نکات کلیدی خرید در سفر به کوش آداسی

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
نکات کلیدی خرید در سفر به کوش آداسی

خرید کردن برای گردشگران ایرانی همواره جذاب بوده و هست. به طوری که در هر مقصد گردشگری دوست دارند به مرکز خرید رفته و چرخی در بازار و مغازه‌های آن بزنند. از آنجایی که کشور ترکیه یکی از نزدیک‌ترین مقاصد گردشگری خارجی برای ایرانیان محسوب می‌شود سالانه توریست‌های بسیاری از کشور روانه شهرهای ترکیه می‌گردند. در این میان تور کوش آداسی به دلیل داشتن سواحل بی‌نظیر و امکانات تفریحی و گردشگری متنوع از جمله الویت‌های ایرانیان برای سفر است. کوش آداسی دارای مراکز خرید و بازارهای سرگرم‌کننده‌ای برای عاشقان خرید است. به طوری که شما می‌توانید ساعت‌ها در مراکز خرید کوش آداسی گشته و خریدهای باکیفیت و قیمت مناسبی را انجام دهید. حال اگر کوش آداسی مقصد بعدی شما برای مسافرت بوده و اهل خرید کردن هستید در این مقاله همراه ما باشید تا با نکات کلیدی خرید در کوش آداسی آشنا شوید.

 

چهار توصیه مهم برای خرید در کوش آداسی

کوش آداسی بهشتی برای عاشقان خرید خواهد بود. چرا که در این مقصد گردشگری مغازه‌ها و مراکز خرید متنوعی وجود دارد. از طرفی دیگر عموم فروشندگان خوش برخورد بوده و با حوصله بالا شما را در انجام خرید راهنمایی خواهند کرد. اما برای اینکه بتوانید لحظات خوبی را حین خرید برای خود رقم بزنید به چهار توصیه مهم و ضروری در این خصوص توجه فرمایید:

 

بهترین هتل‌های سواحل لانگ و بانوان در کوش آداسی

چانه‌زنی در حین خرید در کوش آداسی را فراموش نکنید

برای اینکه بتوانید در کوش آداسی تخفیف بگیرید نیازی به داشتن مهارت بالا در این زمینه ندارید. چرا که فروشندگان با خوش رویی از چانه‌زنی شما استقبال کرده و شما می‌توانید خریدهای قیمت مناسبی را در طول سفر انجام دهید. پس می‌توان ادعا کرد که اگر عاشق چانه زدن هستید، در کوش آداسی در بهشت ​​خواهید بود. به خصوص اگر در فصل‌های کم توریست سال تور کوش آداسی را برای سفر در پیش بگیرید تخفیف گرفتن از فروشنده‌ها کاری بسیار آسان می‌باشد.

خرید خود را همانطور که در کشور خود می‌کنید، انجام دهید

خرید کردن در کوش آداسی با خرید کردن در ایران تفاوت چندانی ندارد. بنابراین شما به همان سبکی که در کشور خود خرید می‌کنید به مغازه‌ها رفته و اجناس را نگاه کنید. مغازه‌دارها با ملایمت و مهربانی اجناس را به شما نشان داده و در موارد مورد نیاز راهنمایی خواهند کرد. این وظیفه صاحب مغازه است که کالای خود را به شما ارائه و نشان دهد. پس نگاه به اطراف و پرسیدن قیمت کالاها در فرهنگ خرید کوش آداسی نشان بر بی‌ادبی شما نیست.

در صورتی که صاحب مغازه اجناس بسیاری را برای شما نشان داد هرگز به دلیل قرار گرفتن در رودربایستی خرید نکنید. به یاد داشته باشید که او فقط کار خود را انجام می‌دهد؛ پس نیازی به خجالت کشیدن نیست. اجازه ندهید صاحبان مغازه برای خرید به شما فشار بیاورند. صاحبان مغازه ممکن است سعی کنند شما را وادار به خرید سریع بکنند. در صورتی که شما نیازی به تصمیم فوری ندارید و می‌توانید در صورت تمایل به مغازه بعدی رفته و بعد از یک دور گشت و گذار کالای مورد پسند خود را خریداری کنید.

 

هزینه‌ها در سفر با تور کوش آداسی

قبل از خرید هر چیزی چندین فروشگاه را بررسی کنید

در سفر خود با تور ترکیه به کوش آداسی هرگز وقت خود را در یک مغازه سپری نکنید. هزاران فروشگاه و صدها مغازه در کوش آداسی وجود دارند که گشتن در بین آن‌ها قبل از تصمیم‌گیری توصیه می‌شود. امکان دارد شما کالایی را که در یک مغازه پسندیده بودید در مغازه‌ای دیگر با قیمت پایین‌تر به فروش برسد. پس ابتدا تمامی اجناس را بررسی کنید و سپس خرید خود را نهایی کنید. با این کار می‌توانید از از انجام خرید باکیفیت و قیمت مناسب اطمینان داشته باشید.

از جاهایی که بومیان منطقه می‌روند، خرید کنید

قبل از اینکه مرکز خرید یا مغازه‌ای را برای خرید انتخاب کنید حتما در مورد آن‌ها تحقیقات لازم را انجام دهید. از آنجایی که بومیان کوش آداسی با تمامی مراکز خرید آشنا هستند بهتر است از آن‌ها در داشتن انتخاب مناسب پرس و جو کنید. اگر مردم محلی مکانی را برای خرید انتخاب می‌کنند، این را نشانه کیفیت و قیمت مناسب آن مکان در نظر بگیرید. چرا که مردم محلی بهتر از شما مغازه‌ها و مراکز خرید را می‌شناسند و اگر از آن فروشگاه خرید می‌کنند، باید دلیلی داشته باشد. از گپ زدن با مردم محلی در کافه‌ها یا مکان‌های دیگر واهمه نداشته باشید و در مورد محل خرید اقلام خاص راهنمایی بخواهید. مردم ترکیه بسیار مهمان‌نواز بوده و با خوش‌رویی با شما صحبت خواهند کرد.

 

گشت و گذاری فرهنگی در کوش آداسی

مکان‌هایی برای خرید در کوش آداسی

شهر زیبای کوش آداسی دارای مراکز خرید، مغازه‌ها و بازارهای محلی متعددی است که علاقه مندان به خرید می‌توانند به آن‌ها رفته و از خرید کردن لذت ببرند. اما قبل از هر چیزی باید توجه داشته باشید که قصد خرید چه چیزی را دارید؟ چرا که بازارهای کوش آداسی از برندهای تقلبی پر هستند. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با چند مورد از بهترین مکان‌ها برای خرید در کوش آداسی آشنا کنیم.

بازار منطقه شهر قدیمی کوش آداسی (Old Town Bazaar Kaleiçi)

این منطقه در سمت توریستی کوش آداسی قرار دارد که بیشتر مغازه‌ها برای خرید گردشگران طراحی شده‌اند. مردم محلی به ندرت از این فروشگاه‌ها خرید می‌کنند. چرا که اغلب مغازه‌ها اجناس را با قیمت‌های بالاتر از دیگر مغازه‌های شهر می‌فروشند. البته آن‌ها برای چانه‌زنی روی گشاده نشان داده و در صورت تمایل به خرید هر کالایی به عنوان سوغاتی و یادگاری حتما درخواست تخفیف از فروشنده بکنید. اغلب مغازه‌های این مکان شبیه به فروشگاه‌های قدیمی شهر هستند.

 

اقامت در ۵ ویلای جذاب کوش آداسی

مرکز خرید اسکالا نووا (Scala Nuova Shopping Centers)

مرکز خرید اسکالا نووا مکانی عالی برای خوردن، نوشیدن و یا لذت بردن از شب‌های کوش آداسی است. با این حال گردشگران می‌توانند خریدهای خوبی را از مغازه‌های این مکان داشته باشند. این مرکز خرید دارای چشم‌اندازی زیبا از دریا و شهر کوش آداسی است. توجه داشته باشید که اکثر مغازه‌های اسکالا نووا شبیه به مغازه‌های شهر قدیمی هستند. بنابراین نباید انتظار پیدا کردن مغازه‌هایی از یک برند مد با کیفیت و معروف را در آن داشته باشید. همچنین قیمت‌های اجناس در مغازه‌های این مرکز خرید کمی بالا بوده و بیشتر توریست‌های تور کوش آداسی از آنجا خرید می‌کنند.

مراکز خرید ستور مارینا (Setur Marina Shopping Centers)

مرکز خرید ستور مارینا مکانی عالی برای لذت بردن از کافه‌ها و رستوران‌های با کیفیت شهر کوش آداسی است. علاوه بر این، ستور مارینا دارای مغازه‌های باکیفیت متعددی است که لذت خرید کردن را می‌توانید در آن بچشید. اما توجه داشته باشید که با رفتن به این مکان نباید انتظار یک مرکز خرید بسیار بزرگ را داشته باشید شما می‌توانید برندهای معروف ترکیه را که از کیفیت بالایی برخوردار هستند از این مرکز خرید تهیه کنید. اما فروشندگان آن‌ها اهل چانه‌زدن نبوده و اغلب قیمت‌ها ثابت هستند.

 

دورهمی در بهترین کافه‌های کوش آداسی

سوسیاته پازار(Sosyete Pazar)

اگر به دنبال لباس، کیف، کفش یا هر محصول دیگری از برندهای معروف دنیا هستید که با بالاترین کیفیت کپی شده‌اند سوسیاته پازار کوش آداسی دقیقا جایی است که حتما باید به آنجا سر بزنید. این مکان شباهت بسیاری به جمعه بازار داشته و با تعداد مغازه‌های بالا و تنوع بیش از اندازه اجناس قیمت مناسب هر خریداری را مجذوب خود خواهد کرد. شما در این بازار ارزان‌ترین خرید در کوش آداسی را تجربه خواهید کرد. بهترین مکان برای چانه زنی در حین خرید در کوش آداسی سوسیاته پازار است. این مکان اولین انتخاب مردم محلی برای خرید کردن می‌باشد.

سوکه نوادا (Soke Novada Shopping Kusadasi)

سوکه نوادا یکی دیگر از پرطرفدارترین مراکز خرید در کوش آداسی است. این مکان حالتی مدرن‌تر داشته و چانه زنی در آن کمی دشوار و حتی غیر ممکن است. چرا که اغلب بوتیک‌هایی از برندهای معروف دنیا در آن وجود دارند که قیمت اجناس آن ثابت هستند. در صورتی که تصمیم خود را برای رفتن به سوکه نودا گرفته‌اید باید مسیری در حدود ۲۰ دقیقه را رانندگی کنید. اگر اهل خرید در یک مرکز خرید مدرن هستید رفتن به سوکه نوادا در طول سفر به کوش آداسی قطعا توصیه می‌شود. شما می‌توانید باکیفیت‌ترین لباس‌ها را در سوکه نودا با قیمت مناسب پیدا کنید. به خصوص در اواخر هر فصل مغازه‌های سوکه نوادا تخفیف‌های بسیار خوبی را برای اجناس خود اعمال می‌کنند. به همین دلیل شاهد افراد محلی و حتی گردشگرانی خواهید بود که در ابتدای تابستان برای خرید پاییزی و در پایان فصل تابستان برای خرید لباس‌های تابستانی مشغول هستند.

 

بهترین استیک‌های کوش آداسی را کجا بخوریم؟

خرید سوغاتی‌های خوراکی در کوش آداسی

شهر کوش آداسی از جمله مقصدهای گردشگری است که می توانید در آن خوشمزه‌ترین سوغاتی‌های ترکیه را پیدا کنید. شیرینی‌های ترکی، زردآلو ترکی، انجیر ترکی، باقلوا ترک و ... از جمله مواردی هستند که علاقه‌مندان می‌توانند آن‌ها را خریداری کرده و به دوستان یا آشنایان خود سوغاتی دهند. یکی از بهترین فروشگاه‌های کوش آداسی برای خرید این قبیل از سوغاتی‌های بدون شک Tugba Kuruyemis  است. طوبی کورویمیش مغازه‌ای زنجیره‌ای در ترکیه است که به مرور زمان به یکی از بزرگترین برندهای ملی ترکیه تبدیل گردیده است. امروزه ۳ فروشگاه با این نام در کوش آداسی وجود دارد. علاوه بر آن می‌توانید به بازارهای محلی کوش آداسی رفته و خوراکی‌های خوشمزه‌ای که بومیان منطقه تهیه می‌کنند را خریداری کنید.

۲۴ آذر ۱۴۰۰

نظرات کاربران