خیره کننده‌ترین چشم اندازهای ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
خیره کننده‌ترین چشم اندازهای ویتنام

ویتنام مقصد فوق‌العاده‌ای برای سفر به طبیعت است و با مناظر متنوع در طول سال همیشه کارهایی برای انجام و دیدن ارائه می‌دهد که آن را بین توریست‌های سراسر دنیا محبوب کرده است. به هر حال، مناظر ویتنام به خاطر موهبات هنری طبیعی الهام‌بخش معروف هستند که زیبایی‌های این سرزمین را به خوبی بیان می‌کنند. اگر عاشق طبیعت هستید و می‌خواهید فالوورهای بیشتری در اینستاگرام داشته باشید، تور ویتنام را در لیست خود قرار دهید، تا تاثیر مثبت آن را ببینید. برای اینکه هیچ نقطه با ارزشی از دید شما خارج نشود، سعی کردیم در این مقاله مجموعه نهایی زیباترین مناظر ویتنام، از جمله میراث طبیعی یونسکو و جاذبه‌های کمتر شناخته شده را به شما معرفی کنیم.

 

موقعیت جغرافیایی ویتنام

از دریای فیروزه‌ای گرفته تا کوه‌های آهکی و غارهای ماورایی، برای کشور کوچکی مانند ویتنام از نظر جغرافیایی تنوع زیادی در مناظر و مناظر در سراسر کشور وجود دارد. سواحل ویتنام با داشتن شکل S جذاب و خط ساحلی ۲۰۱۵ مایلی، به عنوان بهترین سواحل جهان با تنوع رنگ دریا و اشکال ساحلی فهرست شده اند. یعنی به زبان ساده سواحل این کشور باید مکان شماره یک برای دیدن مناظر بی‌نظیر در سفرتان باشد. سواحل ویتنام نه تنها برای عکاسی عالی هستند، بلکه فعالیت‌های ساحلی هیجان انگیزی از جمله غواصی یا اسنورکلینگ را ارائه می‌دهند.

 

فونگ نها، که بانگ: پادشاهی کارست

هیچ رقیبی برای شکست فونگ نها، که بانگ در مبارزه برای بهترین مکان دیدنی در ویتنام برای دوست‌داران طبیعت و ماجراجویان وجود ندارد. ساختارهای کارستی فونگ نها، که بانگ که متعلق به استان Quang Binh است، توسط پنج رودخانه‌ای که در طول میلیون‌ها سال از منطقه عبور می‌کنند ایجاد شده اند که واقعا اثری هنری از طبیعت مادر محسوب می‌شوند. این پارک ملی برای حفاظت از ۳۰۰ غار و همچنین اکوسیستم جنگل‌های آهکی که در مجموع بیش از ۲۰۰ هزار هکتار گسترش یافته ایجاد شده است. غارهای کارست و کوه‌های آهکی در پارک ملی فونگ نها-که بانگ به‌عنوان باشکوه‌ترین غارهای ویتنام شناخته می‌شوند. سون دونگ بزرگ‌ترین غار روی زمین جاذبه اصلی پارک ملی فونگ نها، که بانگ محسوب می‌شود و باعث شده تا در سال‌های اخیر این پارک در رتبه اول این لیست قرار گرفته است. فونگ نها که دارای اکوسیستم متنوعی است، مکان خوبی برای پیاده روی و کاوش برشمرده می‌شود. از دیگر فعالیت‌هایی که می‌توانید در اینجا لذت ببرید می‌توان به کایاک سواری در رودخانه چای، حمام گلی در غار تاریک، زیپلاین و ماهیگیری در رودخانه Suoi Moc نام برد.

 

آبشارهای شگفت‌انگیز بن گیوک ویتنام

آبشار بان گیوک: جواهر پنهان کوه

آبشار Ban Gioc در مقایسه با خلیج ساپا و ها لانگ مقصدی کمتر شناخته شده در ویتنام شمالی است که برای دوستداران طبیعت و ماجراجویان جواهری واقعا پنهان محسوب می‌شود. بان گیوک که در شمال شرقی ویتنام و در استان کائو بنگ، در ارتفاع ۳۰ متری و عرض ۳۰۰ متر واقع شده، عریض‌ترین آبشار ویتنام است که چنین منظره چشمگیری از طبیعت را ایجاد کرده است. صدای خروشان برخورد آب با سنگ از دور به گوش می‌رسد و باعث می‌شود تا مناظر مانند یک نقاشی آبرنگ زنده بنظر برسند. همچنین منظره آبشار Ban Gioc با توجه به فصول تغییر می‌کند - در بهار، شکوفه های قرمز شعله‌ای در پس زمینه پر می‌شود، در حالی که در پاییز آبشار زیر غروب به رنگ به شدت خیره کننده دیده می‌شود.

