در فضای باز گرفته تا رستوران‌های سطح ‌بالا را می‌توانید در این محدوده شاهد باشید و بعنوان بخشی از این شهر چندفرهنگی، طیف متنوعی از غذاهای محلی و بین المللی در دسترسند.

با این حال، رستوران‌های هندی بر صحنه غذاخوری در الکرامه غالب هستند. در واقع اینجا بعنوان منطقه‌ای که مهاجران هندی بر آن تسلط دارند، برخی از بهترین رستوران‌های هند جنوبی و شمال هند را در خود جای داده است. همچنین باید گفت در اینجا، گزینه‌های غذاخوری گران‌ قیمت بسیاری وجود دارند. اما اگر به غذاهای خیابانی علاقمندید، کافه‌های کوچک کنار خیابان در الکرامه شما را ناامید نخواهند کرد.

در نهایت برخی از رستوران‌ها و کافه‌های محبوب در منطقه الکرامه عبارتند از:

  • Student Biryani

بهتر است که با یکی از محبوب‌ترین غذاهای جهان، یعنی بریانی شروع کنیم. در این رابطه، رستوران خانوادگی برند Student Biryani در الکرامه، بریانی‌های متنوعی را ارائه می‌دهد. بعلاوه دارای یک منوی صبحانه معروف است که شامل غذاهای پرطرفداری همچون پاراتاس و حلوا پوری است.

  • Barbecue Nation

اگر به دنبال گزینه‌های کبابی کمی تندتر هستید، این رستوران می‌تواند بهترین گزینه برایتان به شمار آید. این غذاکده عمدتا گوشت و سبزیجات کبابی را به صورت بوفه ارائه می‌دهد. همچنین با چند سالاد جذاب، غذاهای گیاهی و یک میز دسر وسوسه انگیز از مهمانانش پذیرایی می‌کند.

  • Maharaja Bhog

اینجا یکی از رستوران‌های معروف منطقه الکرامه دبی بوده و می‌توانید از تالی مجلل راجستانی و کیچدی اصیل در این رستوران گیاهی لذت ببرید. البته این غذاهای مقوی، مناسب افراد کم اشتها نیست. بنابراین اگر می‌خواهید برای شکم گردی به این رستوران بیایید، مطمئن شوید که به اندازه کافی گرسنه هستید!

 

برترین رستوران‌های محله‌ی دیره دبی

عکس: zomato.com

 

  • Rasoi Ghar

این مکان نیز یکی دیگر از رستوران‌های تالی در الکرامه بوده و سایر غذاهای محبوب گیاهی از جمله دوکلا، داهی پوری، چات و کاری را نیز سرو می‌کند. همچنین می‌توانید از خدمات دلیوری این رستوران، برای صرف غذایتان در خانه کمک بگیرید.  

  • Al Damyati & Iskandaron

این رستوران، غذاهای لبنانی کبابی خوشمزه را با قیمت مناسب ارائه می‌دهد. بعلاوه هوموس خامه‌ای و نان‌های تازه ‌پخته شده این غذاکده نیز، در میان غذاخوری‌های شهر شهرت دارند.

  • Sthan

Sthan را می‌توان بعنوان یک رستوران ایده آل پاکستانی و شمال هند، در منطقه الکرامه دبی به شمار آورد. در اینجا بسیاری از غذاهای محلی این مناطق سرو می‌شوند و در حین خورد و خوراک، می‌توانید از شنیدن موسیقی زنده در تعطیلات آخر هفته نیز نهایت لذت را ببرید.  

  • Amritsr

اینجا نمونه کاملی از رستوران‌های هندی بزرگ است که در عین حال، بهترین مکان برای رویدادهای خصوصی، قرارهای کاری، شام رمانتیک، مهمانی‌های کوکتل و پذیرایی‌های عروسی به شمار می‌آید. در این رستوران، می‌توانید با به اشتراک گذاشتن بشقاب‌های چات شروع کنید که در این رابطه گزینه‌های بسیاری پیش رویتان است از جمله مرغ، گوشت بره، سبزیجات، تخم مرغ و میگو و همچنین نان و برنج فراوان.

عکس: squaremeal.ae

 

اقامتگاه‌های منطقه الکرامه دبی

چندین هتل در الکرامه وجود دارند که اغلب، پکیج‌های خانوادگی با تخفیفات شگفت انگیز ارائه می‌دهند. بسیاری از این اقامتگاه‌ها، چشم اندازهایی بی بدیل از مناظر اطراف و غروب خورشید را به مخاطبانشان هدیه می‌دهند و اما محبوب‌ترین هتل‌های الکرامه عبارتند از:

  • Ramee Royal Hotel
  • Regent Palace Hotel
  • President Hotel
  • Fortune Karama Hotel
  • Park Regis Kris Kin Hotel

عکس: skyscanner.net

 

حمل و نقل عمومی در منطقه الکرامه دبی

از آنجایی که این منطقه در یک مکان عالی، درست در مرکز شهر واقع شده است، رفت و آمد به/ از آن دردسرساز نیست. مردمان محلی و گردشگرانی که در این منطقه اقامت دارند، می‌توانند به سرعت از طریق ایستگاه‌های مترو ADCB و BurJuman که به نقاط کلیدی شهر متصل می‌شوند، به هر کجا بخواهند بروند.

در ضمن اگر در حومه الکرامه اقامت دارید، می‌توانید به راحتی از طریق یک پیاده روی کوتاه از ایستگاه متروی Oud Metha، به الکرامه دسترسی پیدا کنید. این منطقه، همچنین توسط بسیاری از خطوط اتوبوسرانی پشتیبانی می‌شود. بنابراین رفت و آمد از طریق حمل و نقل عمومی دبی برای کسانی که وسیله نقلیه ندارند، بسیار آسان است.

در ادامه بیایید از فاصله‌ای نزدیک‌تر، سری بزنیم به برخی از جاذبه‌های محبوب در الکرامه:

هنرهای خیابانی در دبی (Street Art)

گروهی از هنرمندان، از ساختمان‌ها بعنوان بوم نقاشی خود استفاده کرده‌اند و نقاشی‌های دیواری در مقیاس بزرگ در خیابان 18B منطقه الکرامه دبی را خلق نموده‌اند که در حال حاضر، جزو محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه به شمار می‌آیند. در واقع، شگفتی‌های رنگارنگ بسیاری در گوشه و کنار این محدوده خواهید یافت: از تصاویر پرندگان غول پیکر و هنر اکسپرسیونیسم انتزاعی گرفته تا غواصی مروارید و گیتارهای جذاب که به شما فرصت می‌دهند تا عکس‌های اینستاگرامی جذابی بگیرید.

 

تاکسی های اینترنتی در دبی

عکس: timeoutdubai.com

 

پارک الکرامه دبی (Karama Park)

اینجا فضایی عالی برای پیک نیک را ارائه می‌دهد و انتخاب بسیاری از خانواده‌ها برای دورهمی، بازی و برخورداری از هوای تازه است. بعلاوه مناطقی برای کریکت و بدمینتون، مسیرهای پیاده روی، مسیرهای دوچرخه سواری و چمن کاری‌های ایده آل برای چرت بعد از ظهر نیز در این پارک درنظر گرفته شده‌اند.

عکس: expedia.com.my

 

مرکز خرید برجمان در دبی (BurJuman Mall)

اینجا قدیمی‌ترین مرکز خرید در دبی است که در حاشیه منطقه الکرامه دبی واقع شده و جدیدترین محصولات مد، زیبایی و لایف استایل ارائه شده توسط خرده فروشان برجسته جهان را ارائه می‌دهد.

بعلاوه این مرکزکه جز بهترین مراکز خرید دبی است، دارای یک سینمای پیشرفته به نام سینما Vox، یک مرکز سرگرمی خانوادگی به نام Magic Plant و طیف وسیعی از گزینه‌های غذاخوری است که مجموع این مکان را به مقصدی عالی برای خانواده‌ها بدل می‌کنند. برخی از فروشگاه‌های برند در این مرکز خرید عبارتند از H&M، Forever 21، Splash، Brands for Less، Next، LC Waikiki، Aldo، Inglot، Charles & Keith و بسیاری دیگر.

عکس: thrillophilia.com

 

پارک زعبیل در دبی (Zabeel Park)

اینجا، یکی دیگر از پارک‌هایی است که بسیار به الکرامه نزدیک است و یک رانندگی کوتاه از آن فاصله دارد. این محدوده که با پارک الکرامه مرز مشترک دارد، این بزرگ‌ترین پارک در دبی بوده و دبی فریم مشهور را در خود جای داده است. در ضمن در این پارک می‌توانید شاهد امکانات مختلف از جمله پیست دویدن، زمین گلف، فضای قایق سواری و مسیر BMX باشید. بعلاوه این پارک با بازارهای کوچک، اجرای زنده و سایر امکانات رفاهی، ساعاتی مفرح را برای بازدیدکنندگانش رقم می‌زند.  

 

آشنایی با آثار گرافیتی در دبی

عکس: agoda.com

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

منبع ۴

منبع ۵

منبع ۶

۲۰ آذر ۱۴۰۲

نظرات کاربران