گردش در بازارهای شلوغ و جذاب بانکوک

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
گردش در بازارهای شلوغ و جذاب بانکوک

برای طرفداران بازارهای شلوغ و پرهیاهو، تور بانکوک جایی ایده‌آل برای سفر است. پایتخت تایلند بازارهای متعدد و مختلفی از جمله بازارهای شبانه و شناور را در خود جای داده و شما می‌توانید هر چیزی که فکرش را کنید در این بازارها پیدا کنید. بازارهای این شهربسیار بزرگ و شلوغ هستند و قبل از مراجعه به آن‌ها، باید خود را برای ساعت‌ها گشتن در میان غرفه‌ها و خوردن غذاهای خیابانی آماده کنید!

 

معرفی ۱۰ بازار جذاب در بانکوک

 

بازار Chatuchak

این بازار که در آخر هفته‌ها تشکیل می‌شود را مادر تمامی بازارهای بانکوک می‌دانند و بدون شک یکی از مهم‌ترین بازارها در شهر است که حتما باید از آن دیدن کنید. اگر چه امار خیلی درستی در دست نیست، اما احتمالا Chatuchak بزرگ‌ترین بازار روباز جهان است که بیش از ۱۵ هزار غرفه در آن تشکیل می‌شود و تصور بازدید از همه‌ی آن‌ها نیز خارج از ذهن به نظر میرسد. برای دهه‌هاست که این بازار در بانکوک برپا می‌شود و شامل ۲۷ بخش شده و هر آخر هفته به صورت میانگین ۲۰۰ هزار بازدید کننده را به خود می‌بیند. تقریبا تمامی این غرفه‌ها اجناس ارزان قیمت به فروش می‌رساند و از طرفی آن قدر دکه‌های غذاهای خیابانی خوب در Chatuchak پیدا می‌شود که همه‌ی این بازدیدکننده‌ها بتوانند طعم خوش غذاهای خیابانی تایلندی را بچشند.

 

 تجربه‌ی خریدی ارزان در مراکز خرید و بازارهای بانکوک 

 بازار Chatuchak

 

Talat Rot Fai

بازار قطار شبانه در واقع دو بازار در نزدیکی هم هستند که هر دو در میان مردم محلی بسیار محبوبند و جذابیتشان گردشگران بسیار زیادی را نیز به سمت خود جذب می‌کنند. بازار اول در سال ۲۰۱۰ بازگشایی شده بود و محبوبیتش باعث شد تا بعد از چند سال بازار دیگری در کنارش افتتاح شود. البته در نهایت هر دو شبیه همند و نیازی نیست وقت بگذارید و از هر دوتایشان بازدید کنید. این بازار شلوغ مملو از تایلندی‌هایی است که آن‌ها نیز شب‌ها به سراغ این بازار شبانه می‌روند. خود بازار نیز شامل انواع غرفه‌ها از اجناس مختلف، غذاهای خیابانی و فروش خوراکی‌های مختلف می‌شود.

 

 Talat Rot Fai

 

بازار شبانه Neon

این بازار کمی متفاوت و البته تازه‌واردتر از دیگر بازارهایی است که در این لیست به شما معرفی می‌کنیم. با توجه به این که  Neon در نزدیکی میدان سیام واقع شده است، دسترسی به آن ساده خواهد بود و غرفه‌های زیبا و راهروهای بزرگش گشت زدن در این بازار را لذت بخش می‌کند. شما می‌توانید اجناس بسیار متنوعی را در Neon خریداری کنید که در بعضی موارد جنش‌های نسبتا گران‌ قیمت‌تر نسبت به دیگر بازارها و البته با کیفیت‌تر نیز در آن جا پیدا می‌شود. از طرفی غذاهای خیابانی مخصوصا غذاهای دریایی در محیط‌های بهتر از بازارها دیگر به فروش می‌رسد که برای سخت‌پسندان، کار را راحت می‌کند.

 

  ۱۱ غرفه برتر غذاهای خیابانی در بانکوک

 بازار شبانه Neon

 

بازار Sampeng

این بازار در محله‌ی چینی‌ها برپا می‌شود و همانطور که انتظار دارید، جایگاه فروشنده‌های چینی و البته اجناس این کشور است. این بازار در واقع یک خیابان باریک به طول یک کیلومتر است که دو طرف آن تعداد بسیار زیادی فروشگاه‌های کوچک واقع شده است.البته وقتی در مورد اجناس چینی صحبت می‌کنیم، همه‌اش منظورمان لباس و کیف و کفش نیست، بلکه دکورهای سنتی، صنایع دستی و ظروف چینی زیبا نیز در این دسته می‌گنجد. از طرفی غذاهای محلی در این منطقه نیز به غذاهای چینی نزدیک‌تر است.

 

 ۱۰ رستوران عالی برای سفارش غذای حلال در بانکوک 

 بازار Sampeng

 

بازار شبانه ArtBox

ArtBox یک وجه متمایز با دیگر بازارهای بانکوک دارد و آن این است که عموما هر ماه مکان آن بین پارک‌ها و باغ‌های مختلف بانکوک تغییر می‌کند. برای مثال در حال حاضر در باغ Chuvit است اما ممکن است جای آن وقتی شما می‌خواهید به بازار مراجعه کنید متفاوت خواهد بود که می‌توانید از صفحه فیسبوک این بازار، جایگاه آن را در زمان سفرتان با تور تایلند را ببینید. این بازار غرفه‌های زیادی دارد که در آن‌ها لوازم دست‌ساز مختلف از زیورآلات تا سوغات و دکور به فروش می‌رود. جایی بسیار متفاوت با بازارهای دیگر بانکوک که می‌توانید در آن به گشت و گذار و خرید بپردازید.

 

 معرفی بهترین بازارهای شبانه بانکوک

 بازار شبانه ArtBox

 

بازار گل Pak Khlong Talat

بازار گل شاید در ابتدا جایی مناسب برای گردشگران به حساب نیاید، اما بودن در این بازار یک تجربه عالی برای شما خواهد بود. بازاری که دهه‌هاست در این بخش از بانکوک مشغول به کار است و در مساحتی بزرگ دنیایی از گل‌های رنگارنگ را به فروش می‌رساند. البته شما می‌توانید در کنار گل‌ها، بعضی ادویه‌جات و چیزهای دیگر مربوط به آشپزی را از این مکان خریداری کنید که برای بعضی‌ها این گزینه نیز جذابیت خاص خودش را دارد.

۲۲ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران