فعالیت‌هایی جذاب در ناخون نایوک، بانکوک

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
فعالیت‌هایی جذاب در ناخون نایوک، بانکوک

بانکوک پایتخت  محبوب تور تایلند و از مقاصد برجسته آن است. اگرچه برخلاف بیشتر کشورهای دنیا سراسر تایلند پر از مقاصدی است که همگی زیبا و جذاب هستند و به یک اندازه مورد توجه قرار می‌گیرند اما هنوز هم تور بانکوک در صدر جدول آن قرار دارد و دسته زیادی از این توریست‌ها برای دفعات بعدی سفرشان هم به این شهر بازمی‌گردند. اگر قبلا تمام جاذبه‌های بانکوک را دیده‌اید و یا بعضا دوست دارید کمی از شلوغی و هرج و مرج شهر خارج شده و به نقطه‌ای روستایی پناه ببرید ما برای شما پیشنهاداتی داریم که یکی از بهترین آن‌ها ناخون نایوک شهرستانی کوچک و زیبا در فاصله ۲ ساعت رانندگی از بانکوک است. در اینجا کارهای زیادی برای انجام در دسترس خواهید داشت که درادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

خوردن غذا در کنار رودخانه در غذاخوری Krua Pa Makham

با توجه به اینکه تایلند کشوری پر از رودخانه است، تعجبی ندارد که تعداد زیادی غذاخوری در کنار رودخانه وجود داشته باشد. اما چیزی که در مورد این مکان خاص است این است که شما بسیار نزدیک به رودخانه هستید در واقع فقط سنگ‌ها منطقه غذاخوری و رودخانه را از هم جدا می‌کنند یک قدم به جلو بردارید و از سد سنگی عبور کنید در رودخانه خواهید بود! بنابراین اگر وقتی سطح آب بالا می رود، آب کمی به منطقه غذاخوری نفوذ کرد، شوکه نشوید. در اینجا، از غذاهای مورد علاقه محلی مانند سالاد پاپایای تند و مرغ کبابی (بهتر است با برنج چسبنده خورده شود) لذت ببرید. غذا بیشتر به سبک tze-char سرو می‌شود، اما اگر ترجیح می‌دهید غذای خود را داشته باشید، گزینه‌های الاکارته نیز وجود دارد.

آدرس: Hin Tung, Mueang Nakhon Nayok District, Nakhon Nayok 26000, Thailand

 

به رستوران Ran Kuaytiaw Reua Kalalungphao بروید

در این رستوران شما ناهار یا شام خود را در یکی از میزهای کم ارتفاع کنار رودخانه میل کنید. سوراخی در کف زیر میز وجود دارد که می‌توانید پاهای خود را آویزان کرده و حس کنید که کپورها در اطراف پاهای شما شنا می‌کنند. اما اگر ترجیح می‌دهید پاهایتان روی میز بدون برخورد با ماهی‌ها باشد می‌توانید روی یکی از میزها و صندلی‌های معمولی غذا بخورید. منوی این رستوران اساسا به سرو انواع نودل‌ها اختصاص دارد پس انتظار هر سبک نودلی را می‌توانید داشته باشید.

 

گشت و گذار در شهر قدیمی بانکوک

آدرس: Tambon Hin Tung, Amphoe Mueang Nakhon Nayok, Chang Wat Nakhon Nayok 26000, Thailand

 

از آبشار ساریکا دیدن کنید

آبشارهای معروف زیادی در سراسر دنیا وجود دارد اما به سختی بتوانید آبشاری به این زیبایی را پیدا کنید. اگرچه این آبشار مانند آن‌ها پهن و با جریان پرفشار نیست اما ارتفاع آن زیاد است و حس و حال نقاشی‌های چینی را تداعی می‌کند. زیبایی منظره این آبشار شما را برای مدتی شاید چندین ساعت آنجا نگه می‌دارد این در حالی است که فرصت‌های متعددی برای عکاسی هم خواهید داشت و اگر اهل عکاسی نیستید می‌توانید در حوضچه خنک زیر آبشار شنا کنید.

آدرس: 13 Village No. 3, Sarika Subdistrict, Mueang Nakhon Nayok District

 

به آبشار وانگ تا کرای بروید

برخلاف آبشار ساریکا، این آبشار نه آنقدر بلند و نه خیره کننده است. با این حال، اگر می‌خواهید در یک استخر طبیعی شنا کنید یا با یک شناور لاستیکی روی آب معلق شوید، رودخانه طولانی آن بهترین نقطه است. و حتی اگر نمی‌خواهید اینجا شنا کنید، همیشه می‌توانید روی یکی از صخره‌ها بنشینید و پاهای خود را در آب فرو کنید. به علاوه در سفرهای گروهی این آبشار جایی عالی برای پیکنیک و خوش گذرانی خواهد بود.

