مجموعه‌های سینمایی برتر در آنکارا

جاذبه‌های گردشگری آنکارا
مجموعه‌های سینمایی برتر در آنکارا

آنکارا پایتخت ترکیه و دومین شهر شلوغ کشور به حساب می‌آید که به نوعی می‌توان آن را یکی از مقاصد گردشگری مهم در این سرزمین به حساب آورد. شهری مدرن و امروزی با مراکز خرید و تفریحی متعدد و البته جاذبه‌های تاریخی که چیزهای زیادی برای ارائه به گردشگران دارد. با این که آنکارا به عنوان انتخاب اول یا حتی دوم و سوم توریست‌ها برای تور ترکیه محسوب نمی‌شود، با این حال مسافران زیادی هر ساله از آن‌جا دیدن می‌کنند.

برای مسافران ایرانی، یکی از فعالیت‌های جذابی که تنها در مسافرت می‌توانند آن را تجربه کنند، تماشای فیلم‌های روز دنیا در سالن‌های سینماست. در آنکارا چندین سالن سینما و مجموعه سینمایی بسیار خوب وجود دارد که شما می‌توانید این فیلم‌ها را با زبان اصلی و البته زیرنویس ترکیه تماشا کنید. مطمئنا، آن‌هایی که به زبان ترکی آشنایی دارند و می‌خواهند، فیلم‌های سینمای ترکیه را تماشا کنند نیز، می‌توانند به برترین سالن‌ها و مجموعه‌های سینمایی آنکارا که در نوشته زیر از آن‌ها اسم خواهیم برد، بروند.

 

Cinemaximum در در مرکز خرید Metromall AVM

برند Cinemaximum‌ برترین کمپانی ساخت مجموعه‌های سینمایی در ترکیه به حساب می‌آید و می‌توانید مجموعه‌های سینمایی آن را در جاهای مختلفی از جمله استانبول، آنتالیا، ازمیر و ... ببینید. مجموعه سینمایی Cinemaximum در مرکز خرید Metromall AV نیز از نظر کیفیت، بدون شک بهترین انتخاب شما در تور آنکارا خواهد بود. این مجموعه دارای ۵ سالن سینمای مختلف است که عموما یکی از آن‌ها همیشه فیلم‌های ترکی پخش می‌کند، یکی اغلب انیمیشن اکران کرده و دیگر سالن‌های به برترین فیلم‌های روز دنیا اختصاص دارند.

سالن‌های Cinemaximum شامل پرده‌های دو بعدی و سه بعدی شده و همگی از صدای دالبی دیجیتال با بهترین کیفیت ممکن استفاده می‌کنند. از نکات مهم درباره دیدن فیلم در مجموعه‌‌های سینمایی Cinemaximum این است که به روزترین فیلم‌ها همیشه سر از این سالن‌ها در آورده و دقیقا با پخش جهانی اکران می‌شوند. Metromall AV بخش‌های تفریحی دیگری نیز در خود دارد. شما می‌توانید بعد از تماشای فیلم در پارک بازی آن‌جا کمی خوش بگذرانید، به سالن بولینگ رفته و کمی بازی کنید یا این که در دکورهای جذاب Social Booth، عکس‌های اینستاگرامی ثبت کنید.

 

آکواریوم بزرگ Aqua Vega در آنکارا

آدرس: Metromall AVM Etimesgut, Ankara Turkey

شماره تماس: 0090850220967

 

Cinemaximum در مرکز خرید Optimum

در زمان ساخت این مرکز خرید، مجموعه سینمایی دیگری در آن‌جا دایر شده بود که با این که مکانی مناسب برای فیلم دیدن محسوب می‌شد اما با سالن‌هایی که در حال حاضر در آن‌جا وجود دارد، اصلا قابل مقایسه نبود. چند سالی می‌شود که Cinemaximum دومین مجموعه سینمایی آنکارا از نظر بزرگی را در این مرکز خرید برپا کرده و با دو سالن سه بعدی، دو سالن دو بعدی گلد کلس و سه سالن دو بعدی دیگر، یکی دیگر از گزینه‌های عالی شما برای تماشای فیلم در آنکارا به حساب می‌آید.

