سفری خانوادگی به گرجستان: راهنمای ۲۰۲۲

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
سفری خانوادگی به گرجستان: راهنمای ۲۰۲۲

در حالی که به نظر می‌رسد گرجستان کشوری کوچک با جامعه‌ای غالبا روستایی است اما این اواخر تلاش‌های زیادی کرده تا چهره سنتی خود را در جامعه جهانی و مخصوصا صنعت گردشگری تغییر دهد. اگرچه گرجستان هنوز راه زیادی در پیش دارد اما به لطف هزینه‌های پایین سفر، هوای تازه و طبیعت بکرش بسیار مورد استقبال گروه‌های مختلف توریستی و خانواده‌های دارای فرزند قرار گرفته است. گرجستان در حال حاضر امکانات به روز و جذابی را در کنار طبیعت بکر و فرهنگ سنتی‌اش فراهم آورده و اجازه می‌دهد تا شما در تور گرجستان سفری همه جانبه را تجربه کنید. ما در این مقاله کارهایی که می‌توانید در سفری خانوادگی در کنار فرزندان انجام دهید را بررسی می‌کنیم.

 

تفلیس، پارک تفریحی متاتسمیندا

این پارک تفریحی دیدنی اما نه چندان بزرگ که در دوران اتحاد جماهیر شوروی ساخته شده است، مشرف به شهر بر روی تپه‌ای بوده و وسایل سواری ارزان قیمت با چشم‌اندازهای بی‌نظیری را ارائه می‌دهد. در پارک متاتسمیندا تفلیس، ترن هوایی را برای یک سواری هیجان‌انگیز امتحان کنید، با ماشین‌های سپردار رانندگی کرده و به هم بکوبید یا با سر خوردن از سرسره‌های آبی، آدرنالین خونتان را بالا ببرید. برای دیدن مناظر خیره‌کننده شهر، سوار بر چرخ و فلک ۸۰ متری بشوید که درست در لبه صخره قرار داشته به طوری که انگار شما را در فضایی خالی بالا می‌برد. برای ناهار نیز می‌توانید پیکنیک کنید و یا در یکی از کافه‌های فضای باز اطراف پارک یک قهوه بنوشید. در سفر با تور تفلیس بازدید از این پارک باید در صدر فهرست کارهای شما باشد.

 

سفر به ۸ مقصد عالی گرجستان بعد از کرونا

باتومی، دلفیناریوم

این پارک در زمان حکومت شوروی سابق ساخته شد تا بعد از سقوط آن‌ها این پارک به مدت ۲۰ سال بسته مانده بود تا این که در سال ۲۰۱۱ بعد از زمانی طولانی مورد بازسازی و بازگشایی قرار گرفت. امروزه ۸ دلفین پوزه دراز در این مجموعه زندگی می‌کنند که بلدند به خوبی با انسان‌ها کنار بیایند. شما در تور باتومی می‌توانید با فرزندان‌تان به این پارک بیایید و از نمایش این پستانداران مهربان که در استخر شیرجه می‌زنند و از درون حلقه می‌پرند لذت ببرید. آنها با موزیک می‌رقصند و بر روی دم به سطح آب می‌آیند، چنین نمایشی حتما تمامی خانواده‌تان را هیجان‌زده خواهد کرد. به علاوه چند شیر دریایی هم در این مجموعه زندگی می‌کنند که بلدند کارهای بامزه‌ای انجام دهند. شما می‌توانید با پرداخت هزینه بیشتر در کنار دلفین‌ها شنا کرده و تعامل بیشتری با آن‌ها داشته باشید.

تفلیس، موزه توهم

موزه‌های توهم که در حال حاضر از جاذبه‌های به شدت دوست داشتنی، سرگرم‌کننده و خلاقانه در دنیا هستند انتخابی بسیار شادی‌آور برای چند ساعت در کنار خانواده است. در این موزه بر پایه خطای دید با استفاده از خطوط، رنگ‌ها و اشکال هندسی مغز را فریب داده و ذهن را به چالش می‌کشد. خوشبختانه نسخه‌ای از این موزه نیز در تفلیس وجود دارد که می‌توانید از آن بازدید کرده و عکس‌های گروهی جالبی در آن بیاندازید. بچه‌ها درگیر فضای جالب و جادویی آن می‌شوند و حسابی سرشان گرم می‌شود.