 

۷ رستوران قدیمی و محبوب بانکوک

آدرس: 222 Moo 1, Sarika Sub-district, Mueang District, Nakhon Nayok

 

بازار شبانه Teng Terdteung

یکی از فعالیت‌های اصلی سفر به جایی و کاوش در قسمت‌های مختلف آن خرید لوازم زیبا برای خود و عزیزانمان است. برای چنین چیزی بازار شبانه ترنگ تردتیونگ انتخابی عالی است. این بازار شبانه قدیمی، می‌توانید تنقلات مقرون به صرفه و خوش طعم و لباس‌های زیبا برای همه سنین پیدا کنید. خرید در اینجا بسیار ارزان و مقرون به صرفه بوده و برای خرید مناسب است. بازارهای شبانه بانکوک یکی از بهترین سرگرمی‌ها در سفر هستند.

آدرس: Hwy 3049, Tambon Sarika, Amphoe Mueang Nakhon Nayok, Chang Wat Nakhon Nayok

 

از معبد وات تام ساریکا دیدن کنید

بازدید از این معبد غاری چندان متداول نیست و قرار گرفتن آن در بالای کوه اوضاع را تشدید کرده است. البته به خاطر این نباید زیبایی آن را نادیده گرفت. برای رسیدن به این معبد غاری باید تعداد زیادی پله را به سمت بالا صعود کنید که ممکن است کمی سخت بنظر برسد. در داخل غار مجسمه راهبی وجود دارد که مردم محلی برای آن دعا می‌کنند. اگرچه شما بودایی نیستید اما بازدید از منظره و صعود به بالای معبد ارشش را دارد.

 

معبد چولابهورن وانارام

مسیر پیاده‌روی در باغ بامبو این معبد را به جایی دیدنی و محبوب تبدیل کرده و اگر لحظه‌ای در عالم خودتان گم شوید ممکن است فکر کنید به ژاپن سفر کرده‌اید. فرقی نمی‌کند بودایی باشید یا نباشید، شدیداً توصیه می‌کنیم از این مکان دیدن کنید حتی اگر تنها برای پیاده‌روی بین بامبوها باشد. در اینجا نه تنها احساس آرامش خواهید کرد بلکه می‌توانید عکس‌های اینستاگرامی فوق‌العاده‌ای بیاندازید.

 

بهترین هتل‌های سیلوم بانکوک

آدرس: Ban Phrik, Ban Na District, Nakhon Nayok 26110, Thailand

 

فومین رفتینگ (رفتینگ، ATV و پینتبال)

در سفر گروهی به ناخون نایوک فرصت را غنیمت بشمارید و به برخی فعالیت‌های هیجانی بپردازید. شما می‌توانید با موتورهای ۴ چرخ بین مسیرهای طبیعی و پای آبشارها برانید و یا به رفتینگ و ماجراجویی در رودخانه با دوستان خود بروید. این که چه کاری انجام دهید بستگی به سلیقه و انتظار شما دارد.

آدرس: 3 Tambon Hin Tung, Amphoe Mueang Nakhon Nayok, Chang Wat Nakhon Nayok

 

مزرعه گوسفند خونیوک

چه کسی گفته مزارع گردشی فقط در خائو یای در دسترس هستند؟ در واقع، شما می‌توانید آنها را در ناخون نایوک هم مزارع گردشی همچون ه ویژه در مزرعه گوسفند خونیوک را پیدا کنید. اگرچه گوسفندها ستاره‌های اصلی نمایش در اینجا هستند، اما می‌توانید حیوانات اهلی دیگری مانند اسب و اردک را نیز ببینید. همچنین در اینجا فرصت‌های زیادی برای عکاسی وجود دارد، بنابراین اگر عاشق عکس گرفتن هستید این فرصت را از دست ندهید. در نهایت می‌توانید در کافه آن‌ها استراحت کنید و از میان وعده‌هایی مانند کرپ میوه، بستنی یا سیب زمینی سرخ کرده لذت ببرید.

