گشت و گذاری جذاب در بانکوک

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
گشت و گذاری جذاب در بانکوک

بهترین کارها در تور بانکوک داستان این شهر جذاب را روایت می‌کند که حدود ۲۰۰ سال پیش به عنوان یک مرکز تجاری کوچک و جامعه بندری در ساحل غربی رودخانه چائو فرایا آغاز شد. امروزه، در حالی که این شهر با زندگی دوران مدرن تطبیق پیدا کرده اما همچنان عظمت و شکوه گذشته خود را حفظ کرده است. معابد خیره کننده، کاخ‌های دیدنی، بازار شناور معروف جهان یا محله چینی‌های رنگارنگ، هر یک از این مکان‌های معروف بانکوک داستانی جذاب برای گفتن دارند. در راهنماهای گردشی بانکوک همیشه معابد طلایی و برجسته آن در صدر فهرست هستند. حالا اگر آن‌ها را کنار بگذاریم چه کارهای دیگری برای انجام وجود دارد؟

 

رودخانه چائو فرایا و آبراه‌ها

یکی از دیدنی‌ترین مناطق بانکوک، کنار رودخانه چائو فرایا منعکس‌کننده صحنه‌ای دائما در حال تغییر در روز و شب است، تاکسی‌های آبی و قایق‌های برنج پر بار که در بالادست حرکت می‌کنند، در پس‌زمینه‌ای از معابد پر زرق و برق و هتل‌های مجلل منظه‌ای خیره کننده ایجاد می‌کنند. مناطقی از وات آرون تا Phra Sumeru Fortress خانه برخی از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های بانکوک، به ویژه بانکوک نوی و فضای جذاب خانه‌های اسکله‌ای در کنار آبراه‌های پیچیده است. رستوران‌های کناره‌ی رودخانه‌ی چائو پرایا بانکوک نیز محلی برای تفریح و خوردن غذاهای لذیذ تایلندی به شمار می‌رود.

بازارهای شناور بانکوک

بازارهای شناور بانکوک در هر بازدید از پایتخت تایلند ضروری است. در میان معدود این بازارها، آمفاوا، یکی از محبوب‌ترین بازارهای شناور در نزدیکی بانکوک است. ممکن است به اندازه Damnoen Saduak نباشد، اما معتبرتر است. این بازار تبدیل به آهنربای گردشی برای آخر هفته‌های تایلندی شده که غرفه‌های غذا از کناره‌های رودخانه رشد کرده و تا خیابان‌های اطراف کشیده می‌شوند. غذای اصلی، البته، خوردن غذاهای دریایی کبابی نامطمئن بر روی قایق‌های چوبی لنگر انداخته در اطراف پل معروف مرکزی است که مجموعه‌ای اشتها آور از میگوهای عظیم، صدف‌ها و ماهی مرکب سرو می‌کنند. عطر غذاها غیر قابل مقاومت است و مشتریان از ظهر تا اواخر شب به هر طرف رودخانه هجوم می‌آورند.

 

گشت وگذار در باغ وحش دوزیت بانکوک

پارک لومپینی

پارک لومپینی پس از زادگاه لرد بودا در نپال، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های مرکز شهر بانکوک است. این زمین به بزرگی ۹۳ زمین فوتبال است که دارای نیمکت‌های متعدد، مسیرهای پیاده‌روی، مکان‌های پیک‌نیک و همچنین گیاهان و جانوران مختلف است. شما در اینجا هر نوع گردش و تفریحی که فکرش را بکنید می‌توانید انجام دهید همچنین انتخابی عالی برای پیکنیک خانوادگی هم محسوب می‌شود. پارک لومپینی تقریبا برای همه جذابیت دارد و معمولا سالمندانی را خواهید دید که در حال تمرین تای چی هستند و زوج‌هایی که در کنار دریاچه استراحت می‌کنند، این فضای سبز به ویژه در تعطیلات آخر هفته اغلب توسط خانواده ها پر می‌شود.

زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۴:۳۰ صبح تا ۹ شب

آدرس: Rama IV Rd, Lumphini, Pathumwan, Bangkok 10330, Thailand

 

تالار تخت آنانتا ساماخوم

تالار تاج و تخت آنانتا ساماخوم مرکز اصلی شانزلیزه خود بانکوک است. این کاخ ۲ طبقه و چشمگیر مرمر سفید در انتهای پلازای طولانی و عریض رویال پلازای دوسیت، یک بلوار تشریفاتی سرسبز که اغلب کانون شکوه و مراسم سلطنتی در جشن‌های سلطنتی است، قرار دارد. معماری نئوکلاسیک رنسانس تالار تخت آنانتا ساماخوم به ویژه گنبد مرکزی آن که توسط پادشاه راما پنجم در سال ۱۰۹۷ دستور داده شد و در دوره پادشاهی راما ششم به پایان رسید، و همانطور که معماران ایتالیایی ماریو تامانگو و آنیبال ریگوتی در نظر داشتند از آب درآمد.

