گردش در مهمترین خیابان‌های مشهد

جاذبه‌های گردشگری مشهد
گردش در مهمترین خیابان‌های مشهد

خیابان‌ها قسمت اصلی شهر و رگ‌های ارتباطی آن هستند که نظم و یکپارچکی آن را معنی می‌بخشند. مشهد به عنوان دومین شهر بزرگ ایران بعد از تهران دارای مجموعه‌های بی‌شماری از خیابان‌های اصلی و فرعی گیج کننده است که عدم آگاهی و شناخت آن‌ها برای غیربومی‌ها می‌تواند بسیار مشکل آفرین باشد. بهتراست قبل از سفر با تور مشهد به این کلان شهر اول چیزهایی درباره خیابان‌های آن بدانید. این به شما کمک می‌کند تا بدانید برای رسیدن به انتظارات‌تان به کدام خیابان بروید. ما در اینجا خیابان‌های مهم مشهد را معرفی و بررسی می‌کنیم.

 

خیابان شیرازی

این یکی از قدیمی‌ترین و شناخته شده‌ترین خیابان‌های مشهد است که مردم محلی به آن بالا خیابان می‌گویند. از آنجایی که آرامگاه نادرشاه در این خیابان واقع شده و امکان گشت و گذار بین فروشگاه‌ها نیز وجود دارد همیشه مورد استقبال گردشگران تور مشهد قرار می‌گیرد و شلوغ است. به همین دلیل در این قسمت حمل و نقل عمومی مشهد بسیار کارآمد و گسترده عمل می‌کند. در نهایت خیابان شیرازی به میدان شهدا می‌رسد که خط متروی ۲ و ۳ در آنجا فعال هستند. وجود خطور مترو، ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی این امکان را به شما می‌دهد تا با وجود ترافیک و ازدحام همیشگی بتوانید در این خیابان تردد داشته باشید.

 

هیجان‌ در پارک آبی ایرانیان مشهد

خیابان احمدآباد

احمد آباد یکی از خیابان‌های قدیمی و بسیار معروف مشهد است که همه آن را برای خرید و فروشگاه‌های متنوعش می‌شناسند. مشهدی‌ها برای خرید شب عید و مناسبت‌های مهم به این خیابان می‌روند و خرید می‌کنند. احمد آباد در منطقه ۱ مشهد قرار گرفته و به نقاط دیگری همچون کلاهدوز و کوه سنگی نزدیک است. این بخش شامل قسمت‌های متعددی از جمله بلوار رضا، ملاصدرا، پرستار، کلاهدوز، بلوار ابوذر و نقاط دیگر می‌شود. در اینجا شما می‌توانید هر چیزی که مد نظر دارید از پاساژها و بوتیک‌ها تا بازار موبایل چیزهای مختلفی را بیابید. این منطقه نیز دارای حمل و نقل عمومی برنامه ریزی شده است اما با توجه به شلوغی همیشگی آن از غروب به بعد ترافیک سنگین‌تر بوده و احتمالا مجبور شوید مدتی را در ازدحام سر کنید.

بلوار سجاد

بلوار سجاد یکی از قسمت‌های تجاری و لوکس شهر است که از بزرگراه آزادی تا بلوار خیام گسترده شده است. اینجا یکی از نقاط خرید لوکس و اعیانی شهر است که با مراکز خرید روز و مدرن، بوتیک‌ها و فروشگاه‌ها، برندهای داخلی و خارجی خاص، بانک‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های مختلف و خیلی جاهای قابل کشف دیگر پرشده است. قیمت ملک و تجارت در این بلوار به شدت هزینه بردار و گرانقیمت است اما این مانع بازدیدکنندگان کنجکاو برای گردش در اینجا نمی‌شود.

 

معرفی ۶ هتل ارزان و با کیفیت مشهد

خیابان امام رضا

همانطور که می‌توانید حدس بزنید خیابان امام رضا در نزدیکی حرم قرار دارد که با نمایی از گنبد و گلدسته‌ها تزئین شده است. این همان خیابان عریضی است که در مراسم‌های مذهبی و عزاداری میزبان مردم شهر و مسافران تور مشهد می‌شود. در اینجا شما می‌توانید سوغاتی‌های مذهبی شهر از جمله مهر، تسبیح، جانماز و نخود کشمکش خریداری نمایید. همچنین خیابان امام رضا خیابان‌های دیگری مثل ملک الشعرای بهار و عنصری را به هم متصل می‌کند.

خیابان نواب صفوی

این خیابان که مهم‌ترین خیابان منتهی به حرم است و بین تمامی بازدیدکنندگان شناخته شده است بین مردم مشهد به پایین خیابان شهرت دارد. این خیابان شهر فضایی تلفیقی از زندگی سنتی و صنعت گردشگری را به تصویر می‌کشد. در اینجا شما در کنار مغازه‌های کوچک بومی فروشگاه‌های مدرن را خواهید یافت و در کنار خانه‌های قدیمی و بافت سنتی شهر هتل آپارتمان‌های جدید و مهمانسراها را پیدا خواهید کرد که به خوبی روند تغییر شهر را به تصویر کشیده‌اند. تلفیق تمامی این‌ها با هم نتیجه‌اش تردد زیاد و شلوغی همیشگی این خیابان است که هرگز تمامی هم ندارد.

 

سفر به مشهد با قطار بهتر است یا هواپیما؟

پنجراه

اگر از گردشگران خوش ذوق هستید که تمایل دارید تا جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی شهر را در کنار پاساژها و مراکز خرید کشف کنید این خیابان یکی اهداف گردشی شما خواهد بود زیرا در قسمت‌های مختلف آن می‌توانید جاذبه‌های مهم و دیدنی مختلفی را بیابید. شما در اینجا می‌توانید به بازدید از خانه توکلی و خانه داروغه بروید، با خانواده به پارک کودک یا بوستان وحدت بروید و جاهای تاریخی و تفریحی آن را بازدید کنید. پنجراه به خاطر تنوع جاذبه برای سلیقه‌های مختلف از خیابان‌های اصلی و شلوغ شهر برشمرده می‌شود.

بلوار مجیدیه

یکی از جاهای ناشناخته‌ای که بسیاری توریست‌ها فرصت کاوش و گشت زدن در آن را از دست می‌دهند بلوار مجیدیه است که در منطقه‌ای وسیع بزرگ‌ترین بازار خودروی ایران را در خود جای داده است. شما در اینجا می‌توانید اقلام بسیار متنوعی از هر چیزی که فکرش را بکنید با قیمت‌های ارزان‌تری خریداری نمایید البته که نباید انتظار چیزهای لوکس را داشته باشید اما گشتن بین فروشنده‌ها می‌تواند فرصت‌های بسیار جذابی برای خرید به دست‌تان بدهد.

 

طبیعت‌گردی در ییلاقات اطراف مشهد

۰۲ دی ۱۴۰۰

نظرات کاربران