آدرس: 3049 Tambon Sarika, Amphoe Mueang Nakhon Nayok, Chang Wat Nakhon Nayok 26000,

 

مناظری نفسگیر از صخره فا تروم جای

همه می‌دانند که بهترین مناظر را از مکان‌های بلند می‌توان تماشا کرد، به همین دلیل است که ما حاضریم در بارهای پشت بام غذا بخوریم یا به ساختمان‌های فوق‌العاده بلندی مانند تایپه ۱۰۱ برویم. به همین ترتیب، مناظر شگفت‌انگیزی از درختان و ابرهای چند کیلومتری را می‌توانید از صخره فا تروم جای ببینید. اگر خوش شانس باشید، می‌توانید تکه‌هایی از ابرها را ببینید که بر فراز دریای درختان شناور هستند منظره‌ای به شدت رویایی و خیره کننده که عکس‌های اینستاگرامی خوبی به شما می‌دهند. با خوردن چند کاسه نودل یا یک لیوان قهوه گرم، تجربه بهتری هم خواهید داشت.

آدرس: Hin Tung, Mueang Nakhon Nayok District,

 

به وانگ یائو دائو کراچای بروید

کم‌تر کسی است که علاقه‌ای به گل‌ها نداشته باشد. اکثر آن‌ها نه فقط به این دلیل که زیبا به نظر می‌رسند و باعث زیباتر شدن عکس‌ها می‌شوند بلکه به این دلیل که به طور خودکار لبخندی بر لبان شما می‌نشاند محبوب هستند. وانگ یائو دائو کراچای زمینی پر از گل‌های زرد است که اگرچه در کنار جاده واقع شده اما با گل‌های زرد زیبایی پر شده آن را به بهترین نقطه برای گرفتن عکس‌های شاد بهاری تبدیل کرده است. این مکان در تمام طول سال باز است، اما توصیه می‌شود در طول تابستان در حوالی مارس تا آوریل که بیشتر گل‌ها شکوفا می‌شوند به اینجا بیایید.

 

بهترین کارهای جایگزین در بانکوک

آدرس: Sarika, Mueang Nakhon Nayok District, Nakhon Nayok 26000, Thailand

 

در پارک گانشا بگردید

در پارک گانشا، دو تا از بزرگ‌ترین مجسمه‌های گانشا را در تایلند که یکی نشسته و دیگری به پهلو خوابیده است را پیدا خواهید کرد. به علاوه شما می‌توانید از موزه گانشا دیدن کنید که ۱۰۸ گانشا را در حالت‌های مختلف در خود جای داده است. اگرچه اساسا پارک مذهبی و هندو است اما مناظر آن به قدری زیبا هستند که شما را سرگرم کند. همچنین می‌توانید از بالای سد به منظر زیبای اطراف و رودخانه پایین هم نگاهی بیاندازید.

آدرس: Nakhon Nayok, Mueang Nakhon Nayok District, Nakhon Nayok 26000, Thailand

 

پارک ملی خائو یای

بله درست متوجه شدید پارک ملی خائو یای یکی از جاذبه‌هایی است که می‌توانید در اینجا دیدن کنید. این پارک در سارابوری، ناخون نایوک و پاراچینبوری واقع شده یعنی شما از تمامی این نواحی می‌توانید به آن وارد شوید. از آبشار معروف Haew Narok دیدن کنید و اگر شجاعتش را دارید به سمت صخره تماشای Pha Diew Dai بروید. مناظر عالی در اینجا وجود دارد، و شما در واقع می‌توانید روی لبه صخره بنشینید و پاهای خود را در هوا آویزان کنید البته خیلی مراقب باشید که نیوفتید. فرصت‌های شگفت‌انگیز دیدن حیات‌وحش در پارک به همین ترتیب چشمگیر است مثلا فیل‌های وحشی در پارک حتی در جاده‌ها پرسه می‌زنند و اگر خوش شانس باشید، ممکن است خرس، گیبون و بیش از ۳۰۰ گونه پرنده را نیز ببینید!

آدرس: Hin Tung, Mueang Nakhon Nayok District, Nakhon Nayok

 

در Meena Villa بمانید

با دوستان یا خانواده به ناخون نایوک سفر می‌کنید؟ برای اقامتی گروهی بی‌شک اقامت در مینا ویلا شدیدا لذتبخش خواهد بود. زیرا این استراحتگاه دارای یک پارک آبی کوچک (با سرسره‌های آبی و استخر مواج) بوده و اقامتگاه‌های مدرن آن‌ها راحت است و برخی حتی تخت‌های دوطبقه دارند. اگر با خانواده همراه با بچه‌ها سفر می‌کنید، اینجا برای اقامت عالی است.

 

۱۰ نکته برای استفاده از حمل و نقل عمومی بانکوک

۱۸ دی ۱۴۰۰

نظرات کاربران