Optimum Outlet Shopping Center که این مجموعه سینمایی در آن‌جا بنا شده، یک مکان عالی برای خرید از برندهای برتر بین‌المللی به حساب می‌آید و نام‌های آشنایی همچون آدیداس، کلوین کلی، اِله و ... را در این مکان خواهید دید. همچنین چند فضای بازی کودکان و پارک بازی خانوادگی نیز در Optimum در نظر گرفته شده که می‌توانید آن‌ها را هم مد نظر داشته باشید.

آدرس: Ayas Yolu 17. Km Optimum Outlet ve Eglence Merkezi No:93 K:3 Eryaman, Etimesgut

شماره تماس: 00903122803533

 

Arcadium Sinemaları

از مجموعه‌های Cinemaximum دور شویم و به سراغ یک مجموعه سینمایی مستقل و بسیار عالی در مرکز خرید Arcadium برویم که با سالن‌های متعدد، یکی از جاهای عالی برای تمام سبایق محسوب می‌شود. این مکان در مجموع ۱۰ سالن پخش فیلم مختلف داشته که بعضی از آن‌ها فیلم‌های روز دنیا به زبان اصلی، بعضی مخصوص فیلم‌های ترکی، یکی برای انیمیشن‌های مربوط به کودکان و نوجوانان و حتی یک سالن برای پخش فیلم‌های کلاسیک دنیا را دارد.

چند نکته مهم در مورد Arcadium Sinemaları وجود دارد. این سینما با این که سالن‌های دو بعدی بسیار خوبی دارد که از صدای دالبی دیجیتال با کیفیت خیلی عالی استفاده می‌کنند اما هیچ سالن سه بعدی یا IMAX برایش در نظر گرفته نشده. همچنین جدا از سینمای آمریکا و ترکیه، فیلم‌های اروپایی و شرقی نیز در آن‌جا به نمایش گذاشته می‌شود که البته زیرنویس ترکی دارند و به زبان اصلی پخش می‌شوند. در مورد خود مرکز خرید نیز بگوییم که این مکان برای تهیه اقلام مختلف از جمله پوشاک، کالاهای دیجیتال، عطر و ادکلن، لوازم شخصی و خیلی چیزهای دیگر مناسب است اما به غیر از این مجموعه سینمایی، تنها یک پارک کوچک مخصوص کودکان و نوجوانان برای تفریح دارد.

 

خرید سوغاتی در سفر به آنکارا

آدرس: Koru Mah. 2432 CD. No:192/121 Çankaya

شماره تماس: 00903122411241

 

Kızılırmak Sineması

این مکان یکی از قدیمی‌ترین مجموعه‌های سینمایی در آنکارا است که تاریخ ساخت سالن اصلی آن به ۱۹۶۰ میلادی بر می‌گردد. اگر چه حالا این مکان به یک مجموعه‌ی مدرن و امروزی بدل شده و شاید به اندازیه سینماهای Cinemaximum یا دیگر رقبایش لوکس نباشد، اما از امکانات کامل و به روزی بهره می‌برد که فیلم دیدن را در آن‌جا لذت بخش می‌کند.

سالن‌های این مجموعه شامل مدل‌های مختلف پرده‌های دو بعدی با گنجایش مختلف است که در بزرگ‌ترین آن‌ها، به روزترین فیلم‌های دنیا با زبان اصلی و زیرنویس ترکی به نمایش گذاشته می‌شود. از نظر قیمتی هم این مکان از سینماهای Cinemaximum بهتر بوده و ورودی آن ۲۴ لیر بوده که اگر روز چهارشنبه به آن‌ا مراجعه کنید، با ۱۸ دلار می‌توانید فیلم مورد نظر خود را ببینید. در این مجموعه یک سالن بازی با چند بازی ساده مثل فوتبال دستی در نظر گرفته شده و یک رستوران اختصاصی به نام Red River نیز دارد.

آدرس: kızılırmak cd. 21/B 06540 Seyran Bagları

شماره تماس: 00903124255393

 

AURA VIP

ما می‌توانید این لیست را پر کنیم از مجموعه‌های سینمایی Cinemaximum که در مراکز خرید مختلف شهر قرار گرفته‌اند. خیلی از آن‌ مکان‌ها، قبلا مجموعه‌های مستقل بوده‌اند که Cinemaximum آن‌ها را خریداری کرده. شما هم تا این جا متوجه امکانات این مجموعه‌ها شده‌اید و اگر جایی اسمش را دیدید، می‌دانید که با بهترین‌ها مواجه خواهید بود. به همین دلیل بعد از این به سراغ جاهای خاص برای فیلم دیدن در آنکارا می‌رویم که یکی از این مکان‌ها، AURA VIP است که یک کافه و سالن پخش فیلم متفاوت در این شهر به حساب می‌آید.