خلیج ها لانگ

هیچ جایی بهتر از میراث طبیعی جهانی برای تحسین طبیعت وجود ندارد. برای بازدید از خلیج ها لانگ، بهتر است یک تور تفریحی لوکس رزرو کنید و سپس در شگفتی های طبیعی گم شوید. غروب زمانی که خورشید به رنگ صورتی و قرمز و نارنجی در اقیانوس خاکستری-سبز فرو می‌رود، خلیج ها لانگ مسحورکننده‌تر از هر زمان دیگری است. همانطور که از نام این منطقه بر می‌آید ها لانگ جایی است که اژدهاها بر آن فرود آمده‌اند. این یک توضیح نسبتا شاعرانه از هزاران جزیره و جزایر آهکی است که در مساحتی به وسعت ۴۳۴ کیلومتر مربع پراکنده شده و روی آب خلیج مایل به سبز چیده شده‌اند. چشم انداز جغرافیایی خلیج ها لانگ نتیجه فرآیندهای زمین شناسی پیچیده‌ای بود که بیش از ۵۰۰ میلیون سال طول کشید. ها لانگ خانه غارهای زیبا و منحصر به فرد کارستی مانند غار داو گو، غار سونگ سوت و غار تین کونگ است. از بازدید از این خلیج در روزهای تعطیل بپرهیزید زیرا قیمت‌ها بالاتر از حد معمول خواهد بود.

 

رستوران‌های ارزان‌قیمت آخرشبی در هوشی مین

نها ترانگ

اگر به غارهای بزرگ یا خلیج جزایر آهکی علاقه ندارید، برای سوار شدن بر امواج و لذت بردن از غذاهای دریایی به نها ترانگ ویتنام بروید. نها ترانگ که به شهر آبی رنگ شهرت دارد بهترین استراحت ساحلی در کشور را با طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها و سرگرمی‌های ساحلی ارائه می‌دهد. این خلیج نه تنها میزبان برخی از شگفت‌انگیزترین جزایر کشور است بلکه می‌توانید از غواصی در زیباترین نقاط آن هم لذت ببرید. منطقه حفاظت شده دریایی Hon Mun بهشت صدها گونه مرجانی است.

ها گیانگ

ها گیانگ هیچ شباهتی به مقاصد بالا نداشته و تا زمانی که جاده مستقیم به آن احداث شود منطقه‌ای دور افتاده در پشت کوه بود که از توسعه دور مانده بود اما به لطف جاده‌ها دوره جدیدی برای آن آغاز شد. فلات دونگ وان به عنوان عضوی از ژئوپارک یونسکو، منطقه وسیعی را با صخره‌های سنگی و کوه‌های آهکی پوشانده است که به آن‌ها «باغ های سنگی» می‌گویند. بازدید از ها گیانگ همچنین فرصتی برای شناختن فرهنگ بومی گروه قومی مانند همونگ نیز برایتان فراهم می‌آورد. ها گیانگ با داشتن بازارهای محلی سنتی نمایش فوق‌العاده‌ای از زندگی محلی مردم ارائه می‌دهد و واقعا از آن دسته از ماجراجویی‌هایی است که نباید آن را از دست دهید. مزارع برنج پلکانی Hoang Su Phi در ها گیانگ در مقایسه با سایر مکان‌های ویتنام از زیبایی هیچ کم دارد. این مزارع برنج که در کنار کوه Tay Con Linh قرار گرفته و اغلب توسط ابرهای سفید احاطه می‌شوند و در فصل برداشت، حتی زیباتر نیز به نظر می‌رسند.

موئی نه

موئی نه به خاطر بادهایی که در تمام طول سال در آن می‌وزد نقطه محبوب کایت سواری و چتربازی است. همچنین سواحل زیبای موئی نه به خاطر شرایط بسیار خوب برای فعالیت‌های ساحلی مانند شنا، موج سواری، غواصی و به خصوص کایت موج سواری مناسب هستند. به علاوه این ساحل به خاطر پدیده طبیعی و خیره کننده تپه‌های شنی قرمز به شدت مورد توجه قرار دارد. اما اگر به دنبال چیزی واقعا متفاوت هستید، به Fairy Stream بروید که دارای ویژگی‌های فیزیکی مانند سیاره‌های بیگانه است به طوری که حس می‌کنید در سیاره دیگری مثل مریخ هستید. می‌توانید به راحتی با اتوبوس یا قطار از شهر هوشی مین به Phan Thiet برسید.