 

معرفی ۱۰ رودخانه زیبا در گرجستان

باتومی، باغ گیاه شناسی

باغ گیاه شناسی باتومی که در بیش از ۱۱۰ هکتار زمین جنگلی و گل کاری شده گسترده شده دارای چندین اقلیم گیاهی است که چیزی شبیه به بودن در بهشت را برای شما تداعی می‌کند. در این مجموعه بزرگ تعداد بسیار زیادی گل و گیاه و جانور زندگی می‌کنند. از حدود ۲ هزار گونه گیاهی این باغ ۱۰۰ گونه آن بومی گرجستان بوده و بقیه از نقاط دیگر دنیا جمع آوری شده‌اند. این باغ در سال ۱۸۸۰ توسط آندره نیکولایویچ ساخته و با مجموعه‌ای از حوضچه‌ها، دریاچه، نهر آب و نیمکت‌هایی برای نشستن تزئین شد. بعد از آن این باغ تحت نظارت حکومت شوروی درآمد و اکنون نیز آکادمی علمی گرجستان مسئولیت آن را برعهده دارد. شما می‌توانید با رفتن به اینجا بین ۹ منطقه گل کاری شده بگردید و غرق در رنگ‌های شاد و گل‌های معطر شوید.

تفلیس، باغ گیاه شناسی

اگرچه باغ گیاه شناسی تفلیس به اندازه باغ گیاه شناسی باتومی نیست اما در این مجموعه حدود ۳۵۰۰ گونه گیاهی زندگی می‌کنند که بسیاری از آن‌ها از گونه‌های نادر دنیا هستند. با خانواده به این پارک بروید و از پیاده‌روی در مسیرهای دلگشا لذت ببرید. همچنین بچه‌ها می‌توانند در زمین بازی، بازی کنند و همراه شما از گل‌ها بازدید کرده و چیزهایی یاد بگیرند.

 

زیباترین نقاط گرجستان برای عکاسی

پارک تفریحی Tsitsinatela

پارک تفریحی Tsitsinatela که در زبان گرجی پارک تفریحی کرم شب تاب ترجمه می‌شود در شهرداری گوریا ازورتی واقع شده یکی از نقاط تفریحی جذاب و خانوادگی است که واقعا بازدید از آن وقتی در اطراف باتومی هستید به شما خوش می‌گذرد. در این مجموعه ۳۶ وسیله تفریحی وجود دارد که برای خانواده، بچه‌ها و افراد ماجراجو تدارک دیده شده است. این مجموعه با داشتن امکانات رفاهی مثل نیمکت، سرویس بهداشتی، رستوران، کافه، غرفه‌های ساندویچی و فست فود، و همچنین چندین فروشگاه سوغاتی و وسایل تزئینی و عروسک جایی عالی برای گذراندن عصری خانوادگی محسوب می‌شود معمولا گردشگرانی که در شهرهای اطراف مثل اوروکی اقامت دارند خودشان را به این پارک می‌رسانند. اسم این پارک "کرم شبتاب" اشاره به ساعت کار مجموعه (از ساعت ۶ عصر تا ۳ صبح) اشاره دارد. بنابراین می‌توانید بازدید از آن را به عنوان فعالیتی شبانه هم در نظر بگیرید.

ساحل باتومی

یکی از پر بازدیدترین قسمت‌های گرجستان سواحل دریای سیاه در این کشور است که ساحل باتومی با اختلاف در رده نخست قرار دارد. در نیمه اول سال مخصوصا فصل تابستان ساحل باتومی میزبان ماسه دوستان اروپای شرقی و آسیای غربی می‌شود. می‌توانید حوله پهن کنید و از آفتاب لذت ببرید و یا با هزینه کمی چتر کرایه کنید و به تماشای کودک دلبندتان بپردازید که با ماسه‌ها بازی می‌کند و میان موج‌های بی جان جلوی ساحل می‌دود.

 

لوکس‌ترین هتل‌های گودائوری گرجستان

تله کابین تفلیس

یکی از جاهایی که قطعا در تور تفلیس گذرتان به آن می‌افتد پارک جذاب ومدرن ریک است که به خاطر پلی صدف شکل و شیشه‌ای شهرت پیدا کرده است. شما از اینجا می‌توانید سوار تله کابین شوید و مسیر جذابی را تا تپه و قلعه ناریکالا تفلیس بروید. شاید خیابان‌های تفلیس آنچنان برای بچه‌ها جذاب نباشد اما می‌توانید با تله کابین سواری چند دققیه پرماجرایی را با منظره‌ متفاوتی از تفلیس تجربه کنید. قطعا از این سواری بچه‌های شما هم لذت خواهند برد.

کبولتی، پارک ملی کینتریشی

این پارک که در کبولتی واقع شده اسم خود را از دره رودخانه کینتریشی گرفته در فاصله حدودا ۳۳۰ کیلومتری از تفلیس در منطقه آجارا واقع شده است. این منطقه به خاطر زیبایی‌های طبیعی و زیست بوم غنی و منحصر به فردی که دارد در سال ۱۹۵۹ به منطقه تحت نظارت دولت تبدیل شد تا مورد حمایت قرار گیرد و سلامت و امنیت ساکنین حیات وحش آن تضمین شود. از آنجایی که تعداد زیادی از جانوران مثل جغدها، روباه، گرگ‌ها، سنجاب‌ها، خزندگان، و حیوانات جنگلی دیگر در این پارک زندگی می‌کنند شما شانس روبرویی با آن‌ها را خواهید داشت. بنابراین برای سفری خانوادگی برنامه ریزی کنید و با پیوستن به تورهای گردشی هدایت شده به ماجراجویی بروید.

 

آیا برای سفر به گرجستان ویزا نیاز داریم؟

تفلیس، دریاچه لیسی

این دریاچه زیبا که در رده زیباترین دریاچه‌های گرجستان قرار دارد به راحتی قابل دسترسی است و با یک ماشین سواری کوتاه با تاکسی به مبلغ حدودا ۵ لاری در دسترس شما قرار می‌گیرد. این پارک که بر روی تپه‌ای در شمال غربی تفلیس واقع شده تابستان‌ها به محل تجمع دوست داران طبیعت و خانواده‌ها تبدیل می‌شود. بچه‌ها در فضای باز به دوچرخه سواری، اسکیت سواری و اسکیت برد مشغول می‌شوند و نهایت لذت را از فضای دل‌انگیز دریاچه لیسی تفلیس می‌برند. به علاوه اگر احساس گرسنگی کردید می‌توانید به کافه‌ای در همان جا بروید. اگر تمامی شرایط دریاچه برای شما کافی نبود با پیاده روی ۱۵ دقیقه‌ای به میدان اسب‌دوانی در همان حوالی بروید و با ۳۰ دلار برای یک ساعت، از اسب سواری لذت ببرید و اگر مهارت کافی ندارید نگران نباشید آن‌ها مربی‌های مجربی در اختیار شما قرار می‌دهند.

کبولتی، ساحل کبولتی

همانطور که بالاتر اشاره کردیم ساحل باتومی بهترین ساحل منطقه آجارا است اما اگر می‌خواهید در محوطه‌ای وسیع و خلوت از هوای آزاد و دریا لذت ببرید این ساحل می‌تواند هدف شما باشد. در این ساحل امکانات دیگری وجود ندارد بنابراین با خودتان آب، خوراکی، زیرانداز و هرچیزی که به آن ضرورت دارید ببرید.

 

جذاب‌ترین موزه‌های گرجستان را بشناسیم

آباستومانی، رصدخانه اخترفیزیکی آبستومانی

این یکی از جاذبه‌های دوست داشتنی در فاصله ۲۵۰ کیلومتری تفلیس است که اغلب توریست‌ها در تور گرجستان از بازدید آن غافل می‌شوند در حالی که به شدت جای جذابی است. معمولا بچه‌ها عاشق ستاره‌ها و آسمان هستند برای آن‌هایی که با نجوم آشنا هستند این رصدخانه بهشت گمشده است ولی اگر فرزند شما چیز زیادی از اجرام آسمانی نمی‌داند این رصدخانه فرصت خوبی برای آشنایی با ناشناخته‌های جدید خواهد بود. این رصدخانه که توسط یوجین خارادزه در سال ۱۹۳۲ تاسیس شده، بر روی کوهی به اسم کانُبیلی قرار گرفته که به طور طبیعی فاصله بالاتری از سطح زمین داشته باشد. این رصدخانه با ۱۵۰ روز هوای تمیز و صاف به شما فرصت کاوش در بین ستارگان را می‌دهد.

۲۲ دی ۱۴۰۰

نظرات کاربران