 

خوردن غذای حلال در خیابان‌های بانکوک

زمان بازدید: سه شنبه تا یکشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۳:۳۰ بعد از ظهر (دوشنبه ها تعطیل است)

آدرس: Royal Plaza, 71 Uthong Nai Alley, Dusit, Bangkok 10300, Thailand

 

سوی رامبوتری

این خیابان چهره بانکوک ر قبل از ظهور آسمان‌خراش‌ها در در این شهر به شما نشان می‌دهد. درختان بانیان برگی روی پیاده روها سایه می‌اندازند و حال و هوای آن بیشتر به سمت محلی‌ها می‌چرخد تا کوله گردها، علیرغم اینکه تعدادی از آن‌ها اکنون به جای خیابان خائو سان، اینجا را انتخاب کرده‌اند. سوی رامبوتری ترکیبی عالی از مهمانخانه‌ها، رستوران‌ها، بارها و غرفه‌های غذای خیابانی دارد. بیشتر مغازه‌های اینجا شبیه به مغازه‌هایی هستند که در هر کجای منطقه پیدا می‌کنید و تی‌شرت‌های معمولی، دی‌وی‌دی و سایر زیورآلات گردشگری را می‌فروشند. شما می‌توانید کل جاده نعل اسبی شکل را با پای پیاده طی ۳۰ دقیقه کاوش کنید.

آدرس: Soi Rambuttri, Talat Yot, Phra Nakhon, Bangkok 10200, Thailand

 

کلاس آشپزی

کلاس‌های آشپزی در بانکوک برای آشپزهای جوان علاقه‌مند به هنرهای آشپزی تایلندی عالی است. شما می‌توانید مستقیما از آشپزهای حرفه‌ای تایلندی یاد بگیرید که طعم‌ها، مواد تشکیل دهنده و تکنیک‌های آشپزی را به شما آموزش می‌دهند. در پایان کلاس، پیش بند و گواهینامه دریافت خواهید کرد تا با خود به خانه ببرید. بیشتر کلاس‌های آشپزی شامل بازدید از بازار هم هست بنابراین می‌توانید ببینید مواد اولیه را از کجاها تهیه می‌کنند. هر کلاس آشپزی بانکوک را که انتخاب کنید، دوستان و خانواده شما خوشحال خواهند شد که مهارت‌های جدید شما را پس از بازگشت به خانه مورد امتحان قرار داده و غذاهای متفاوتی را نوش جان کنند.

 

معرفی ۷ مکان استثنایی در اطراف بانکوک

موزه‌های بانکوک

موزه‌های بانکوک یکی از بهترین مکان‌های فرهنگی شهر هستند، جایی که می‌توانید آثار باستانی قرن‌ها با اهمیت تاریخی، آثار بودایی و آثار هنری مدرن را تحسین کنید. برخی از آن‌ها به همان اندازه که محتوای جالبی دارند در ساختمان‌های جذابی هم قرار گرفته‌اند. بسیاری از موزه‌های بانکوک برخی از عالی‌ترین و عجیب‌ترین مجموعه‌های تاریخی را به نمایش می‌گذارند که بینش شگفت‌انگیزی از فرهنگ رنگارنگ و میراث منحصر به فرد تایلند به شما می‌دهد.

بازارهای بانکوک

بازارهای بانکوک در مقایسه با مگامال‌های مجهز به تهویه مطبوع شهر، تجربه خرید بی‌نظیری را ارائه می‌دهند. پیچ و خم‌ها را با کوچه پس کوچه‌های مغازه‌هایی که همه چیز از لوازم جانبی مد روز گرفته تا اجناس ساده و شیک می‌فروشند، کاوش خواهید کرد. همچنین بازارهایی وجود دارد که به گل‌های تازه مزرعه و محصولات کشاورزی مانند پاک کلونگ تالاد، بزرگ‌ترین بازار عمده فروشی و خرده فروشی گل تازه در بانکوک اختصاص داده شده است. در مجموع، آن‌ها معاملات عالی و همچنین نگاهی اجمالی به زندگی محلی ارائه می‌دهند. برای اهل غذا، این فرصتی عالی برای امتحان کردن غذاهایی است که در بیشتر رستوران‌ها پیدا نمی‌کنید. بازارهای بانکوک که باید حتما از آن دیدن کنید عبارتند از بازار آخر هفته چاتوچاک، در حالی که بازارهای پاتپونگ، کلونگ تام و سافان پوت تجربه خرید هیجان انگیزی را پس از تاریک شدن هوا ارائه می‌دهند.