 

بهترین بوتیک هتل‌های هانوی

نین بین

خیلی کم پیش می‌آید که مقاصد دیدنی یونسکو فقط به خاطر ارزش‌های طبیعی و فرهنگی منطقه‌ای باشد نین بین که فقط در ۹۰ کیلومتری جنوب هانوی قرار گرفته یکی از آن‌هاست. شما در نین بین مجموعه‌ای هماهنگ از طبیعت دیدنی را خواهید دید که معابد و بتکده‌های مقدس و مرموز را در بر می‌گیرد. یک قایق کرایه کنید تا در وسط آب و صخره‌های ذخیره‌گاه طبیعی وان لانگ از زیبایی‌های طبیعی دیدن کنید. برای مزارع برنج شناور طلایی در حاشیه رودخانه‌های ناگو دونگ در فصل برداشت به تام کوک بروید. در اینجا بهشتی واقعی را پیدا خواهید کرد که هر سمتی از آن را تماشا کنید چیزی جدید توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.

دره باک سون (Bac Son Valley)

شاید در مورد دره باک سون چیزی نشنیده باشید اما این نقطه مکانی شدیدا دوست داشتنی برای تحسین زیبایی طبیعت و گرفتن عکس‌های اینستاگرامی است که از تیررس توریست‌ها دور مانده است. مناظر این دره به شدت زیبا و دیدنی بوده و بسیار چشم نواز است. مزارع برنج به طور منظم بین دو رشته صخره مخروطی شکل با روستاهای قومی تای پراکنده شده‌اند و با رودخانه‌ای که از آن می‌گذرد تزیین شده است. در فصل برداشت به باک سون بروید تا این شانس را داشته باشید که تحت تأثیر جادوی طبیعت قرار بگیرید، به خصوص زمان غروب و یا طلوع خورشید که منظره به نهایت زیبایی خود می‌رسد.

موک چائو

سفر به فا لونگ برای رسیدن به قله اهمیت بیشتری نسبت به خود قله دارد. هنگامی که به قله رسیدید، با منظره بی‌عیب و نقص طبیعت دو کشور لائوس و ویتنام در ارتفاع ۲۰۰۰ متری، قله تخته‌ای Pha Luong به هوا نفوذ می‌کند و تجربه‌ای هیجان‌انگیز از ایستادن و رویارویی با مناظر سرگیجه‌آور ابرهایی که کوه‌های زیر را در آغوش گرفته‌اند، ارائه می‌دهد. این یک تصویر زیبا برای نشان دادن به همسالان شما خواهد بود. سفر به قله فا لونگ در حدود ۳ ساعت پیاده روی فرح بخش و دیدنی طول می‌کشد. برای خارجی‌ها، به دلیل موقعیت کوه در نزدیکی مرز لائوس و ویتنام، باید از مقامات محلی مجوز دریافت شود. هیچ کس اجازه نخواهد دارد یک شب در بالای قله بماند، چه کوهنوردان داخلی و چه خارجی.

 

نکاتی که بهتر است قبل از سفر به ویتنام بدانید

هانگ رای

هانگ رای یا غار سمورها در نین توان واقع شده و تنها عکاسان و مسافران از آن بازدید می‌کنند به همین دلیل کاملا اصیل و دست نخورده باقی مانده است. هانگ رای ظاهری نفس‌گیر و ماورایی دارد که نمی‌توان آن را به سادگی با کلمات توصیف کرد این غار در واقع مجموعه‌ای از صخره، ساحل و غار است. خاص‌ترین ویژگی این مقصد، صخره‌ای بشقابی است که از ساحل جدا می‌شود و هنگامی که جزر و مد بالا می‌رود، آب صفحه سنگ را پر می کند و حوضچه کوچکی درست روی دریا ایجاد می‌کند. صخره‌های ساحل پوشیده از خزه‌های سبز هستند که به خوبی با رنگ دریا و آسمان تضاد دارند. وقتی به اینجا می‌روید فراموش نکنید بهترین دوربین‌تان را ببرید.

۲۹ آذر ۱۴۰۰

نظرات کاربران