این مکان اگر چه جایی نسبتا کوچک است اما از تکنولوژی پخش بسیار خوبی بهره می‌برد و در آن‌جا فیلم‌های خاص کلاسیک یا اوایل قرن بیستم پخش شده و بعضی اوقات نیز بر اساس زمانی که به آن‌جا می‌روید، می‌توانید فیلم‌های مناسبتی ببینید. جالب این که شما می‌توانید این مکان را برای برنامه‌های خاص مثل پیشنهاد ازدواج یا کارهایی از این دست نیز رزرو کنید. برای رزرو جا یا باید از طریق صفحه فیسبوک AURA VIP یا از طریق واتساپ آن‌ها اقدام نمایید.

 

معرفی ۷ تفریح رایگان در آنکارا

آدرس: Kızılay, arabica kafenin üstü, Meşrutiyet Mahallesi, Konur Sok. 13/14, 06650 Çankaya

شماره تماس: 00905452781600

 

BollyWood Cinema Café

در آخر بد نیست برای طرفداران سینمای هند نیز یک جای عالی برای فیلم دیدن پیشنهاد کنیم. BollyWood Cinema Cafe همانطور که از اسمش پیداست، یک کافه فیلم فوقق‌العاده دوست داشتنی بوده که شما می‌توانید در سالن نمایش فیلمش، به تماشای فیلم‌های هندی بپردازید.

پکیج‌های تماشای فیلم در این محل شامل فیلم و هزینه‌ی نوشیدنی گرم و سرد می‌شود. مثلا فیلم ۹۰ تا ۱۲۰ دقیقه‌ای به همراه نوشیدنی گرم و سرد و پاپ کوردن ۶۰ لیر بوده در صورتی که فیلم ۱۸۰ دقیقه‌ای به همراه نوشیدنی گرم و سرد و اسنک‌های مختلف، ۸۰ لیر قیمت دارد. البته چند نکته برای دیدن فیلم در این محل وجود دارد. اول این که بهتر است قبل از رفتن جایی برای خود رزرو کنید تا به مشکل بر نخورید و دوم این که فیلم‌ها یا زیرنویس ترکی دارند و یا این که دوبله ترک هستند. پس عملا تنها برای آن دسته از مسافرانی مناسب خواهد بود که به زبان ترکی استانبولی مسلط بوده و به تور آنکارا رفته‌اند.

آدرس: Meşrutiyet, Yüksel Cd. 11/4, 06420 Çankaya

شماره تماس: 0090522802514

 

سالن‌هایی برای تماشای فیلم‌های ترکی

اما خیلی از ایرانی‌هایی که به ترکیه یا به صورت مشخص به آنکارا سفر می‌کنند، به زبان ترکی استانبول مسلط بوده و سینما و تلوزیون این کشور را نیز دنبال می‌کنند. مسلما این دسته عزیزان دوست دارند که در طول سفر، یک فیلم ترکی در سینما مشاهده کنند. پیش‌تر گفتیم که تمام مجموعه‌های سینمایی یاد شده، سالن‌هایی دارند که برترین فیلم‌های ترکی روز را پخش می‌کنند.

اما اگر می‌‌خواهید در سالن‌های ارزان‌تر در سطح شهر سر بزنید و چنین فیلم‌هایی ببنید، Kavaklıdere sineması در چانکایا و Eti Sineması در همین محله را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در کل این محلی که سینماهای یاد شده در آن‌جا قرار گرفته‌اند، محلی است که چندین و چند سالن و مجموعه سینمایی در کنار هم قرار گرفته‌اند و خیلی راحت می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید. در مجموع اما پیشنهاد ما این است که چند لیر بیشتر خرج کنید و در مجموعه‌‌های سینمایی برتر آنکارا فیلم خود را ببینید که از بهترین تجهیزات سالن‌های سینما در سطح جهانی استفاده می‌کنند.

 

در بهترین رستوران‌های آنکارا غذا بخورید

۱۴ دی ۱۴۰۰

نظرات کاربران