پارک‌های بانکوک

بانکوک مجموعه‌ای از پارک‌های زیبا دارد که می‌توانید برای مدت کوتاهی از آسمان خراش‌ها، مراکز خرید و ترافیک شهر بزرگ فرار کنید. پارک‌های بانکوک هوای تازه و بسیاری از فعالیت‌های سالم در فضای باز را در مناطق سرسبز و محوطه‌سازی‌شده برای ساکنان آن را در دستر قرار می‌دهند. حتی برخی از این پارک‌ها مناظر زیبا از خط افق مرکز شهر بانکوک، با پهنه‌ای از دریاچه‌های سبز و وسیع و مسیرهای مخصوص دوچرخه‌سواری و دویدن را ارائه می‌دهند. همچنین بیشتر پارک‌های بانکوک دارای امکانات ورزشی اضافی مانند زمین تنیس، استخر و زمین فوتبال هستند. محبوب‌ترین پارک‌های بانکوک معمولا نزدیک به ایستگاه قطار هوایی BTS یا MRT هستند که آن‌ها را به مکان‌هایی مناسب برای استراحت در طول تعطیلات شما تبدیل می‌کند.

 

راهنمای کامل فرودگاه Suvarnabhumi در بانکوک

کلیسای جامع اسامپشن

کلیسای جامع Assumption کلیسای جامع کاتولیک رومی بانکوک و کلیسای اصلی اسقف نشینی بانکوک است که قدمت آن به سال ۱۶۶۲ باز می‌گردد. این کلیسا در بانگ راک واقع شده و بین سال‌های ۱۹۱۰ و ۱۹۱۸ به جای کلیسای قبلی در همان نقطه ساخته شد و پس از آن تعمیر شد. پاپ ژان پل دوم در طول سفر خود  به بانکوک در سال ۱۹۸۴ از این کلیسا بازدید کرد. برای رسیدن به کلیسا، می‌توانید از تاکسی استفاده کنید یا با قایق سریع السیر چائو فرایا به سمت اسکله شرقی (N1) سوار شوید.

زمان بازدید: دوشنبه و جمعه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر، شنبه تا یکشنبه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۲ بعد از ظهر (از سه شنبه تا پنجشنبه تعطیل است)

آدرس: 23 Soi Charoenkrung 40, Bangrak, Bangkok 10500, Thailand

 

نمایش سیام نیرومیت

سیام نیرومیت یک نمایش دیدنی در بانکوک است که تاریخ غنی تایلند را ماننده یک رمان حماسی به نمایش می‌گذارد. هیچ شکی نیست که تایلند یکی از جذاب‌ترین کشورهای آسیایی است که بیش از ۷۰۰ سال فرهنگ، آداب و رسوم و سنت‌های فریبنده را در خود نگه داشته است.

آدرس: 19 Thiam Ruam Mit Road, Huai Khwang, Bangkok 10310, Thailand

 

باغ پروانه‌ها و حشره‌کشی بانکوک

باغ پروانه‌ها در بانکوک جایی است که می‌توانید خانواده را برای یک روز بیرون از خانه ببرید و هنرهای طبیعت را در چاتوچاک به تماشا بنشینید. شما وارد محوطه بزرگ و رفیع باغ با صخره‌ها، سرخس‌های سایه‌دار، گل‌های وحشی و یک آبشار خنک می‌شوید این همه عناصری است که زیستگاه طبیعی حشرات را تشکیل می‌دهند. متأسفانه، تنها چند گونه از موجودات بالدار زیبا در داخل گنبد پنهان شده و زندگی می‌کنند. بنابراین، اگر ساکت و بی‌حرکت بمانید ممکن است بتوانید یکی از آن‌ها را از مخفیگاه خود بیرون بکشید. بازدید خود را با تور باغ ملکه سیریکیت که بین اینجا و موزه اکتشاف کودکان قرار دارد ترکیب کنید.

زمان بازدید: سه شنبه تا یکشنبه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۴:۳۰ بعد از ظهر (دوشنبه ها تعطیل است)

آدرس: Kamphaengpet 3 Road, Lad Yao, Chatuchak, Bangkok 10900, Thailand

 

پارک آبی زانوک بانکوک

این پارک آبی یکی از شلوغ‌ترین دریاچه‌های ویک‌بردینگ بانکوک است که دارای یک زمین بازی شناور و بادی در مرکز دریاچه است. چه این اولین باری است که می‌خواهید ویک‌بورد کنید یا یک سوارکار با تجربه هستید، زانوک بانکوک جایی است که می‌توانید روی تخته قرار بگیرید و آب بازی در مرکز شهر را تجربه کنید. این پارک در نزدیکی ایستگاه قطار هوایی Bang Wa BTS در خط سیلوم واقع شده است.

 

۷ تفریح زنانه در سفر به بانکوک

زمان بازدید: دوشنبه تا جمعه از ساعت ۱۱:۳۰ صبح تا ۹:۳۰ شب، شنبه تا یکشنبه از ۹ صبح تا ۹:۳۰ بعد از ظهر

آدرس: 77 Thanon Bang Bon 3, Bang Bon, Bangkok 10150, Thailand

۱۳ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران