راهنمای گردش ۲۴ ساعته در مشهد

جاذبه‌های گردشگری مشهد
راهنمای گردش ۲۴ ساعته در مشهد

مشهد یکی از مهم‌ترین شهرهای ایران است که در استان خراسان رضوی واقع شده است. البته علت اصلی شهرت مشهد در ایران وجود حرم رضوی، مقبره امام رضا علیه‌السلام در این شهر است. مشهد که مرکز استان هم هست در تمام طول سال میزبان گردشگرانی از سراسر ایران و کشورهای مسلمان همسایه است. همین ویژگی باعث شده تا این شهر به جز حرم مطهر جاذبه‌های بسیار دیگری هم برای گردش و بازدید داشته باشد. اگر برنامه سفری کوتاه با تور مشهد به این شهر را دارید می‌توانید با استفاده از راهنمای گردش ۲۴ ساعته شهر را بگردید.

 

 

روز خود را گردش در حرم مطهر رضوی آغاز کنید

روز خود را با جاذبه اصلی مشهد یعنی حرم مطهر رضوی شروع کنید تا بتوانید به خوبی از آن دیدن کنید. محوطه حرم با وسعت ۶۰۰ هزار متر مربعی خود بیش از آن که فکرش را بکنید وقت شما را به خود اختصاص خواهد داد. همانطور که احتمالا می‌دانید بردن دوربین و کیف به داخل مجاز نیست و مردان و زنان از ورودی‌های مختلف که با پرده جداکننده پوشیده شده‌اند باید عبور کنند. زنان باید چادر به سر داشته باشند که اگر همراه ندارید گاها می‌توانید از هتل خود قرض بگیرید. این حرم دارای ۷ حیاط بزرگ و وسیع است تا بتواند به خوبی زائرانی که از سراسر دنیا در این حرم جمع می‌شود را میزبانی کند. هر سال حدود ۲۰ میلیون بازدیدکننده میهمان حرم رضوی هستند. در اطراف گردش کنید و از گنبدها و مناره‌های زیبا و طلایی بازدید کنید.

 

۷ موزه معروف شهر مشهد که باید به دیدن آنها بروید

 

 

حرم مطهر رضوی

 

 

آدرس: ایران، خراسان رضوی، مشهد، حرم رضوی

 

 

اطراف بیرون حرم رضوی را کاوش کنید

این مجموعه تنها از داخل دیدنی نیست بلکه بیرون آن هم چیزهایی برای دیدن و کاوش دارد. این مجموعه داراییک مسجد قرن ۱۵امی، ۷۲ شهید است که نمونه‌ای فوق‌العاده از بصیرت منطقه خراسان را به نمایش می‌گذارد. این مسجد با کاشی‌های چشمگیر و چراغ‌های پر زرق و برق یکی از جاهایی است که حتما باید از آن دیدن کنید.

 

 

حرم مطهر رضوی

 

 

به پیک‌نیکی در پارک کوه سنگی بروید

بعد از تمام آن گردش‌ها و پیاده‌روی‌هایی که در محوطه حرم رضوی انجام دادید قطعا به ناهاری عالی نیاز دارید. در این صورت بهتر است به پارک کوه سنگی بروید و جایی برای نشستن انتخاب کنید. در این پارک کافی‌شاپ‌هایی برای نشستن و خوردن انواع خوراکی‌های خوشمزه وجود دارد. شما می‌خوانید انواع نوشیدنی‌های گرم و غذاهای سبک را در بین کافه‌ها پیدا کنید. این پارک از شهرت بسیار بالایی برخوردار بوده و تقریبا کمی از همه چیز را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید از تماشای مناظر کوه‌پایه، دریاچه و فضای سبز لذت ببرید و اوقات خوبی را سپری کنید. اگر بچه‌ها در سفر همراه شما هستند می‌توانید به پارک تفریحی بروید و اجازه آن‌ها نیز از سفر خود لذت ببرند.

 

معرفی پارک‌های آبی مشهد، آبتنی در اوج هیجان

 

 

پارک کوه سنگی

 

 

آدرس: ایران، خراسان رضوی، مشهد، پارک کوه سنگی

 

 

به روستای کنگ بروید

تنها در فاصله یک ساعت ماشین‌سوار از مشهد، روستای کنگ قرار گرفته که به ماسوله خراسان شهرت دارد. این روستا پر از خانه‌های آجری با پنجره‌های زیبا، تراس‌های دیدنی پر گل، حیات‌هایی زیبا و کوچه‌ پس کوچه‌هایی بهشتی است. همچنین باغ کوچک ارغوانی نیز وجود دارد که زیبایی دوچندانی به روستا تزریق کرده است. دوربین‌تان را بردارید و از کوچه‌های گلی و زیبای آن قاب‌هایی زیبا برای اینستاگرام‌تان تهیه کنید.

 

 

روستای کنگ

 

 

آدرس: ایران، خراسان رضوی، شاندیز، روستای کنگ

 

 

برای شام شیشلیک بخورید

بعد از این همه پیاده‌روی و گردش بهتر است با خوردن شامی مفصل خستگی را از تن به در کنید. چه بهتر آن که تخصص اصلی منطقه یعنی شیشلیک را امتحان کنید. شیشلیک را غالبا با گوشت دنده گاو درست می‌کنند. شما می‌توانید در این سفر چلو کبابی کاملا متفاوت که نظیرش را هرگز نخورده‌اید را امتحان کنید و طعم فوق‌العاده‌اش را همیشه در ذهن داشته باشید. معمولا پرس کامل شامل کباب، چلو، ته دیگ، سبزیجات و دیگر مخلفات دلخواه همراه با نوشیدنی می‌شود.

 

 

مشهد

 

 

برای سفری یک روزه برنامه‌ریزی کنید

بالای قسمت شمال غربی مشهد به طوس شناخته می‌شود. این منطقه دقیقا جایی‌ست که شاعر نام‌دار ایرانی فردوسی متولد شده است. امروزه مقبره او که بر روی تخته سنگی سفید قرار گرفته از جاذبه‌های برجسته شهر است. به علاوه باغ‌های اطراف نیز محلی دوست داشتنی برای گشت و گذار و گردش هستند. اگر در تعطیلاتی خانوادگی هستید، حتما برای رفتن به گردش و پیک‌نیکی صمیمی برنامه‌ریزی کنید و ساعتی خوش و دل‌انگیز را در کنار یکدیگر سپری کنید.

 

 

طوس

۱۹ آذر ۱۳۹۷

نظرات کاربران